3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

Carla, succes vannacht of eigenlijk slaap lekker vannacht. Hoop dat het lukt. Leuke naam trouwens

Even klein misverstand: tegenstrijdige advies van CB verpleegkundige en kinderarts, had de verpleegkundige niet kunnen voor lezen, want kinderarts was van het ziekenhuis en niet van het CB. Dochter heeft vanaf geboorte gespuugd, maar huilde niet veel (alleen bij gaan slapen) en at wel veel (en groeide dus ook goed), dus vonden ze het op CB niet nodig om te onderzoeken of dochte reen reflux had. Uiteindelijk via de huisarts toch in het ziekenhuis terrecht gekomen, want huisarts vertrouwde het niet. Ik had echter al tegen CB verpleegkundige gezegt dat voedingshoeveelheid op advies was van de kinderarts, maar haar mening was blijkbaar anders. Gelukkig wordt ik er niet onzeker van, weet wat ik doe. Maar kan me voorstellen dat dit veel ouders in verwarring brengt.

Vandaag was aan dochter echt te merken dat ze een enorme ontwikkelingssprong had gemaakt. Was veel dingen aan het leren. Dochter had besloten dat ze NU van rug naar buik wilde kunnen draaien, wat dus nog niet helemaal lukt (mevrouw wil over haar eigen arm heen draaien en dit lukt niet), kon hier erg gefrustreerd van raken, maar bleef doorgaan. Elke keer dat ik haar neerlegde proberen. Zoals veel baby's huilen als ze te lang op hun buik liggen (vindt ze geen probleem, gaat niet huilen), huilt zij als ze te lang op haar rug ligt. Leg ik haar op haar buik, dan draait ze zo weer naar haar rug en begint het verhaal opnieuw,, heel schattig.

Ico; gebruik je de minimonkey nog? Ik heb hem in het begin veel gebruikt, maar vindt dochter er nu toch behoorlijk zwaar voor, niet echt handig. Heb jij nog tips?
Carla, leuke namen!

De kids hier liggen helemaal knockout op bed. Vandaag op bezoek geweest bij mijn zus, die net verhuisd is. We zijn er op uit gegaan om de buurt te verkennen en het blijkt dat 150 meter van haar huis een groot bos/park ligt, met ook een grote kinderboerderij. Wij daar heen geweest, helemaal leuk. Wij met kinderwagen en al die geitenweide in. Dus heb vanavond flink moeten boenen om alle geitenpoep er weer af te krijgen. Ook van Zoons schoentjes, die net nieuw waren Gewoon niet op gelet., in ons enthousiasme gewoon er in gegaan en pas toen alles helemaal onder de poep zat bedacht 'oh shit, hij heeft z'n nieuwe schoentjes aan'. Slimpie...

Heb vanavond een half uur lekker met Dochter in bad zitten tutten. Meisje krijgt soms wat weinig aandacht, dus toen Zoon op bed lag heerlijk even met haar gebadderd, was leuk!

Grtz E.
Ben er ook weer. Laptop was kapot, dus had even een paar dagen geen internet.

Volgende week is ons mannetje 5 maanden en dan gaan we langzaamaan beginnen met hapjes. Op ons CB hadden ze ook gezegd vanaf 4 mnd, maar vonden we nog iets te vroeg. Nu twijfel ik nog wel eens, want ja hij stopt alles in zn mond maar hij smakt niet ofzo. Dus wanneer zijn ze er echt aan toe, tja?

Wij gaan ook op de 31e naar de jongegezinnenbeurs. Lijkt me heel leuk.

Ons leukste kraamcadeau. We hebben een fotolijst gehad met voor elke maand van het 1e levensjaar een portretfotootje. Er zitten en nu dus al 5 in, de geboortefoto en de foto's van 1, 2, 3 en 4 mnd. En dat is zooo leuk, dan zie je pas echt goed hoeveel ze per maand veranderen met al die fotootjes naast elkaar. Heel leuk!

We zijn sinds deze week ook over naar 4 voedingen. We maakten zoon nog elke keer wakker rond half 11 om de fles te geven. Hij lag er dan al vanaf ongeveer half 8 in. Elke keer als ik m wakker maakte begon hij dan te huilen, maar dronk zn fles dan wel helemaal leeg. Nu hebben we hem dus een aantal avonden niet wakker gemaakt en dan slaapt hij dus ook tot s ochtens 7 uur door. Raar toch eigenlijk he?! Maar goed, wel fijn voor ons dat we nu geen rekening meer hoeven te houden met die laatste voeding.

Ben verder alweer vergeten wie wat heeft gezegd, want moest ineens zoveel bijlezen, kom snel weer terug :-)
Even kort want ik moet zo naar het cb maar ik wilde zeggen dat ik heel goed heb geslapen vannacht en Lotte ook. Hoorde haar om 6.00 uur een half uurtje pruttelen en daarna is ze weer in slaap gevallen tot ongeveer 7.30 Dus eigenlijk geen verschil met anders. Ze dronk de fles ook weer heel goed leeg. Dus we gaan het vaker doen zo.

Heb ook een afspraak met de huisarts voor morgen om 9.10 voor haar exceemplekjes en dan 's middags een foto laten maken van haar heupjes dus 2 dagen in het teken van Lotte.

Maar goed ik ga zo naar het cb even spulletjes bij elkaar zoeken en dan Lotte in de wagen en naar het cb
Lievie, ik gebruik de minimonkey bijna niet meer, want we hebben ook een babybjorn gekregen. Op de site van Minimonkey staat hoe je hem kunt gebruiken na drie maanden en later. Hij is nu meer handig voor kleine stukjes buiten, je kindje kan er nu rechtop in. Ik gebruik hem bijvoorbeeld als ik naar een vriendin ga die een paar straten verder woont, da's wel makkelijk.

Carla, ik ben benieuwd wat de huisarts over de plekjes zegt, en succes bij het CB.

Nu twee dagen de voeding van 18.00 vervangen voor fles en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Ik kan eindelijk weer eens lekker uitgebreid koken en het lijkt erop dat ik nu 's avonds ook weer wat meer energie heb om andere dingen te doen.

Ik vond in een boek twee kenmerken waaraan je kunt zien dat je kindje toe is aan bijvoeding:

- Hij heeft tot nu toe goed gegeten en zingt het overdag tussen de voedingen vier uur uit, maar nu wordt hij ongeveer een uur voordat hij weer een voeding hoort te krijgen heel prikkelbaar en gaat op zijn handjes kauwen.

- Hij slaapt 's nachts goed, hij doet zijn dutjes goed, maar hij wordt steeds vroeger wakker.
hier een wakkere nacht gehad, dat hebben we al sinds lillameisje een week of 6 was niet meer meegemaakt! (ik weet het, we hebben heel veel geluk!) Ineens wakker: ging van gepruttel naar geklets naar geroep naar gehuil naar gekrijs. Schone luier, niet te koud, niet te warm, leek geen pijn te hebben..... nou, een voeding dan maar. Dronk alsof ze uitgehongerd was, terwijl ze dus echt al een week of 10 doorslaapt. Daarna sliep ze wel weer. Ik hoop dat ze hier geen gewoonte van maakt, de nachtvoedingen horen er volgens mij langzaam af te gaan, niet erbij te komen....
vraagje aan de ervaren moeders hier: iemand ervaring met skivakantie met (jonge!) kinderen? Wij zitten erover te denken om mee te gaan met een groepje vrienden. We zouden dan zelf natuurlijk niet elke dag gaan skieen, maar zo af en toe kan een van ons eens een dag/middag/ochtend gaan terwijl de ander (of iemand anders uit de groep) bij dochter is. En verder wandelen, sleeen, relaxen in huisje als dochter slaapt, enz. Lijkt me wel heel gezellig, maar ik wil wel zeker weten dat we een lekker huisje/hotel/appartement hebben: schoon en ruim genoeg om met een kind van ongeveer 8 maanden te zijn. En niet al te ver weg, zat te denken aan de Vogezen bijvoorbeeld. Maar misschien is het wel helemaal niks met zo'n kleintje, of zonde van het geld omdat je toch niet veel gaat skieen...

Iemand ervaringen, ideeen, tips?
Lilla, ik heb destijds ook meegemaakt dat de nachtvoedingen weer (even) terugkwamen. Is op een gegeven moment ook weer over gegaan en weet niet waar het aan lag. Zoon heeft hier periodes dat hij een paar weken ineens 's nachts regelmatig wakker is, en dan gaat het ineens weer weken goed...

Nooit een skivakantie met kleine kinderen gedaan, dus kan je daar geen tips over geven. Wel een keer op vakantie geweest toen Zoon 8 maanden was met een ander stel met een kind van 8 maanden. Was niet echt een succes, omdat zij een heel ander ritme met hun kind hadden dan wij, veel actiever. Onze Zoon slaapt alleen in bed, en niet in kinderwagen. Hun zoon wel. Dus zij wilden voortdurend op stap, wij wilden/konden dat niet. Dat leverde wel wat wrijving op, ook omdat ik het gevoel had dat ik steeds voor mijn kindje in de bres moest springen.

Ico, ik heb ook meegemaakt dat je energie echt enorm terug komt na het stoppen met de borstvoeding. Lekker he? (En wat ik ook fijn vond was dat mijn borsten weer naar maatje normaal gingen. Kon ik eindelijk weer mijn oude lingerie aan, in plaats van die stomme borstvoedings-bh's... en gewoon een strak shirtje zonder dat ik meteen een soort Lola Ferrari leek...)

Over dat bijvoeden: ik schrijf hier op het forum ook nog op een ander topic. Daar was iemand met een kindje dat met 3 maanden ineens enorm hangerig werd en DE HELE DAG bij zijn mama wilde zijn. Beetje sacherijnig ook, zeurderig, etc... bleek na 3 weken dat hij gewoon honger had gehad en dus echt toe was aan bijvoeding. Ik had tot die tijd altijd gedacht dat het gaan bijvoeden voor het kind 6 maanden was een beetje onzin was en vooral een wens van de ouders... maar bij haar was het blijkbaar echt nodig (ze had ook wel een groot kind, bij de geboorte al)
Nou ik ben bij het cb geweest en Lotte weegt nu 6900 gram en is dus goed gegroeid. Ze adviseerde me nog niet met bijvoeding te beginnen ivm haar exceem maar over een maandje te gaan beginnen. Dus ik wacht nog even ermee.

Tessa en ik hebben net wat voor opa gemaakt want die wordt morgen 65. Tessa vond het geweldig. Lotte ligt in bed alhoewel ik die alweer af en toe hoor maar goed ze is nog rustig.

Merken jullie ook dat jullie kinderen ook steeds minder gaan slapen. hier wel nl hoor. Eerst sliep Lotte zo;n 2 a 3 uur en nu is dat toch minder. Verder is ze wel heel vrolijk hoor.

Lila ik heb geen ervaring met ski-vakantie. Als je met anderen gaat moet je het denk ik wel even goed bespreken hoe hun dat gaan vinden anders krijg je dat achteraf nog te horen. Ik ga ook nooit op vakantie met vrienden of familie. Ja een weekendje ofzo wel maar niet een week ofzo. Wij zijn best op ons zelf en zeker in onze vakantie gaan we graag onze eigen gang dus ook met de kids erbij.

Wij gaan wel in april een weekendje met mijn ouders en broer weg ter ere van mijn vaders 65e verjaardag.
Ha Zeef, inderdaad lekker! Helaas betekent borstvoeding voor mij eindelijk wat vulling, dus wat dat aangaat zal ik het niet te snel af gaan bouwen hoor!

Ik heb wel alvast een heel mooi setje gekocht van Bjorn Borg die ik pas aan mag als de borstvoeding over is, als een soort van cadeautje aan mezelf (als ik hem nu aantrek zit ik straks met een uitgelubberde bh).

Ik vond nog wat meer info over tekenen voor vaste voeding op internet:

Een van de tekenen dat je baby toe is aan vast voedsel is het afnemen van de kokhalsreflex. Bij jonge baby's bevindt zich de kokhalsreflex voor in de mond. Op het moment dat er vaste voeding in zijn mondje wordt gestopt, reageert hij door dit eruit te duwen in plaats van het door te slikken. Een baby is toe aan vaste voeding als hij de voeding makkelijk doorslikt en het kokhalsreflex is afgenomen.

Andere tekenen dat een baby toe is aan vaste voeding zijn:

* rechtop kunnen zitten;

* bereidheid om te kauwen;

* dingen kunnen oppakken en gericht in zijn mond stoppen;

* vaker aan de borst willen drinken terwijl het kind niet ziek is of last heeft van doorkomende tanden.

Carla, wat fijn dat je dochter goed gegroeid is. Vandaag is bij mij een longverpleegkundige langsgeweest om info te geven over eczeem en ze heeft hem ook even goed bekeken. Helaas valt er weinig over te zeggen waar het vandaan komt, dat kan bij ieder kind weer anders zijn. Helaas komt eczeem veel voor in beide families evenals luchtwegklachten.

Wij hebben ook nog eens twee poezen en we moeten het komende half jaar goed in de gaten houden of hij geen erge luchtwegklachten krijgt, anders is het beter om ze weg te doen. Daar moet ik nog maar even niet aan denken...
Hoi allen!

Ondanks dat we met minder mensen schrijven is het hier nog steeds gezellig druk!

Over toe zijn aan vaste voeding: tja, wel lastig. Meisje is nog geen 4 maanden dus ik hoef de keuze nog niet te maken, maar ze is wel 2 weken te laat geboren en nogal flink voor haar leeftijd. Ik denk dus dat ik niet tot 6 maanden kan wachten. Wel heb ik zelf astma, eczeem en allergieen dus ik ga ook niet met 4 maanden al beginnen (ze heeft zelf nergens last van maar drinkt wel hypoallergene melk vanwege mijn allergie). Ik denk dat ik rond 5 maanden maar eens ga kijken of ze eraan toe is.

Wat betreft die tekenen:

rechtop zitten: check (met steun hoor, maar ze zit wel netjes rechtop dan)

dingen pakken en in mond stoppen: check (dacht echter dat dat meer onderzoeken was en niets met eten te maken heeft)

kokhalsreflex: eh...hoe weet je of ze dat niet meer hebben?

Ico: oei, ik zou wel oppassen met die poezen hoor. Ik heb zelf ook eczeem en ben HEEL allergisch voor poezen. Gaat toch vaak samen. Zou heel vervelend zijn als ze eruit moeten, maar als ik je verhaal zo lees dan zou het me niet verbazen

Voor de moeders met eczeem kindjes: wanneer en hoe openbaarde het eczeem zich voor het eerst? Zoals gezegd heb ik zelf vanalles, ook al baby al, maar mijn dochter lijkt nergens last van te hebben... heeft ze geluk of kan ze het nog gewoon krijgen als ze wat ouder is?

Skivakantie: ik ben geen ski-fanaat dus heb geen idee.

Slapen: ja, inderdaad steeds korter, overdag dan. Soms slaapt ze maar 3x 3 kwartier op een dag. Maar meestal 2x 3 kwartier ('s ochtends en 's avonds) en dan ’s middags nog een keertje langer, een uurtje of 1,5 a 2.
quote:ico schreef op 13 oktober 2008 @ 11:11:

- Hij heeft tot nu toe goed gegeten en zingt het overdag tussen de voedingen vier uur uit, maar nu wordt hij ongeveer een uur voordat hij weer een voeding hoort te krijgen heel prikkelbaar en gaat op zijn handjes kauwen.Ooooh Wolkenbaby ligt als hij wakker is eigenlijk steeds op zijn handjes te kauwen..... Het fruithapje ging er goed in de afgelopen 2 dagen, dus hij zal er dan wel en toe zijn inderdaad.
quote:elska schreef op 13 oktober 2008 @ 14:51:

kokhalsreflex: eh...hoe weet je of ze dat niet meer hebben?

Volgens mij door uit te proberen of je kindje voedsel doorslikt, als hij/zij het niet doorslikt maar terug geeft is je kindje er denk ik nog niet klaar voor.

Elksa, ik zou me nog geen zorgen maken hoor. Je weet het nooit met kinderen en ze kunnen het volgens mij op iedere leeftijd krijgen. Mijn kindje was al heel vroeg, nl 5 weken oud. Het is nu afwachten of er zich iets ontwikkelt in de richting van luchtwegklachten, maar dat hoeft niet. Valt niets over te zeggen, helaas.
quote:ico schreef op 13 oktober 2008 @ 16:31:

[...]

Volgens mij door uit te proberen of je kindje voedsel doorslikt, als hij/zij het niet doorslikt maar terug geeft is je kindje er denk ik nog niet klaar voor.

is het ook niet gewoon een kwestie van wennen? Vriendin van me heeft een dochter van bijna 6 maanden die ook nog geen eten doorslikt (3x geprobeerd inmiddels) maar die moet er zo langzamerhand toch wel aan toe zijn, lijkt me.

Ach, wat een gedoe, ik geef gewoon alleen melk tot ze 18 is!
Helloe,

Op de handjes sabbelen doen alle babies, en is een manier om de wereld te ontdekken. Ze kunnen met hun mond het beste 'voelen' en ontdekken dus van alles door het in hun mond te stoppen.

Elska, lees hier op het forum vaker van kinderen die met 6 maanden nog niet willen eten. Meestal gaat het dan met 8 of 9 maanden wel ineens goed.

Ik was het trouwens alweer helemaal vergeten, die vieze natte handjes de hele dag... gek he, je denkt echt dat je alles onthoud, maar dan na anderhalf jaar blijk je toch een heleboel helemaal vergeten te zijn... (nu begrijp ik ook waarom mijn moeder een heleboel niet meer weet )

Probeer een jasje te scoren voor dochter op MP. De aanbieder en ik zijn er bijna uit. Ik wil 4 euro geven, zij wil 6 euro hebben. Heb voorgesteld om dan maar op 5 euro uit te komen... ben benieuwd...

(MP is trouwens best redelijk verslavend...)

grtz E.
Hoi hoi,

Wat de exceem betreft bij Tessa kwam het een maandje later tot uiting dus zo rond de 5 maanden. En idd elk kindje is anders. Gelukkig heeft Lotte het alleen op haar buik. Tessa had het overal op haar gezicht haar armen, benen enz.

Lotte slaapt echt steeds minder maar blijft vrolijk. Ze sliep gisteren dus de hele nacht. We hebben vandaag weer een fles van 210 gegeven en nu maar kijken of ze het net zo doet als afgelopen nacht.

Daarna slaapt ze meestal 's ochtends erg goed. Meestal van een uur of 10 tot zeker 12 maar soms ook wel eens 13.

Daarna slaapt ze 's middags meestal nog 1,5 tot 2 uur.

Aan het eind van de middag/begin avond is ze wel moe maar wil meestal niet meer slapen totdat ze haar laatste fles krijgt daarna ligt ze zo te slapen.

Maar ja het verandert ook elke keer.
@ Zeef: Ik vind alleen gewoon wat rondneuzen op MP al leuk! Beetje snuffelen wat er in de buurt allemaal aangeboden wordt. Ik heb een paar weken geleden een driewielertje en een mini-trampoline voor Wolkenmeisje via MP gekocht, allebei voor 10 euri, daar kan je niet voor sukkelen! Kleding heb ik nog niet gekocht via MP. Ik zit wel te denken om mijn zwangerschapskleding erop te ztten, bijna alles ziet er nog heel netjes uit en ik ga het toch nooit meer dragen (daar ga ik tenminste niet van uit).

Ik heb van de week voor Wolkenbaby een lekker vestje (sweatvestje) gekocht bij de Hans, voor iets meer dan 5 euri (ging 20% korting af). Hij zit in de maxicosi lekker in de voetenzak, maar met zijn winterjasje is het dan veel te broeierig, vooral in de auto of als ik ergens binnen ben (winkel ofzo). Van de week had het arme kind een knalrood hoofd van de warmte.
Hoi hoi,

Hier weer een prima nacht. Ik hoorde Lotte om 6.30 heel even maar is vrij snel weer in slaap gevallen. Moest haar rond 8.00 uur wakker maken. De fles ging wat moeizaam omdat ze ook tegelijk aan het poepen was en dat drinkt natuurlijk niet echt.

Daarna naar de huisarts om naar haar exceemplekjes te laten kijken. Ze bevestigde het dat het exceem was. Ze heeft nog even in Tessa haar dossier gekeken wat zij allemaal gehad heeft en naar haar verloop gekeken.

Nu heb ik hydrocortison gekregen is een hormoonzalf. De zalf die ik voor Tessa uiteindelijk heb gekregen die werkte van de dermatoloog wilde ze nog niet voorschrijven omdat daar meer hormoon inzit en ze wilde eerst dit proberen bij Lotte. Kan daar wel in meegaan. Ook nog onderhoudszalf gekregen kijken hoe Lotte daarop reageert want Tessa kreeg het daar juist weer van.

Nu ligt Lotte weer lekker in haar bedje want ze was wel moe.

Slapen jullie kindjes op een bepaalde dagdeel veel? Lotte slaapt vooral 's morgens veel en lang en 's middags vaak korter. Lotte kan bijna de hele morgen slapen en dan is ze de rest van de dag veel meer wakker. Nu slaapt ze waarschijnlijk tot een uur of 12 en dan meestal 's middags nog 1,5 uur ofzo en als ik mazzel heb begin van de avond dus rond een uur of 17/18 nog een klein uurtje maar dat moeten we geluk hebben.

's Morgens blijf ik ook meestal daarom thuis omdat ze dan altijd goed slaapt.
@ Carla: Fijn he, als zowel Lotte als jij de nacht lekker doorslapen! En natuurlijk succes met de zalf, hopelijk gaat het goed werken!

Wolkenbaby slaapt over het algemeen 's ochtends en 's middags goed, minstens 2 uur en soms ook wel 3. Het slaapje tussen de een na laatste en de laatste voeding (dus rond etenstijd) is meestal maar kort en het duurt dan ook vaak lang voor hij in slaap valt. Maar de meeste kindjes hebben wel een huiluurtje rond etenstijd, geloof ik. Vaak halen we hem gewoon uit bed en leggen we hem in de box. Kan hij lekker spelen en kunnen wij op ons gemak eten.
dame's wat gaat dat hard hier! Ik heb nu weinig tijd, maar binnenkort ga ik weer bijlezen en met jullie verder kletsen!
Ik moet bekennen dat ik op de dagen dat ik werk meer tijd heb om even bij te lezen en te reageren dan als ik thuis ben.......

Mijn manager zit vandaag de hele dag in Brussel, dus lekker rustig voor mij. Maar ik ga toch maar weer even wat doen
Oh wolkewietje, jij stout meisje, een beetje onder werktijd zitten forummen...foei!

Zoonlief hier is lekker aan het spelen, dochter ligt op bed en ik was mijn MP-account even aan het checken :-) Heb er zelf wat kleertjes op gezet die ik gekregen heb, maar niet leuk vind. Er is wel naar gekeken door mensen, maar niemand wil het kopen

Ik zit er nu aan te denken om binnenkort hier in de buurt een kinderkledingbeurs te gaan organiseren. Wij wonen op twee straten van een grote "brede buurt school", met hierin een school, cb, kdv, naschoolse opvang, peuterspeelzaal, etc. Er zit ook een gymzaal in (nouja, op) en een soort van recreatiezaaltje in. Nu wil ik even gaan praten met de gemeente of ik als buurtbewoonster dat zaaltje voor weinig mag huren, en dan zoek ik gewoon andere ouders die ook kleding kwijt willen, en dan stel ik gewoon voor om samen de huur te betalen. Dan beetje reclame maken en kijken of het werkt. Ik ken inmiddels wel wat andere ouders hier in de buurt (wonen hier nu sinds mei), het is nl een kleine buurt met zo'n negen straatjes, dus binnen no-time ken je andere mensen. Lijkt me leuk om te doen (HAHA, denk ik nu, nu ik nog niet aan het werk ben... als ik straks weer werk trek ik me vast de haren uit de kop...)

grtz E.
Carla, wat is dat precies voor onderhoudszalf die je gekregen hebt, is het Lanette of cetomagorol (of hoe het ook heet)? Ik heb ook een creme met een heel klein beetje hydrocortison wat ik gebruik als het weer oplaait, er zitten wel hormonen in maar het werkt als een tierelier, ik hoop voor je dat ze er goed op reageert.

Zeef wat een leuk idee om een kledingbeurs te organiseren.

Ventje slaapt hier niet zoveel overdag. Hij slaapt na de voeding van 6.00 meestal tot een uur of 8.30 en daarna is ie wakker. Soms slaapt hij rond 11.30 een kleine drie kwartier maar vandaag heeft ie nog niet geslapen sinds 8.30, het is nu 14.00 en meneer ligt nog gezellig in de box te spartelen.

Na de voeding van 14.30 slaapt ie doorgaans ook niet meer totdat hij om 19.30 naar bed gaat, maar gisteren sliep ie ineens om 18.30 wat ie anders nooit doet. Geen pijl op te trekken. Maar de voedingen lopen de afgelopen dagen ook niet meer echt in z'n vast schema. Gisteren 7 x gevoed i.p.v. 5, zal wel een groeispurtje zijn ofzo.
Hallo!

Ik ben vandaag een dagje thuis en merk dat ik thuis ook minder tijd heb om te reageren dan op mijn werk

Slapen overdag: tja, vandaag dus niet zoveel! Meestal slaapt mijn dochter uit tot een uur of 8 a half 9 (heerlijk!). 's ochtends slaapt ze ongeveer 3 kwartier, 's middags een uurtje of 2 en 's avonds rond etenstijd weer 3 kwartier. Vandaag heeft ze 's middags ook maar 3 kwartier geslapen, dus ik ben veel met haar in de weer. Ik zou het wel fijn vinden als ze 2 langere slaapjes ging doen ipv de 3 korte die ze nu doet. Maar ja, hoe??
Jaaaa! Dochter heeft zich omgerold!

(Kan ik eindelijk mijn schuldgevoel in de kast opbergen. Ik had namelijk het idee opgevat dat ze vast niet rolde omdat ik te weinig met haar doe. Wat onzin is. Want ik doe best veel met haar. Alleen niet zo veel op een kleed of op bed ofzo, omdat Zoon dan iedere keer bijna bovenop haar gaat zitten...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven