Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Heb zelf Nipo en Gfk.

Heb dit jaar al voor ¤60,- aan bonnen gekregen. Gaat de laatste maanden wel erg snel. Begin dit jaar deed ik mee aan een onderzoek van bbq's. Kreeg ¤20,- en won een boek
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je je aanmelden voor die enquêtes van TNS Nipo of Gfk?
ben ook nieuwsgierig, bol cadeaubonnen komen altijd van pas
Hallo dames,

Ik heb wel eens eerder gereageerd op dit topic maar ben toch veelal een meelezer.

Nu heb ik een milieubewustzijn 'probleempje'; bij ons nieuwe huis hebben we ondergrondse containers voor gft afval en ik wil dit graag scheiden maar heb geen zin om met elk handje aardappelschillen daar naartoe te lopen. Nu heb ik een prullebak met vakken om te scheiden maar hier doe ik zakjes in tegen vieze troep (koffieprut enzo). Maar die plastic zak kan ik natuurlijk niet in de gft bak gooien.. en leeg kiepen is ook zo'n gedoe.

Heeft iemand hier een tip om gft te verzamelen zonder tussenkomst van zakken? Of speciale afvalzakken? Papier mag dat?

Heb trouwens geen idee hoe de buren het doen maar ik denk dus dat de meeste gf niet scheiden.
Je moet worden aangemeld die al deelnemer is. Ik zal later even inloggen en kijken of ze nog respondenten nodig hebben, dan zou ik jullie email adres nodig hebben (via PB) en dan kan ik jullie aanmelden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Hyperbole schreef op 17 december 2015 @ 07:44:

Hallo dames,

Ik heb wel eens eerder gereageerd op dit topic maar ben toch veelal een meelezer.

Nu heb ik een milieubewustzijn 'probleempje'; bij ons nieuwe huis hebben we ondergrondse containers voor gft afval en ik wil dit graag scheiden maar heb geen zin om met elk handje aardappelschillen daar naartoe te lopen. Nu heb ik een prullebak met vakken om te scheiden maar hier doe ik zakjes in tegen vieze troep (koffieprut enzo). Maar die plastic zak kan ik natuurlijk niet in de gft bak gooien.. en leeg kiepen is ook zo'n gedoe.

Heeft iemand hier een tip om gft te verzamelen zonder tussenkomst van zakken? Of speciale afvalzakken? Papier mag dat?

Heb trouwens geen idee hoe de buren het doen maar ik denk dus dat de meeste gf niet scheiden.Ik heb gft zakken van de action (groen, liggen bij vuilniszak). Ze kunnen alleen niet goed tegen vocht, dan lossen ze al op , dus leg er meestal keukenpapier in zodat vocht wordt opgenomen
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Wij verzamelen het gft-afval in een plastic zak (inderdaad, ook in een afvakbakje met aparte vakken). Papier zou in de container mogen, maar is niet handig met verzamelen en vervoeren, omdat dat toch doorlekt. Ik schud het zakje dus leeg boven de container, en dat vieze zakje gooi ik dan meteen in de container voor het restafval die ernaast staat.

TNS-Nipo heeft al lang een deelnamestop. Heel af en toe sturen ze een bericht naar de vaste panelleden als ze mensen met bepaalde kenmerken zoeken voor een specifiek onderzoek (bijvoorbeeld ouders met jonge kinderen of zo). Die oproep kun je dan doorsturen naar geïnteresseerden.

Ik doe trouwens ook mee met inVotes, dat is een vergelijkbaar iets, en daarvoor kun je je volgens mij wel nog aanmelden. Ook daar kun je voor cadeaubonnen naar keuze sparen. Deze ontvang je echter niet automatisch, maar die kun je op verzoek laten uitbetalen (ik logde net weer eens in en zag dat ik er weer bijna vier bij elkaar heb gespaard, jeej!).
TNS-Nipo zoekt nu mensen die aan één van de volgende kenmerken voldoen:

- huishoudens met kinderen/jongeren tussen de 6 en 19 jaar

- huishoudens met personen tot 35 jaar

- huishoudens bestaande uit 4 of meer personen

- huishoudens met een niet-westerse achtergrond

Als je hieraan voldoet en je e-mailadres doorgeeft wil ik je wel aanmelden.
Wij zijn met onze buren heel erg bezig met recyclen. We hebben een composthoop, en die wordt weer gebruikt voor onze moestuintjes. Wij verzamelen papier, metaal en vier soorten plastic. Het is wel makkelijk als je het met een groep doet en we hebben gelukkig ook ruimte ervoor.
Als ik de ruimte er voor had zou ik ook meer recyclen en bijvoorbeeld het plastic scheiden. Maar nog een zak om dat te verzamelen kost te veel plek, en er staat geen container in de buurt dat ik even snel het plastificeren weg gooi als ik toch mijn vuilniszak weggooi. Maar nu blijft het bij glas en papier. Aan apart gft doen ze hier bij de appartementen niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een grote la in de keuken waar standaard een zak voor het plastic in ligt en waar we dus ook al het plastic in verzamelen. Af en toe worden de zakken opgehaald, maar als er een zak vol is breng ik 'm zelf weg. Bij het winkelcentrum staat een plasticcontainer. Ik schrik er elke keer weer van hoeveel plasticafval we hebben, dus ik ben blij dat het gerecycled wordt.
quote:prik schreef op 17 december 2015 @ 08:01:

Als je hieraan voldoet en je e-mailadres doorgeeft wil ik je wel aanmelden.Je hebt een PB!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
quote:Roxy21 schreef op 17 december 2015 @ 08:48:

Je hebt een PB!Ik heb je e-mailadres doorgegeven.
Prik, ik heb je een PB gestuurd.
quote:prik schreef op 17 december 2015 @ 08:21:

Ik heb een grote la in de keuken waar standaard een zak voor het plastic in ligt en waar we dus ook al het plastic in verzamelen. Af en toe worden de zakken opgehaald, maar als er een zak vol is breng ik 'm zelf weg. Bij het winkelcentrum staat een plasticcontainer. Ik schrik er elke keer weer van hoeveel plasticafval we hebben, dus ik ben blij dat het gerecycled wordt.Klopt. Hier mogen we bij het plastic afval sinds een jaar ook melkpakken en blik doen. Sinds die tijd heb ik amper restafval meer. Er staan dus buiten 3 grote kliko's: 1 voor papier, zet ik eens per 2 maanden aan de weg om te legen (kan iedere maand geleegd worden); 1 voor gft, die laat ik ongeveer eens per maand legen (kan eens per 2 weken); en 1 voor restafval, die gaat gemiddeld om de 6-8 weken leeg (kan ook eens per 2 weken). Dan heb ik een pedaalemmer in mijn bijkeuken voor plastic/pakken/blik, die is na 2 weken vol (wordt wekelijks opgehaald). En glas breng ik zo eens per week/2 weken naar de glasbak. Neemt best wel ruimte in, dat afval scheiden.
Wij hebben 3 containers. 1 voor restafval, die wordt om de week geleegd en zit altijd vol. 1 voor papier die 1 keer per maand wordt geleegd en die zit ook altijd vol en 1 voor GFT die zet ik eens in de 3 a 4 maanden aan straat.

Verder staat hier om de hoek een container voor textiel voor de kringloper, een glasbak en een bak voor plastic. Plastic afval breng ik wel meerdere keren per week weg. Is best veel.
Glas / papier scheiden wij in de boodschappen tas. Die wordt geleegd als wij boodschappen gaan doen.

Plastictas hangt aan de trekker en die brengen we weg als we naar werk gaan of boodschappen gaan doen. ( zeker 2 per week). Ga denk maar een mail sturen naar de reclycle inzameling van onze omgeving of er ook kartonnen pakken en blik in mogen. Scheelt nog meer rest afval.

Als je hieraan voldoet en je e-mailadres doorgeeft wil ik je wel aanmelden.Meld mij maar aan hoor, voor de laatste categorie
Ik lees ook al een tijdje mee en zit nu toch met een vraag waarbij ik graag jullie tips zou krijgen.

We letten hier al een hele tijd erg op ons energieverbruik waarbij ik wekelijks de meterstanden nakijk. Nu zou ik ons elektriciteitsverbruik toch nog wat meer willen proberen inperken. Alleen heb ik geen idee wat nog meer kan. We gebruiken led-verlichting, zetten zo weinig mogelijk in stand-by, ... Met de donkere herfst/winterdagen is het verbruik wat gestegen en nu hoop ik dat jullie nog tips hebben die niet zo voor de hand liggend zijn en waar ik zelf nog niet bij stil gestaan heb.

Alvast bedankt!
Stand-by kost ook geld. Uitzetten is vaak beter. zo'n standby killer hoor je er ook nog wel eens voor.

Als je hieraan voldoet en je e-mailadres doorgeeft wil ik je wel aanmelden.Ik heb je ook een pb gestuurd. Hopelijk vind je dat niet erg.
quote:SpaarzaamStokstaartje schreef op 17 december 2015 @ 10:10:

Ik lees ook al een tijdje mee en zit nu toch met een vraag waarbij ik graag jullie tips zou krijgen.

We letten hier al een hele tijd erg op ons energieverbruik waarbij ik wekelijks de meterstanden nakijk. Nu zou ik ons elektriciteitsverbruik toch nog wat meer willen proberen inperken. Alleen heb ik geen idee wat nog meer kan. We gebruiken led-verlichting, zetten zo weinig mogelijk in stand-by, ... Met de donkere herfst/winterdagen is het verbruik wat gestegen en nu hoop ik dat jullie nog tips hebben die niet zo voor de hand liggend zijn en waar ik zelf nog niet bij stil gestaan heb.

Alvast bedankt!

Als je een dubbele meter hebt, proberen om zoveel mogelijk zware machines pas op nachttarief op te zetten. Wij zetten de vaatwas pas na 22u aan, en wasmachine ook na 22u of in het weekend.

Verder probeer ik telkens ik iets in de oven wil maken (frietjes ofzo), ook de rest van de maaltijd in de oven te maken. Zodat ik niet én de oven, én het vuur moet opzetten.

Hoeveel lampen branden er nog 'savonds? Kan er nog ergens een lamp uit? Voelt misschien wat donker, maar kan ook een kwestie van wennen zijn. Ik vind het altijd wel gezellig zo in het donker, zeker met de kerstboomverlichting aan.
quote:nephthys schreef op 17 december 2015 @ 10:25:

[...]

Als je een dubbele meter hebt, proberen om zoveel mogelijk zware machines pas op nachttarief op te zetten. Wij zetten de vaatwas pas na 22u aan, en wasmachine ook na 22u of in het weekend.

Verder probeer ik telkens ik iets in de oven wil maken (frietjes ofzo), ook de rest van de maaltijd in de oven te maken. Zodat ik niet én de oven, én het vuur moet opzetten.

Hoeveel lampen branden er nog 'savonds? Kan er nog ergens een lamp uit? Voelt misschien wat donker, maar kan ook een kwestie van wennen zijn. Ik vind het altijd wel gezellig zo in het donker, zeker met de kerstboomverlichting aan.Dit is echt een goede tip. Een oven opwarmen kost best veel energie en dan is het zonde om daar nog extra energie bij te gebruiken.
Soms heb je ook gewoon pech met je energie verbruik. Een keer een koude winter en daar ga je al. Ik vind zelf in het donker zitten niks, maar heb wel LED lampen (met een warme kleur nog wel ), en die verbruiken heel weinig.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik doe ook mee aan programma's waar je geld of cadeaubonnen kunt sparen door enquêtes in te vullen en/of op advertenties te klikken. En anders dan TNS Nipo kunnen zij wel nog allerlei mensen gebruiken. Ik weet alleen niet zeker of het tegen de regels van het forum is om de links daarvan te plaatsen? Als dat niet mag, hoor ik het graag, dan verwijder ik dit bericht weer.

http://www.euroclix.nl/index?SRef=UghkYTkMYUNuE3In

https://www.qassa.nl/1575363

http://www.zinngeld.nl/signup/830155

Van de zes programma's waar ik aan meedoe, verdienen deze drie het best. Je wordt er nog steeds niet rijk van natuurlijk, maar ik vind het een fijne aanvulling van mijn inkomsten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven