Arrogante mensen

11-10-2008 14:59 82 berichten
Hoe gaan jullie om met arrogante mensen?

Ik vind dat altijd heel moeilijk. Sommige van die mensen zijn heel erg met zichzelf bezig, praten veel over zichzelf en hebben altijd nét iets beters meegemaakt dan jij. De andere vorm vind ik nog lastiger, dat zijn mensen die je proberen te kleineren. Laatst hoorde ik iemand op die manier gekleineerd worden: hij had net een goed idee geopperd dat direct werd getorpedeerd in een zin die begon met "Lieverd, dat gaat natúúrlijk niet werken want...".

Ik vind het nog lastiger als het om mensen gaat die ik tegelijkertijd ook mag, omdat ze ook een aantal leuke eigenschappen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk 90% van de tijd 'goh wat zielig dat je het zo nodig vindt om over jezelf te praten, waarom ben je zo onzeker?'

De andere 10% vind ik ook moeilijk, ik word er zelf vaak onzeker van.
Present!
quote:sheherazade schreef op 11 oktober 2008 @ 14:59:

Ik vind mensen die mensen arrogant vinden arrogant
Ik laat de laatste tijd niet in met mensen waar ik me aan stoor. Ik zoek alleen mensen uit waar ik mee omga die ik echt leuk vind. iemand die behoorlijk arrogant is zou ik dus niet uitzoeken als kennis/vriend. Daar zou ik me te veel aan ergeren.

Met andere woorden: ik ga zulke mensen dus uit de weg in mijn leven.
Je moet er gewoon een grap van maken. Als iemand zoiets zegt van: 'dat gaat nooit werken, dat idee van jou', zeg je gewoon: ach, dat zeiden ze tegen Bill Gates ook. Misschien zie jij het wel fout en ben je verblind door je eigen spiegelbeeld. Ofzo.
Vooral als mensen je dan zo cynisch aanspreken met `lieverd` en de boodschap natuurlijk allesbehalve vriendelijk is.

Ik ben zelf weleens arrogant genoemd in de pubertijd, toen ik nog vrij onzeker was.

Ik weet niet waar men dat in hemelsnaam vandaan heeft gehaald, maar misschien dat onzekerheid mij er juist toe dwong om voor mezelf op te komen.

Wat betekende dat ik mijn zaakjes gewoon zelf afhandelde en me onafhankelijk van anderen opstelde.
Viva naar de knoppen.
quote:rider schreef op 11 oktober 2008 @ 15:03:

Ik vind mensen die mensen arrogant vinden arrogant Waarom vind je dat?
quote:Digitalis schreef op 11 oktober 2008 @ 15:02:

Present!

Ik vind het treurig als mensen zichzelf beter moeten voelen, door anderen naar beneden te moeten halen. Mensen ook een 'podium' geven en te helpen iets goed te doen en zich te ontwikkelen, getuigt toch wel van meer kwaliteit en klasse.

Mensen die alleen maar over zichzelf lullen neem ik voorzichtig afstand van. Mensen die hun ego continue moeten bevestigen en vergroten met status en materie, nee dankuwel niet mijn 'ding'.
quote:Digitalis schreef op 11 oktober 2008 @ 15:04:

Je moet er gewoon een grap van maken. Als iemand zoiets zegt van: 'dat gaat nooit werken, dat idee van jou', zeg je gewoon: ach, dat zeiden ze tegen Bill Gates ook. Misschien zie jij het wel fout en ben je verblind door je eigen spiegelbeeld. Ofzo.Spiegelbeeld!
@dogma: ik zit ook met die gedachte te spelen. Ik heb gemerkt dat het niet meer zien van sommige mensen me heel veel energie opleverde, terwijl ik dacht dat ik ze heel erg zou missen. Nu mis ik die leuke kanten wel van ze maar dat weegt niet op tegen de rust die ik ervoor terug heb gekregen.
quote:Digitalis schreef op 11 oktober 2008 @ 15:04:

Je moet er gewoon een grap van maken. Als iemand zoiets zegt van: 'dat gaat nooit werken, dat idee van jou', zeg je gewoon: ach, dat zeiden ze tegen Bill Gates ook. Misschien zie jij het wel fout en ben je verblind door je eigen spiegelbeeld. Ofzo.En zie, wat er van Bill Gates terechtgekomen is...
World of Warcraft: Legion
quote:sheherazade schreef op 11 oktober 2008 @ 15:21:

[...]

Waarom vind je dat?Het is zo'n gemakkelijk etiketje om mensen mee in een hoek te schoppen.
quote:Carlice schreef op 11 oktober 2008 @ 15:21:

[...]

Ik vind het treurig als mensen zichzelf beter moeten voelen, door anderen naar beneden te moeten halen. Precies. Mensen arrogant noemen breekt af.
Als ze arrogant overkomen denk ik bij mezelf wat ben je toch zielig je moet je zelf wel heel erg hard bewijzen he ! dus ik lach er inwendig om, verders negeer ik ze volkomen, geen verspillde energie ook.
De meeste mensen vinden mij vriendelijk, gezellig en sociaal. Het kan goed zijn, dat onbekende mensen mij arrogant vinden in non-verbale zin. Ik ben wat onzeker, maar ik wil ook mijzelf beschermen, en eerst de kat uit de boom kijken. Eerst zien hoe ze t.o.v. anderen gedragen, en dan word ik socialer.
World of Warcraft: Legion
quote:girlxxx schreef op 11 oktober 2008 @ 15:50:

Als ze arrogant overkomen denk ik bij mezelf wat ben je toch zielig je moet je zelf wel heel erg hard bewijzen he ! dus ik lach er inwendig om, verders negeer ik ze volkomen, geen verspillde energie ook.

Dat vind ik dan weer arrogant,

arrogant overkomen is het nog niet zijn,

eigenlijk kom ik maar heel weinig arrogante mensen tegen,

waarschijnlijk "zie" ik de hier genoemde houding anders, en heb er dus geen last van
soms wordt arrogantie ook als dusdanig ontvangen door je eigen onzekerheid.

en dan denk ik

quote Girlzzzz

bij mezelf wat ben je toch zielig je moet je zelf wel heel erg hard bewijzen he ! dus ik lach er inwendig om, verders negeer ik ze volkomen, geen verspillde energie ook.
quote:sheherazade schreef op 11 oktober 2008 @ 14:59:

Ik vind dat altijd heel moeilijk. Sommige van die mensen zijn heel erg met zichzelf bezig, praten veel over zichzelf en hebben altijd nét iets beters meegemaakt dan jij. De andere vorm vind ik nog lastiger, dat zijn mensen die je proberen te kleineren. Laatst hoorde ik iemand op die manier gekleineerd worden: hij had net een goed idee geopperd dat direct werd getorpedeerd in een zin die begon met "Lieverd, dat gaat natúúrlijk niet werken want...".

Ik vind het nog lastiger als het om mensen gaat die ik tegelijkertijd ook mag, omdat ze ook een aantal leuke eigenschappen hebben.Met mensen die altijd net iets beters hebben meegemaakt dan ikzelf zou ik niet zoveel moeite hebben. Mensen die het alleen maar over zichzelf hebben trouwens ook niet. Je hebt het over kleineren? Als je het gevoel hebt dat je gekleineerd wordt, dan komt dat omdat je toestaat dat die andere persoon dat doet. Waarom zou je jezelf kleiner maken dan de persoon die voor je staat? Die persoon is toch niks beter dan jij?
Ik ken eigenlijk weinig arrogante mensen. Echt niet. Wel veel onzekere mensen die met een bepaalde houding iets willen verbergen, maar daar prik je zo doorheen.

Bedenk me wel dat ik eens een collega had die het leuk vond om andere mensen iets op de mouw te spelden 'want ik heb gymnasium gedaan dus anderen geloven mij dan.' Daarvan viel ik van mijn stoel. Mompelde nog iets van 'heb die opleiding ook achter de rug, heb bijna mijn bul op zak en heb nog nooít zoiets bedacht' maar was naderhand vooral blij dat ik anders in elkaar steek.
quote:MysticAngel schreef op 11 oktober 2008 @ 16:00:

[...]

Dat vind ik dan weer arrogant,

arrogant overkomen is het nog niet zijn,

eigenlijk kom ik maar heel weinig arrogante mensen tegen,

waarschijnlijk "zie" ik de hier genoemde houding anders, en heb er dus geen last van

Mee eens.

Mensen die zeggen liever dat gaat natuurlijk niet werken want zie ik gewoon als idioot

En even serieus, ik kan arrogantie echt wel beter handelen dan die misplaatste bescheidenheid of onzekerheid. Zo´n groep twee niveau. Jouw tekening is mooi! Wat, mijne?! Nee, mijne is echt lelijk, de jóuwe, díe is pas mooi!!! Wat, de mijne?!?!.... etc.

En als iemand écht een genie is mag hij van mij best arrogant zijn. Om arrogant te zijn hoef je een ander trouwens niet naar beneden te halen hoor. Je moet gewoon denken dat je zelf geweldig bent.
yes ! kom ik ook arrogant over, is het me gelukt:D
Als iemand in mijn ogen arrogant is probeer ik dat vooral zijn of haar probleem te laten zijn en het niet op mezelf te betrekken. Ik hoef mezelf niet tegenover iemand anders te bewijzen (ja, proefesioneel soms wel, maar daar heb ik het nu niet over). Ook is het niet aan mij om de ander te veranderen of op zijn of haar gedrag te wijzen. Ik ga ze dus ook niet proberen te slim af te zijn. Ik laat het er meestal maar bij en mensen die energie slurpen ga ik zoveel mogelijk uit de weg.

Als iemand het in mijn omgeving altijd alleen maar over zichzelf heeft, dan vind ik dat niet per se arrogant. Soms vraag ik me dan af of ze aandacht thuis of van familie te kort komen. Dan probeer ik wel te luisteren en een beetje 'tussen de regels door' te luisteren. Maar ja, dat is dus wel bij mensen die al een streepje voor hebben.

Bij een goede vriend of vriendin die het alleen maar over zichzelf kan hebben (tijdelijk) ligt het eraan. Soms hebben ze een hele intense periode, dan kan ik het me voorstellen dat je even heel erg me jezelf bezig bent (positief of negatief). En anders zeg ik het": "Goh, ik vind het jammer dat je me nog niet gevraagd hebt hoe het met mij gaat", of zoiets.
quote:Margaretha2 schreef op 11 oktober 2008 @ 16:48:

[...]

Mee eens.

Mensen die zeggen liever dat gaat natuurlijk niet werken want zie ik gewoon als idioot

En even serieus, ik kan arrogantie echt wel beter handelen dan die misplaatste bescheidenheid of onzekerheid. Zo´n groep twee niveau. Jouw tekening is mooi! Wat, mijne?! Nee, mijne is echt lelijk, de jóuwe, díe is pas mooi!!! Wat, de mijne?!?!.... etc.

En als iemand écht een genie is mag hij van mij best arrogant zijn. Om arrogant te zijn hoef je een ander trouwens niet naar beneden te halen hoor. Je moet gewoon denken dat je zelf geweldig bent. Oooh ZO eens met je opmerking over valse bescheidenheid! Vooral vrouwen zijn daar een kei in en verwachten dat ook van andere vrouwen. 'Ik ben zoooo dik'. 'Jij? Moet je kij-ken man, IK ben pas dik!' Yuk. Ik weet nog wel dat ik mijn gedrag heel erg heb moeten aanpassen, want als iemand tegen mij zei: 'zo, wat een mooie tekening, dan zei ik meteen 'Ja, dat weet ik'.
Er is wel een verschil in mensen die heel zelfverzekerd zijn (en daarom door anderen arrogant gevonden kunnen worden) en mensen die eigenlijk heel onzeker zijn maar dat verbloemen door zgn arrogant gedrag (anderen onnodig naar beneden halen).

De tweede soort is heel vervelend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven