Oneerlijk verdeeld in mijn ogen
donderdag 10 december 2015 om 10:32
donderdag 10 december 2015 om 10:34
Tsja, dat is toch bijna altijd zo?
Hier heeft Sales ook meer bonussen dan de rest.
Bovendien moeten zij steeds naar de klanten dus hebben ook een comfortabele auto nodig.
Dat is gewoon onderdeel van de (secundaire) arbeidsvoorwaarden.
Of vind je het ook oneerlijk dat de manager meer verdient dan de receptionist?
Hier heeft Sales ook meer bonussen dan de rest.
Bovendien moeten zij steeds naar de klanten dus hebben ook een comfortabele auto nodig.
Dat is gewoon onderdeel van de (secundaire) arbeidsvoorwaarden.
Of vind je het ook oneerlijk dat de manager meer verdient dan de receptionist?
donderdag 10 december 2015 om 10:35
donderdag 10 december 2015 om 10:36
Dat de verkoopafdeling een lease auto heeft en een bonus is in veel bedrijven zo. Zij slepen de klanten namelijk binnen. 13e maand zou dan wel voor het hele bedrijf moeten gelden, vind ik persoonlijk.
Maar als hij zo gewild is, waarom niet solliciteren? Krijgt hij weleens aanbiedingen van andere bedrijven?
Maar als hij zo gewild is, waarom niet solliciteren? Krijgt hij weleens aanbiedingen van andere bedrijven?
donderdag 10 december 2015 om 10:37
Weet jij wel iets van de achtergronden van de besluitvorming rond de voordelen? Ik kan me voorstellen dat een werkgever ervoor kiest om een lease-auto te geven aan verkopers, omdat die vaak naar klanten toe moeten door heel het land. Support hoeft dit waarschijnlijk niet.
En wie weet heeft een verkoop-werknemer wel een lager loon en zal hij met bonussen zijn salaris moeten verhogen.
En wie weet heeft een verkoop-werknemer wel een lager loon en zal hij met bonussen zijn salaris moeten verhogen.
donderdag 10 december 2015 om 10:41
donderdag 10 december 2015 om 10:41
donderdag 10 december 2015 om 10:43
Eh, je weet dat die verkopers bij klanten komen en hun auto hun visitekaartje is? Je weet dat ze gemotiveerd worden om meer te verkopen? Bij support zit je achter je bureau en help je de klanten, vaak zie je ze fysiek niet en hoef je er niet naar toe. Overigens bellen ze jou, dus jij hoeft je best niet te doen hen te benaderen om je diensten af te nemen.
Dus: verkoper reist, moet harder presteren. Support zit op één plek en krijgt de klanten toegereikt. Zie je het verschil?
Dus: verkoper reist, moet harder presteren. Support zit op één plek en krijgt de klanten toegereikt. Zie je het verschil?
donderdag 10 december 2015 om 10:44
't Is nu eenmaal een feit dat een bedrijf afhankelijk is van talentvolle verkopers, die, als ze maar goed genoeg zijn, ook bij de concurrent gewild zijn.
Support is wel belangrijk, maar het bedrijf is er niet van afhankelijk.
Dus je moet zoiets zien door de ogen van de baas.
Support is wel belangrijk, maar het bedrijf is er niet van afhankelijk.
Dus je moet zoiets zien door de ogen van de baas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 10 december 2015 om 10:46
quote:Justmaartje123 schreef op 10 december 2015 @ 10:41:
Weet je wel wat voor een hel een baan in de sales kan zijn? Ik heb mijn telefoon, laptop, auto en bonus ingeleverd omdat ik stapelgek werd. Ondanks dat ik er een talent voor heb, begin ik er nooit weer aan. Overigens werden wij juist uitgesloten van een dertiende maand. Dat is écht geen baan voor mij. Ik heb zoveel respect voor verkopers. Moeten kunnen lullen als Brugman, charmant uit de hoek komen maar ook weer niet teveel, klanten benaderen, binnenhalen en tevreden houden, iedere dag netjes er op staan en de auto altijd gewassen hebben... Doe mij de support job maar.
Weet je wel wat voor een hel een baan in de sales kan zijn? Ik heb mijn telefoon, laptop, auto en bonus ingeleverd omdat ik stapelgek werd. Ondanks dat ik er een talent voor heb, begin ik er nooit weer aan. Overigens werden wij juist uitgesloten van een dertiende maand. Dat is écht geen baan voor mij. Ik heb zoveel respect voor verkopers. Moeten kunnen lullen als Brugman, charmant uit de hoek komen maar ook weer niet teveel, klanten benaderen, binnenhalen en tevreden houden, iedere dag netjes er op staan en de auto altijd gewassen hebben... Doe mij de support job maar.