Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
quote:MissMedica schreef op 22 december 2015 @ 15:51:

[...]

@Vivadiva85: Antidepressiva wel of niet door blijven slikken tijdens de zwangerschap is een hele individuele keuze. In principe lijkt zo min mogelijk medicatie de meest wenselijke keuze, maar voor zover ik het weet zijn de meest recente inzichten wat betreft de SSRI's (o.a. citalopram, escitalopram) dat het relatief veilig is om door te gaan. Als je stopt en vervolgens een superlabiele depressieve zwangerschap doormaakt kan dat natuurlijk ook minder positieve invloed hebben op de ontwikkeling van je kind. Mijn streven is om te kijken of ik het komend jaar heel langzaam de dosering af kan gaan bouwen, maar als dat niet lukt, soit. Enige is dat je dan sowieso indicatie hebt om in het ziekenhuis te bevallen, omdat ze na de geboorte je kind dan 24-48 uur willen observeren.

@ Anniebammer: thnx voor je reactie! Je hebt ook helemaal gelijk wat betreft de mannenkeuze, ik ben gewoon zo nieuwsgierig :-)

Zou ik ook zijn MM, voelt toch een beetje als Tinder

En groot gelijk vwb de AD, ik wilde je niet aanvallen mocht het zo overkomen, het was puur nieuwsgierigheid. Volgens mij zijn er idd lichtere medicijnen die heel goed te gebruiken zijn als 'onderhoudsmedicijn' en een zwangerschap met de bijbehorende emoties lijkt me ook niet het moment om net afgebouwd te zijn etc..
quote:anniebammer schreef op 22 december 2015 @ 10:06:

[...]

Hoi.

je wachttijd gaat in bij je eerste intake umc. dan heb je onderzoeken en gesprekken. word je toegelaten door raad van bestuur krijg je een inwendige echo en kan het 'echte'wachten beginnen.

Na de wachttijd kun je wel nog langer wachten hoelang dat is weet ik niet. Ik ben meteen gestart😊hèhè vond het lang genoeg duren haha....

groetjes!

pb me gerust over umc

Waarschijnlijk denk ik er tegen die tijd ook zo over hoor :-)

Net als jullie denk ik wel al na over bevalling/kraamtijd etc. Mijn zus is arts en mijn moeder verpleegkundige.. Zoals ik er nu over denk zou ik mijn zus graag bij de bevalling willen hebben.. Ze heeft zelf 3 kinderen, ze is rustig, kundig en we zijn gewoon heel close. (maar kan ik het van iemand vragen die een baan heeft en 3 kinderen om dan standby te staan? ) is natuurlijk van latere zorg...

quote:san92 schreef op 21 december 2015 @ 15:15:

Hee dames, vanmiddag weer naar geertgen geweest,

3 grote follikels dus nou woensdag pregnyl spuiten en donderdag 2e iui;-)!

Vorige keer had ik maar 1 follikel dus ik heb er zin in!

Liefs sanSpannend!!! Ik duim mee
Spannend San, duim met je mee!
Hoi Linnie,

Je mag mij in fase 1 erbij zetten, in januari heb ik mijn intake in het Maasstad.

Succes nog even met het wachten..
Thnx hope1980. Ik heb je er bij geplaatst.

Wil je je leeftijd ook gevuld? Zo ja, is dat dan 35? Dan vul ik dat nog even aan :-)
@Linnie

fijn dat het op gaat schieten waarschijnlijk ben je in zomer 2016 wel aan de beurt ik werd met 14 mnd opgeroepen😊hopelijk blijft de wachtlijst onder de 18mnd🙈

wil je voor mij wat aanpassen. thx

groetjes!

bij mij mag reinier de graaf eruit ben ik gestopt

graag door naar fase2😊met umcu ga in Januari mijn eerste behandeling krijgen
krijg geen spijt, volg je hart!
@Linnie,

Het klopt dat ik 35 ben😉
Leuk zeg, dat er weer schot in zit bij een aantal, kunnen we weer gaan duimen 😊👍

Wil jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen en natuurlijk veel geluk, gezondheid en liefde voor 2016, dat er maar veel mooie kindjes mogen komen 😁
fijne feestdagen inderdaad dames! dat we maar een vruchtbare tijd tegemoet mogen gaan!!!!😊

groetjes!
@anniebammer en @hope1980 de aanpassingen zijn weer verwerkt.

Iedereen hele fijne kerstdagen!!

Liefs linnie
Hee dames,

Vandaag tweede iui gehad dus we gaan er weer voor :-)

Iedereen hier heeeeeeele fijne feestdagen en een gelukkig,gezond en vooral heel vruchtbaar 2016!

Liefs san
Fijne feestdagen en een vruchtbaar 2016 toegewenst voor jullie allemaal
quote:linnie_1983 schreef op 24 december 2015 @ 20:06:

@anniebammer en @hope1980 de aanpassingen zijn weer verwerkt.

Iedereen hele fijne kerstdagen!!

Liefs linnieDank je wel😊
Wauw spannend San en wanneer mag je dan testen?
Over 16 dagen dus zaterdag de 9e,

Indien niet ongesteld geworden:-)
anoniem_204409 wijzigde dit bericht op 25-12-2015 14:36
Reden: Foute zin
% gewijzigd
vriendin en ik zijn een deal overeengekomen met de donor! we gaan er in januari voor! nou druk foliumzuur aan het slikken!
Wauw San wat spannend aftellen dan maar en veel afleiding zoeken. Ga keihard voor je duimen.
@San je gaat dus met lichte spanning het jaar uit. Succes!
San, spannend hoor! Ook hier wordt er voor je geduimd!
Spannend @San! Ook ik duim mee! Op een goed begin van 2016 :-)
Wow spannend, San92! Zou echt een heel mooi begin van het nieuwe jaar zijn.
quote:huidprobleem schreef op 25 december 2015 @ 15:02:

vriendin en ik zijn een deal overeengekomen met de donor! we gaan er in januari voor! nou druk foliumzuur aan het slikken!

Lieve dames,

Zet mij maar onder de negeer. Fijn dat jullie steun aan elkaar hebben. Ik ben verbaasd hoe jong sommigen van jullie al voor BAM kiezen.

De reden van negeer:

@huidprobleem: ik hoop zo dat het klopt dat ik je niet geloof.

Van eind november tot 6/7 december verkondig je dat je een kind uit liefde wilt en zo'n slecht gevoel heb bij een donor.

Nog geen twee weken later heb je een potentiele donor (de 15e) die je samen met je vriendin gaat bezoeken over 2 weken. Warempel, 1e kerstdag is de kogel door de kerk! (Datvis 10 dagen). Dus binnen twintig dagen ben je 180 graden gedraaid en heb je een donor gevonden! Ik heb langer gezocht naarveen seksdate!

Als dit allemaal waar is, broedt er dan nog minstens een half jaar op. Dit is zo impulsief als de neten en dat in combinatie met alle andere verhalen op het forum krijg ik niet het idee dat je hier klaar voor bent. Los eerst die leegte in jezelf op. Dit is geen basis om een mens op de wereld te zetten (ja een mens, het is maar even baby en een kindje, daarna gaat het puberen en al die tijd is het een mens).

Sorry dames dat ik jullie stoor. Dit moest even van mijn hart. Ik maak me zorgen om een eventueel kind. Verder heb ik niets tegen BAM.
oh oh het komt dan echt dichterbij😀eindelijk na bijna 15 mnd op de wachtlijst van umc. ben ik over ongeveer 1 mnd wederom daar voor mijn eerste♡♡. iui♡♡zin in

# aftellen....

als het goed is, is toevallig mijn rooster op me werk ook nog zo dat ik vrij ben!!tenminste als het stabiel blijft in de cyclus😊😀👏

groetjes!

ps Hoe deed jij dat op je werk als je niet vrij was?
Wauw Annie wat een mooi vooruitzicht.

En dan hopelijk meteen raak!
quote:BiebkeBrabant schreef op 27 december 2015 @ 12:49:

Wauw Annie wat een mooi vooruitzicht.

En dan hopelijk meteen raak! ik ga daar niet vanuit.... maar stiekem hoop ik dat wel hihi. thx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven