uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Borstvoeding: Ja zeker! zolang als dat het kan. Ik vindt dat heel belangrijk! Zo krijgt de baby voldoende vitamines binnen, ik vind flesvoeding maar niks.
Ja zeker van plan borstvoeding te proberen, zo nodig met hulp van een lactatie deskundige. Van fv groeit een baby natuurijk ook gewoon maar ik denk dat bv nog net wat gezonder is. Bv is volgens mij ook een stuk goedkoper dan fv

Maarre iedere moeder moet lekker doen waar zij zich goed bij voelt!
Ik heb mijn zoon 4,5 maand borstvoeding gegeven. Ben gestopt omdat met m'n werk moeilijk ging in de zomerperiode. Ik hoop t nu langer vol te houden want vond het heel fijn maar de vorige keer leverde t me uiteindelijk veel stress op en dat vond ik het niet waard.
Zo leuk, krijg net een telefoontje van de VK!

Om ons te feliciteren 😊🎉

Even de begeleiding doorgekomen.

Echt zo blij met het warme ontvangst
Over borstvoeding weet ik het nog niet zo goed. Zelf vind ik het in het openbaar niet netjes. Het is dan wel de natuur maar dat zijn zoveel zaken die je alsnog niet in het openbaar hoeft uit te voeren. Ik vind het een intiem moment tussen moeder en kind. Niet iets wat ik vanachter mijn biertje in een hamburgerbar hoef te aanschouwen.

Ook vind ik het schuldgevoel wat flesvoeding moeders wordt aangepraat door de Borstvoeding Nazi's echt heel slecht. Mijn beste vriendin is er flink van overstuur geweest toen een lactatiedeskundige zei dat mijn vriendin "Gewoon haar best niet deed want anders zou ze haar kindje wel een goede toekomst gunnen." Om daarna te vragen of het kindje "misschien een ongelukje was?".

Misschien roep ik vele weken en 10.000 hormonen verder wel: "Ja, ik ga borstvoeding geven! Daar heb ik zin in en ook gewoon in het openbaar." Maar vooralsnog is het nog: "Eh nou ik hou niet zo van gezuig aan mijn lijf.."
@fog: heb een beetje zelfde gevoel, ben niet zo'n fan van blote borsten in het openbaar en dan met name die van mij. Ben van plan tijdens zwangerschapsverlof borstvoeding te geven en daarnaast poging tot kolven. Ken veel verhalen over de borstvoeding heksen, kunnen echt de kraamtijd tot hel maken :/ Proberen prima, als het niet lukt, dan pech, mijn keuze
Cyn hoe gaat het nu met je? Verlies je nog steeds bloed? Heb veel aan je moeten denken vandaag.

Ikzelf verlies geen bloed meer. Eigenlijk direct na de seks gestopt en heb nog twee dagen wat bruinverlies gehad.. Voel me verder wel prima. Ik wacht m'n echo morgen maar Af maar verwacht er niet al teveel van.. Tis nog zo vroeg. Al word ik maar gerustgesteld.. We zullen zien.

Borstvoeding ga ik zeker doen! Drie maandjes. Goed om zelf snel weer op gewicht te komen en uiteraard goed voor de baby.

Daarna lekker de fles ideaal om zelf weer wat minder gebonden te zijn en gewoon te kunnen werken zonder mijzelf te hoeven drukmaken om lekkende borsten etc etc haha..

Maar eerst even zorgen dat alles goed gaat en blijft gaan met iniminie.. Want dat vind ik nu even het belangrijkste!
@Tea heb je de echo in de ochtend of in de middag? Ik ga iig voor je Iniminie duimen
Meteen om 8.45 uur gelukkig!!! Thx!!
Cyn, wat verdrietig. Dikke voor jou.
borstvoeding, dit ga ik zeker weer doen alleen denk ik niet dat ik het nu weer net zolang wil gaan doen als bij mijn dochter. Haar heb ik 15 maanden gevoed maar dat brak me op een gegeven moment wel op (al was het de laatste maanden nog maar 1x per dag).

Voeden in het openbaar heb ik nooit gedaan. Daar voel ik me totaal niet prettig bij en dan lukt het dus ook niet (1x geprobeerd). Ik zonder me dus altijd even af als ik moest gaan voeden of ik nam gekolfde melk mee.
miliziap ik zie het ja vreemd. Zet je er straks weer bij!

@ borstvoeding nee ga ik niet geven is niet zo mijn ding! Tegenwoordig is flesvoeding ook erg goed en net wat fog zegt ik heb wel eens discussies op Facebook voorbij zien komen van anti flesvoeding moeder, jeetje ik kan daar echt om koken! Lijken dan net een stelletje nazi's bij elkaar pffff...
Live, Love, Laugh
Haha @borstvoeden in t openbaar. Ik heb daar geen problemen mee maar ben ook echt niet van de tieten out in the open omdat t natuurlijk en gezond is. Ik snap goed dat mensen niet per se naar mijn borsten hoeven te kijken.

Je kan prima voeden terwijl je er een sjaal of grote hydrofiel voor hebt hangen. Als je een flesweigeraar hebt zoals mijn zoon was dan geeft t je wel vrijheid om in t openbaar te kunnen voeden.

@ fog, die reactie van lactatiekundige is natuurlijk totaal buiten proporties. Toch denk ik ook dat men over en weer extreem gevoelig is, en zich snel aangevallen voelt omdat iedere kersverse moeder nu eenmaal stront-onzeker is. Zolang iedereen doet waar zij zich goed bij voelt en de ander ook in een andere mening respecteert is er niet zoveel aan de hand.
Haha mama, ja ik gaf bv maar ik zal nooit iemand afrekenen als ze flesvoeding gaan geven.

Jij hebt het over de borstvoeding nazi's maar ik heb al zo veel nare en lullige opmerkingen over mij heen gehad als ik vertelde dat ik bv gaf. Vooral deze kwam wel 100x langs.. Ik was gek dat ik bv gaf want je borsten zijn voor seks en niet voor een baby en nu mag je ook nog steeds niet drinken .

Ik heb zoiets laat iedereen in zijn of haar waarde en ga niet iemand lopen afzeiken. Beide voedingen zijn namelijk gewoon prima
@cyn: wat vreselijk voor je, ik hoop dat je het snel een plekje kan geven en volgend jaar alsnog een gezond kindje mag krijgen!

@ana_isabel: heel begrijpelijk

@borstvoeding: ga ik zeker doen. Mijn jongste heeft 12 maanden borstvoeding gehad en dat is ons super goed bevallen. Het is zo'n speciaal gevoel, dat ik eigenlijk niet uit kan leggen. Ik heb zelf niet zo'n moeite met voeden in het openbaar. Niet dat alles open en bloot moet, ik zocht wel rustige plekjes op. Dus niet midden in een restaurant of zo. Trouwens, er viel ook echt geen centimeter bloot te zien. Heb geregeld gehad dat ik met iemand aan het praten was en diegene had écht niet door dat ik aan het voeden was. En als ik niet zulke praktische kleding aan had, gooide ik er gewoon een sjaal over heen. Niemand die iets ziet. Oh: ik reken mezelf trouwens niet tot de borstvoedingsmaffia hoor. Iedereen moet vooral doen wat ze wil.

@positiekleding: nog niet nodig, maar merk wel dat ik 's avonds een opgezette buik heb. Hoop dat ik nog minimaal 6 weken m'n eigen broeken aan kan, dan zou ik ruim 12 weken zijn.

Vandaag een drukke dag gehad, dus ik duik weer vroeg m'n mandje in!
Mag ik mij ook nog bij jullie voegen? Lees al even mee, maar dufde mij tot nu toe nog niet aan te melden. Dit is mijn 3de zwangerschap afgelopen augustus een ma gehad bij bijna 11 weken zwangerschap. Dochter is 2! Vermoedelijke uitgerekende datum 7 augustus!
Cyn, nogmaals een dikke knuffel

Ana, ik snap dat dit confronterend is. Dikke knuffel voor jou!

Borstvoeding, ik had niet genoeg voeding voor zoon. Ik moest kolven, voeden, bijvoeden en was dan ruim een uur verder. Kleine twee uur later begon het gedoe opnieuw. En zoon maar huilen. Ik was uitgeput en verdrietig. Ik voelde me echt een slechte moeder. Een gevoel van falen. Ik ben toen gestopt met de kolf en borst en overgegaan op de fles. Wat een rust bracht dat. Zoon was na 60cc borstvoeding ontroostbaar en na dezelfde hoeveelheid fles heel tevreden. Geen idee of ik het nog een keer wil gaan proberen. Het heeft m'n kraamweek behoorlijk verpest. :(

Ik vind trouwens wel dat de voorlichting over borstvoeding slecht is. Het lijkt allemaal makkelijk en vanzelfsprekend en dat terwijl het helemaal niet vanzelf gaat en het keihard werken is.
quote:deb_82 schreef op 10 december 2015 @ 20:21:

Ik was gek dat ik bv gaf want je borsten zijn voor seks en niet voor een baby en nu mag je ook nog steeds niet drinken .

Whut?! Jaja onze met vet omhulde melkklieren zijn voor de seks..

Ik twijfel wel steeds meer hoor. Helemaal als ik leuke nursing jurkjes zien zoals deze: Link
deb Ik respecteer elke mama borstvoeding of fles voeding je moet echt doen waar je jezelf het prettigst bij voelt!

Ik heb zowiezo altijd al wel een beetje een afkeer tegen discussies enzo
Live, Love, Laugh
@Mama Ik had een update voor de tabel: 28 december echo + intake gynaecoloog
Iku13 welkom! Schrijf gezellig mee 😀

@zonzonzon. Klopt bv is in t begin keihard werken. Dat wordt in de loop van de tijd, als je productie goed is wel een stuk minder hoor. Ik voedde op een gegeven moment 2x5min en klaar was Kees. Als je van plan bent om bv te gaan geven dan kan een voorlichting via vk of ziekenhuis wel helderheid geven, ok t zijn een beetje goeroes maar ze zijn wel eerlijk over wat je kan verwachten en dat t een flinke investering is in t begin.

Hoewel ik ook eerlijk moet zeggen:.. Ze vertelden bij mij ook dat IEDERE VROUW genoeg voeding heeft, nou m'n reet dat geloof ik dus echt niet.
Dat IEDERE vrouw genoeg heeft, is echt niet waar, helaas. De vk zei ook dat ik wat betreft pecht had.
fog dan moeten wij tegelijk

Nou indd ook dat geloof ik niet. Mijn moeder heeft me toch een paar borsten (ben er jaloers op) maar daar kwam geen druppel uit, ja door veel wikken en wegen kwam er iets, nou toen is ze er mee opgehouden. Zo wil je ook geen borstvoeding geven...
Live, Love, Laugh
Ana Isabel: ik hoop dat je wel snel weer kan schrijven, het is niet mijn bedoeling om mensen terug te laten kijken. Maar dat weet jezelf ook. Dat scheelt 😚

Teagirl:

Ja t gaat wel. Kan t niet bevatten waarom maar helaas. Is een rollercoaster van ups en downs vandaag. Veel emoties en die laat ik gaan maar ook aan de andere kant heel realistisch en ga ik door. Kan ook niet anders, want er is niets anders

Wat ik super waardeer hier is dat er wel echt mee word geleefd en geloof me ook dat helpt ook op afstand.

Knuffels
cyn fijn dat we jou viritueel toch tot steun kunnen zijn!
Live, Love, Laugh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven