trein ergernissen

13-12-2015 12:05 384 berichten
Ik reis eigenlijk bijna nooit met de trein.

Maar soms is het wel eens handig.

Dus daar sta ik dan, te wachten op mijn station totdat de trein komt.

Prima op tijd, so far so good.

En dan... je stapt de trein in en echt iedereen zit alleen in een 2-zitje. Ook nog begrijpelijk.

Maar iedereen heeft zich zo geinstalleerd dat het tweede zitje geblokkeerd is... dus of aan het raam en zelf aan het gangpad gaan zitten.

Of de tweede stoel geblokkeerd met tassen en jas.

En dan die blik of je vraagt of je er naast mag zitten.....

Goed, tot zo ver mijn trein ergernis. Wat is de jouwe?
Mensen die praten in stilecoupe...

Mensen die nagels gaan lakken....

Van die mannen die precies naast jou gaan zitten in een lege coupe... like WTF !!!

O en van die lui met muziek op, waar je het liedje zo kan mee zingen ( TE LUID)
O en conducteurs die met je flirten

Mensen die een smal talk met je willen houden

mensen met koffers die een vierzits in bezet houden in hun eentje
Alle reacties Link kopieren
De geur van RedBull of andere energiedrankjes.
quote:Maechtje schreef op 13 december 2015 @ 12:43:

[...]

Wel ooit mensen die anderen straal negeren, met als hoogtepunt een meisje dat haar telefoongesprek onderbrak om de meneer die haar aansprak van repliek te dienen met: "Meneer, kunt u stil zijn? Ik zit te bellen."

Hahaha dat doet me denken aan het meisje voor mij in de rij bij de bakker. Maar die bakker heeft een beleid van: wij helpen geen klanten die blijven bellen terwijl ze bestellen. Dus de bakkersdame ging mij helpen.

Dat meisje met haar telefoon: "wacht effe hoor... Hee ik was aan de beurt hoor!" Bakkersmeisje legt hun beleid uit, want vooral bij bestellen van broodjes moeten ze veel vragen stellen zoals 'wilt u er rucola bij? mag er boter op' etc etc dus ze willen gewoon niet dat je dan in een ander gesprek zit.

Zegt dat meisje in haar telefoon: "Nouuu, zo aso! Ze willen me hier niet eens helpen omdat ik aan het bellen ben!"
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:infinity schreef op 13 december 2015 @ 13:37:

Waar ik altijd een beetje om moet lachen zijn de heel nerveuze types. Die rennen een stukje met de trein mee om bij een deur te staan. Liefst bij de eersteklas, want daar stappen meestal minder mensen uit en kan je dus eerder naar binnen en dan lopen ze snel naar de tweede klas, waar iedereen nog aan het uitstappen is, maar kunnen zij wel als eerst een zitplaats scoren omdat ze vooraan in de rij staan Hehe, dat doe ik ook wel eens. Dat is gewoon slim.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:blueeyes*3 schreef op 13 december 2015 @ 13:01:

- mensen die het 'links staan, rechts gaan-principe' niet begrijpen. Oftewel: links op de roltrap kun je staan, rechts loop je door.Ik snap wel dat dit je problemen oplevert, want in Nederland is het toch echt 'rechts staan-links gaan'.
Ik erger me eigenlijk niet zo vaak. Natuurlijk is het jammer dat ik soms niet kan zitten, maar al met al valt het me mee. Ik heb er zelf voor gekozen, ik vind file-rijden erger.
quote:muis73 schreef op 13 december 2015 @ 12:59:

Ik reis bijna dagelijks met de trein en dan kom je wat tegen

Een keer meegemaakt dat in een overvolle trein ik op de klapstoeltje in het halletje zat en er een vrouw van middelbare leeftijd met dochter in stapte. Die vrouw wou blijkbaar graag zitten en liet zonder iets te zeggen haar derriere op mijn stoeltje (schoot) zakken . Ik wou haar liever niet op schoot dus ik schoof aan de kant maar ze zat gewoon letterlijk een half uur met een bil op mijn schoot en een bil op mijn stoeltje

Wat een raar verhaal, maar nog raarder: waarom trek jij dan je mond niet open? Ga je serieus blijven zitten en niks zeggen terwijl iemand zich op jou laat vallen?
quote:mary57 schreef op 13 december 2015 @ 13:50:

[...]

Ik snap wel dat dit je problemen oplevert, want in Nederland is het toch echt 'rechts staan-links gaan'.Hahaha ja precies, dan krijg je wel ergernissen als je op z'n Brits denkt!
quote:Maechtje schreef op 13 december 2015 @ 13:16:

[...]

Yep! En die gaan dan ook zitten klagen over de jeugd van tegenwoordig. Het liefst luidkeels. In een stiltecoupé.

Ik heb wel een keer gehad dat de conducteur omriep of alle jonge mensen op wilden staan omdat er veel oudere mensen in de trein zaten (55+ beurs, mijn minst favoriete weken van het jaar, forensgewijs). Ik was een jaar of 20 en studeerde nog. Waar ik zat was echt genoeg ruimte. Naast mij zat echter een vrouw die haar neus in de lucht stak, de coupé afspeurde naar mensen die stonden en, toen dat niet het geval bleek, met oprechte teleurstelling tegen me zei: "Nou, dan mag je blijven zitten."

Nou, ik had best op willen staan maar dat bepaal ik nog altijd zelf wel, graftak.Ik zat een keer in de tram in Den Haag, er stapte een moeder van hooguit 45 in met haar kleine dochtertje. Zegt die vrouw luidkeels, zogenaamd tegen haar dochtertje: "Kijk eens schat, tegenwoordig staat niemand meer op voor oudere mensen." Bahahaahaa
Oh wat ik wel vervelend vind: in veel treinen kan je je spullen amper kwijt. Mijn tas past vaak niet bovenin (of ze hebben geen ding waar je je spullen neer kunt leggen) en tussen de stoelen past het ook lang niet altijd. Ik heb 3 kinderen, waarvan er 1 in draagdoek en 1 op schoot gaat. Mijn spullen kan ik dan dus nergens laten. En helaas heb je met kinderen nogal wat spullen.

Ik ben dus zo'n irritant mens dat soms stoelen bezet houd, maar ik weet niet hoe het anders moet. Net zoals de trein naar Schiphol altijd VOL met koffers staat. Mensen kunnen die gewoon nergens kwijt.

Ik ga met de kinderen overigens wel bewust op rustige momenten, maar ja, dit traject is altijd vrij druk.
quote:bodhisattva schreef op 13 december 2015 @ 13:36:

- Ja, mensen die snel op het perron nog even drie sigaretten hebben weg gedampt. En dan naast je komen zitten. BAH!

Oh ja en was deze al genoemd: mensen die niet bij dat rookpunt roken maar vlak naast mij op het perron, waar het niet mag.
quote:bodhisattva schreef op 13 december 2015 @ 13:36:

- Nu met zwangerschapsverlof, maar in de weken voor mijn verlof ook nog gewoon met de trein naar het werk. Van te voren had ik me er al geen illusies over gemaakt, maar denk maar niet dat iemand voor je opstaat in een volle trein. Sterker nog, ik denk zelfs dat de meeste mensen niet eens zien dat je een dikke buik hebt. Alle ogen zijn gericht op de schermpjes. Nou vond ik het tot een week of 30 echt geen enkel punt om te staan, maar daarna werd het fysiek toch wel wat ongemakkelijk.

- Richting de 8 maanden zwangerschap liep ik niet meer zo heel hard. Je wordt links en rechts ingehaald door mensen die wederom niet kijken wie er nog meer de trein in stapt, bijkans overhoop gelopen... En dan snel op de laatste zitplaats gaan zitten terwijl ze je in het gangpad net hebben ingehaald. (Echt gebeurd.) Toen heb ik er wel iets van gezegd... In België kan je met een doktersattest vanaf X maanden tot de uitgerekende datum zonder extra kosten in eerste klas reizen. Is dat niet zo bij de NS? Frequente vertraging en staking moet je er wel bijnemen, maar ach
quote:patsy--stone schreef op 13 december 2015 @ 14:00:

[...]

Ik zat een keer in de tram in Den Haag, er stapte een moeder van hooguit 45 in met haar kleine dochtertje. Zegt die vrouw luidkeels, zogenaamd tegen haar dochtertje: "Kijk eens schat, tegenwoordig staat niemand meer op voor oudere mensen." Bahahaahaa

Ik ben zo ooit eens in de kusttram in discussie gegaan met een oude vrouw die opstapte nadat wij al een half uur erop zaten. Die vond dat de tram te vol was (was ook druk), en dat daarom alle jongen mensen (die al rechtstonden) moesten afstappen en de volgende tram maar nemen. Ook al zaten wij er al een half uur op, en was zij net opgestapt. Ze werd hoe langer hoe onbeleefder en groffer in haar getier, ook andere mensen begonnen met hun ogen te draaien.

En natuurlijk ook hetzelfde liedje dat 'de jeugd van tegenwoordig geen respect meer had'. Heb haar luid en duidelijk gezegd dat de senioren zelf ook maar wat meer respect moesten opbrengen voor de mensen die hun pensioen betaalden. Toen moesten alle andere mensen op de tram lachen, tot haar grote ergernis, maar ze viel toch maar stil.
quote:Saracenen schreef op 13 december 2015 @ 14:05:

[...]

In België kan je met een doktersattest vanaf X maanden tot de uitgerekende datum zonder extra kosten in eerste klas reizen. Is dat niet zo bij de NS? Frequente vertraging en staking moet je er wel bijnemen, maar ach Vanaf 5 maanden dacht ik, of misschien 6.
iemand die in zijn neus zat bah !!!

en een vrouw die zat te vertellen dat ze naar haar dochter ging.. oke dacht ik, leuk ! maar ik heb even geen zin in een gesprekje..
Wees jezelf....
Okee en nu de bekentenissen! Het kan toch niet zijn dat iedereen zich alleen maar ergert, maar niemand hier 'dader' is (behalve die ene die bekende dat ze het soms niet door heeft als het druk wordt en dat haar tas dan nog op een stoel ligt)?

Ik wil vooral graag horen van de mensen die wel eens stiekem eerder instappen dan dat de rest is uitgestapt: WAAROM?????????

Wat ik 20 jaar geleden nog wel eens deed, zo groen als gras, allereerste baan ooit...: na het werk gauw een patatje met mayo halen en dat in de trein opeten. Ik had dan zo'n trek en dacht er eigenlijk niet bij na hoe erg dat geurt in zo'n kleine coupé. De ene helft keek er jaloers naar, bij nader inzien de andere helft geërgerd. Ik ben er toen na een tijdje ook mee gestopt, toen ik dat in de gaten kreeg. Dan at ik het in de stationshal op, of zorgde ik dat ik nog een boterham at om een uur of 4 op mijn werk.

Wat ik hierboven las als iemands ergernis: ja ik neem wel eens de gewone trap omhoog als er ook een roltrap is. Want die roltrap staat vaak bomvol slome, stilstaande mensen. Ik wil gewoon doorlopen en ik pik alle lichaambeweging mee die ik kan krijgen. Met de gewone trap ben ik 3x zo snel boven. En soms moet ik ook haasten om een trein nog te halen.

Ik erger me dan juist aan het feit dat de mensen die trap af komen, dat 10-breed doen zonder enige ruimte voor tegenliggers, en dat ze niet even voor zich kijken. Ik moet soms echt mijn hoofd met mijn armen beschermen tegen de tassen en benen.

Zelf zet ik in een rustige trein ook mijn tas op de stoel naast me. Maar zodra het drukker wordt, neem ik hem op schoot. Liefst net op het moment dat er een fris, slank iemand langsloopt, die zich dan dankbaar laat neerploffen naast mij. Beter dan wachten tot iemand het moet vragen, en het risico dat dat iemand is die heel breed gaat zitten of stinkt.

En soms zit ik met een groep vriendinnen in de trein (nee niet naar een of andere Libelle-beurs, maar bijvoorbeeld naar Berlijn of Brussel) en dan zijn we vast wel af en toe luidruchtig. Sorry! (Maar nooit in een stiltecoupé!)
quote:patsy--stone schreef op 13 december 2015 @ 14:18:

Wat ik hierboven las als iemands ergernis: ja ik neem wel eens de gewone trap omhoog als er ook een roltrap is. Want die roltrap staat vaak bomvol slome, stilstaande mensen. Ik wil gewoon doorlopen en ik pik alle lichaambeweging mee die ik kan krijgen. Met de gewone trap ben ik 3x zo snel boven. En soms moet ik ook haasten om een trein nog te halen.

Ik erger me dan juist aan het feit dat de mensen die trap af komen, dat 10-breed doen zonder enige ruimte voor tegenliggers, en dat ze niet even voor zich kijken. Ik moet soms echt mijn hoofd met mijn armen beschermen tegen de tassen en benen.

Mijn ergernis was niet mensen die de gewone trap nemen, dat doe ik zelf ook. Maar mensen die persé de gewone trap willen nemen, terwijl er net 1000 mensen diezelfde trap naar beneden aan het nemen zijn. Dan wacht je toch een paar minuten, of je neemt de roltrap. Je gaat je toch niet tussen 1000 mensen een weg naar boven zitten wurmen als de roltrap 5cm verderop leeg is.
Zelf zou ik ook best graag in een stille stiltecoupé mijn boek willen lezen. Maar omdat er ALTIJD mensen zijn die toch gaan praten, omdat ik bij voorbaat weet dat ik me daar dan kapot aan ga ergeren, omdat ik vrijwel altijd de enige ben die er wat van durft te zeggen, en omdat je dan ook nog een chagrijnig of zelfs bijdehand antwoord terug krijgt, en/of ze gewoon doorgaan met praten (eerst fluisterend, ook irritant, en dan telkens harder).... En inderdaad, de conducteurs zeggen er ook niks van! En daar erger ik me dan ook weer aan.

Om al die redenen ga ik nooit zitten in een stiltecoupé.

Jammer maar waar.
quote:nephthys schreef op 13 december 2015 @ 14:06:

[...]

Ik ben zo ooit eens in de kusttram in discussie gegaan met een oude vrouw die opstapte nadat wij al een half uur erop zaten. Die vond dat de tram te vol was (was ook druk), en dat daarom alle jongen mensen (die al rechtstonden) moesten afstappen en de volgende tram maar nemen. Ook al zaten wij er al een half uur op, en was zij net opgestapt. Ze werd hoe langer hoe onbeleefder en groffer in haar getier, ook andere mensen begonnen met hun ogen te draaien.

En natuurlijk ook hetzelfde liedje dat 'de jeugd van tegenwoordig geen respect meer had'. Heb haar luid en duidelijk gezegd dat de senioren zelf ook maar wat meer respect moesten opbrengen voor de mensen die hun pensioen betaalden. Toen moesten alle andere mensen op de tram lachen, tot haar grote ergernis, maar ze viel toch maar stil.

Hahaha geweldig, briljante opmerking ook.

Dit doet me ook denken aan die bejaarden die precies om 18u boodschappen gaan doen, als de AH op z'n drukst is met mensen die nog gauw wat halen na hun werk. En dat ze dan liefst hun grote kar dwars in het pad zetten. Hè gezellig, tegen lekker veel mensen aan schurken. Maar dat is echt een heel ander onderwerp en andere peiler.

Overigens heb ik ook vaak als ik mijn zitplaats aanbied aan iemand met spierwit haar en veel rimpels, dat diegene zegt: nee hoor dank je! Ik heb het volgens mij pas 2x meegemaakt dat iemand dan echt wil zitten. Oh ja en een keer een zwangere vrouw.

Een keer liep een vriendin van mij na een operatie met krukken, wij samen met de bus (slingerdeslinger). Nou, echt niemand dus hè, die opstaat. Ze moest telkens zelf wijzen op de sticker bij de zitplaats voor invaliden en zwangere vrouwen enzo. Geërgerd stond zo iemand dan op.
Ik erger mij ook aan mensen die hun tas naast zich neerzetten. En dat op een traject waar het altijd druk is, dus niks in de gaten hebben is echt geen reden.

Ik hou mijn tas altijd op mijn schoot, ook als er op dat moment niemand naast mij zit. Niet meer dan normaal lijkt mij.

Soms loop ik wel via de eerste klas door naar de tweede, maar dat is ook omdat ik door mijn busverbinding als een van de eerste op het station sta te wachten (de trein eerder mis ik altijd net), dus vind ik ook dat ik als een van de eerste in mag stappen.

Ook ik loop via de gewone trap omhoog, omdat ik geen zin heb om op de roltrap te gaan staan wachten op de mensen voor mij, soms heb ik net pech als er halverwege een stroom mensen naar beneden komt zetten. Als ik dat van tevoren zie neem ik wel de roltrap.

Toen ik nog scholier was zat ik wel te kletsen in de stiltecoupé met mijn klasgenoten. Het zat altijd overal stampvol dus we konden ook niet kiezen waar we gingen zitten. Toen dacht ik nog "wie rust wil hebben moet niet in een volle trein gaan zitten" . Daar denk ik inmiddels wel anders over.

Heb trouwens een keer meegemaakt dat iemand naast mij ging zitten die zo dik was dat haar beenvet over mijn been heen hing (nee niet overdreven)

Ik ben toen opgestaan om ergens anders te gaan zitten.

Ik ben best wel blij dat ik nu een andere baan gevonden heb en nu lekker op de fiets naar mijn werk toe kan. Wat een verademing is dat.
quote:nephthys schreef op 13 december 2015 @ 14:20:

[...]

Mijn ergernis was niet mensen die de gewone trap nemen, dat doe ik zelf ook. Maar mensen die persé de gewone trap willen nemen, terwijl er net 1000 mensen diezelfde trap naar beneden aan het nemen zijn. Dan wacht je toch een paar minuten, of je neemt de roltrap. Je gaat je toch niet tussen 1000 mensen een weg naar boven zitten wurmen als de roltrap 5cm verderop leeg is.Ah okee, nee dan zou ik de roltrap nemen, al lopend.
quote:newimprovedkitty schreef op 13 december 2015 @ 12:20:

geluid in de stilte coupe... echt ik kan daar niet tegen..ik ook niet, word er helemaal chagrijnig van.
quote:patsy--stone schreef op 13 december 2015 @ 14:23:

Zelf zou ik ook best graag in een stille stiltecoupé mijn boek willen lezen. Maar omdat er ALTIJD mensen zijn die toch gaan praten, omdat ik bij voorbaat weet dat ik me daar dan kapot aan ga ergeren, omdat ik vrijwel altijd de enige ben die er wat van durft te zeggen, en omdat je dan ook nog een chagrijnig of zelfs bijdehand antwoord terug krijgt, en/of ze gewoon doorgaan met praten (eerst fluisterend, ook irritant, en dan telkens harder).... En inderdaad, de conducteurs zeggen er ook niks van! En daar erger ik me dan ook weer aan.

Om al die redenen ga ik nooit zitten in een stiltecoupé.

Jammer maar waar.

Ik doe ook altijd mijn mond open. De leukste reactie (not); Hoezo stiltecoupe, dat staat nergens hoor.

Op élk raam hoor.

Hele coupe keek alsof IK gek was
Het vervelendst vind ik de temperatuur. Loop je met je winterjas naar binnen, is die coupe opgestookt tot een graad of 25 en superbenauwd. Als het vochtig weer is, is het helemaal erg, dan hangt er ook zo'n damp.

En mensen die hun tas op de stoel naast zich zetten. In de spits. En dat je dan moet vragen of je daar alsjeblieft mag zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven