Good Luck!
zaterdag 11 oktober 2008 om 22:27
Oei Mal, dat is niet leuk dat gemep. Helpt een strafstoeltje of op de gang niet? Ik doe dat bij Laurens wel eens en het werkt een beetje. Niet dat hij slaat hoor, want dan ben ik echt woest. Dan pak ik heel hard zijn arm, kijk hem doordringend aan en zeg dat hij dat ab-so-luut niet mag doen. En dan nog (ik hoor mijn eigen moeder dan) HEB JE ME BEGREPEN? En dan moet hij het goed maken door sorry te zeggen, of een knuffel of een kusje. Daarna doen we snel iets leuks om het negatieve om te draaien.
En als hij het met een luier verschonen doet (trappen, draaien) dan probeer ik eerst nog leuk te doen (AAARRGGGHHH) en uiteindelijk zet ik hem zonder luier en alleen een hemd ofzo op de grond en ga de was opvouwen of de bedden opmaken. Dan baalt ie en uiteindelijk wil hij dan wel aangekleed worden. Meestal.... Dan is het daarna ook meteen over en doen we weer leuk.
Bij in de auto zetten is het ook heel irritant. Sta je al in zo'n hernia stand, zucht. Meestal helpt tot 3 tellen en dreigen dat ik hem dan in de stoel zet (hij mag er nu zelf inklimmen).
Pittig hoor. Consequent blijven en mss de situatie voor zijn? Dus als je al aan ziet komen dat hij met slaan gaat reageren snel iets anders doen, of weglopen zodat hij niet kan slaan?
Nou, niet mokken, lekker wokken en fijne avond. Ik ga naar bed!
En als hij het met een luier verschonen doet (trappen, draaien) dan probeer ik eerst nog leuk te doen (AAARRGGGHHH) en uiteindelijk zet ik hem zonder luier en alleen een hemd ofzo op de grond en ga de was opvouwen of de bedden opmaken. Dan baalt ie en uiteindelijk wil hij dan wel aangekleed worden. Meestal.... Dan is het daarna ook meteen over en doen we weer leuk.
Bij in de auto zetten is het ook heel irritant. Sta je al in zo'n hernia stand, zucht. Meestal helpt tot 3 tellen en dreigen dat ik hem dan in de stoel zet (hij mag er nu zelf inklimmen).
Pittig hoor. Consequent blijven en mss de situatie voor zijn? Dus als je al aan ziet komen dat hij met slaan gaat reageren snel iets anders doen, of weglopen zodat hij niet kan slaan?
Nou, niet mokken, lekker wokken en fijne avond. Ik ga naar bed!
zaterdag 11 oktober 2008 om 22:51
Amailia, ik vind straffen nog erg moeilijk omdat we dus geen meter opschieten met de taal, dus ik weet niet zo goed wat Jonathan wel en niet snapt. Nee snapt hij volgens mij wel hoor. Hij loopt natuurlijk best achter in ontwikkeling. Ik heb een beetje het gevoel in een fase te zitten waar jullie allang uit zijn zeg maar. Ik bespreek ook wel eens een strafhoekje oid met M maar als ik Mr J in de gang zet vindt hij het alleen maar leuk (we hebben ook geen dichte deuren dus hij ziet ons steeds).
Hmmm net een topic geopend van Geest op bed. Niet slim vlak voor het slapen gaan, brrrrr
Hmmm net een topic geopend van Geest op bed. Niet slim vlak voor het slapen gaan, brrrrr
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 11 oktober 2008 om 23:23
Mal, Gijs is ook een mepperd. Wordt nu wel snel minder en dat komt volgens mij ook omdat hij verbaal sterker wordt.
Toen hij nog niet kon praten (voor z'n buisjes) was het heel erg. En nu mept hij me nog wel eens als hij heel erg boos en gefrustreerd is. De logopediste heeft wrs gelijk, het beste wat je kunt doen is zijn gevoel benoemen. En nee, dat werkt niet direct maar hoe vaker je het doet, hoe meer effect je gaat merken. En straffen zou ik niet doen want ze doen het echt niet om stout te zijn. Het is de enige manier om zich te kunnen uiten en dat zou ik niet willen bestraffen. Dus ik ging vooral voor afleiden, troosten, gecontroleerd uitrazen (dus zorgen dat hij niemand inclusief zichzelf pijn kan doen) en kalmeren.
Met straf bereik ik bij Gijs gewoon nog niet veel. Hij trekt dat niet, hij snapt het niet en hij lijkt er zelden iets van te leren.
Toch merk ik de laatste tijd dat hij weer iets makkelijker wordt. Hij heeft gewoon een vrij moeilijke peutertijd gehad en ik denk dat hij het straks richting kleuter wat makkelijker gaat krijgen. Het praten moet ook nog een stuk beter worden want je kunt er vaak geen touw aan vast knopen als buitenstaander.
Gave laarzen trouwens, Mal! Prachtig!
Cliclaarsjes heb ik online besteld voor Sam!
Jinny> Iedereen geeft het juiste advies. Je hebt trouwens echt nog wel melk hoor! Een productie van bijna een jaar help je niet zomaar om zeep. Je productie herstelt weer na de premenstruele dip.
Vandaag ben ik met de auto naar het nieuwe huis geweest. Dat is een uur in de auto zitten in totaal en daardoor heb ik nu echt even flink wat pijn. Maar ik wil het af en toe echt even zien. Verder heeft een vriendin de was weggevouwen en schoonmoeder heeft schoongemaakt dus dat is hartstikke fijn.
Ok, ik ga naar bed. Ik ben echt een beetje sip doordat die presentator van expeditie robinson dood is. Zo'n brute dood.
Trusten ladies!
Toen hij nog niet kon praten (voor z'n buisjes) was het heel erg. En nu mept hij me nog wel eens als hij heel erg boos en gefrustreerd is. De logopediste heeft wrs gelijk, het beste wat je kunt doen is zijn gevoel benoemen. En nee, dat werkt niet direct maar hoe vaker je het doet, hoe meer effect je gaat merken. En straffen zou ik niet doen want ze doen het echt niet om stout te zijn. Het is de enige manier om zich te kunnen uiten en dat zou ik niet willen bestraffen. Dus ik ging vooral voor afleiden, troosten, gecontroleerd uitrazen (dus zorgen dat hij niemand inclusief zichzelf pijn kan doen) en kalmeren.
Met straf bereik ik bij Gijs gewoon nog niet veel. Hij trekt dat niet, hij snapt het niet en hij lijkt er zelden iets van te leren.
Toch merk ik de laatste tijd dat hij weer iets makkelijker wordt. Hij heeft gewoon een vrij moeilijke peutertijd gehad en ik denk dat hij het straks richting kleuter wat makkelijker gaat krijgen. Het praten moet ook nog een stuk beter worden want je kunt er vaak geen touw aan vast knopen als buitenstaander.
Gave laarzen trouwens, Mal! Prachtig!
Cliclaarsjes heb ik online besteld voor Sam!
Jinny> Iedereen geeft het juiste advies. Je hebt trouwens echt nog wel melk hoor! Een productie van bijna een jaar help je niet zomaar om zeep. Je productie herstelt weer na de premenstruele dip.
Vandaag ben ik met de auto naar het nieuwe huis geweest. Dat is een uur in de auto zitten in totaal en daardoor heb ik nu echt even flink wat pijn. Maar ik wil het af en toe echt even zien. Verder heeft een vriendin de was weggevouwen en schoonmoeder heeft schoongemaakt dus dat is hartstikke fijn.
Ok, ik ga naar bed. Ik ben echt een beetje sip doordat die presentator van expeditie robinson dood is. Zo'n brute dood.
Trusten ladies!
zondag 12 oktober 2008 om 09:55
Arme Cin, kan me voorstellen dat je er uit wil, maar daar moet dan dus kennelijk meteen weer voor boeten. Vreselijk. Hoe was het huis?
Ja erg van die presentator hè? Echt heel naar.
Jorgen Haider (die oostenrijkste rechtse politicus) is gisteren of eergisteren ook met een ongeluk in de auto omgekomen. Hoor je veel minder mensen over. Hoe zou dat toch komen ?
Mal, ik straf Laurens niet continue hoor, helemaal niet! Maar het ging even over slaan en dat is bij mij echt de grens. Dat pik ik niet. Dus dan gaat ie op de gang of (als hij al uitdagend vraagt: mag ik op de gang?) op het stoeltje. Echt maar 30 seconden want hij snapt ook nog niet hoelang iets is. Het gaat mij meer om het oorzaak en gevolg--> doet hij iets wat niet leuk is, dan moet hij iets doen wat niet leuk is.
En ik moet zeggen dat het al heel lang niet meer is gebeurd. Komt mss inderdaad wel door het praten, dat nu beter gaat.
Goed, rustig ademhalen (heeeeel lang) en doorgaan.
Leuk hè, opvoeden
Ja erg van die presentator hè? Echt heel naar.
Jorgen Haider (die oostenrijkste rechtse politicus) is gisteren of eergisteren ook met een ongeluk in de auto omgekomen. Hoor je veel minder mensen over. Hoe zou dat toch komen ?
Mal, ik straf Laurens niet continue hoor, helemaal niet! Maar het ging even over slaan en dat is bij mij echt de grens. Dat pik ik niet. Dus dan gaat ie op de gang of (als hij al uitdagend vraagt: mag ik op de gang?) op het stoeltje. Echt maar 30 seconden want hij snapt ook nog niet hoelang iets is. Het gaat mij meer om het oorzaak en gevolg--> doet hij iets wat niet leuk is, dan moet hij iets doen wat niet leuk is.
En ik moet zeggen dat het al heel lang niet meer is gebeurd. Komt mss inderdaad wel door het praten, dat nu beter gaat.
Goed, rustig ademhalen (heeeeel lang) en doorgaan.
Leuk hè, opvoeden
zondag 12 oktober 2008 om 10:40
Haai schatjes,
Wij zijn weer terug van ons midweekje weg. We hebben genoten van onze prachtige kereltjes en ons verwonderd over Cas die gewoon al kan schaterlachen , Mart die zo ontzettend begint te kletsen en bijdehand is, en hoe lief ze al voor elkaar zijn. Mart was zo enthousiast dat hij om 4.00 al riep dat hij "wakken was" en dat hij naar het zwembad ging . Vervolgens kroop hij wel bij mij in bed maar dat slaapt toch niet zo lekker en drie keer raden wie er uiteindelijk in de spleet lag... Juist moeders. Cas sliep daar ook heel onrustig dus nu zijn wij gesloopt. Maar goed volgens mij is dat ons toekomstbeeld voor de komende jaren .
Gisteravond lekker uiteten geweest en de jongens zijn uit logeren dus ik heb vannacht gewoon 7 uur achter elkaar geslapen i.p.v. 3 blokken van 2.5 uur, heerlijk! Dus ik denk dat ze nu elke week maar uit logeren gaan .
Zo nu maar even bijlezen, een pagina of 10 ...
Wij zijn weer terug van ons midweekje weg. We hebben genoten van onze prachtige kereltjes en ons verwonderd over Cas die gewoon al kan schaterlachen , Mart die zo ontzettend begint te kletsen en bijdehand is, en hoe lief ze al voor elkaar zijn. Mart was zo enthousiast dat hij om 4.00 al riep dat hij "wakken was" en dat hij naar het zwembad ging . Vervolgens kroop hij wel bij mij in bed maar dat slaapt toch niet zo lekker en drie keer raden wie er uiteindelijk in de spleet lag... Juist moeders. Cas sliep daar ook heel onrustig dus nu zijn wij gesloopt. Maar goed volgens mij is dat ons toekomstbeeld voor de komende jaren .
Gisteravond lekker uiteten geweest en de jongens zijn uit logeren dus ik heb vannacht gewoon 7 uur achter elkaar geslapen i.p.v. 3 blokken van 2.5 uur, heerlijk! Dus ik denk dat ze nu elke week maar uit logeren gaan .
Zo nu maar even bijlezen, een pagina of 10 ...
zondag 12 oktober 2008 om 11:00
Cin fijn dat je even naar je nieuwe paleis bent geweest ook al moet je daar nu ongetwijfeld de prijs voor betalen. Moet je nu onder het mes nu blijkt dat je hernia hebt?
Star wat gaaf een echte koppoter van Ceetje! Die is het inlijsten wel waard! Goed zeg!
Mal hij peuterpubert! Goed zeg! Ook al denk je daar zelf af en toe anders over maar fijn om te lezen dat hij die ontwikkelingen ook door maakt. Mart zat toen idd tegen het praten aan en ik hoop zo dat dat ook voor Jonathan geldt! Het is wel lastig want hij snapt je nog niet zo goed maar ik zette hem destijds gewoon in de hoek. Heel even maar en ik vertelde dan waarom hij in de hoek moest. Deze fase duurde bij Mart wel heel erg lang dus er is maar een toverwoord voor GEDULD! Goed dat je je niet bij de opmerking van M neerlegt, hoop doet leven toch!
Ooh en we gaan met Drek op de foto . Leuk, maar dan mogen Amaal en Star naast hem staan hoor, die kijken er het meest naar uit of is dat angst
Fijn Jin dat het werken zo goed bevalt, wel lekker he om even wat voor jezelf, euh de baas , te doen. Baan van Jinnyman blijft dan af en toe lastig met die ontregelmatige werktijden, dat is hier ook altijd zo, heel irritant maar dan is het wel fijn dat ze bij jullie thuis is en flexibel is.
He net belde een vriendinnetje dat zondag de 19e ook een Drek voorstelling is of ik zin had om mee te gaan. 2x keer Drek is een beetje teveel van het goeie maar waarom gingen wij eigenlijk niet op zondag? Is oppastechnisch en filerijden een makkelijkere dag.
Star wat gaaf een echte koppoter van Ceetje! Die is het inlijsten wel waard! Goed zeg!
Mal hij peuterpubert! Goed zeg! Ook al denk je daar zelf af en toe anders over maar fijn om te lezen dat hij die ontwikkelingen ook door maakt. Mart zat toen idd tegen het praten aan en ik hoop zo dat dat ook voor Jonathan geldt! Het is wel lastig want hij snapt je nog niet zo goed maar ik zette hem destijds gewoon in de hoek. Heel even maar en ik vertelde dan waarom hij in de hoek moest. Deze fase duurde bij Mart wel heel erg lang dus er is maar een toverwoord voor GEDULD! Goed dat je je niet bij de opmerking van M neerlegt, hoop doet leven toch!
Ooh en we gaan met Drek op de foto . Leuk, maar dan mogen Amaal en Star naast hem staan hoor, die kijken er het meest naar uit of is dat angst
Fijn Jin dat het werken zo goed bevalt, wel lekker he om even wat voor jezelf, euh de baas , te doen. Baan van Jinnyman blijft dan af en toe lastig met die ontregelmatige werktijden, dat is hier ook altijd zo, heel irritant maar dan is het wel fijn dat ze bij jullie thuis is en flexibel is.
He net belde een vriendinnetje dat zondag de 19e ook een Drek voorstelling is of ik zin had om mee te gaan. 2x keer Drek is een beetje teveel van het goeie maar waarom gingen wij eigenlijk niet op zondag? Is oppastechnisch en filerijden een makkelijkere dag.
zondag 12 oktober 2008 om 11:20
Ik ga mee eten hoor en Mal dus ook . Mijn ouders passen op want Vent heeft weer een teambuilding week. Ik moet alleen wel kolven ergens en het liefst niet in de zaal, misschien kan ik bij Drek in de kleedkamer .
Leuk Bridge dat het gezellig was bij MB. Ik zag laatst dat een meisje een hele week in de caravan op de parkeerplaats staat, gewonnen bij 538, lijkt me echt niks. wat doe je dan de hele dag? Is Daniel Bossedinges die ook meedoet in Gooische vrouwen? Dat is wel een lekker hapje ja.
Amaal volgens mij zijn ze nog te jong om echt samen te spelen hoor. Mart heeft hier ook allemaal grote buurmeisjes in de buurt waar hij graag mee speelt maar hij snapt er trouwens nog maar weinig van.
Buurmeisje: zullen we dan doen dat we vader en moeder zijn?
Mart: Jaan (zijn woord voor ja)
Buurmeisje: Dan ben ik moeder en jij de vader, goed vader?
Mart: nee ik ben Mart
Buurmeisje: maar net zei je dat je vader wilde zijn
Mart: nee ik ben Mart en ik ga centjes verdienen...
Nou en zo lopen de conversaties tussen hem en zijn vriendinnen. Meestal speelt hij net als Laurens gewoon in dezelfde ruimte zijn eigen spel en vindt hij het gewoon gezellig om bij ze te zijn maar echt samen spelen daar is hij nog wat te klein voor. Ik zou me er niet druk om maken als Laurens dat ook niet doet waarom zou jij het dan wel doen?
Lekker Enka dat je nog maar zo weinig bent aangekomen. Hoe was het kunst/filmproject?
Leuk he Hel dat bakken. Is hier ook favoriet maar dan vooral omdat hij daarna de mixer mag aflikken. Het liefst zou hij elke dag wat bakken en tegenwoordig delen we het maar uit in de buurt, maakt hij ook weer vrienden mee. Amaal misschien iets voor jou en Laurens .
Compu hoe was de intake voor CV? Moet jij ook een keer mee op gesprek?
Leuk Bridge dat het gezellig was bij MB. Ik zag laatst dat een meisje een hele week in de caravan op de parkeerplaats staat, gewonnen bij 538, lijkt me echt niks. wat doe je dan de hele dag? Is Daniel Bossedinges die ook meedoet in Gooische vrouwen? Dat is wel een lekker hapje ja.
Amaal volgens mij zijn ze nog te jong om echt samen te spelen hoor. Mart heeft hier ook allemaal grote buurmeisjes in de buurt waar hij graag mee speelt maar hij snapt er trouwens nog maar weinig van.
Buurmeisje: zullen we dan doen dat we vader en moeder zijn?
Mart: Jaan (zijn woord voor ja)
Buurmeisje: Dan ben ik moeder en jij de vader, goed vader?
Mart: nee ik ben Mart
Buurmeisje: maar net zei je dat je vader wilde zijn
Mart: nee ik ben Mart en ik ga centjes verdienen...
Nou en zo lopen de conversaties tussen hem en zijn vriendinnen. Meestal speelt hij net als Laurens gewoon in dezelfde ruimte zijn eigen spel en vindt hij het gewoon gezellig om bij ze te zijn maar echt samen spelen daar is hij nog wat te klein voor. Ik zou me er niet druk om maken als Laurens dat ook niet doet waarom zou jij het dan wel doen?
Lekker Enka dat je nog maar zo weinig bent aangekomen. Hoe was het kunst/filmproject?
Leuk he Hel dat bakken. Is hier ook favoriet maar dan vooral omdat hij daarna de mixer mag aflikken. Het liefst zou hij elke dag wat bakken en tegenwoordig delen we het maar uit in de buurt, maakt hij ook weer vrienden mee. Amaal misschien iets voor jou en Laurens .
Compu hoe was de intake voor CV? Moet jij ook een keer mee op gesprek?
zondag 12 oktober 2008 om 12:59
Goedezondag allemaal,
Zo smurf ligt weer even te knorren na een heerlijk ik ga mama uittesten ochtendje pffff. Meneer ging koken maar vond het op een gegeven moment toch leuker om de kastanjes en gedroogde macaroni door de kamer te gooien en Quispel met een branweer auto te meppen..... Hier is het dan echt even op de mat zitten hoor. En hij snapt dat best wel. Op de mat in de keuken. de gang is alleen maar leuk. Ik zet dan vaak de kookwekker op 1 of 2 minuten en daarna vraag ik of zeg ik nog eens waarom hij daar zit/zat en dan moet Thijmen sorry zeggen tegen wie hij iets heeft gedaan (dus vanmorgen tegen Quispel) En dan gaan we weer spelen. Slaan...dan pak ik hem even stevig bij de arm,zeg dat hij nooit mag slaan/schoppen of hij gaat op de mat. Bij het verschonen negeer ik hem dan en ga eerst wat anders doen. Tot hij weer normaal doet.
Gisteren was erg leuk, het was van slem Ook erg grappig om weer eens van die prototype "kunstenaars" te zien. Dus leuk mensen wezen kijken daarna wat gedronken en ergens lekker gegegeten en toen weer naar huis gereden. Het gehele project ging over het gegeven tijd, met erg leuke/mooie uitspraken, zoals; Vandaag is morgen gisteren dus geniet van het nu! En al die uitsparaken zijn dan gegraveerd op silhouetten.
Jullie weer allemaal druk in de Drek-fase? Ben benieuwd hoe het echt is.
Juud, fijn dat jullie zo hebben genoten.
Star, jullie veel plezier de komende week
CD, Alles goed?
Mal, het is rot maar zoals de anderen al schrijven... het is eigenlijk een heel goed teken. Succes ermee!
Nou ik ga nog even wat klusjes afronden, tot later
Zo smurf ligt weer even te knorren na een heerlijk ik ga mama uittesten ochtendje pffff. Meneer ging koken maar vond het op een gegeven moment toch leuker om de kastanjes en gedroogde macaroni door de kamer te gooien en Quispel met een branweer auto te meppen..... Hier is het dan echt even op de mat zitten hoor. En hij snapt dat best wel. Op de mat in de keuken. de gang is alleen maar leuk. Ik zet dan vaak de kookwekker op 1 of 2 minuten en daarna vraag ik of zeg ik nog eens waarom hij daar zit/zat en dan moet Thijmen sorry zeggen tegen wie hij iets heeft gedaan (dus vanmorgen tegen Quispel) En dan gaan we weer spelen. Slaan...dan pak ik hem even stevig bij de arm,zeg dat hij nooit mag slaan/schoppen of hij gaat op de mat. Bij het verschonen negeer ik hem dan en ga eerst wat anders doen. Tot hij weer normaal doet.
Gisteren was erg leuk, het was van slem Ook erg grappig om weer eens van die prototype "kunstenaars" te zien. Dus leuk mensen wezen kijken daarna wat gedronken en ergens lekker gegegeten en toen weer naar huis gereden. Het gehele project ging over het gegeven tijd, met erg leuke/mooie uitspraken, zoals; Vandaag is morgen gisteren dus geniet van het nu! En al die uitsparaken zijn dan gegraveerd op silhouetten.
Jullie weer allemaal druk in de Drek-fase? Ben benieuwd hoe het echt is.
Juud, fijn dat jullie zo hebben genoten.
Star, jullie veel plezier de komende week
CD, Alles goed?
Mal, het is rot maar zoals de anderen al schrijven... het is eigenlijk een heel goed teken. Succes ermee!
Nou ik ga nog even wat klusjes afronden, tot later
zondag 12 oktober 2008 om 13:03
ha ha ha Juud, moet erg lachen om het gesprek van Mart! Ik zei net in het bos tegen Laurens: je bent een monster (hij keek heel raar alsof hij ging huilen omdat ik niet naar een blaadje kwam kijken). Neee mama, ik geen monster. mama grapje. Met een beetje sip gezicht. Oooh, zielig
Ja, hij is ook nog jong, je hebt gelijk.
Waarom gaan wij idd niet op zondag? Nouja, nu te laat, we gaan al op maandag! Joeohoeoeoe!
Ha, man en kind zijn terug van de wasstraat, we gaan even een broodje eten.
Ik mocht vanmorgen uitslapen hiep hoi, ben zo blij. Kwart voor 9!!!
Oja Juud, ik ben na een vakantie ook altijd gesloopt Heel fijn.
Ja, hij is ook nog jong, je hebt gelijk.
Waarom gaan wij idd niet op zondag? Nouja, nu te laat, we gaan al op maandag! Joeohoeoeoe!
Ha, man en kind zijn terug van de wasstraat, we gaan even een broodje eten.
Ik mocht vanmorgen uitslapen hiep hoi, ben zo blij. Kwart voor 9!!!
Oja Juud, ik ben na een vakantie ook altijd gesloopt Heel fijn.
zondag 12 oktober 2008 om 14:21
Juud & Amalia, jullie kwamen er later bij dus dan kun je ook niet meebeslissen over de dag (ik kan die smiley niet meer vinden met die middelvingers, is die weg? er staat nu wel een :puke: smiley. Op zich wel een goede zet)
geintje! Maar we konden toen niet in het weekend meer zoveel aaneengesloten kaarten krijgen volgens mij en hebben we besloten op maandag te gaan.
Juud, klinkt leuk jullie vakantie en dat gesprek is echt typisch Mart Lief dat Cas al gaat schateren.
Cin, hopelijk gaat de tijd snel tot de operatie. Lijkt me zo naar zoveel pijn.
Iedereen bedankt voor de opbeurende woorden. Vanmorgen was Jonathan echt een boefje maar wel leuk. Dan gaat hij op de bank staan (wat zogenaamd niet mag, ik vind het niet erg als hij dat doet) en als ik hem zie dan begint hij keihard te schateren. Echt ondeugend. Right, wij hebben zo een kinderfeestje, vriendje van Mr J wordt alweer 2 dus ik ga me zo maar even klaarmaken (vanmorgen kast af geschilderd).
geintje! Maar we konden toen niet in het weekend meer zoveel aaneengesloten kaarten krijgen volgens mij en hebben we besloten op maandag te gaan.
Juud, klinkt leuk jullie vakantie en dat gesprek is echt typisch Mart Lief dat Cas al gaat schateren.
Cin, hopelijk gaat de tijd snel tot de operatie. Lijkt me zo naar zoveel pijn.
Iedereen bedankt voor de opbeurende woorden. Vanmorgen was Jonathan echt een boefje maar wel leuk. Dan gaat hij op de bank staan (wat zogenaamd niet mag, ik vind het niet erg als hij dat doet) en als ik hem zie dan begint hij keihard te schateren. Echt ondeugend. Right, wij hebben zo een kinderfeestje, vriendje van Mr J wordt alweer 2 dus ik ga me zo maar even klaarmaken (vanmorgen kast af geschilderd).
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 12 oktober 2008 om 14:45
Over het fenomeen zweef-tv is de laatste tijd meer dan genoeg gezegd. Paranormaal begaafden voorzien in een behoefte, zoveel is duidelijk. Derek Ogilvie, tot acht jaar geleden een vermogend horecabaasje, zegt de scepsis waarmee hij vaak tegemoet wordt getreden te omarmen. "Je hebt de echte gelovigen en mensen die weigeren te geloven dat er ook maar iets is tussen hemel en aarde. Eerlijk gezegd: ik bevind me in het midden." Geesten richten zich nu eenmaal tot hem, zegt hij, en dat gebeurt al sinds zijn 9e toen hij zijn overleden buurman ontwaarde. Ogilvie lepelt zijn levensverhaal weer op: hoe hij als succesvol zakenman acht jaar geleden zijn nachtclub, restaurants, huis, auto's en vervolgens zijn vriend verloor. Temidden van al die ellende kon hij zijn paranormale antenne niet langer negeren. Vooral toen hij boodschappen van al dan niet onhandelbare baby's begon door te geven, bouwde hij langzaamaan een nieuw imperium op. Spreken met geesten en daar een onderhoudend tv-programma omheen bouwen, zijn wel twee verschillende dingen, heeft hij inmiddels geleerd. "Het steekt me als ik veertig keer op rij iets corrects over iemand heb gezegd en er worden er maar drie uitgezonden. En het is ook een kunst apart om al die mensen die geen geesten bij zich dragen toch een leuke avond te bezorgen." Ogilvie slaat soms de schrik om het hart als hij bedenkt hoeveel geld wel niet gemoeid is met zo'n theaterregistratie. "Soms ben ik letterlijk ziek van de zenuwen en hang ik boven de wc-pot. Mijn grootste angst is dat de geesten zich niet melden en al die mensen voor niks zijn gekomen."
zondag 12 oktober 2008 om 20:16
Hai!
Net mijn schoonzusje gesproken. Die was vandaag naar Drek. Het was erg leuk en bijzonder. De moeite waard. Wel jammer dat niet iedereen de dingen meteen kon plaatsen en na 10 min. doorvragen opeens wel. Daardoor kwamen er minder mensen aan bod... Zitten zo'n 1000 mensen in de zaal, en alles wordt ook opgenomen voor de televisie-uitzendingen... Duurde zo'n 2 á 2,5 uur, en daarna evt. nog boek kopen en signeren... Spannend!!!
Net mijn schoonzusje gesproken. Die was vandaag naar Drek. Het was erg leuk en bijzonder. De moeite waard. Wel jammer dat niet iedereen de dingen meteen kon plaatsen en na 10 min. doorvragen opeens wel. Daardoor kwamen er minder mensen aan bod... Zitten zo'n 1000 mensen in de zaal, en alles wordt ook opgenomen voor de televisie-uitzendingen... Duurde zo'n 2 á 2,5 uur, en daarna evt. nog boek kopen en signeren... Spannend!!!