Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Wij hebben geen dak, maar bovenburen. Dus we hebben geen zonnepanelen :D
Wel een slimme meter trouwens, sinds een maand, ik vind het fijn dat ik nu tweemaandelijks mijn verbruik opgestuurd krijg. Heb het ongeveer 2 jaar wekelijks bijgehouden, maar sinds ik voltijd werk ligt dat op z'n gat.
Wij hebben sinds een kleine maand ook een slimme meter! Dat van het tweemaandelijks opsturen wist ik niet! Handig
Wij kregen bericht van onze energieleverancier: ze sturen (als we niet protesteren) tweemaandelijks een overzicht per mail. Als we wel protesteren krijgen we 'm gewoon 1 keer per jaar op papier, of kunnen we zelfs ervoor kiezen om 'm niet automatisch uit te laten lezen. Dat doen wij wel, scheelt gezeur, en voor eens in de twee maanden uitlezen ga ik me geen privacy-aluhoedje kopen.
Wij wekken ook geen eigen energie op. Aan de ene kant omdat we een huurwoning hebben en het nog steeds onduidelijk is wanneer deze flats vervangen gaan worden (de geruchten variëren van 'over drie jaar' tot 'over tien jaar' tot 'nooit'), en ik heb weinig zin om voor een erg beperkte tijd te investeren en zo de wbv een reden te geven om onze huur omhoog te gooien. Die is nu nog lekker laag Aan de andere kant, flat, dus ook wij hebben bovenburen in plaats van een dak (hoewel ik denk dat we met zonnepanelen vertikaal langs de galerij vast een eind zouden komen, die ligt praktisch op het zuiden). Het enige wat ik nu doe is, zoals vandaag, de gordijnen van mijn keuken opengooien zodat ik maximaal gebruik maak van de zon die het hier verwarmt. Het is december, en ik heb de verwarming nog niet aan hoeven doen vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartementencomplex en we hebben als VvE weleens geïnformeerd naar zonnepanelen. De conclusie was dat we beter nog een aantal jaar konden wachten omdat de ontwikkelingen zo snel gaan dat het in de toekomst rendabeler wordt om ze te laten plaatsen. Ik heb wel een stukje windmolen gekocht, dus het overgrote deel van onze stroom wordt opgewekt door onze 'eigen' windmolen.
Ik lees al een tijdje mee en ben geïnteresseerd in roamler, zou iemand mij uit kunnen nodigen?
quote:mariellet schreef op 04 december 2015 @ 14:36:

Ik lees al een tijdje mee en ben geïnteresseerd in roamler, zou iemand mij uit kunnen nodigen?Stuur me maar een pb met je mailadres en je regio
quote:annavanandelle schreef op 04 december 2015 @ 14:53:

[...]

Stuur me maar een pb met je mailadres en je regioWat heb jij superveel invites zeg Ben je al zo lang bezig?
Ik zit nog maar in level 3,

Maar er zit volgens mik een soort bug in mijn roamler... ik kan soms meerdere keren een opdracht voor een extra invite doen.

Levert alleen punten, maar als iemand level 2 bereikt 2 euro.

Dan schiet het best op.
Ah, ik dacht ook al, je moet haast wel in level 20 zitten ofzo, zoveel invites jij hebt
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken of ik Roamler kan doen in mijn woonplaats, maar helaas elke keer zijn er al genoeg :(
Wij hebben sinds juni zonnepanelen. Man houdt ook met app bij wat we opwekken en laat regelmatig grafiekjes zien van een dag/maand. Als de zon schijnt voelt dat altijd goed! Ben benieuwd of we op zo'n dag als vandaag nog steeds meer opwekken dan gebruiken
quote:sjaan93 schreef op 04 december 2015 @ 15:16:

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken of ik Roamler kan doen in mijn woonplaats, maar helaas elke keer zijn er al genoeg :(Het wordt een beetje saai... maar stuur maar een pb
Hier een stille meelezer. Ik zou ook erg graag een invite krijgen voor Roamler.

Als iemand de kans heeft houd ik me dus zeer zeker aanbevolen!
Lydiam, je hebt pb
Top, bedankt!
Deze maand heel hard consuminderen en uitgeven. Moet aan het eind van de maand mijn zorgpremie voor het jaar betalen maar mijn deposito daarvoor valt daarvoor pas op 6 januari vrij. Dus ben alle potjes aan het herschikken om alles op orde te krijgen.

Eerste gang voor het kerstdiner is bekend en alles hebben we al in huis. (Zoete aardappelsoep met coquilles). Nu alleen het hoofd en nagerecht nog.

Verder weinig nieuws behalve dat mijn regrow bioprei het wel erg goed doet.

De bio bleekselderij heeft het niet overleefd dankzij de verenbol.
Klinkt heerlijk, Maiskip, het voorgerecht!

Ik houd ook erg van koken en ga ook de komende dagen eens goed nadenken over de verschillende gangen. Ik maak ook kleine 'tussengerechtjes' en amuses. Heerlijk om daar nu al over na te denken! Gebruik je bevroren coquilles dat je alles al in huis hebt? Die vind ik meestal niet zo lekker, maar misschien maakt dat voor de soep niet uit? (Snijd je ze klein ofzo?).

Hoop dat het lukt met het schuiven met de potjes...
De coquilles zijn inderdaad diepvries coquilles (¤ 10,- voor 12 bij Lidl). Ontdooien, beetje bakken en verder laten garen in de soep.

Als na gerecht wil ik graag een sinaasappel baveroius (sp?) maken.

Hoofdgerecht wordt wss een zoete aardappelgratin met witlof en vlees.

Het schuiven met de potjes is gelukt. ( had niet anders verwacht)
Paar maanden geleden zijn we overgestapt van Nuon naar Essent, scheelt ons ongeveer 200,- pj

en kreeg 225,- kadobon erbij van Mediamarkt.

Simonly abonnement verlaagd naar 10,- pm, voorheen 15,-

Sportabonnement met 2 jaar verlengd, 5 euro goedkoper pm.

Zorgverzekering veranderd, 10 cent goedkoper pm

Maar wel 2000,- vergoeding voor beugel zoon. Voorheen 1500,- en 10% eigen bijdrage.

Ik wil nog de tv/ internet abonnement veranderen, dit kost me 60,- pm

Maar durft het niet want we hebben Film1,My prime, opnemen, terugspoelen erbij...en redelijk snelle internet.

Zucht...what to do?
Prrrr, mauw miawwwww.
Klinkt lekker maiskip! Ik ben nog helemaal niet bezig met gerechten voor kerst. Bij mijn ouders gaan we wss samen lunchen, en verder zijn we thuis. Ik verzin tegen die tijd wel wat.

Jane-Ice, goed bezig hoor, zo bespaar je een hoop. Als je al die dingen ook veel gebruikt van je dure tv/internet abbo is het dus het geld ward. Je zou wel even kunnen checken of je dezelfde zaken elder voor minder zou kunnen krijgen, misschien met een actie ofzo.

Vriend heeft gisteren bericht gekregen dat hij onverwachts toch een winstdeling krijgt vd werkgever. Zomaar 1200,- in de pocket. Erg fijn voor hem.
Mijn man wil dit jaar koken met Kerst. Dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Vanavond ga ik me eens op een weekmenu storten. Vandaag nog geen tijd voor gehad...
quote:Jane-Ice schreef op 07 december 2015 @ 11:59:

Paar maanden geleden zijn we overgestapt van Nuon naar Essent, scheelt ons ongeveer 200,- pj

en kreeg 225,- kadobon erbij van Mediamarkt.

Simonly abonnement verlaagd naar 10,- pm, voorheen 15,-

Sportabonnement met 2 jaar verlengd, 5 euro goedkoper pm.

Zorgverzekering veranderd, 10 cent goedkoper pm

Maar wel 2000,- vergoeding voor beugel zoon. Voorheen 1500,- en 10% eigen bijdrage.

Ik wil nog de tv/ internet abonnement veranderen, dit kost me 60,- pm

Maar durft het niet want we hebben Film1,My prime, opnemen, terugspoelen erbij...en redelijk snelle internet.

Zucht...what to do?

Goed bezig. Ik moet er ook nodig weer mee aan de slag.

Kun je niet met je huidige provider bellen om te vragen of ze je iets beters hebben te bieden omdat je anders opstapt?

(wil ik zelf ook proberen, maar ben nog moed aan het verzamelen )
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven