Centraal Moderatortopic

09-11-2015 09:38 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 3 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2015 15:17
Reden: offtopic
% gewijzigd
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
En ja ik weet dat mijn reactie wel weer gegumd gaat worden.
Beste MadameQetesh,

Het gaat in dit geval niet om reclame, deze link wordt gezien als content van Viva zelf. Als je het hier niet mee eens bent kan je hierover mailen met de community manager, zij zal dan reageren op je mail. In de huisregels staat duidelijk dat er op het CM niet gediscussieerd mag worden beleid. je post zal daarom inderdaad worden verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:fietsie schreef op 08 december 2015 @ 15:04:

[...]

Oké bedankt! Mag nu nog het stukje 'deel twee' van de topictitel af? Het is immers pas het eerste deel!Ik quote mezelf maar even want kennelijk is mijn vraag onderaan de vorige pagina over het hoofd gezien.
quote:MadameQetesh schreef op 08 december 2015 @ 15:26:

Nee ik ga niet mailen, heeft toch geen nut.

Als blendle van viva zelf is dan was het wel handig geweest dat erbij te zetten.Blendle is niet van Viva maar van Alexander Klopping.
quote:fietsie schreef op 08 december 2015 @ 16:41:

[...]

Ik quote mezelf maar even want kennelijk is mijn vraag onderaan de vorige pagina over het hoofd gezien.

Alsjeblieft, aangepast

mvg,

Junior.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2015 17:45
Reden: vragen over beleid
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2015 17:45
Reden: vragen over beleid
% gewijzigd
Communitymanager Sanne, kun je ons even voorlichten?

Op de pagina 'gevraagd' staat : Welkom op de pijler Gevraagd. Hier kun je een oproepje plaatsen wanneer je iets zoekt zoals een bepaald product, een dienst etc. Er mag geen reclame worden gemaakt voor eigen bedrijfjes, webshops of commerciële producten.

Er staat een oproepje van iemand die een beginnend bruidsfotograaf zoekt. Tegen betaling.

Iemand zoekt een discrete naaktfotograaf, daar wordt ook voor betaald.

Visagiemodellen gezocht, tegen kleine vergoeding.

Iemand die voor een schappelijk prijs een ontwerper van geboortekaartjes zoekt.

Allemaal oproepjes waar geld mee gemoeid is. Ze staan er al maanden.

Het topic 'stuur een kaartje naar eenzame ouderen', wat via de website van de non-profitorganisatie De Zonnebloem word gecoördineerd, is door de (junior) moderator verwijderd. Eerst vanwege een oproepje (maar niet verplaatst naar het prikbord, waar wel het topic 'beginnend trouwfotograaf' een half uur daarvoor wél naar was verplaatst), later werd er gemeld 'De oproepjes die van commerciële aard zijn, zien wij als reclame en die zullen wij verwijderen'.

Ik dacht dat er met commerciële dingen geld is gemoeid, dat je bijvoorbeeld betaald voor een dienst. Maar die oproepjes (mogen) blijven staan op het prikbord.

Wat is er commercieel aan een kaartje sturen aan een eenzame oudere? Via de Zonnebloem?

Er loopt al delen lang een topic over postcrossing. Waar je ook kaartjes kunt sturen naar mensen. Daar wordt ook verwezen naar een website (in dat geval die van postcrossing.com), en dat topic blijft wel staan, op de pijler 'overig'.

Kun je ons laten weten wat in jullie ogen onder commercie valt? Dan kunnen we daar rekening mee houden bij het plaatsen van topics.

Dank, Hima
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het topic '(Ex???)-verslaafd familielid' is verwijderd ivm privacy.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:himalaya schreef op 08 december 2015 @ 20:38:

Op de pagina 'gevraagd' staat : Welkom op de pijler Gevraagd. Hier kun je een oproepje plaatsen wanneer je iets zoekt zoals een bepaald product, een dienst etc. Er mag geen reclame worden gemaakt voor eigen bedrijfjes, webshops of commerciële producten.

Er staat een oproepje van iemand die een beginnend bruidsfotograaf zoekt. Tegen betaling.

Het topic 'stuur een kaartje naar eenzame ouderen', wat via de website van de non-profitorganisatie De Zonnebloem word gecoördineerd, is door de (junior) moderator verwijderd. Eerst vanwege een oproepje (maar niet verplaatst naar het prikbord, waar wel het topic 'beginnend trouwfotograaf' een half uur daarvoor wél naar was verplaatst), later werd er gemeld 'De oproepjes die van commerciële aard zijn, zien wij als reclame en die zullen wij verwijderen'.

Ik dacht dat er met commerciële dingen geld is gemoeid, dat je bijvoorbeeld betaald voor een dienst. Maar die oproepjes (mogen) blijven staan op het prikbord.

Wat is er commercieel aan een kaartje sturen aan een eenzame oudere? Via de Zonnebloem?

Er loopt al delen lang een topic over postcrossing. Waar je ook kaartjes kunt sturen naar mensen. Daar wordt ook verwezen naar een website (in dat geval die van postcrossing.com), en dat topic blijft wel staan, op de pijler 'overig'.

Kun je ons laten weten wat in jullie ogen onder commercie valt? Dan kunnen we daar rekening mee houden bij het plaatsen van topics.

Dank, Hima

Beste Himalaya,

De community manager zal morgen terugkomen op je vraag.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Her kan zijn dat ik per ongeluk op een stafje heb geklikt. OP van napraat. Kan uiteraard als niet verzonden worden beschouwd.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2015 21:12
Reden: Off-topic
% gewijzigd
quote:yasmijn schreef op 08 december 2015 @ 20:55:

Her kan zijn dat ik per ongeluk op een stafje heb geklikt. OP van napraat. Kan uiteraard als niet verzonden worden beschouwd.

Beste Yasmijn,

Dankjewel voor je melding.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het topic "[...] De evenementen platform/ lifestyle" is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het topic 'Dubai' is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het topic 'is het slim??' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Topic Angstaanvallen , wat te doen ? is verplaatst naar de pijler Psyche.

mvg,

Junior.
quote:himalaya schreef op 08 december 2015 @ 20:38:

Dank, Hima

Beste Himalaya,

De pijler ‘gevraagd’ is in het leven geroepen zodat forummers elkaar kunnen helpen. Meestal op vrijwillige basis (bestekzegels, een kookclub of kortingsbonnen etc.), soms tegen een kleine (vrijwilligers)vergoeding. Bedrijven en particulieren die structureel hun diensten/producten aanbieden zijn hierbij niet toegestaan.

Dit staat tevens duidelijk vermeld in onze huisregels:

s. Reclame eigen bedrijfjes, webshops en commerciële producten.

Het prikbord mag niet worden gebruikt voor reclame voor eigen bedrijfjes, webshops of commerciële producten. Wanneer een topic of bericht een puur commerciële functie heeft, bijvoorbeeld structureel aanbod van een zelfde soort artikel(en) dan houdt Viva zich het recht voor dit als spam te zien. Het prikbord is bedoeld voor het aanbieden en uitwisselen van artikelen door particuliere gebruikers. Het is niet altijd direct duidelijk of er sprake is van commerciële verkoop. Bij twijfel zal dit per geval na contact met de desbetreffende forummer worden beoordeeld.

Ook staat hierin zoals je kunt zien vermeld, dat het niet altijd direct duidelijk is of een oproepje commercieel van aard is. Mocht je toch een dergelijke oproep aantreffen en je bent van mening dat deze niet toegestaan zou moeten zijn, dan kun je deze uiteraard staffen. Dan beoordelen wij de oproep en verwijderen wij deze indien nodig.

Het topic m.b.t het verzenden van een kaartje naar ouderen is inderdaad niet tegen het huisregels en zal verplaatst worden naar het prikbord, bij ‘gevraagd’.

Groet,

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 09 december 2015 @ 10:33:

[...]

Het topic m.b.t het verzenden van een kaartje naar ouderen is inderdaad niet tegen het huisregels en zal verplaatst worden naar het prikbord, bij ‘gevraagd’.

Groet,

CM VIVADank! Ik vond het al zo onduidelijk
Het topic 'stelling eens/oneens leerling verpleegkundige' is verwijderd ivm een onderzoekje.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Topic Vlekkenkleding door baking soda als deo is verplaatst naar de pijler Thuis.

mvg,

Junior.
Topic Spiraal zetten! is verplaatst naar de pijler Gezondheid.

mvg,

Junior.
quote:CommunityManagerViva schreef op 09 december 2015 @ 10:33:

[...]

Groet,

CM VIVAHij staat er nog niet?
quote:himalaya schreef op 09 december 2015 @ 17:56:

[...]

Hij staat er nog niet?

Beste himalaya,

Dank je wel voor het melden. Het topic staat nu op het Prikbord en is hier terug te vinden: Dit vind ik zo,n goed initiatief! Doen jullie mee? (ouderen

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven