1 jaar, iemand tips?

10-10-2008 19:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er even niet meer uit. Zoonlief wordt volgende week 1, en ik heb nóóit problemen om kadootjes te bedenken, behalve nu. Zijn zus en hij schelen 1,5 jaar en dat betekent dat we al héél veel speelgoed hebben waar hij mee speelt.

Dochter kreeg van ons de Little People boerderij toen ze 1 werd, en die is ook bij zoon erg geliefd. Mijn ouders geven een Little People garage vertelden ze alvast, zodat wij die niet gaan kopen. Maar nu weet ik het dus niet meer.

Blokken, knuffels, vormenstoof, puzzeltjes, boerderij, boekjes, we hebben het allemaal al. Ik zou niet weten wat we hem moeten geven. Een hobbelolifant heeft hij al, een loopauto of iets dergelijks is ivm ons huis niet handig (hoogpolig tapijt).

Ik zat te denken aan iets van een houten trein of houten speelgoed, maar ik kom er niet uit. Ben bang dat hij ook héél veel krijgt van opa's en oma's en ooms en tantes.

Wat is jullie tip voor een stuk speelgoed waar hij nog lang iets aan heeft?
tja dan wordt het lastig

Ik heb namelijk mijn zoon, toen hji 1 werd, een loopwagen gegeven. Maar kun je dan niet met een loopwagen naar buiten, die van mij heeft rubberen wielen, ik heb hem van mijn ouders dus weet ik ook niet waar hij gekocht is. Maar het is een houten bak, met ijzeren stang en rubberen wielen.
hij is nu bijna 5 en speelt er nog mee...
Duplo misschien? Ook flink uit te breiden in de loop van de jaren.
Zo'n houten treinbaan is wel heel leuk! En wat ik ook leuk vind (zag ik pas in een Sinterklaas-boekje): zo'n ballenbaan, waar de ballen omhoog worden geblazen en dan weer naar beneden rollen.

Zit net te bedenken wat wij Wolkenmeisje voor haar eerste verjaardag hebben gegeven, maar ik kan er zo even niet meer opkomen ......... (shame on me!)
Misschien geen speelgoed, maar iets voor zijn kamer. Of een tafeltje en stoeltjes voor beneden. Of een loopfiets, voor buiten of looptractor. Of een gepersonaliseerd Dikkie Dik of Nijntje boek.
Moet ik er nog even bijzeggen dat hij 10 weken te vroeg geboren is en dus behoorlijk klein voor zijn leeftijd. Duplo heb ik ook aan zitten denken, maar daar is hij nu nog net te klein voor.

En naar buiten met een loopwagen is niet echt handig hier, we wonen in een flat.
misschien kun je het geld dat je wil uitgeven dan besteden aan kleding ofzo. Het zal je zoon waarschijnlijk weinig uitmaken wat er uit het papier komt, als er maar papier omheen zit wat lekker kraakt en waar je mee kunt scheuren.

Gevoelsmatig misschien heel saai, dat kan ik me wel voorstellen. Maar om nou het 100e stuk speelgoed te kopen is ook zo jammer.
Wij hebben ook op een flat gewoond tot onze dochter 2 1/2 jaar was, maar zij had een fiets en een step en rolschaatsen, zandbakspullen enz. We gingen iedere dag naar buiten. Ook toen dochter 2 geboren werd.

Nu kan je zoon er misschien nog niet veel mee, maar volgende zomer wel.
Die ballenbaan hebben wij ook, maar dochter is er hartstikke bang voor. Hij maakt nogal veel geluid. Maar mijn nichtjes die iets ouder zijn,vinden 'm wel heel leuk.

Volgens mij zijn er ook uitbreidingssets te koop voor de boerderij van LP. Ik zag trouwens in de folder van Bart Smit de LP nu drie halen twee betalen is.
Groot succes hier was een muziekkoffer: leuk koffertje gekocht en allemaal losse instrumenten (blokfluit, sambaballen,... :afhankelijk van hoeveel dB jullie kunnen hebben, maar heb zo'n vaag vermoeden dat jullie geen watjes zijn ).

Prentenboeken zijn altijd goed.

Plastic speelgoeddieren vonden/vinden mijn jongens ook erg leuk.
Ik herken het probleem. Toen mijn jongste een paar maanden geleden 1 werd, wist ik ook niet wat ik moest kopen omdat hij al 2 oudere broertjes heeft en dus omkomt in het speelgoed. Uiteindelijk van FP de tractor gekocht (maakt geluid als hij rijdt) en dat was echt een goede keuze.
@eowynn, ik woon ook in een flat, maar die van mij vond het geweldig om de galerij op en af te gaan (moet je wel in een galerijflat wonen ;o)
Als je alles al hebt, koop je gewoon iets nuttigs, een winterjas, slofjes, pyjama een leuk bordje met bestek. Hier is na het vierde kind de inspiratie ook een beetje op. Ze zijn (bijna) allemaal in november jarig net voordat de Sint ook weer met een hoop cadeautjes aan komt zetten. Ik heb op de zolder ook nog een geheime kist met speelgoed staan. Speelgoed waar ze net na de verjaardag niet naar om kijken, leg ik in die kist. Zo heeft menigeen al eens een "tweedehands" cadeau gekregen. Ik denk alleen niet dat ik er bij de oudste meer mee weg kom...
Ik zag vandaag wel een hele coole houten schoolbus waar allemaal poppetjes in zaten. Is hij nog íets te klein voor, maar was wel érg leuk.

Meubeltjes om aan te knutselen heeft zijn zus al gehad toen ze 2 werd

We gaan ook bijna elke dag wel even naar buiten hoor Reisa, maar ik ben bang dat we het dan weinig zullen gebruiken in praktijk.

Muziekdingen zijn ook een leuk idee Luna. Hij vind de trommel die hier in de woonkamer staat altijd érg interessant. Sambaballen en een xylofoon enzo zijn altijd leuk. (als man zijn zin krijgt stoppen we er dan een basgitaar in, maar dat past niet )
En Duplo hadden we eigenlijk bedacht voor Sinterklaas, dan krijgen ze dat samen. Anders moeten we weer wat nieuws verzinnen. Het is echt debiel, wij kopen vrijwel geen speelgoed, alleen met verjaardagen en Sinterklaas, maar toch komen ze erin om.
Ik ben van plan om mijn dochter ieder jaar een mooi (voorlees) boek te geven voor haar verjaardag. Voorin het boek wil ik iets moois schrijven voor haar, als herinnering ook voor later. Volgende maand wordt ze één. Verder moet ik nog wat inspiratie opdoen, ideaal dus, dit topic. Dochter is het eerste kleinkind van beide kanten, dus zal ook wel flink worden verwend door de opa's en oma's. Bovendien is 't een paar weken later ook weer sinterklaas. Succes met shoppen.

Groetjes Jo
Zoon kreeg een loopkar + houten blokken (maar dta heb je volgens mij al)

Mooie houten boerderij met bijpassende dieren.

Hamertje tik waarbij je "spijkers" door een blok moet tikken.

bal

duplo
Big Bobby Car, maar dan met fluisterwielen anders word je (net als wij) gek van de herrie.

plaatjes van bobby car

Onverwoestbaar, op YouTube kun je filmpjes van BobbyCar-races vinden, waar volwassenen op zo'n ding de berg af rijden. Moppekind heeft er tot ruim 5 jaar op gereden, en nu staat het op zolder te wachten op neefjes/nichtjes.

http://www.youtube.com/watch?v=SaCFE6z-jE8
Ach als je het echt niet meer weet koop je toch gewoon een pony.

Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Zo'n werkbank heb ik ooit eens voor mijn dochter gekregen opdr eerste verjaardag, en daar heeft ze erg veel mee gespeeld. Kon draaien, veel blokken met kleurtjes en gaten enzo.. beetje lastig uitleggen

Dit is hem niet maar deze is 15,- en ik vind hem leuk

Deze hieronder is het ook niet maar is misschien ook eenideetje?

Tis tenslotte een jochie
Wel een tip, maar dat is eigenlijk voor als hij iets groter is: Een houten treinbaan. Oudste heeft deze gekregen toen hij 2,5 was en nu is hij 4,5 en speelt er nog erg vaak mee. Plus dat hiervoor erg leuke uitbreidingen te koop zijn. Hij heeft al van alles er bij verzameld en nu nog zou ik zo dingen voor er bij weten te bedenken.

Verder is een mooi voorlees boek misschien een idee (hier al eerder genoemd). Dat heb ik voor jongste ook een keer gedaan, ik kon verder ook niets bedenken.

Ik zag laatst bij het Kruitvat wel iets heel leuks: een koekkiemonster voor in bad/douche met pannetjes en zo. Dat kun je ophangen tegen de tegels.
.
Deze grote oplegger (ca 65 cm) is misschien een leuk idee. Super stevig, onverwoestbaar speelgoed. Hij kan er zelfs zelf op rijden!

Ik gaf een koffertje met daarin allerlei muziekinstrumentjes. Wordt nooit gebruikt maar het idee is leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven