radeloos na emigratie

13-12-2015 13:56 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al enkele maanden bevind ik me nu in het Midden-Oosten met mijn echtgenoot. Hij is ook de reden dat ik uiteindelijk toch besloten heb om te emigreren. De keuze was in beginsel een moeilijke. Ik had net een leuke en goede baan gevonden, net een eigen appartementje. Eindelijk had ik afstand kunnen nemen van alles en iedereen die me zo hard hebben tegengewerkt in mijn leven. Zelfs mijn ouders en andere familieleden. De eenzaamheid en het niet hebben van familie (zelfs geen kerst, verjaardagen etc) groeide toch het besef dat ik niet gelukkig was. Het plan was om eerst mijn echtgenoot naar Nederland te halen. Dit zou kunnen aangezien ik aan alle criteria voldeed. Echter mijn werkgever was het hier niet mee eens. Ondanks dat ik een haar contractsverlenging kreeg, werd mij dit pas enkele maanden nadat mijn contract reeds was verlopen aangegeven. Uiteindelijk is toegegeven dat zij wilde voorkomen dat ik een privéleven zou hebben in Nederland. Trouwen zou volgens haar leiden tot slechter functioneren (wat een onzin) en ze heeft dan ook vervolgens de werksfeer zodanig verpest dat ik uiteindelijk zodanig bejegend werd op het werk dat ik ook hier een punt achter moest zetten. Vandaar ook dat ik bij mijn echtgenoot ben gaan wonen.

Al snel werd duidelijk dat mijn echtgenoot nogal een player was. Ondanks dat hij geen andere vrouwen zag was hij wel erg actief op de chat. In een nogal verkeerde manier. Gelukkig begint hij zich momenteel te beseffen dat hij verkeerd is geweest en gaan de dingen wat beter. Echter heeft mij dit zodanig geraakt dat ik diep in de put ben belandt. Voorheen was actief ondanks alles en had ik het gevoel dat ik de wereld aankon. Nu ben ik compleet het tegenovergestelde. Ik zie nauwelijks nog daglicht en wil het liefste slapen. Terugkeren naar Nederland is momenteel niet mogelijk. Ik heb niks of niemand om op terug te vallen. Wel probeer ik moed te houden door sollicitaties te versturen in dit land, de taal te leren en een boek te schrijven. Het gemotiveerd blijven, is echter nog steeds lastig. Ik heb het gevoel dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Maar aan de andere kant was mijn leven in Nederland ook ondraaglijk. Ik weet het even niet meer hoor. Ik wil dit bericht even van me afschrijven. Als er gereageerd wordt aub niet ingaan op wat mijn man heeft gedaan. Reacties dat ik dom ben en zo snel mogelijk moet terugkeren helpen mij momenteel niet. Deze gedachten heb ik iedere dag, ieder uur en iedere seconde. Ik heb mijn levensdoel verloren. Daar is waar het om gaat. Ik zoek weer naar een klein lichtpuntje in de duisternis.
quote:Anna37 schreef op 13 december 2015 @ 15:27:

[...]

Achwelnee, Nederland is zo slecht nog niet 'zelfs' niet voor Nederlanders Fijn. Dan wordt ze dus ook vanzelf opgehaald en opgevangen.
Krijg de rambam. Allemaal.
Koukleumpje, aangezien je een nieuwkomer bent op het forum ook deze handige tip: onder elke deelnemer staan zwarte knopjes. Het knopje met het 'stopbord' is reuze handig om etterbakken, xenofoben en mensen met een slecht humeur uit beeld te klikken.
quote:awelmerci schreef op 13 december 2015 @ 15:35:

[...]

Fijn. Dan wordt ze dus ook vanzelf opgehaald en opgevangen.Niet vanzelf, maar het gebeurt soms wel, afhankelijk van de situatie. Daarom kan het goed zijn om met de ambassade of het IOM te gaan praten.
TO, ben je bereid om aan de slag bij een callcenter,Burger King o.i.d?

Zo ja, dan moet het geen enkel probleem te zijn om hier aan het werk te gaan.

Heb je genoeg geld voor een ticket en huur voor 1 maand?

Zo ja, dan zie ik niet in waarom jij niet terug kunt komen naar Nederland...?

Kamer regelen en solliciteren kan allemaal via internet. En desnoods slaap je eerst even in een hostel o.i.d.

Succes!
Ik sluit me aan bij Zusters. Solliciteer online, boek een ticket en ga tijdelijk naar een hostel. Vanuit daar kan je je leven in Nederland stukje bij beetje op gaan pakken.

Het is me alleen onduidelijk of je getrouwd wil blijven. Wil je dat?

Aan de andere kant: emigreren is niet makkelijk, zelfs niet als alles vooraf geregeld is. Waar zit je in het Midden-Oosten? Wellicht helpt het als je daar toch een leven probeert op te bouwen. (ik weet dus eht niets van dat hele gebied!)
quote:zusters schreef op 13 december 2015 @ 15:47:

TO, ben je bereid om aan de slag bij een callcenter,Burger King o.i.d?

Zo ja, dan moet het geen enkel probleem te zijn om hier aan het werk te gaan.

Heb je genoeg geld voor een ticket en huur voor 1 maand?

Zo ja, dan zie ik niet in waarom jij niet terug kunt komen naar Nederland...?

Kamer regelen en solliciteren kan allemaal via internet. En desnoods slaap je eerst even in een hostel o.i.d.

Succes!Aan de slag bij een call center, Burger King, niet in mijn wereld hoor. Je kan er donder op zeggen dat TO te horen krijgt dat ze te hoog is opgeleid.
Het is geen stopknop maar een rondje met een schuine streep erdoorheen.

En bedankt voor de tip. Niet alle reacties zijn even weloverwogen, dus ik heb er ook maar eens eentje onder de blokkeer gezet.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:Star schreef op 13 december 2015 @ 16:03:

[...]

Aan de slag bij een call center, Burger King, niet in mijn wereld hoor. Je kan er donder op zeggen dat TO te horen krijgt dat ze te hoog is opgeleid.+ 1
quote:Star schreef op 13 december 2015 @ 16:03:

[...]

Aan de slag bij een call center, Burger King, niet in mijn wereld hoor. Je kan er donder op zeggen dat TO te horen krijgt dat ze te hoog is opgeleid.

In callcenters maakt ze nog wel een kans. Genoeg callcenters van grote bedrijven die niet naar leeftijd kijken.

Bij een Burger King of een MacDonalds of iets soortgelijks, is TO al kansloos. Daar ben je al te oud als je 18 bent.
quote:Al snel werd duidelijk dat mijn echtgenoot nogal een player was. Ondanks dat hij geen andere vrouwen zag was hij wel erg actief op de chat. In een nogal verkeerde manier. Gelukkig begint hij zich momenteel te beseffen dat hij verkeerd is geweest en gaan de dingen wat beter. Echter heeft mij dit zodanig geraakt dat ik diep in de put ben belandt.

.....

Voorheen was actief ondanks alles en had ik het gevoel dat ik de wereld aankon. Nu ben ik compleet het tegenovergestelde. Ik zie nauwelijks nog daglicht en wil het liefste slapen. Terugkeren naar Nederland is momenteel niet mogelijk.

....

Als er gereageerd wordt aub niet ingaan op wat mijn man heeft gedaan.

Hoe lang en hoe goed kende je je echtgenoot voor je met hem ging trouwen? En naar zijn land ging emigreren? Hebben jullie hier of daar eerst samengewoond?

Wat vindt hij van de situatie? Wat doet hij om je uit de put te helpen? Je meer thuis te doen voelen daar in het midden-oosten?

Kunnen jullie goed communiceren, ook over gevoelens en verwachtingen, of is er een te grote taalbarriere?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb niet de antwoorden gelezen maar het belangrijkste lijkt me dat je eens gaat praten met een professional (psychotherapeut of zo iemand). Zodat je meer grip krijgt op je eigen wil, je eigen leven, je eigen acties.

Sterkte.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Waar zit je in het midden oosten?
quote:orkenflow schreef op 13 december 2015 @ 16:18:

[...]

+ 1

Callcenter kijken niet naar leeftijd of opleidingsniveau, niet in mijn regio iig

Toen ik werkloos was kon ik zo bij verschillende callcenters aan de slag.

Sommigen vragen zelfs hbo\wo.

Je moet werkelijk waar een ontzettende klapjosti zijn wil je niet aangenomen worden bij een callcenter.
quote:zusters schreef op 13 december 2015 @ 18:21:

[...]

Callcenter kijken niet naar leeftijd of opleidingsniveau, niet in mijn regio iig

Toen ik werkloos was kon ik zo bij verschillende callcenters aan de slag.

Sommigen vragen zelfs hbo\wo.

Je moet werkelijk waar een ontzettende klapjosti zijn wil je niet aangenomen worden bij een callcenter.En toch zijn er ook mensen die er niet geschikt voor zijn, die je niet onder die noemer kunt plaatsen. Je kunt mensen met zo'n term enorm kwetsen, dus ik zou dat niet zo omschrijven.
quote:zusters schreef op 13 december 2015 @ 18:21:

[...]

Je moet werkelijk waar een ontzettende klapjosti zijn wil je niet aangenomen worden bij een callcenter.Een goede vriend van mij, WO en meer dan 10 jaar werkervaring, werd niet aangenomen bij een callcenter. Probeer even meer dan twee hersencellen aan te spreken voor je mensen gaat beledigen.
quote:orkenflow schreef op 13 december 2015 @ 19:33:

[...]

Een goede vriend van mij, WO en meer dan 10 jaar werkervaring, werd niet aangenomen bij een callcenter. Probeer even meer dan twee hersencellen aan te spreken voor je mensen gaat beledigen.Dat bewijst niet dat hij geen klapjosti is..
TO

Emigratie is niet makkelijk, ik spreek uit ervaring. Het kost tijd, meer dan een paar maanden om je draai te vinden, gun jezelf die tijd.

In bed blijven liggen helpt je niet verder, je gaat je alleen maar ellendiger voelen. Doe iets elke dag, ga erop uit, doe boodschappen, zoek werk, ga sporten, onderneem actie, leer de taal.Alleen jijzelf kunt dat veranderen.

Zoek hulp bij onderstaande psycholoog! Een enorm fijne man en hij heeft mij goed geholpen.

http://www.aeffectivity.com/blog/proble ... emigratie/

Succes! En mocht het het toch niet zijn, tja jammer dan. Geen wereldramp, echt niet!
Heb je al geprobeerd om iemand in vergelijkbare situatie te vinden? Nl of Engelssprekend? Samen kom je zoveel makkelijker tot actie en de herkenning van waar je tegenaanloopt helpt zoveel voor je (zelf)vertrouwen.

Succes!
Koukleumpje, ik woon ook in het MO. Waar zit je ongeveer? Misschien in de buurt? Is een Nederlandse vereniging iets voor je?
Misschien vind je ook herkenning hierin: https://en.wikipedia.org/wiki/Culture_shock

dat kan wellicht al een beetje helpen.... als je weet waar het vandaan komt en dat een deel heel normaal is.

Maar het klinkt alsof er veel meer aan de hand is. Alsof je dacht dat je je problemen kon ontvluchten. Maar je neemt jezelf mee.... Jezelf kun je niet ontvluchten. Maar wel aan werken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Anna37 schreef op 13 december 2015 @ 14:54:

[...]

Ik geloof dat ik dit nu al een heel bijzonder topic vind...

Als je echt in de penarie zit, ga op zoek naar echte hulp.

De Nederlandse wet is nou eenmaal erg bijzonder...

Het is echt zo raar geregeld.
Heb je wat mensen leren kennen daar?

Is er een nederlandse community.

Ik weet niet in wat voor een land je nu zit en hoe de zorg daar is geregeld.

Probeer op papier te krijgen wat e precies wil en wat je daarvoor nodig hebt.

Een plek waar je terrecht kan terug in NL is het belangrijkste of in een buurland misschien?sterkte TO.
quote:Star schreef op 13 december 2015 @ 14:14:

[...]

En de oplossing kan best liggen in het naar jezelf kijken Tas.Ik denk dat als echt alles fout gaat en iedereen tegen je is dat dat de enige oplossing is.
quote:bungaa schreef op 14 december 2015 @ 01:49:

[...]

De Nederlandse wet is nou eenmaal erg bijzonder...

Het is echt zo raar geregeld.

Je hebt op basis van het geluk (oa) om in NL geboren te zijn al mogelijkheden je in de hele EU te vestigen. Je hebt de vrijheid ervoor te kiezen je ergens anders te vestigen met alle consequenties vandien. Maar ik denk idd dat veel mensen dit soort stappen nemen zonder zich goed bewust te zijn van alle gevolgen, zonder zich te verdiepen hierin.

Emigreren (met alle mogelijke uitdagingen die daarbij horen) is wel iets wat steeds algemere gebeurt, dus misschien is het niet zo'n gek idee om het in het eerste jaar wat makkelijker te maken om terug te komen. Maar daar zitten wel ook weer allerlei kosten aan voor mensen in NL die niet zo'n stap nemen, en je kan je afvragen hoe wenselijk dat is. Maar dat lijkt me verder een discussie voor buiten dit topic.

In uitzonderlijke situaties wordt er soms wel extra hulp geboden -zoals ik al eerder aangaf-, zeker als er voor de emigratie ook al aanzienlijke problemen waren, en dat idee krijg ik bij dit topic -maar dat is mijn interpretatie.

Koukleumpje, ik hoop dat je iets aan de tips hebt hier. Blijf er niet alleen mee zitten, zoek hulp.
quote:nina1966 schreef op 14 december 2015 @ 02:13:

[...]

Ik denk dat als echt alles fout gaat en iedereen tegen je is dat dat de enige oplossing is.Maar dat doet ze al. Ze ziet in waar haar beslissingen vandaan gekomen zijn. Alleen lost dat deze crisis niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven