Geld & Recht alle pijlers

Kerstbudget

12-12-2015 19:07 197 berichten
In navolging van het topic over sintbudgetten. Hoe veel geven jullie uit?

Ik zit nu op 130 euro voor boodschappen (daar zitten ook boodschappen voor de komende week bij maar toch...oeps) en versieringen. En er komen nog boodschappen bij, de niet lang houdbare producten. Ik schat dat dat ook nog wel 50 zal worden. Cadeautjes slaan we dit jaar een keer over.

En jullie?
quote:matroesjka_ schreef op 12 december 2015 @ 19:52:

Feestdagen zijn trouwens goed voor je heb ik gelezen. Die geven structuur aan het leven Ja, er stond ook verderop te lezen dat echtscheidingsadvocaten in januari overuren draaien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:21:

Klopt, maar ik vind het idee van kerstbudget gewoon onzinnig.Ik vind een budget hartstikke zinnig, en dat heeft helemaal niets met commercie te maken. Als meer mensen na zouden denken wat ze uit kunnen geven aan kerst, Sinterklaas of de vakantie zouden er lang niet zoveel mensen in de schuld zitten. En dat jouw kerstbudget 0 euro is moet je lekker zelf weten.
Gaaf matroesjka_, cadeautjes naar Thailand!

Heb trouwens ook nog een mooi kersttafelkleed en bijbehorende placemats gekocht twee maanden geleden, tien euro samen (Action).
Volgens mij verveelt iemand zich.

Ik twijfel. Ben 31dec uitgerekend. Denk maar wat lekker Makkelijks halen ofzo voor thuis
quote:Poltergeist2016 schreef op 12 december 2015 @ 19:56:

[...]

Ja, er stond ook verderop te lezen dat echtscheidingsadvocaten in januari overuren draaien. Commercie, kassa!
Mot met to
quote:kipje67 schreef op 12 december 2015 @ 19:58:

Ik twijfel. Ben 31dec uitgerekend. Denk maar wat lekker Makkelijks halen ofzo voor thuis Spannend! Dat is bijna! Voorspoedige bevalling gewenst en dat je maar een wolk van een baby in je armen mag houden.
quote:plous schreef op 12 december 2015 @ 19:57:

Volgens mij verveelt iemand zich.

[

Ik moet mijn dagen tot aan kerst zien te vullen.
Mot met to

Ik twijfel. Ben 31dec uitgerekend. Denk maar wat lekker Makkelijks halen ofzo voor thuis
Wij vieren oudjaar met 6 koppels en kinderen elk jaar bij een ander,

Kosten 25 per koppel, degene waar het dat jaar is zorgt voor champagne wijn

Bier fris oliebollen en hapjes buffet

[...]

Ja, er stond ook verderop te lezen dat echtscheidingsadvocaten in januari overuren draaien. Ze had niet de juiste saus bij het wild gekozen.
Mot met to
quote:MadameQetesh schreef op 12 december 2015 @ 19:56:

[...]

Nou idd. Komt nogal zuurpruimerig over.

Jenette baal je soms juist dat jullie niks extra's doen en zeur je daarom zo?

Wat dat geld voor doe boom betreft, we hebben een neppert. Ballen hadden we ook al.

Kost ons dus helemaal niks.

Eten eerste kerstdag: ¤0. We eten bij schoonouders.

Tweede kerstdag: ik denk een euro of 15/20 totaal. We gaan gezellig samen uitgebreid ontbijten met wat luxere broodjes en beleg. Savonds samen gourmetten. Nog wat lekkere dingen en klaar.

Cadeaus: lootjes getrokken. We doen niet aan Sinterklaas. Budget: ¤20 pp. ¤40 totaal dus.

Voor elkaar doen we geen cadeaus hoewel vriend net een keer liet vallen iets leuks voor kerst voor me te hebben. Maar dat zullen kleine bedragen zijn dus ik denk voor cadeaus nog een max ¤20 erbij.

( ik krijg nog een cadeau voor mijn verjaardag want wat ik eigenlijk zou krijgen ging niet door).Hele bewuste keuze van ons dus nee.
Mot met to
Wij eten alleen op tweede kerstdag thuis, maar dan eten we alleen lekkere tussendoortjes. Ik schat dat ik daar zo'n ¤30 voor kwijt ben.

Qua kadootjes zit ik nu op ¤200. Ik vrees dat daar nog eens ¤100-¤150 bovenop komt.
Kerstversiering heb ik van de voorgaande jaren.

Cadeautjes, de mannen en schoondochter krijgen een luchtje van rond de 50/60 euro en alledrie een kaart met 50 euro. Kleindochter krijgt ook een leuk cadeau, daar moet ik van de week nog even voor op stap maar dat zal rond de 70 euro liggen.

Eten ligt eraan wie er komt, hier geen verplichtingen van we moeten naar mama ofzo.
[quote]Poltergeist2016 schreef op 12 december 2015 @ 20:00:

[...]

Love your nickname!!

[...]

Ja, er stond ook verderop te lezen dat echtscheidingsadvocaten in januari overuren draaien. Zie je. Advocaten blij, en die mensen blij dat ze van elkaar af zijn. Ruimt lekker op, zo'n kerst.
Mot met to

Ik twijfel. Ben 31dec uitgerekend. Denk maar wat lekker Makkelijks halen ofzo voor thuis Spannend!
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Waarom wij uitpakken met kerst, Jenette?

Omdat wij het LEUK vinden
Is dat net zoiets als, waarom wil je deze baan? Omdat ik het leuk vind.
Mot met to
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 20:02:

[...]

Hele bewuste keuze van ons dus nee.

Beetje jammer wel dat je dan met zulke reacties komt.

Voor anderen is het namelijk een bewuste keuze om het wel te doen.

Je komt echt niet heel gezellig over.

Een opmerking was genoeg geweest, dan weten we het ook wel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 20:08:

Is dat net zoiets als, waarom wil je deze baan? Omdat ik het leuk vind.Ja
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 20:08:

Is dat net zoiets als, waarom wil je deze baan? Omdat ik het leuk vind.Dat is een heel goede reden om een baan te willen hoor
Afgewezen!
Mot met to
Zuurpruim

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven