Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee sebastiaan integendeel de mensen liepen erbij alsof het - 6 graden aan het vriezen was ipv 16 graden dikke jassen, warme mutsen,dikke sjaals ... Nee met alle wil van de wereld met zo een zachte temperaturen, zon en nauwelijks wind begrijp ik er niets van nee maar ja wie ben ik ...

Ik blijf toch hopen dat januari en februari koud word al was het maar een beetje
Dinsdag wordt het 16 graden, dat is toch wel echt bijzonder te noemen!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Bijzonder vervelend ja, ik word gedeprimeerd van dit saaie warme weer!
Volgens Weeronline:

Begin december was het ook al bijzonder zacht en tot en met de kerstdagen blijft het zeer zacht. Pas richting Oudjaarsdag normaliseren de temperaturen mogelijk. Daarmee is december hard op weg om een dik nieuw warmterecord voor de gemiddelde maandtemperatuur neer te zetten.

Het maandrecord voor december is op dit moment in handen van 1974 met 7,3 graden. Volgens de huidige verwachtingen komt de gemiddelde maandtemperatuur dit jaar uit op ruim 9 graden. Normaal noteren we zo’n gemiddelde temperatuur in april.

En dan is dit nog gemiddeld over de hele maand. Temperaturen die nu gehaald worden zijn bijna normaal voor mei..
quote:sebastiaan1234 schreef op 20 december 2015 @ 18:47:

Volgens Weeronline:

Begin december was het ook al bijzonder zacht en tot en met de kerstdagen blijft het zeer zacht. Pas richting Oudjaarsdag normaliseren de temperaturen mogelijk. Daarmee is december hard op weg om een dik nieuw warmterecord voor de gemiddelde maandtemperatuur neer te zetten.

Het maandrecord voor december is op dit moment in handen van 1974 met 7,3 graden. Volgens de huidige verwachtingen komt de gemiddelde maandtemperatuur dit jaar uit op ruim 9 graden. Normaal noteren we zo’n gemiddelde temperatuur in april.

En dan is dit nog gemiddeld over de hele maand. Temperaturen die nu gehaald worden zijn bijna normaal voor mei..Tja, volgend jaar zal er wel weer precies dezelfde tekst staan want dan zal het vast wel weer net zo'n akelig weer worden als nu.
Klopt telkens als ze zeggen dat het frisser word komt er niets van. Waar zijn die frisse temperaturen? Waar is die vrieskou? Kou Hoe voelt dat weer? Winter nee Ik heb echt geen goed oog op dat het komt ... Hopelijk ben ik grondig mis des te beter dan! Zal positief blijven en denken dat het tij snel kan keren

Ik ga nu in ieder geval iedereen fijne feestdagen toewensen
Het is inmiddels winter, maar het blijft boterzacht. Ik heb geen zin meer om te vertellen hoe hoog het nu wel niet is voor de tijd van het jaar, omdat het zo blijft de komende twee weken.
quote:kimmeke1983 schreef op 22 december 2015 @ 17:39:

Zal positief blijven en denken dat het tij snel kan keren

Ik ga nu in ieder geval iedereen fijne feestdagen toewensen Goed zo, gewoon positief blijven! Wie weet wat voor heerlijk weer we nog krijgen in het nieuwe jaar. Merci voor de goede wensen, jij en alle andere winterliefhebbers ook alvast hele fijne dagen gewenst!
quote:sebastiaan1234 schreef op 23 december 2015 @ 13:00:

Het is inmiddels winter, maar het blijft boterzacht. Ik heb geen zin meer om te vertellen hoe hoog het nu wel niet is voor de tijd van het jaar, omdat het zo blijft de komende twee weken. Doe maar niet, nee, daar word je alleen maar verdrietig van. Ik zit nu binnen, met een mooi versierde kerstboom, allemaal kaarsjes aan en ik doe net alsof het heeeeeeeeel erg koud is buiten.
quote:Kerstvrouw schreef op 20 december 2015 @ 13:13:

Bijzonder vervelend ja, ik word gedeprimeerd van dit saaie warme weer!
Bij gebrek aan sneeuw kun je je kerstboom zo versieren:

Wat een prachtig plaatje, LunaLoona, en bedankt voor de knuffel, die kan ik wel gebruiken nu met dit rot weer...

Iedereen toch fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2016!
Fijne kerstdagen! Ik hoop ook op een goede winter, ik kan het woord ''zacht'' niet meer aanhoren in de winter.
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
Weeronline zegt dat het vanaf 5 januari kouder wordt en wellicht ook sneeuw.

Fijn voor jullie!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben het ook echt meer dan zat, Trancefreak. Ik hoor nu liever de woorden kouder, vriezen, sneeuw etc...

Dank je wel voor je berichtje Maleficent, lief van je. :-)
Tja, er zijn wel ergere dingen dan als het zacht of niet is, het is wel heel erg zorgwekkend. Want het vorige record wordt deze maand met 100% zekerheid met ruim twee graden verpulverd. Dit is dus echt de definitie van 'boterzacht'. Vandaag en morgen nog 14 graden, maar volgende week mogelijk 5/7 graden! Dat komt toch wel erg in de buurt van normaal winterweer. Laten we maar moed houden en hopen dat het nog eens lekker ijskoud wordt. Ik heb ook erg zin om te schaatsen!
Sneeuw is voor mij nog niet zo belangrijk zolang we maar naar wat normale temperaturen gaan ben ik al heel blij (en zo ziet het er momenteel naar uit) al wat we er nog bij krijgen de komende tijd is bonus
En dat het maar even zo blijft voor ons . Hoelang is het wel niet geleden dat we een stabiele winter hebben gehad? Drie maanden overdag een graad of 5, 's nachts rond het vriespunt, dat is normaal voor in de winter. Met een aantal ijsdagen + matige/strenge vorst. Het is tot nu toe zo zacht dat het maar één nacht gevroren heeft en dat was in november. Maar het zal al bijzonder zijn als het in januari en februari onder de tien graden blijft! Ja, ik zou ook wel nog even willen ervaren hoe vrieskou voelt!
Grappig dat niemand het hier over de ijzel heeft. Inmiddels code rood voor het noorden en het midden van het land heeft code oranje. Het zuiden heeft gewoon zacht weer met veel regen.
Code rood deugd nooit! Veel meer kan ik er niet van zeggen want in heel belgie is het 7/8 graden en wisselvallig
De kou moet naar het Zuiden komen, wij zitten hier met dit saaie weer.
quote:kimmeke1983 schreef op 05 januari 2016 @ 11:12:

Code rood deugd nooit! Veel meer kan ik er niet van zeggen want in heel belgie is het 7/8 graden en wisselvalligJe kunt hier letterlijk schaatsen! Je glijdt al bijna uit als je de straat op gaat, al is het in Groningen nog heviger. Daar kun je gemakkelijk schaatsen. Er viel gisterochtend wat sneeuw, dat is inmiddels bevroren! Dit duurt tot donderdag.
Qua kou voelt het buiten héérlijk aan, ik heb het erg gemist. Door de boterzachte winters van 2014 en 2015 is mijn lichaam helemaal niet meer gewend aan de winterse kou, mijn spieren deden hartstikke zeer door de kou terwijl ik dat normaal nooit heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven