Maaltijdbox

01-12-2015 14:41 63 berichten
Sinds kort zijn wij geabonneerd op een maaltijdbox (geen idee of ik daar de naam van mag noemen?).

Elke zondag wordt de doos thuisbezorgd, met daarin alle ingrediënten voor 5 maaltijden. Wij zijn echt heel verrast van de kwaliteit, de prijs en het gemak. De maaltijden zijn heel gevarieerd (2x vlees, 1x vis en 2x vegetarisch), en qua combinatie niet alledaags maar wel heerlijk!

Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Dus...wie heeft nog meer zo'n box? En hoe bevalt het jou/jullie?
Ik heb wel eens zo'n box gehad. Vond het duur voor wat je kreeg. Het eten was wel lekker, maar niet heel bijzonder. Voor mij niet voor herhaling vatbaar dus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hello fresh. En zijn heel tevreden. Wel denken we eraan om eens Marley spoon te proberen. Iemand daar ervaring mee??
Wij zijn met z'n 4en (2 kinderen van 6 en 11), en heb de Maaltijdbox voor 3 personen. Dit is meer dan zat, want tot nu toe blijft er steeds wat over. Voor ons is dit voordeliger dan zelf boodschappen halen, en je kookt zonder pakjes en heel gezond! Ook het feit dat je nu producten eet waarvan ik eerder nog nooit zelfs gehoord had, vind ik erg leuk!

Ben enthousiast, maar dat hadden jullie vast al begrepen
Ik had de Hello Fresh maar heb em even stopgezet en nu een Mathijs Maaltijdbox besteld om te proberen. Doos is gisteren gebracht.

Is ongeveer hetzelfde. Ik vind het wel handig voor drie dagen.
Wat is het verschil tussen Hello Fresh en Marley Spoon? Iemand?
Ik ga binnenkort ook een box bestellen, ben benieuwd!
Prrrr, mauw miawwwww.
http://www.gezondergeniet ... natieven-voor-hellofresh/

Vergelijkingsblogje over verschillende maaltijdboxen (ook het verschil tussen hello fresh en marley spoon wordt beschreven), misschien wel interessant om te lezen.
quote:_blabla_ schreef op 01 december 2015 @ 15:23:

http://www.gezondergeniet ... natieven-voor-hellofresh/

Vergelijkingsblogje over verschillende maaltijdboxen (ook het verschil tussen hello fresh en marley spoon wordt beschreven), misschien wel interessant om te lezen.Dank je, ik ga even lezen.
Waarom zou ik een ander laten bepalen wat ik eet?
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 01 december 2015 @ 15:35:

Waarom zou ik een ander laten bepalen wat ik eet?Eens
Als je het niets vindt, doe je het gewoon niet....
Zijn het moeilijke gerechten om te bereiden?
Het is natuurlijk niet alleen iemand laten beslissen wat je eet. Het zijn de complete boodschappen voor 3 of 5 maaltijden. Én het wordt bezorgd. Ik ben ook fan!
quote:Lanah1980 schreef op 01 december 2015 @ 15:05:

Wij zijn met z'n 4en (2 kinderen van 6 en 11), en heb de Maaltijdbox voor 3 personen. Dit is meer dan zat, want tot nu toe blijft er steeds wat over. Voor ons is dit voordeliger dan zelf boodschappen halen, en je kookt zonder pakjes en heel gezond! Ook het feit dat je nu producten eet waarvan ik eerder nog nooit zelfs gehoord had, vind ik erg leuk!

Ben enthousiast, maar dat hadden jullie vast al begrepen

Dit kan uitstekend zonder zo'n doos.

Ik vind het duur en ik weet zeker dat kind 3/4 niet zal eten, dus geen doos voor ons.
Nee, en ze zijn meestal in een half uurtje klaar.

Je kunt de recepten bekijken op de site.
ik woon alleen en vind het voor 1 persoon echt te duur. Wel kan ik me voorstellen dat het voor een gezin met een druk bestaan handig kan zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Waarom zou ik een ander laten bepalen wat ik eet?Waarom niet
Onze kinderen keken er eerst ook wat tegenop, omdat we nu heel ander eten krijgen dan normaal.

Maar ik kook niks anders voor ze (behalve voor oudste dochter een vleesvervanger erbij), dus ze moeten wel😊...

En tot nu toe eten ze elke maaltijd goed mee gelukkig! Eerst zijn ze wat afwachtend, proeven dan...om vervolgens te constateren dat ze het best lekker vinden😋!!!

Voor 1 persoon is het idd wel duurder. Maar ik vind het heerlijk om nu maar 1x per week de andere boodschappen te halen en niet steeds hoef te bedenken wat we 'nu weer' moeten eten, wat vervolgens weer op ongeveer hetzelfde uitkomt. Was bij ons toch vaak niet zo verassend, ben van mezelf niet zo'n keukenprinses jammer genoeg
Ik vind het veel te duur. Voor 40 euro kan ik de plaatselijke groente boer opkopen.
Het is niet alleen groente.....

Waarom zou ik een ander laten bepalen wat ik eet?Omdat sommige mensen geen zin hebben (en tijd misschien en inspiratie) om gezonde maaltijden op tafel te zetten.
Ik heb het wel eens geprobeerd hoor maar ik eet geen vis en dat zit er vaak bij en ik eet sowieso 1x per week minimaal op mijn werk en 1x per week thuis uit de diepvries. Dus bij ons kwam het vaak niet uit.

Maar ik heb 2 collega's die het beide 5x per week hebben en heel tevreden zijn.
Veel mensen blijven erg hangen in de paar groentes en vlees gerechten die ze kennen. Dit is een prima manier om nieuwe dingen te proberen. Niet iedereen heeft zin om google er bij te pakken, een onbekende groente te zoeken en dan ook nog eens te gaan kijken wat je daar mee kan.

Ik zelf zou zo'n box niet snel nemen. Ben nogal van "waar heb ik trek ik vandaag" en heb dus veel producten in huis die je voor van alles in kunt zetten. De roerbakmaaltijd word dan ineens nasi zoals opa 'm maakte bv. De kip die bedoelt was om sudderkip te maken beland ineens in de thaise kipkoekjes Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor veel gezinnen makkelijk leuk en lekker is zo'n box.
quote:Emma95 schreef op 01 december 2015 @ 15:59:

Het is niet alleen groente.....

Wij eten amper vlees.

Een keer in de maand koop voor een tientje 1,5 kilo runderriblappen, maak daar verschillende stoofvlees gerechten van en dat gaat de vriezer in, daar doen we met zijn tweetjes een maand mee. Aangevuld met rijst en groentes.

Dan kom je met 40 euro een heel eind hoor, veel verder dan 3 dagen in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven