uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Gelukkig zijn de meeste dromen bedrog.

@Ukkie Ik vind het heel moeilijk om niks te zeggen maar ik ben niet het type dat als het misgaat, blij zou zijn met de aandacht. Ik wordt nog steeds gecondoleerd met het verlies van mijn vader begin dit jaar en ik vind dat verschrikkelijk. Die ongemakkelijke gesprekjes met mensen die ik niet interessant vind, blehg! En het nieuws van een kindje goed & slecht lekt altijd uit. En klets heb je al snel.

Dus ik wil het wel zeggen maar doe het niet. Want ook de prietpraat met mensen die het geen bal aangaat dat ik zwanger ben vind ik niet leuk.

Wat ik wel lastig vind is dat ik op alle komende gezelligheden wel ben voorbereid (ik heb plots weer last van een oud long-dingetje en zit weer aan een puffer. Ook ben ik niet zo'n drinker) tot de 14 weken behalve eentje half januari. Dat is een nieuwjaarsborrel met mijn oudste vrienden en dan drinken we vanouds bijzondere biertjes...
@ukkie: gefeliciteerd! wel dubbel dat je ook achter je ziekte bent gekomen, hopelijk kunnen de artsen wat voor je doen!

@fog: ik heb hetzelfde als jij, hoewel het zwanger zijn 24/7 door mijn hoofd gaat, houdt ik het nog stil (en ontken eventuele suggesties/vragen over zwanger zijn). Een paar mensen weten het nu, maar dat komt omdat ze het in verband mijn werk moeten weten. Angst voor eventuele miskraam blijft voorlopig nog aanwezig, en heb inderdaad niet zo veel zin in allerlei "geruststellingen" of "condoleances" mocht het misgaan. Na mijn echo eind van de maand, ga ik het waarschijnlijk aan wat meer mensen vertellen.

December is bij ons wel een lastige maand, heb ongeveer 2-3x per week afspraken met vrienden/collega's etc waarbij normaal gesproken gedronken wordt, ik houd het maar stug op het bob zijn
Hallo allemaal,

Hier ook even een bericht in het algemeen. zoveel bijgeschreven.

Heb in september een curretage gehad dus nu vindt ik alles zo spannend, meerdere curretage gehad ? vorige x dat het mis ging voelde de zwangerschap al anders. nu voel ik me zwanger dus dinsdag even bellen naar gyn!

ik had nog een wijziging voor het tabel. ik heb al een dochter van 15 maand dus dit wordt ons 2e kindje.

Hier gaat slapen gelukkig nog goed, zit in me weekend dienst dus dat scheelt..

alleen ontzettend misselijk maar dat neem om maar voor lief.

Werk een paar dagen veel dus probeer zoveel mogelijk mee te lezen en schrijven.

liefss
Goedemorgen meiden, na een extreem drukke Sinterklaasdag gisteren eindelijk weer tijd om te forummen!

Ik schrijf nu ook even algemeen, want er komen best wat dubbelingen voor.

@dromen: dromen doe ik (volgens mij) nog niet zo, maar ik slaap wel heel erg slecht. Ik wordt om de haverklap wakker. Ik heb ook het idee dat ik heel licht slaap. Dus iedere ochtend is opstaan weer een moeilijke opdracht. Vandaag mag ik lekker blijven liggen. M'n vriend zorgt voor ontbijt. Ik kan alleen niet meer slapen, maar van lekker luieren rust ik ook wel uit.

@vertellen: hier nog niet aan ouders vertelt. Ik heb het wel aan m'n beste vriendin verteld en manlief aan z'n beste vriend. Maar dat was meer omdat het voor ons een 'verassings zwangerschap' is (een niet geplande zwangerschap, maar ongelukje klinkt zo naar. Deze baby is dan ook 200% gewenst en welkom). Onze ouders weten het dus ook nog niet, waarschijnlijk met kerst. Maar wanneer en hoe we het onze kinderen gaan vertellen vind ik nog wel lastig. Tips?

@angst/ongerustheid: neemt hier met de dag af, ik denk ook doordat er deze maand wel heel veel afleiding is. Over 2 weken hebben we de echo al!

@klachten: ik merk dat ik iedere ochtend misselijker ben. Aan de ene kant heel fijn dat ik symptomen heb, aan de andere kant natuurlijk niet zo fijn. Die misselijkheid is echt heel naar.

@ukkie: wat heftig en spannend voor jou! Hoe ben je erachter gekomen dat je die stofwisselingsziekte hebt? Heeft het, behalve gevolgen voor je zwangerschap, ook nog gevolgen voor de rest van je welbevinden? Ik duim heel hard voor je!
Egopost.. ik heb een rot nacht gehad. Sinds de eisprong/bevruchting heb ik griep en vannacht kwam dat toch wel tot een hoogtepunt. Normaal gebruik ik neusspray als ik ziek ben maar dat kan niet dus nu was het slijm zo dik dat mijn holtes + mijn oren verstopt zitten. Dus ik dacht met mijn slaaphoofd: Laat ik mijn oren klaren! Daarna 2 uur lang zitten huilen omdat mijn trommelvliezen zo strak stonden dat ik verging van de pijn.

En hoe was jullie nacht? Eindelijk lekker door geslapen of nog gekke dromen gehad?
O frog wat naar! Gaat het nu weer iets beter met je oren?

Ik heb vannacht ook super slecht geslapen en raar gedroomd over de bevalling en dat ik op brancard via de trap! omhoog geduwd moest worden (en het was een erg hoge trap, brrr). Gelukkig redelijk goed afgelopen
Goedemorgen dames,

Nou gisteren avond het heugelijke nieuwe verteld aan m'n vader, zus en broer.

Het was brullen geblazen hoor!

M'n vader kon er niet over op houden, ik wordt opa ik wordt opa haha..

Verder was het ook een heel dubbel gevoel omdat we natuurlijk allemaal m'n moeder erg missen.. Ik heb ook besloten als ik 3 maanden ben om kleine slofjes of schoentjes te kopen met de tekst i love oma. Deze zet ik dan bij haar urn in de woonkamer bij m'n vader. Want m'n moeder wordt toch wel oma...

Och wat had ik haar graag het nieuws verteld..
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
@fog, he wat vervelend!! Ipv van otrivin mag je wel een gewone zoutoplossing of maak het zelf. Twee weken geleden had ik het ook en het hielp. 2tl zout in glaasje, warm water erbij om 't te laten oplossing en vervolgens op een lepel en snuiven maar. Als je te veel zout gebruikt, doet je hele hoofd even héél veel pijn kan ik uit ervaring vertellen, maar het werkt geweldig! Al het snot stroomt eruit

(En sommige otrivin mag je trouwens wel 3 dagen gebruiken als zwangere volgens mij).

Mijn nacht was trouwens ook slecht :( Heel onrustig en vervelende darmen.

Mijn borsten beginnen trouwens echt pijn te doen, ik ga denk ik een sport bh kopen ofzo.

@ana, ik heb inderdaad hetzelfde. Nog een beetje gereserveerd en terughoudend want wat als het weer misgaat...

Mijn ouders reageerden gisteren heel blij :D
@fog: waardeloos zeg! Laat je vandaag lekker in de watten leggen!

@tinus: wat leuk dat je het heb verteld, maar tegelijk zal het heel moeilijk voor je zijn. Wat een mooi gebaar die slofjes bij 3 maanden zwangerschap!

@cantate: ook verteld, wat leuk! Heb je er nog iets 'speciaals' van gemaakt of het je het gewoon gezegd?
Fog, wat balen zeg! Misschien stomen? Het blijft gewoon rot natuurlijk. Beterschap!

Tinus, wat een mooie gedachte om die slofjes bij je moeder te zetten. Leuk dat de rest zo lief reageerde.

Ik voel me het ene moment echt zwanger en sinds gisteren twijfel ik er weer aan. Ik ben moe en snel geïrriteerd, maar verder nog niks. Fijn natuurlijk, maar wat bevestiging zou leuk zijn. M'n testen zijn op dus ik moet erop vertrouwen. De zwangerschap voor zoon ging ook mis dus daarvoor ben ik nu ook bang. Het is voor ons vrouwen ook nooit goed he. Is het wel herkenbaar of krijgen jullie alleen maar meer kwaaltjes??
Slapen blijft hier ook een drama. Elke dag voor vijf uur wakker.
Ik herken het hoor, de onzekerheid omdat de kwaaltjes redelijk uitblijven. Alleen dus gevoelige borsten, en verder niks..

Wat je zegt, aan de ene kant gelukkig, aan de andere kant eng ofzo...

Tis idd ook nooit goed he 😉
Goedemorgen dames,

@fog: wat vreselijk dat je je zo lamlendig en ziek voelt. En dan ben je ook nog eens hormonaal...een fatale combi

@tinus: heel verdrietig dat je het je moeder niet meer kunt vertellen. Kan mij voorstellen dat je dat toch de hele tijd met je meedraagt.

Mooi gebaar die slofjes! Zal je vader ook waarderen.

@cantate:lastig he...ik voel mij ook zo veel beter dan hoe ik mij de vorige zwangerschap voelde. En toen voelde ik dat het gewoon niet goed zat. Ik hoop dat ik er nu niet naast zit en het weer goed aanvoel en dat het goed afloopt.
Mijn kwaaltjes begonnen meestal rond de 7 weken. Het is nog vroeg dames

Vannacht voor het eerst heerlijk geslapen, zonder de herinnering van een enge droom.
quote:ukkie87 schreef op 06 december 2015 @ 09:00:

Ik herken het hoor, de onzekerheid omdat de kwaaltjes redelijk uitblijven. Alleen dus gevoelige borsten, en verder niks..

Wat je zegt, aan de ene kant gelukkig, aan de andere kant eng ofzo...

Tis idd ook nooit goed he 😉Het is zeker nooit goed. Ik weet ook niet meer hoe het bij zoon was. Nou kreeg ik toen later in de zwangerschap zoveel kwaaltjes dat het ik het daarom misschien niet meer weet.
..
@tinus: Wat een super mooi gebaar.

Jeetje wat een dromen allemaal dat heb ik niet en ook niet het gevoel van zwanger zijn omdat het nog steeds moet bezinken indd! Denk dat dat pas komt tot de echo.

Ik slaap verder heel goed maar voor mijn doen vroeg wakker 6.45 uur normaal is dat tussen 8 en 9 uur.

Heb wel ontzettend veel steekjes en ontlasting is beter dan ooit. Misschien dat ik dat heel goed voel door de endometriose en spatische darm (zijn kenmerken daarvan).

24/7 blijf ik er aan denken ook al wil je dat niet. Fijne dag vandaag. Ik heb een babyshower van mijn vriendin, die het gelukkig wel weet.
Ja, die ontlasting fijn toch?

Veel plezier vandaag bij de shower!
Goedemorgen dames!

Leuke sinterklaas gehad? Of zijn er nog sommige die het moeten vieren? Wij vieren het vandaag! Mijn man heeft een eigen zaak en die werkt altijd op zaterdag dus wij konden het gister niet vieren..kinderen hebben al meerdere malen hun schoen mogen zetten dus die zijn al heel erg verwend. Vanavond doen de volwassenen gezellig loodjes, kijken of ik lief ben geweest dit jaar 😉...

Heb vannacht heerlijk geslapen, ben echt net wakker....hahahaha...

fog wat balen zeg! Laat je maar lekker verwennen... beterschap! Hier voel ik ook dat mijn neus verstopt raakt en begin met hoesten bleh!

Ik heb ook nergens last van, borsten zijn al veel minder gevoelig en ben niet misselijk niks... ik kan me ook niet meer herinneren hoe dat met de 1e was, maar weet wel dat mijn misselijkheid pas na 3 maanden kwam en tot 9 maanden duurde!

cyn gezellige dag vandaag!
Live, Love, Laugh
O Fog, niets zo vervelend als een volle neus terwijl je geen neusspray mag gebruiken! Maar het klopt idd dat je sommige sprays een korte tijd wel mag gebruiken. Moet je even goed op de verpakking kijken. Ik heb volgens mij die van Kruidvat eigen merk en die mag ik een paar dagen gebruiken... Je knapt nog niet hard op he? Lukt het werken wel bijvoorbeeld of ben je ziek thuis..

Cyn,, veel plezier op de babyshower!

Mama, fijne Sinterklaas!

Tinus, fijn dat de reacties zo mooi waren! Ik kan me voorstellen dat je je moeder juist nu extra mist. Een mooi idee om slofjes bij de urn te zetten.

Kwaaltjes kunnen dus gerust nog komen hoor ik. Rare wezens zijn wij. Je wil je niet lekker voelen, nou ja, we willen graag weten dat we écht zwanger zijn..

Ik heb een vraag en denk dat hier misschien wel iemand is die het weet!

Over tweeënhalve week heb ook ik mijn eerste echo. Volgens eigen berekening ben ik dan 7w5d zwanger. Wat is er dan te zien op de echo eigenlijk..

Fijne dag allemaal!

Twijfel
@Deb_82 Het gaat beter met mijn oren. Ik heb nog wel zo'n oor waarmee ik zelfs mijn hartslag kan horen. Maar geen pijn meer

Lekker he die rare dromen. Wat verandert er toch veel in ons hoofd

@Tinus Heerlijk dat het zo goed ontvangen werd. Het missen van je moeder is verschrikkelijk. Dikke knuffel voor je Mijn vader overleed begin dit jaar plots en ik had hem een paar weken ervoor nog gevraagd of hij net zo'n leuke Opa voor die van ons wilde zijn als dat hij nu was voor zijn andere kleinkinderen..

@Cantate & @Twijfelkontje Als je kijkt naar de chemische compositie van neusspray dan heeft het uiteindelijk effect op alles waar slijm voorkomt. Het lost uiteindelijk al het slijm op terwijl je slijm ook nodig hebt voor de hechting van je kindje. Daarom mag je het maar 3 dagen gebruiken. Ik durf het dan niet te gebruiken. Het heeft me zelfs heel veel moeite gekost om een halve paracetamol te nemen.

@Zon Ik vind stomen zo'n benauwde bedoeling maar ik ontkom er zo niet meer aan Mijn kwaaltjes vallen mee. Ik heb last van vroege bandenpijn omdat ik een kleine baarmoeder heb. Ik had ook een spiraal en dat was een hel qua pijn. Ik zou ook wel wat meer kwaaltjes (en dan geen griep) willen hebben. Dit maakt me ook wat onzeker.

@Ana-Isabel Haha nou hormonaal is bij mij niet negatief Ik ben verliefd tot over mijn oren en knuffel wat af met manlief en de katten. En als mijn man langsloopt denk ik gelijk iets van "wat een mooie brede schouders heeft hij toch" of "wat een lekker kontje.."

@Mama Dankjewel en ik duim voor je dat je niet zieker wordt

@Twijfelkontje Ik knap idd niet heel hard op. Ik ben vorige week wel 3 dagen gaan werken (eigen zaak) maar dat was echt te veel. Nu licht ik plat en dat bevalt wel. Ik denk dat het zonder weerstand en zonder medicatie gewoon veel langzamer verloopt om beter te worden. Vroeger pompte ik er wat Ibuprofen in, spoot met de agressiefste neusspray, nam na een paar dagen een paar energiepillen, zweten het er uit op een loopband/spinningles en ik was weer snel het baasje.

Je hebt trouwens apps Twijfel waarmee je de groei kan volgen met plaatjes en uitleg
Oja om ook weer lekker te kunnen lachen vandaag, heb ik nog een mooie quote van manlief. Ik vroeg of hij, als ik geen griep zou hebben, nu al sex zou willen.. (en hou in gedachte dat meneer echt wel een slimme vent is..)

"Nee echt niet! Straks krijgen we een tweeling!"
Oh Fog, hahaha. Alleen mannen kunnen dat verzinnen!

Ik ben vandaag vreselijk aan het boeren, zo raar. Iemand hier ook last van?
Boeren, winden.. ik ben een eenpersoons orkest inmiddels....
Tinus en fog een hele dikke knuffel voor jullie! Lijkt mij echt vreselijk om een dierbare te moeten missen en helmaal nu!

Hahahaha mijn man heeft daar totaal geen moeite mee hoor dat we anders misschien een tweeling krijgen! hij blijft een jager ...heb er dan ook totaal geen moeite mee, sex is fijn maar nu gebeurd het wellicht niet zo vaak als anders....
Live, Love, Laugh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven