Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

dinsdag 4 augustus 2015 om 13:14
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
woensdag 2 december 2015 om 20:32
quote:annavanandelle schreef op 02 december 2015 @ 20:17:
Je kan als je echt wilt ook gewoon s avonds al je lunchtrommel al klaar maken.
Maar volgens mij wil je dan gewoon liever in de kantine eten (wat mag, maar dan moet je niet piepen naar mijn mening)
Precies. Ik haal één keer per week brood en dat verdeel ik dan in pakjes in de vriezer. Dat voor mijn man met beleg zodat het al helemaal klaar is, dat voor mij zonder (en dan neem ik het beleg los mee naar mijn werk). Zo hebben we nooit oud brood en hoeven we dus ook nooit iets weg te gooien. En we zijn 's ochtends snel klaar: pakje brood uit de vriezer en weg.
Je kan als je echt wilt ook gewoon s avonds al je lunchtrommel al klaar maken.
Maar volgens mij wil je dan gewoon liever in de kantine eten (wat mag, maar dan moet je niet piepen naar mijn mening)
Precies. Ik haal één keer per week brood en dat verdeel ik dan in pakjes in de vriezer. Dat voor mijn man met beleg zodat het al helemaal klaar is, dat voor mij zonder (en dan neem ik het beleg los mee naar mijn werk). Zo hebben we nooit oud brood en hoeven we dus ook nooit iets weg te gooien. En we zijn 's ochtends snel klaar: pakje brood uit de vriezer en weg.

woensdag 2 december 2015 om 20:38
quote:Bumba1985 schreef op 02 december 2015 @ 20:36:
Geweldig dat zulke dingen voor jullie werken. Ik ben denk ik gewoon een enorme meut wat brood aangaat, ik vind het ook geen prettig idee dat het brood dan ligt te ontdooien in mijn tas. Wordt dat dan niet ontzettend klef daardoor??
We wonen niet in de tropen he....
Maar je kan ook broodtrommels met een koelelement nemen
Geweldig dat zulke dingen voor jullie werken. Ik ben denk ik gewoon een enorme meut wat brood aangaat, ik vind het ook geen prettig idee dat het brood dan ligt te ontdooien in mijn tas. Wordt dat dan niet ontzettend klef daardoor??
We wonen niet in de tropen he....
Maar je kan ook broodtrommels met een koelelement nemen

woensdag 2 december 2015 om 20:46
Dan probeer je zo zuinig te doen met alles en dan ga haal je regelmatig iets voor de lunch? Onbegrijpelijk. Elke dag een broodje buitenshuis tikt toch aan. Juist met het zelf meenemen van je lunch kun je heel veel besparen. En dat hoeft niet altijd brood te zijn, je kunt ook een salade of zo meenemen natuurlijk.

woensdag 2 december 2015 om 20:54

woensdag 2 december 2015 om 21:00
quote:prik schreef op 02 december 2015 @ 20:46:
En dat hoeft niet altijd brood te zijn, je kunt ook een salade of zo meenemen natuurlijk.
Dat is waarom het bij mij best een geplan en georganiseer is. Ik hou ook niet zo van brood. Ik sta dus in het weekend pannen soep en bakken maaltijdsalade klaar te maken. Dat is mijn meest briljante investering geweest van de afgelopen drie maanden: zo'n brede thermosfles. Daar gaat tegenwoordig een paar keer per week heerlijke soep in mee naar mijn werk. En ook nog weleens avondeten. Als ik meteen na mijn werk door moet naar een andere afspraak en ik geen geld wil uitgeven aan de afhaal. Ideaal!
En dat hoeft niet altijd brood te zijn, je kunt ook een salade of zo meenemen natuurlijk.
Dat is waarom het bij mij best een geplan en georganiseer is. Ik hou ook niet zo van brood. Ik sta dus in het weekend pannen soep en bakken maaltijdsalade klaar te maken. Dat is mijn meest briljante investering geweest van de afgelopen drie maanden: zo'n brede thermosfles. Daar gaat tegenwoordig een paar keer per week heerlijke soep in mee naar mijn werk. En ook nog weleens avondeten. Als ik meteen na mijn werk door moet naar een andere afspraak en ik geen geld wil uitgeven aan de afhaal. Ideaal!

woensdag 2 december 2015 om 21:03
Ik moet wel bekennen dat ik wekelijks soep haal in de kantine . Hier is semi-verse soep voor 1 euro, dus dat kost me de kop niet, en vind ik een ontzettend fijne luxe. Brood smeer ik wel bijna altijd 's avonds, en voor nood heb ik een pak crackers in mijn bureaula, zodat ik eventueel met wat smeerbaars lunch heb. Dat werkt prima.

woensdag 2 december 2015 om 21:05

woensdag 2 december 2015 om 21:07
quote:pampas schreef op 02 december 2015 @ 21:03:
Ik moet wel bekennen dat ik wekelijks soep haal in de kantine . Hier is semi-verse soep voor 1 euro, dus dat kost me de kop niet, en vind ik een ontzettend fijne luxe. Brood smeer ik wel bijna altijd 's avonds, en voor nood heb ik een pak crackers in mijn bureaula, zodat ik eventueel met wat smeerbaars lunch heb. Dat werkt prima.
Hier kost de soep zelfs maar 70 cent Wij hebben gelukkig een vrij schappelijk geprijsde kantine.
En zoals ik al probeerde te zeggen, maar blijkbaar komt dat niet uit de verf ofzo, gaat het al steeds beter. Ik denk dat we nu ongeveer eens per week het brood vergeten, de rest van de week gaat het gelukkig wel goed.
Hier kost de soep zelfs maar 70 cent Wij hebben gelukkig een vrij schappelijk geprijsde kantine.
En zoals ik al probeerde te zeggen, maar blijkbaar komt dat niet uit de verf ofzo, gaat het al steeds beter. Ik denk dat we nu ongeveer eens per week het brood vergeten, de rest van de week gaat het gelukkig wel goed.

woensdag 2 december 2015 om 21:09
quote:Bumba1985 schreef op 02 december 2015 @ 21:05:
Weet je, laat maar. Ik hoef me hier niet te gaan verdedigen over het feit dat wij geen perfecte mensen zijn. Ik durf te wedden dat iedereen wel een verkeerde gewoonte heeft die geld kosten, maar ik ben gewoon altijd té eerlijk en dan ben ik weer de "bad guy¨. Heb daar nu ff geen zin in.
Ik lunch denk ik 1x per maand in de kantine.
Dan kies ik waar ik zin in heb en maakt de prijs me niets uit.
Wat ik bij jou raar vindt is dat je klaagt dat linchen zo duur is maar alle suggesties schiet je af.
Prima. Maar zeur dan niet dat het zo duur is.
*zucht*
Weet je, laat maar. Ik hoef me hier niet te gaan verdedigen over het feit dat wij geen perfecte mensen zijn. Ik durf te wedden dat iedereen wel een verkeerde gewoonte heeft die geld kosten, maar ik ben gewoon altijd té eerlijk en dan ben ik weer de "bad guy¨. Heb daar nu ff geen zin in.
Ik lunch denk ik 1x per maand in de kantine.
Dan kies ik waar ik zin in heb en maakt de prijs me niets uit.
Wat ik bij jou raar vindt is dat je klaagt dat linchen zo duur is maar alle suggesties schiet je af.
Prima. Maar zeur dan niet dat het zo duur is.
*zucht*

woensdag 2 december 2015 om 21:13

woensdag 2 december 2015 om 21:16
Dat zou ik kunnen zeggen, maar dan lieg ik, vind ik. Want als ik het bewust zou doen, dus ik zeg: nou, vandaag neem ik eens geen brood mee en ga ik lekker in de kantine lunchen. Dan heb ik daar ook zelf echt voor gekozen. Maar nu komt het door onze eigen chaos / gemakzucht; een karaktertrekje dat zowel mijn man als ik hebben en waar we aan werken om het beter te doen.

woensdag 2 december 2015 om 21:23
Ik maak ook 'avonds mijn lunch klaar (meestal een salade of vriend maakt havermout-pannenkoekjes), en ook mijn ontbijt. Ik krijg 's ochtends vroeg niks weg, dus ik eet mijn yoghurt met muesli op mn werk uit een schoolbeker. Maar zo'n eens pw lunch ik buiten de deur, meestal omdat ik dan geen zin heb in mijn meegebrachte versie.
minimalista, ken je het boek 'Opgeruimd' van Marie Kondo? Wel iets voor jou als ik je zo lees. Ik hou ook van weinig spullen en gooi/geef makkelijk dingen weg.
minimalista, ken je het boek 'Opgeruimd' van Marie Kondo? Wel iets voor jou als ik je zo lees. Ik hou ook van weinig spullen en gooi/geef makkelijk dingen weg.

woensdag 2 december 2015 om 22:00
quote:Moondancer schreef op 02 december 2015 @ 21:23:
Lijkt mij dat ze het boek niet nodig heeft?
Wij hebben vandaag de bovenste keukenkastjes schoongemaakt en troep weggegooid, gaat de goede kant op
Van het weekend buig ik me weer eens over mijn schoenenverzameling om te kijken wat er weg kan.
Lijkt mij dat ze het boek niet nodig heeft?
Wij hebben vandaag de bovenste keukenkastjes schoongemaakt en troep weggegooid, gaat de goede kant op
Van het weekend buig ik me weer eens over mijn schoenenverzameling om te kijken wat er weg kan.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

woensdag 2 december 2015 om 22:05
Ik koop vrijwel nooit iets buiten de deur, neem altijd mijn eigen lunch mee. Dat zit ook zo ingebakken in mijn systeem dat ik het echt niet vergeet. Maar ik ben dan weer een drama met declaraties. Ik vergeet dat of stel het uit omdat het zo'n gedoe is. Moet al maanden iets declareren op mijn werk van meer dan 2000 euro. En in het verleden ook dingen vergeten te declareren voor honderden euro's. Dat is echt penny wise pound foolish. Nog meer mensen met dit soort valkuilen? Misschien kunnen we elkaar helpen ze te vermijden!
woensdag 2 december 2015 om 22:15
Ik 'moet' wel. Ik eet geen dierlijke producten en dan kom ik bij de kantine bij mij op mijn werk niet verder dan een aangekleed bakje sla (wat dus bedoeld is als extra gezien het formaat van de bakjes) en droog brood.
Aangezien ik dat toch geen lunch vind sta ik dus iedere avond mijn lunch te maken. Misschien ook nog iets wat ik overgehouden heb aan het 'eeuwige' studentenleven. Ach, vandaag mezelf (en mijn broertje) even verwend met een lekkere reep chocolade. Mezelf verwend omdat ik een geniaal project voor mijn voeten geworpen heb gekregen en mijn broertje omdat hij niet op zijn plek zit op zijn werk en hij gewoon een baal dag had. Dan koop ik dus gerust een reep Tony's voor hem, als hij daar blij van wordt, dan word ik dat ook.
Over declareren gesproken: morgen het formulier voor de standby dienst eens invullen, anders loop ik 200 euro (bruto) mis. Toch zonde...
Aangezien ik dat toch geen lunch vind sta ik dus iedere avond mijn lunch te maken. Misschien ook nog iets wat ik overgehouden heb aan het 'eeuwige' studentenleven. Ach, vandaag mezelf (en mijn broertje) even verwend met een lekkere reep chocolade. Mezelf verwend omdat ik een geniaal project voor mijn voeten geworpen heb gekregen en mijn broertje omdat hij niet op zijn plek zit op zijn werk en hij gewoon een baal dag had. Dan koop ik dus gerust een reep Tony's voor hem, als hij daar blij van wordt, dan word ik dat ook.
Over declareren gesproken: morgen het formulier voor de standby dienst eens invullen, anders loop ik 200 euro (bruto) mis. Toch zonde...
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
woensdag 2 december 2015 om 22:16
Ah nicole, wat zonde! Voor zulke bedragen zou ik het 'gedoe' toch wel even over hebben...
Hier geen bedrijfskantine dus ik moet wel zelf brood meenemen, anders moet ik in de pauze naar de supermarkt en dat vind ik zonde en heb ik gewoon ook geen zin in. Het is wat dat betreft maar goed dat we geen bedrijfskantine hebbne trouwens, ben bang dat er anders maandelijks nog wel eens wat geld heen gebracht zou worden
Op het moment trouwens nog verlof, dus de restjes avond eten bewaar ik lekker als lunch voor de volgende dag.
Oh, en ik heb een boek verkocht via bol, tikt niet heel erg aan maar toch weer een boek kwijt en een heel klein bedragje verdient.
Hier geen bedrijfskantine dus ik moet wel zelf brood meenemen, anders moet ik in de pauze naar de supermarkt en dat vind ik zonde en heb ik gewoon ook geen zin in. Het is wat dat betreft maar goed dat we geen bedrijfskantine hebbne trouwens, ben bang dat er anders maandelijks nog wel eens wat geld heen gebracht zou worden
Op het moment trouwens nog verlof, dus de restjes avond eten bewaar ik lekker als lunch voor de volgende dag.
Oh, en ik heb een boek verkocht via bol, tikt niet heel erg aan maar toch weer een boek kwijt en een heel klein bedragje verdient.
woensdag 2 december 2015 om 22:39
quote:nicole123 schreef op 02 december 2015 @ 22:05:
Maar ik ben dan weer een drama met declaraties. Ik vergeet dat of stel het uit omdat het zo'n gedoe is. Moet al maanden iets declareren op mijn werk van meer dan 2000 euro. En in het verleden ook dingen vergeten te declareren voor honderden euro's. Dat is echt penny wise pound foolish.
Blijkbaar heeft het geen prioriteit en kun je het makkelijk missen.
Gewoon 1x per week een half uur in je agenda blokken voor declaraties. Lijkt me nou niet echt het moeilijkste van de werkweek.
Maar ik ben dan weer een drama met declaraties. Ik vergeet dat of stel het uit omdat het zo'n gedoe is. Moet al maanden iets declareren op mijn werk van meer dan 2000 euro. En in het verleden ook dingen vergeten te declareren voor honderden euro's. Dat is echt penny wise pound foolish.
Blijkbaar heeft het geen prioriteit en kun je het makkelijk missen.
Gewoon 1x per week een half uur in je agenda blokken voor declaraties. Lijkt me nou niet echt het moeilijkste van de werkweek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

woensdag 2 december 2015 om 23:09
Mijn declaraties gaan wel prima, maar dat is vooral omdat het heel makkelijk gaat via het online declaratieportal. Ik bewaar alle bonnen gewoon in mijn portemonnee, die heb ik altijd bij me, dus zodra ik een half uur over heb pleur ik alles in het systeem, printen, laten tekenen en klaar. Ik ben trouwens wel blij dat mijn apotheek mijn rekeningen gewoon doorstuurt naar de verzekeraar, die declaraties waren namelijk gewoon gedoe omdat dat niet zo makkelijk kon.