Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Spannende tijd, wel goed dat ze er een psycholoog aan verbinden. Krijg je bij Geertgen veel inspraak over hoe en wat? Ook babyfoto's van de donoren enz?
Nee dat niet, hun matchen een donor die het meest voldoet op je eigen uiterlijke kenmerken, maar weet het fijne er ook nog niet vanaf, hoor ik pas in het gesprek wat gepland wordt na de psycholoog.
Ik ben een tijdje niet hier geweest. Allemaal zwaar geweest. Maar ik schrik van wat er hier voor sfeer hangt. Dit herken ik totaal niet van toen ik hier nog wat meer postte... En voor iemand een oordeel velt over wat er dan zwaar was ed... Dat heb ik gedeeld hier dus daar wil ik liever even niet meer over uitwijden.
@ anniebammer: Klopt maar snap dat niet iedereen zin heeft om de tabel bij te houden.

Het is gelukt daar gaat het om.

@honeybaby: ik snap je hierin dat is een van de redenen dat ik hier uit ben gestapt.

Maar daarom wens ik iedereen gewoon nog een hele vruchtbare tijd toe!
@cyn79 ik stuur je even een berichtje.
Cyn en Honeybaby, ik hoop erg dat jullie niet zijn teruggetrokken van de sfeer hier en dat het verder wel goed met jullie gaat.
Nee niks van de sfeer aantrekken hoor! Er zijn ook in het dagelijks leven negatieve mensen en zo ook op een forum. Fijn dat het goed met jullie gaat, weet niet precies in welke fase jullie zitten, maar jullie postings klinken erg positief.
@ frizz: Jawel heeft er mee te maken.

@ huidprobleem: ik denk dat jij even beter moet lezen.
Ik vind dat het echt niet moet 'mogen' dat een jarenlang goedlopend en mijn inziens zeer waardevol topic voor velen om zeep wordt geholpen door één persoon. Kom op hoor, we redden het toch wel met elkaar.
ja als we we elkaar maar steunen! wij vrouwen met een kinderwens! ik ben iig een beetje bekomen van mijn roze wolk hihi.
@ frizz: Ik hoop voor jullie echt verder een leuk topic en een positief topic! Nu schrok ik inderdaad nog meer van maar was er al even klaar mee. Om netjes antwoord te geven het gaat weer beter. Ga ik nu ook niet dieper op in.

@huidprobleem: Ik denk dat jij als een van de laatste de sfeer behoorlijk hebt verziekt, dan praat ik niet over mezelf. Ik denk dat je eerst aan jezelf moet werken en dan kijken voor een kind te gaan.

Want in welk forum je ook zit, iedereen heeft iets tegen je. Dus ga na bij wie het ligt. Niet bij de andere.

Ik gun je alle geluk maar je moet eens realistisch zijn en alles op een rijtje zetten. En zoals meerdere hebben gezegd begrijpend lezen (heel erg belangrijk), en zeker niet bepalen voor andere of het goed gaat met diegene!! Maar ik denk wie of wat er ook gezegd word tegen je het komt niet binnen!!!

Verder heb ik hier niets op te zeggen weet dat er nu weer een heel verhaal op terug komt, maar dit was het laatste wat ik wilde zeggen.
quote:cyn79 schreef op 17 december 2015 @ 19:24:

@ frizz: Ik hoop voor jullie echt verder een leuk topic en een positief topic! Nu schrok ik inderdaad nog meer van maar was er al even klaar mee. Om netjes antwoord te geven het gaat weer beter. Ga ik nu ook niet dieper op in.

Sterkte.
niet netjes cyn79 om het op de man te spelen. spreek alsjeblieft voor jezelf in plaats van "iedereen heeft iets tegen je".

en ik snap nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan en niemand kan mij dat ook rustig uitleggen.

maar in elk geval ben ik blij dat ik die vent gedumpt heb en nog mijn kinderwens kan uitvoeren. omdat het altijd vaag bleef (krijg ik nog wel een vriend...word ik wel moeder) was het best lastig om weg te gaan want er waren wel gevoelens nog. maar nu ik ervoor ga weet ik dat ik sterk ben geweest.
@cyn jammer! Hoop dat je snel weer mee gaat schrijven. Voor nu in ieder geval een dikke

@huidprobleem ik vind het niet echt op de man af spelen, maar vooral duidelijk van cyn om je erop te wijzen dat jij wel een grote rol speelt in de negatieve sfeer op dit forum. Meerdere mensen hebben dit al bij je aangegeven en je geprobeerd uit te leggen waar dit aan ligt, maar als je het niet wil begrijpen dan zal je het ook niet begrijpen.

Ik wilde me eigenlijk niet mengen in deze discussie, maar kan het toch niet laten. Ben het absoluut met @frizz eens dat het zonde is dat een forum dat al zo lang loopt en mij veel advies en steun heeft gegeven nu leeg dreigt te gaan lopen, dus ik hoop echt dat dit niet gebeurd.
ik vind het ook zonde. laten we blij zijn voor elkaar dat we keuzes maken waar we blij mee zijn. ben gewoon happy.
@huidprobleem ik weet niet waar jij hebt gelezen dat het verder goed met mij gaat?

Ik neem aan dat iedereen ervan op de hoogte is dat je ook iemand kunt melden als de sfeer verziekt wordt? Kan volgens mij op ip adres geblokt worden zelfs. Maar ik heb hier ook altijd fijn geschreven. Heb juist wat afstand genomen door wat er gebeurd is laatste tijd en kom hier terug en het is 180 graden veranderd. Heel jammer voor al die meiden die er zo veel tijd en energie in hebben gestopt om elkaar hier te verstaan en te adviseren.
Ik kwam hier een paar dagen geleden ook even kijken, (dat doe ik zo nu en dan omdat ik zo goed gesteund ben in dit topic en ik nog steeds met veel meiden meeleef) en ik ben ook enorm geschrokken door de sfeer.

Wat is er gebeurd in dit fijne en positieve topic? Hoe kan 1 iemand dit voor elkaar krijgen?

Ik hoop niet dat dit topic hierdoor zijn einde gaat vinden, dat zou zo zonde zijn voor alle meiden die hier hun plekje hebben gevonden en alle meiden die nog gaan komen.

Ik zou zeggen, negeerknop gebruiken en verder niet meer in discussie gaan.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
quote:honeybaby schreef op 17 december 2015 @ 22:34:

@huidprobleem ik weet niet waar jij hebt gelezen dat het verder goed met mij gaat?

Ik neem aan dat iedereen ervan op de hoogte is dat je ook iemand kunt melden als de sfeer verziekt wordt? Kan volgens mij op ip adres geblokt worden zelfs. Maar ik heb hier ook altijd fijn geschreven. Heb juist wat afstand genomen door wat er gebeurd is laatste tijd en kom hier terug en het is 180 graden veranderd. Heel jammer voor al die meiden die er zo veel tijd en energie in hebben gestopt om elkaar hier te verstaan en te adviseren.

mooi gezegd. Eens!!hier is mijn droom zo'n beetje begonnen♡♡

ik vind dat je mensen die het verzieken moet kunnen blokken in ons topic!zonde dit.

Groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
Ladies,

Ik heb een melding gedaan. Aangezien ze een enorme bord voor d'r kop heeft moet het dan maar op deze manier.

Hopelijk kan het dadelijk weer de gezellige topic worden waarin ook ik veel steun kan krijgen de komende periode!
.
wat bedoel je honeybaby? waar k gelezen heb dat het goed met je gaat? zit te scrollen maar snap niet wat je bedoelt.

Gisteren met toch wel een beetje tegenzin mijn oude naaimachine van zolder gehaald. Bij mij werkt het zo, van te voren heb ik er geen zin in, maar als ik eenmaal bezig ben wil ik niet anders meer. Goed om nu alvast mijn tijd wat nuttig te gaan besteden met het oefenen. Ga straks aan een mooi boxkleed beginnen voor een bevriend homostel. Hopelijk valt het mee, iemand nog tips voor de vulling? Ik dacht gewoon op de markt dikke fleece kopen en dan dubbel ofzo?
Zoals @Libra1990 aangeeft. Ik heb er ook enorm veel aan gehad, heb zelfs alle pagina's doorgelezen.

Vind het ook fijn zelf te posten en feedback te krijgen. en mee te leven met de andere dames!

Dus ik trap bij deze af naar 'de nieuwe gezelligheid'.
quote:Gavia schreef op 12 december 2015 @ 06:57:

[...]

Dan kan een oppas aan huis nog. Dan ligt je kindje gewoon in zijn eigen bedje.

Sowieso wil je misschien bij een kindje minder gaan werken?

En ik vond en vind het moeilijker om 's avonds weg te gaan van haar. Maar jullie wennen daar direct aan.

Hoe laat sta jij nu op? Want dat lijkt me toch het grootste struikelblok. Als je geen uitslaper hebt kun je maar 5/6 uur per nacht slapen en misschien zelfs niet eens zonder onderbreking.

Had gisteren een grote reactie geschreven maar kan m nergens meer terugvinden... grrrr

Maar Gavia, bedankt voor je reactie nog. Ik slaap nu graag 8 uur per dag, maar ook omdat het kan... Als ik het bij mijn zus of vriendinnen zie ga ik er vanuit dat je je vanzelf wel aanpast aan de 'mogelijkheden'.. En ik denk dat ik inderdaad wel iets minder zou werken dan, al weet ik niet zo goed hoe ik het financieel zou doen (ik verdien vrij goed, maar woon ook duur, in het centrum v een grote stad)

Ik heb besloten dat ik in januari naar de HA ga om me te laten doorverwijzen naar het UMC.. (dat is bij mij om de hoek).. Toch wel spannend. In hoeverre is het psychologisch onderzoek trouwens heel streng? Ik ben jaren geleden depressief geweest na een nogal gekke relatie, inclusief AD, en ben bang dat ze daar over vallen....

Sorry als ik nog niet op mensen persoonlijk reageer, maar ik moet me nog een beetje inlezen (al heb ik de negeer-knop al wel weer afgestoft)
@huidprobleem

Hier geef je aan dat het goed gaat met haar en mij!! Maar zoals meerdere zeggen je hebt een plaat voor je kop! En dan vraag jij aan alle dames of ze wel stabiel zijn en of een baan en een huis hebben? En of je van de donor de foto's mag zien, lekker in verdiept zeg bij een normale donorbank! Denk na voordat je iets zegt. Een vrouw zonder een baan is stabieler dan jou op dit moment. Want je springt zo van het een naar het andere en je snapt het niet. Dat is prima dat je het niet snapt blijf het vooral niet snappen!!!!!! Indd negatieve mensen hou je altijd daarom gooi ik ze uit mijn leven! En daarom is dit de laatste keer dat ik echt reageer! Hoop dat de melding heeft geholpen voor jullie dames!!

quote:huidprobleem schreef op 17 december 2015 @ 17:37:

Nee niks van de sfeer aantrekken hoor! Er zijn ook in het dagelijks leven negatieve mensen en zo ook op een forum. Fijn dat het goed met jullie gaat, weet niet precies in welke fase jullie zitten, maar jullie postings klinken erg positief.
Dat dus bedankt cyn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven