Geld & Recht alle pijlers

Gulle acties

14-12-2015 09:28 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als tegenhanger van de gierige acties, als ode aan de mensen die graag delen.
TO trapt af...?
In het algemeen heb ik gelukkig geen mensen in mijn omgeving zoals je die in het andere topic ziet.

Meest recente gulle actie; ik kreeg van een vriendin een aantal heel mooie kledingstukken van goede kwaliteit en een prachtige handtas. Zo goed als nieuw, want in kleuren die ze niet zo vaak draagt.
quote:prik schreef op 14 december 2015 @ 09:35:

TO trapt af...?Was ik mee bezig, toen kreeg ik ruzie met mijn computer.
Ik geef in de winter altijd de vogeltjes eten. Is ook best gul toch?
Meest gulle actie: boodschappen voor de voedselbank gedaan.
Mooi topic, hoop dat er evenveel animo voor is als voor het gierige topic

Ik heb er wel een paar:

- Toenmalige schoonmoeder won bij een wedstrijd een fiets, en hoewel ze zelf met een oud barrel reed, deed ze mij toch die fiets cadeau, 'want jij hebt 'm harder nodig dan ik'.

- Diezelfde schoonmoeder zette mij in haar testament. Toen ik bij ex wegging, leek het me logisch dat ik daar wel uit geschrapt zou worden.

Jaren later vertrouwde ze me toe dat ze dat niet had gedaan, 'omdat je wel de moeder van mijn kleinkinderen blijft'.

Het gekke is dat ze bij momenten extreem gierig uit de hoek kon komen (geen alcoholvrije drankjes halen met kerst als ik vanwege medicijnen geen alcohol mocht) en we elkaar zeer dikwijls hebben verwenst.

Maar ergens heb ik blijkbaar wel een plekje in haar hart

Mijn huidige schoonouders zijn beiden erg gul op hun manier:

- schoonpapa rijdt rustig 150km. om ons te helpen verhuizen.

- schoonmama gaf een wel zeer royaal cadeau bij onze bruiloft.
quote:MonicaGeller schreef op 14 december 2015 @ 09:40:

Mooi topic, hoop dat er evenveel animo voor is als voor het gierige topic Ik ook! Het gierige topic volg ik met verbijstering, en dan prijs ik mezelf echt gelukkig. Ik ken geen gierige mensen en ben het zelf ook niet.
quote:pomona-struik schreef op 14 december 2015 @ 09:39:

Ik geef in de winter altijd de vogeltjes eten. Is ook best gul toch?Natuurlijk!
Topic is al eerder gestart, liep niet zo goed

onvoorstelbare gulle acties
quote:AnAppleADay schreef op 14 december 2015 @ 09:49:

onvoorstelbare gulle actiesEn nog een keer: Over-the-top gulle acties
quote:AnAppleADay schreef op 14 december 2015 @ 09:49:

onvoorstelbare gulle actiesSlotje dan maar.
Dan ga ik maar weer de ramptoerist uithangen bij de gierige acties.
Ik maak ieder jaar een kerstpakket voor een gezin /iemand die het moeilijk heeft .. Ik krijg dat door via via en geef anoniem .. En soms is het voor een gezin en soms voor een echtpaar of alleenstaande .. Ik geef dan gericht zeg maar. Ik hoor dan ook via via of het goed is ontvangen .
Wat lief Poldervrouw!
Oh, eigen gulle acties mogen ook

De plaatselijke supermarkt geeft geregeld gratis dingen weg, en er staat bij de uitgang een bak voor de voedselbanken.

Ik haal die gratis dingen dan op voor de voedselbanken.

De bak voor katten in nood bij diezelfde supermarkt gooi ik ook geregeld wat in.
quote:poldervrouw schreef op 14 december 2015 @ 10:06:.. Ik krijg dat door via via en geef anoniem ..Is dat een speciaal project? Hier heb je rond deze tijd organisaties die in supermarkten vragen om boodschappen te doneren om kerstpakketten samen te stellen.
Ik geef kleding en spullen van dochter door. Ik krijg regelmatig ook spullen of kleding voor dochter.

Mijn ouders en schoonouders komen vaak met leuke cadeautjes voor ons of de kinderen.

Elk jaar rond kerst spendeer ik ongeveer 100,- aan iemand die het nodig heeft. Dit jaar heb ik kerstcadeaus voor een gezin gekocht.
quote:MonicaGeller schreef op 14 december 2015 @ 10:13:

De plaatselijke supermarkt geeft geregeld gratis dingen weg, en er staat bij de uitgang een bak voor de voedselbanken.

Ik haal die gratis dingen dan op voor de voedselbanken.

De bak voor katten in nood bij diezelfde supermarkt gooi ik ook geregeld wat in.Die hebben we jammer genoeg hier niet, ik zou het ideaal vinden.
Ik geef ook altijd groenten en fruit aan een vriendin die daar zelf geen geld voor heeft. En het komt mij goed uit want ik heb elk jaar toch veel te veel.
Mijn verjaardagsgeld besteed ik elk jaar in de supermarkt voor de voedselbank. Bijna iedereen kan alles van me lenen, ik luister altijd (ook als het me geen reet interesseert) en ik wil met alles helpen, verzorgen of oppassen. Ik vind he ook oprecht leuk om mensen te verwennen of te helpen.

Ik krijg hier eigenlijk het zelfde voor terug (behalve dan het geld ). Ik krijg de kriebels van mensen die altijd maar bezig zijn met hun eigen belangen of een sport maken van hun eigen gierigheid. Vraag me ook af waar hun "genieten" in zit en ik ben daar ook altijd nieuwsgierig naar. Geld is een middel wat je nodig hebt voor je basisbehoeften maar als je er zoveel mee bezig bent ontgaat je volgens mij ook heel veel moois wat gratis is.
toen ik op de middelbare school zat ( mijn zus zat op dezelfde school) Gingen wij met de hele school naar Disneyland in parijs. Mijn moeder had een uitkering en kon dat absoluut niet betalen en dus zouden mijn zus en ik de enige zijn geweest die niet mee gingen.

Mijn toenmalige Nederlands lerares en haar man ( de decaan was op dezelfde school) hebben dit voor mij en mijn zus betaald zodat we toch mee konden. Echt zo enorm lief..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
in supermarkten kan je momenteel een artikel doneren voor de voedselbank. Ik weet niet welke meedoen met de actie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Geronimo12 schreef op 14 december 2015 @ 10:37:Ik krijg hier eigenlijk het zelfde voor terug (behalve dan het geld ). Ik krijg de kriebels van mensen die altijd maar bezig zijn met hun eigen belangen of een sport maken van hun eigen gierigheid. Vraag me ook af waar hun "genieten" in zit en ik ben daar ook altijd nieuwsgierig naar. Geld is een middel wat je nodig hebt voor je basisbehoeften maar als je er zoveel mee bezig bent ontgaat je volgens mij ook heel veel moois wat gratis is.Hun genieten zit in een ander de rekening laten betalen.
Zoiets (dit is niet bedoeld als reclame):

En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven