1 jaar, iemand tips?

10-10-2008 19:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er even niet meer uit. Zoonlief wordt volgende week 1, en ik heb nóóit problemen om kadootjes te bedenken, behalve nu. Zijn zus en hij schelen 1,5 jaar en dat betekent dat we al héél veel speelgoed hebben waar hij mee speelt.

Dochter kreeg van ons de Little People boerderij toen ze 1 werd, en die is ook bij zoon erg geliefd. Mijn ouders geven een Little People garage vertelden ze alvast, zodat wij die niet gaan kopen. Maar nu weet ik het dus niet meer.

Blokken, knuffels, vormenstoof, puzzeltjes, boerderij, boekjes, we hebben het allemaal al. Ik zou niet weten wat we hem moeten geven. Een hobbelolifant heeft hij al, een loopauto of iets dergelijks is ivm ons huis niet handig (hoogpolig tapijt).

Ik zat te denken aan iets van een houten trein of houten speelgoed, maar ik kom er niet uit. Ben bang dat hij ook héél veel krijgt van opa's en oma's en ooms en tantes.

Wat is jullie tip voor een stuk speelgoed waar hij nog lang iets aan heeft?
quote:bertje_ schreef op 10 oktober 2008 @ 20:22:

Ik zag laatst bij het Kruitvat wel iets heel leuks: een koekkiemonster voor in bad/douche met pannetjes en zo. Dat kun je ophangen tegen de tegels.

Die hebben we hier (ook bij kruidvat) en is een groot succes!

Ander idee is aquaplay of waterplay, is niet echt de tijd van het jaar ervoor, maar in de badkamer is het ook leuk! Vond mijn zoontje voor zijn eerste verjaardag al geweldig (en zijn grote broer van 5 vind het ook nog steeds leuk!)

Boekjes zijn idd ook altijd een goed idee!

Oh, ook een goed idee, zelf de tip gehad en een groot succes:

of een andere tip (ga ik wsl voor de sint voor hem kopen:)

aqua doodle, tekenen zonder vlekken ed

g
Nogmaals de aquadoodle:

minj nichtje kreeg een groot kartonnen huis...dat vond ze helemaal geweldig....tis echt een kinderhuisje...maar weet zo 1,2,3 niet waar het gekocht is....
Wij hebben onze dochter toen ze 1 werd oa een schommel die je in een deuropening kan bevestigen gegeven.

Een houten paard om in te zitten.

Ze genoot ervan!
Sinas, dat huisje van Smoby hebben wij! Heeft dochter gekregen toen ze 1 was, en is inderdaad bij beiden een groot succes.

Little People schoolbus heb ik ook al een aantal keren in handen gehad. Maar inmiddels zijn we zó voorzien wat LP spul betreft, we hebben de boerderij, de caravan met auto, de ark van Noach, een paar poppetjes van een hondentrimsalon en een DVD En hij krijgt de garage voor zijn verjaardag.

Dat ding voor in de douche klinkt leuk. Aquaplay is iets minder handig hier in huis. Voor in de zomer wel leuk.

We hebben overigens al 2 miniboekjes van dik karton voor hem gekocht, van die boekjes met op elke pagina een bal/huis/stoel/koe enzovoorts. Was bij dochter een groot succes, maar die zijn totaal versleten en opgegeten
Goed topic dit, zit met hetzelfde probleem, en ook inderdaad heel veel al aanwezig van oudere zus, ook dingen die leuk voor hem zijn, zoals loopauto, blokkenkar, schoolbus, megabloks, muziekinstrumentjes.

Waar zoon wel veel mee speelt zijn megabloks. Hij probeert al echt te bouwen, en er zijn nog niet zo veel auto's in huis, dus hij krijgt de megabloks brandweerauto. We willen nog wel iets erbij geven maar weten nog niet wat.

Zus kreeg toen ze 1 werd een kindertafeltje en stoeltje maar dat is nu inmiddels wel aanwezig.

Wat ook een succes is bij zoon is het kooksetje van dochter, hij gebruikt de pannen alleen voornamelijk als drumstel

Hij is echt nog in de gooi en smijtfase en behalve bouwen en autootjes die rijden begrijpt hij van ander speelgoed nog niet echt veel.
Hoi Eowynn,

Dat speelgoed van Little Tikes is ook erg leuk. Zoon kreeg hier een 'knikkerbaan' van Eichhorn. Er rollen geen knikkers op maar houten geomtrische figuurtjes waardoor het ook voor jongere kinderen heel geschikt is. (Het lukt me niet om een plaatje te knippen en plakken). Verder niet heel veel andere suggesties na alles wat genoemd is.

Succes met de keuze.
Even brainstormen: (heb twee zoons, van 1 en 4)

Zandtafel (plastic tafel met twee bakken erin verzonken met deksels erop, in de bakken kan zand of water) Past prima op een balkon

Houten trein en/of duplo (al eerder genoemd, maar zoon van 1 speelt hier echt al mee, als hij mag van zijn broer die er ook nog elke dag mee speelt. Topspul!)

Boerderij van lilliputiens. Stoffen boerderij met diertjes, een traktor, een boer etc. erbij. Ook makkelijk mee te nemen op reis. (want van stof)

Iets met een knopje (momenteel hebben ze leuke zaklampen voor kinderen bij de speelgoedwinkel!)

Driewieler (met zo'n stang eraan, kunnen ze op zitten vanaf het moment dat ze een beetje kunnen lopen)

Een mooie handpop (Zie houten speelgoedwinkel)

Een schommel in de vorm van een hobbelpaard (idem), schommelen vinden mijn zoons heerlijk

Echt jongensspeelgoed: autootjes enzo.

Succes!
quote:fachat schreef op 10 oktober 2008 @ 20:37:

Deze grote oplegger (ca 65 cm) is misschien een leuk idee. Super stevig, onverwoestbaar speelgoed. Hij kan er zelfs zelf op rijden!

[afbeelding]

Dat is écht een toppertje ! Moppekind heeft hem vaak geleend van de speel-o-theek, totdat die gesloten werd vanwege één of andere fusie. Belachelijk gewoon, want dat is zo'n fijn systeem, eerst drie weken uitproberen voor een paar dubbeltjes voordat je iets (heel duurs) koopt.

De Little Tikes auto's van deze categorie zijn sowieso onverwoestbaar, zelfs na een paar jaar zandbak mankeert er nog niets aan. Ze zijn het geld waard, in tegenstelling tot de meuk van de Action, die na een week in de vuilnisbak ligt.
We zijn eruit!

Nog even getwijfeld tussen een trein en een aantal hele leuke muziekinstrumenten in dezelfde winkel (allemaal houten speelgoed, zó leuk) maar het is de trein geworden. Houten trein met 3 aanhangers met daarop blokjes. Erg leuk en ik denk dat het wel een succes is. Bedankt voor het meedenken!
Eowynn,

Het is nu te laat denk ik (aangezien je je keus al gemaakt hebt)

WIj hebben onze dochter niets gegeven voor haar eerste verjaardag. Was er niet echt van gekomen, we hebben het wel gevierd.

Iemand had het over duplo, wat je ook kan doen is "duplo primo" kopen/van mp halen. Dat was hier vanaf 9 maand heel populair en ze speelt er nog mee (nu bijna 2).

En als je omkomt in de spullen kan je zelf ook dingen op MP zetten of ruilen met vriendjes/neefjes/buurkindern etc.

Wij wonen ook klein en onze kinderen hebben zoveel spullen. Allemaal gekregen!
Mocht je voor een volgende keer nog inspiratie zoeken: Kapla. Spelen ze hier mee van baby tot nu toe (en oudste is bijna 6). Je kunt er simpele dingen mee maken (baby's doen vooral in en uit de doos en opeten) en moeilijke (oudste heeft voorbeeldboekjes). Groot succes, eindeloos uit te breiden en jaren speelplezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven