Centraal Moderatortopic

09-11-2015 09:38 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 3 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 december 2015 @ 18:29:

Mag er aub weer gemodereerd worden op het vluchtelingentopic? Of is het gewoon het anti-moslim/vluchtelingen topic geworden en heb ik de memo gemist?

Beste vruchtgebruik,

We modereren uiteraard op het vluchtelingentopic indien nodig. Mochten er stafmeldingen zijn, dan beoordelen wij deze en nemen indien nodig gepaste maatregelen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het topic "Slechte band moeder" is verwijderd ivm privacy.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum

Hoi mods, in het bantopic staat dat Dorothy Parker een ban heeft wegens op de man spelen. Mocht ik die man (vrouw) zijn, dan wil ik jullie graag even laten weten dat ik wel tegen een stootje kan. Ik heb haar niet gestaft en vind het eigenlijk ook niet zo nodig, eerlijk gezegd. Het maakt wat mij betreft nogal verschil of er doelbewust op de man gespeeld wordt om een inhoudelijke (bijvoorbeeld politieke) discussie te verstoren/winnen, of dat iemand in een emotionele bui uithaalt naar een ander (eerder uit machteloosheid dan weloverwogen en doelbewust).

Tegen mij mag iemand die overspoeld wordt door emoties best schoppen. Als ik het zat word, ben ik 'mans' genoeg om daar zelf wat van te zeggen. Helpt dat niet en word ik het écht zat, dan staf ik zelf wel. Hoe lief het misschien ook bedoeld is, anderen hoeven wat mij betreft niet te staffen als ik word aangevallen, en jullie hoeven wat mij betreft in zo'n geval eigenlijk ook niet in te grijpen als ik er zelf niet bij jullie over aan de bel getrokken heb.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik denk meer dat het tegen Ttas bedoeld was.
quote:yasmijn schreef op 04 december 2015 @ 00:37:

Ik denk meer dat het tegen Ttas bedoeld was.

Dan heb ik niks gezegd.

(Denk ook dat je daar gelijk in hebt inderdaad, ik was alweer vergeten dat het daarmee begon van de week. Sorry, mods.)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Beste Dana (en Yasmijn),

Jullie zullen begrijpen dat we geen uitspraken doen door welke postings er maatregelen zijn genomen t.ov. DorethyParker en/of wie wat heeft gestafd of gemaild hebben.

Mocht dit antwoord niet voldoende zijn dan vraag ik jullie om even een email te sturen naar forum@viva.nl.

Wel wil ik nog even benadrukken dat het moderatorteam normaal niet in detail antwoord geeft op vragen wat de redenen zijn dat forummers een ban hebben gekregen.

mvg,

Junior.
Ja, ik snap het. Sorry voor m'n gezeur en bedankt voor je reactie, Juun.

(En nou naar bed jij, dit zijn toch geen tijden om te werken!)
quote:JuniorModeratorViva schreef op 04 december 2015 @ 00:50:

Beste Dana (en Yasmijn),

Jullie zullen begrijpen dat we geen uitspraken doen door welke postings er maatregelen zijn genomen t.ov. DorethyParker en/of wie wat heeft gestafd of gemaild hebben.

Mocht dit antwoord niet voldoende zijn dan vraag ik jullie om even een email te sturen naar forum@viva.nl.

Wel wil ik nog even benadrukken dat het moderatorteam normaal niet in detail antwoord geeft op vragen wat de redenen zijn dat forummers een ban hebben gekregen.

mvg,

Junior.Is ook niet nodig, ik denk dat we er al uit zijn.
quote:Dana schreef op 04 december 2015 @ 00:54:

Ja, ik snap het. Sorry voor m'n gezeur en bedankt voor je reactie, Juun.

(En nou naar bed jij, dit zijn toch geen tijden om te werken!)

Dank beiden. En nee ik zie het niet als gezeur hoor, een terechte vraag gezien de situatie.

Jullie ook alvast een fijne nacht en tot morgen.

mvg,

Junior.
Het topic "Dating dilemma: stel (m-m) zoekt stel (m-v)" is verwijderd ivm hengelen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Mods, Blijfgewoonbianca heeft een ban voor op de man spelen. Ik - en velen met mij - vatte haar berichten echter helemaal niet zo op. De TO van dat topic las iets dat BGB schreef verkeerd en voelde zich daardoor aangevallen, terwijl BGB het duidelijk niet zo bedoelde zoals zij het begreep. Kan een andere mod hier misschien nog eens naar kijken? Deze ban is namelijk echt niet terecht.
Ik vind het ook totaal onterecht. TO begrijpt steeds dingen verkeerd, snapt niet dat ze zelf dingen insinueert en daarvoor heeft BGB een ban. Ik weet dat jullie de bans niet toelichten, maar misschien kan er nog een keer naar gekeken worden. Want dit geeft denk ik iedereen een onveilig gevoel. Zo kan je voor alles wel geband worden.
We gaan nogmaals naar deze ban kijken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Nog steeds die sprekende reclame voor een auto die wordt aangeprezen door ene Robert. Hij vertraagt mijn internet aanzienlijk. Hij duurt ook nog eens erg lang.
verba volant, scripta manent.
Topic Pil vraag is verplaatst naar de pijler Gezondheid.

mvg,

Junior.
quote:MarianneDavids schreef op 05 december 2015 @ 10:14:

Nog steeds die sprekende reclame voor een auto die wordt aangeprezen door ene Robert. Hij vertraagt mijn internet aanzienlijk. Hij duurt ook nog eens erg lang.

Beste MarianneDavids,

Zou je je klacht op het bugtopic willen posten?

Ik zal iig het ook even doorgeven.

mvg,

Junior.
Goeiemorgen, mods.

Dat was een korte 24 uurs ban. Waarvoor dank. ( niet voor de ban, maar voor de tijd )

Mag ik de reden van mijn ban nog in mijn pb box hier ontvangen?

Ik dacht dat je bij een ban altijd mail hier kreeg zodat je nog wel mee kon lezen na het aanklikken van jullie bericht en dat je dan ook nog jullie via de beginpagina een bericht kon sturen, maar ik kreeg alleen de melding dat de pagina niet bestond oid.

BVD, BGB.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 05 december 2015 @ 10:26:

[...]

Beste MarianneDavids,

Zou je je klacht op het bugtopic willen posten?

Ik zal iig het ook even doorgeven.

mvg,

Junior.Ik heb hem ook al doorgemaild op verzoek. Daar heb ik nog geen reactie op gekregen.
verba volant, scripta manent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 december 2015 @ 11:57:

Goeiemorgen, mods.

Dat was een korte 24 uurs ban. Waarvoor dank. ( niet voor de ban, maar voor de tijd )

Mag ik de reden van mijn ban nog in mijn pb box hier ontvangen?

Ik dacht dat je bij een ban altijd mail hier kreeg zodat je nog wel mee kon lezen na het aanklikken van jullie bericht en dat je dan ook nog jullie via de beginpagina een bericht kon sturen, maar ik kreeg alleen de melding dat de pagina niet bestond oid.

BVD, BGB.

Bedoel je dat je geen PB hebt gekregen nav je ban? We zien niet in waarom we die nu dan nog alsnog moeten versturen. Vreemd dat dat gisteren niet gedaan is, maar wat ons betreft is de kwestie nu klaar.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Het topic 'help! hep b besmetting?' is verwijderd ivm vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Waarom keken jullie pas vanmorgen weer naar deze ban, en niet gisteravond nav bijv mijn stafje in het betreffende topic?

Even for the record, ik behoor niet tot de intimi van BGB, ik heb gisteren met die staf de ban aan de kaak gesteld vanwege wat MarindaH hier schreef, het feit dat je blijkbaar zonder enige reden (want er was geen enkele post gegumd) een ban kunt krijgen, en naar nu blijkt zelfs zonder uitleg, geeft een erg onveilig gevoel.
Kijken jullie even naar het topic Hello Kitty,ik heb al gestaft.
quote:dolfje schreef op 05 december 2015 @ 12:09:

Kijken jullie even naar het topic Hello Kitty,ik heb al gestaft.Wat Dolfje zegt. De titel is nogal misleidend.
quote:marana schreef op 05 december 2015 @ 12:07:

Waarom keken jullie pas vanmorgen weer naar deze ban, en niet gisteravond nav bijv mijn stafje in het betreffende topic?

Even for the record, ik behoor niet tot de intimi van BGB, ik heb gisteren met die staf de ban aan de kaak gesteld vanwege wat MarindaH hier schreef, het feit dat je blijkbaar zonder enige reden (want er was geen enkele post gegumd) een ban kunt krijgen, en naar nu blijkt zelfs zonder uitleg, geeft een erg onveilig gevoel.

We krijgen dagelijks heel erg veel mailtjes en stafjes binnen over dingen die op het forum gebeuren. We hebben daarom niet altijd de kans om overal even tijdig op te reageren. Sommige problemen hebben bovendien een hogere prioriteit. Een andere mod laten kijken naar een ban is dus niet altijd op ieder moment mogelijk dus daarom kan het soms even duren voordat er gekeken wordt of een ban wel of niet terecht was.

Het modteam bestaat stuk voor stuk uit mensen die hard hun best doen, maar af en toe wordt er wel eens een (inschattings)foutje gemaakt. Daar hebben wij in dit geval bij de betreffende forummer al een excuus voor aangeboden en daarmee is deze kwestie wat ons betreft klaar. Het is vervelend dat deze tijdelijke onterechte ban je een onveilig gevoel geeft, maar wij zijn altijd bereid om nogmaals naar de situatie te kijken mits dit op een normale manier wordt verzocht.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Dankjewel voor je uitleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven