Mode & Beauty alle pijlers

Handen in het haar.

15-09-2015 17:59 67 berichten
Dames, ik zit met mijn handen in het haar.

Ik heb al veel topics over haar gelezen maar dat heeft mij nog niet geholpen. Vanuit de meelezersstand nu dus maar de stoute schoenen aan en een topic geopend.

Ik heb een ontembare, droge krullenbol. Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt op natuurlijke shampoo/conditioner. Na Say yes to carrots nu aan de Dr Organic. Verder gebruik ik een aantal druppels arganolie na het wassen in nat haar. Regelmatig een haarmasker van kokosolie of olijfolie ( met ei of avocado). Voor mijn gevoel allemaal goeie stappen. Helaas blijft mijn haar droog en pluizig.

Wat natuurlijk wel slecht is, dat ik mijn haar iedere 4 a 6 weken kleur. Ik word nl hartstikke grijs en ben er nog niet aan toe dit te omarmen .

Mijn haar is lang ( net even over mijn bh bandje op mijn rug). Ik sta op het punt en flink de schaar in te zetten ( overigens laat ik het altijd volgens de curlsys methode knippen) of weer over te stappen op minder natuurlijke shampoo/conditioner.

Heeft iemand voor mij de ultieme tip?
Alle reacties Link kopieren
quote:Krulliebollie73 schreef op 30 november 2015 @ 12:35:

Wat ik eigenlijk nog meer zoek is een natuurlijk haarmasker oid om vocht toe te voegen. Ik heb gebrek aan vocht en geen gebrek aan proteïne in mijn haar. Een masker van bijvoorbeeld alleen Kokosolie is dus niet wat mijn haar nodig heeft.

Heeft er iemand goeie tips?Als je het niet erg vindt om zelf een masker te maken:1 deel Aloë vera gel (100% puur)1 deel honing (optioneel)4 delen voedende conditioner1-? druppels olie (olijfolie/arganolie o.i.d., ook optioneel)Bovenstaande goed mixen. Haar bij voorkeur net gewassen en (handdoek)droog. Spul in je haar smeren en goed verdelen, afdekken met vershoudfolie of een douchemuts en een warme handdoek of muts eroverheen voor wat extra warmte. Zo lang laten zitten als je maar vol kunt houden en daarna uitspoelen met (lauw)warm water, geen shampoo of conditioner. Voila, dat zou een boel vocht moeten inbrengen
quote:Blondiie90 schreef op 17 september 2015 @ 10:33:

Als je haar dood is kun je maskers smeren wat je wil, maar dood blijft dood. De schaar erin dusJe haar is al dood als het je hoofd uit komt.
Aveda is volgens mij redelijk natuurlijk, maar er zal altijd wat chemisch in dat soort shampoo zitten (anders is het niet houdbaar). Mijn tip: biosilk, verkrijgbaar bij oa Douglas. En als je wil weet ik een hele goede krullenkapster in Amsterdam, die volgens mij ook alleen Aveda gebruikt.
Kleuren met Henna (Colourwell) Verder krullenverzorgingsmiddelen gebruiken. Bijv. https://www.krullenenzo.nl/ Taliah Waajid is een heel mooi merk voor krullen.
quote:Cactuar schreef op 30 november 2015 @ 16:51:

[...]

Als je het niet erg vindt om zelf een masker te maken:

1 deel Aloë vera gel (100% puur)1 deel honing (optioneel)4 delen voedende conditioner1-? druppels olie (olijfolie/arganolie o.i.d., ook optioneel)Bovenstaande goed mixen. Haar bij voorkeur net gewassen en (handdoek)droog. Spul in je haar smeren en goed verdelen, afdekken met vershoudfolie of een douchemuts en een warme handdoek of muts eroverheen voor wat extra warmte. Zo lang laten zitten als je maar vol kunt houden en daarna uitspoelen met (lauw)warm water, geen shampoo of conditioner. Voila, dat zou een boel vocht moeten inbrengen Geen punt om het zelf te maken! Dit ga ik proberen..
quote:syvon schreef op 30 november 2015 @ 17:48:

Aveda is volgens mij redelijk natuurlijk, maar er zal altijd wat chemisch in dat soort shampoo zitten (anders is het niet houdbaar). Mijn tip: biosilk, verkrijgbaar bij oa Douglas. En als je wil weet ik een hele goede krullenkapster in Amsterdam, die volgens mij ook alleen Aveda gebruikt.

Ik zal nog eens verder kijken naar Aveda. Een goeie krullenkapper heb ik, alleen heeft die Goldwell producten.

Biosilk wil ik niet gebruiken. Dat is puur siliconen.. Dat doet niets voor mijn haar behalve er een laag omheen leggen die verder uitdroogt.
quote:polydox schreef op 30 november 2015 @ 18:11:

Kleuren met Henna (Colourwell) Verder krullenverzorgingsmiddelen gebruiken. Bijv. https://www.krullenenzo.nl/ Taliah Waajid is een heel mooi merk voor krullen.

Ik verf al jaren ( al dik 20 jaar) chemisch.. nu overstappen op Henna gaat niet zomaar lukken. Groen is namelijk niet mijn kleur

Ik ga even op de website snuffelen. Grote nadeel vind ik vaak dat je dus geen productinformatie kunt vinden. Ik wil graag weten wat er in een product zit voor ik het koop. Met name de SLS en siliconen.
quote:Flitsss schreef op 30 november 2015 @ 15:26:

Ik heb ook zowat alles geprobeerd maar sinds kort gebruik in de serum van loving blends en dan die gele met honing.

Dacht nog het is vast troep maar ik geef het een kans en echt je haar gaat ervan glanzen en ziet er gevoed uit!

Ik doe het s avonds in en dan een knot en slapen en s ochtends als ik uit de douche kom gebruik ik andrelon perfecte krul en dan even met de diffuser föhnen. Niet helemaal droog fohnen! Zodra mijn haar helemaal opgedroogd is doe ik nog wat serum van loving blends in mijn haar en pluist het niet.

Verven doe ik 1x in de 8 weken en dan alleen mijn uitgroei.

Ook nog een tip! Slapen op een satijnen kussensloop..

Ik zal eens kijken naar Loving Blends!

Uitgroei 1 x p 8 weken is bij mijn geen optie. Ik heb donker haar en dan valt grijs behoorlijk op. Vind het dan net lijken of er een vogel op mijn hoofd gepoept heeft. Ik hou het op 4 a 6 weken. Merk wel dat als ik een aubergine-achtige tint heb ik na 4 weken moet kleuren. Heb ik gewoon middenbruin dan kan het na 6 weken. Kennelijk pakt middenbruin beter op mijn haar.

Satijnen kussensloop check!
Op dit moment is mijn haar te kort, maar toen het nog over mijn schouders kwam en krulde gebruikte ik altijd John Frieda, was het enige wat mijn krullen mooi maakte. Ik heb wel veel verschillende methodes gebruikt, no-poo, low-poo, curly girl methode etc. maar dat zijn geen goede opties voor mij. Ik moet bijna elke dag mijn haar wel wassen omdat ik in de horeca werk en in allerlei walmen hang die in mijn haar trekken. Heel soms kan ik het rekken naar een keer in de twee dagen mijn haar wassen, maar meestal moet het elke dag. Verder werden mijn krullen het mooiste als ik het aan de lucht liet drogen, en ik kamde het alleen onder de douche met conditioneer en een houten kam met brede tanden. Verder heb ik niet zoveel tips... sorry!
Waarom geen leave in conditoner?

Shampoo droogt mijn haar ook uit. ik gebruik dat echt alleen op de hoofdhuid en zeker niet dagelijks.

Dagelijks was ik met conditioner.

De conditioner die ik gebruik is van Inecto. Niet op dieren getest, geen dierlijke resten erin en zonder siliconen.

Fles kost 5 euro bij de Kruidvat en bij de Action koop je het voor 2 of 2,50euro.

Daarna gebruik ik een leave in conditioner van Shea Moisture, was ook een tip van een forummer. En de leave in zorgt ervoor dat mijn haar niet meer droog is.

Dit koop je bij de ToKo. Het is niet goedkoop maar merk echt een groot verschil

Mijn nichtje gebruikt de leave in van Cantu Shea butter wat je ook gewoon bij de Kruidvat kan halen.

Met dit weer gebruik ik wanneer ik mijn haar los draag over de leave in nog een beetje amandelolie
quote:Krulliebollie73 schreef op 01 december 2015 @ 10:25:

[...]

Ik zal eens kijken naar Loving Blends!

Uitgroei 1 x p 8 weken is bij mijn geen optie. Ik heb donker haar en dan valt grijs behoorlijk op. Vind het dan net lijken of er een vogel op mijn hoofd gepoept heeft. Ik hou het op 4 a 6 weken. Merk wel dat als ik een aubergine-achtige tint heb ik na 4 weken moet kleuren. Heb ik gewoon middenbruin dan kan het na 6 weken. Kennelijk pakt middenbruin beter op mijn haar.

Satijnen kussensloop check!Ik verfde mijn haar ook om de 4 weken, sinds kort gebruik ik zo'n 28 wasbeurten lang-verf (zonder ammoniak) en kan ik het echte verven zo'n 2 maanden uitstellen. Heb het idee dat dat minder slecht is voor mijn haar, en het dekt goed.
quote:Krulliebollie73 schreef op 01 december 2015 @ 10:22:

[...]

Ik verf al jaren ( al dik 20 jaar) chemisch.. nu overstappen op Henna gaat niet zomaar lukken. Groen is namelijk niet mijn kleur

Ik ga even op de website snuffelen. Grote nadeel vind ik vaak dat je dus geen productinformatie kunt vinden. Ik wil graag weten wat er in een product zit voor ik het koop. Met name de SLS en siliconen.Taliah Waajid is volkomen natuurlijk, Qhemet ook.
Kijk eens naar deep conditioning, dat werkt goed bij krullen.

http://m.wikihow.com/Deep-Condition-Your-Hair
Ik heb dan geen krullen maar ik heb slag in mijn haar en het is best dik & lang. Van zichzelf heeft mijn haar ook een droge/grove structuur (halfbloedje hé ). Soms is het ook lastig om daarmee te dealen. Ik borstel het weinig, alleen voordat ik mijn haar ga wassen (2x in de week). Kokosolie, arganolie etc werkt ook niet voor mij, dat maakt mijn haar droger dan het al is.
Leave in heb ik al geprobeerd. Vind ik vaak niet intens genoeg. En een goede leave in zonder siliconen en andere rotzooi is moeilijk te vinden.

Het schijnt ook dat Argan en Kokosolie proteïne toevoegen aan het haar ipv vocht. Bepaalde mensen met droog haar hebben gebrek aan proteïne, waarbij die olie's kunnen helpen. Anderen met vocht te kort in het haar hebben daar dus geen baat bij.

Deep conditioning doe ik eigenlijk al. Staan wel leuke natuurlijke maskers bij. Die ga ik uitproberen. Vooral de olijfolie/honing variant. Ik twijfel of ik ei moet toevoegen, ei is volgens mij proteïne? Insmeren en lekker lang in bad zitten om het te laten intrekken.

Loving Blends heb ik naar gekeken. Ruikt allemaal heerlijk maar voldoet niet helemaal aan wens mbt geen SLS, siliconen etc.

Naar de producten van Taliah Wahid heb ik gekeken. Ziet er interessant uit maar er staat zo een summiere productomschrijving dat ik het lastig vind om te kiezen wat nu goed is voor mijn haar.
Die van Shea Moisture zijn zonder siliconen en andere rommel.

Het is dat ik geen zijde gebruik en maar 2 producten uit hun lijn kan gebruiken want anders had ik de curl enhancing smoothie ook gekocht.

Het is heerlijk spul.
Mijn krullen doen het prima met de Curly Wurly shampoo van Lush. Een beetje vervelend in je douche, die brokjes kokos maar mijn krullen zijn nooit zo mooi geweest (al zeg ik het zelf )
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven