Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:ikbenik schreef op 20 december 2015 @ 23:21:

En die ingegroeide teennagel klinkt erg pijnlijk! Gelukkig zelf geen ervaring mee.

Is er een 'nut' van sproetjes en moedervlekken? Of alleen een afwijking (pigmentophopingen)?Geen antwoord maar mijn moeder zei altijd dat het de roestige uiteinden van mijn stalen zenuwen waren
quote:streepjessokken schreef op 20 december 2015 @ 23:32:

Als je deze pagina leest ga je van slakken naar drollen naar ingegroeide nagels naar tijdreizen naar werkwoordvervoegingen naar 'het intrinsiek goede in de mens' naar sproeten naar kappers

Prachtig. !!!!!
quote:femke09 schreef op 21 december 2015 @ 08:21:

[...]

Mijn kapper merkte laatst op dat kinderen zonder moedervlekken worden geboren, die ontstaan daarna pas! Even naar mijn zoontje gekeken en terug gedacht: ja, inderedaad... Hoe zou dat dan komen? En krijg je dan je hele leven nieuwe moedervlekken er bij?de dermatoloog waar ik was voor een onrustige moedervlek heeft heel mijn lijf nagekeken en vertelde me dat ik voor mijn leeftijd weinig moedervlekken heb. Je kunt wel geboren worden met wat moedervlekken, maar in de loop van de jaren krijg je er steeds meer. Bij elke leeftijd hoort een bepaald gemiddelde, om het zo maar te zeggen....
Ik vraag me al een tijdje af wat het verdien model is.van die advertenties voor 'rijpere vrouwen die gratis sex willen'.

Ik hoorde dat je naar een duur nummer moet bellen en dan heel lang aan het lijntje wordt gehouden.

Ik stel me dan voor dat er dan een act is van heel lang.naar een leesbril.zoeken en de afspraak moet tussen het bridgen (lange anekdote over laatste partij) en het kaarten maken clubje (uitgebreid uitwijden over Sonja die altijd net de plank misslaat qua kleurcombi).

Iemand een idee?
quote:vruchtgebruik schreef op 21 december 2015 @ 08:53:

Ik vraag me al een tijdje af wat het verdien model is.van die advertenties voor 'rijpere vrouwen die gratis sex willen'.

Ik hoorde dat je naar een duur nummer moet bellen en dan heel lang aan het lijntje wordt gehouden.

Ik stel me dan voor dat er dan een act is van heel lang.naar een leesbril.zoeken en de afspraak moet tussen het bridgen (lange anekdote over laatste partij) en het kaarten maken clubje (uitgebreid uitwijden over Sonja die altijd net de plank misslaat qua kleurcombi).

Iemand een idee?Ik zou zegfen: solliciteer eens! Volgens mij heb je talent, hahahaha
quote:BridgetteDubois schreef op 20 december 2015 @ 22:56:

Oke weer een gekke NIET diepzinnige vraag.

Hebben jullie ook dat je je grote teennagel weghaalt en dat hij aan de buitenkant te ver is ingegroeid? Dat je hem er tot bloedens toe toch uittrekt en de volgende dag met een gloeiende kloppende teen rondhuppelt?

Ik wel. En ik denk elke keer, dit doe ik dus nooit meer. Maar toch Een stuk tandzijde onder het hoekje van de de nog gave nagel trekken en de lange einden van de zijde afknippen. Het nagelbed heeft dan meer ruimte en de nagel groeit dan keurig over het touwtje. Een piepklein propje watten onder het nagelhoekje duwen werkt ook, maar daar is het in jouw topic al te ver voor ingergroeid.
quote:apiejapie schreef op 21 december 2015 @ 09:15:

[...]

Ik zou zegfen: solliciteer eens! Volgens mij heb je talent, hahahahaIk zie een beetje op tegen het 'gratis sex' onderdeel. Iemand hier die zich daarvoor aanbiedt ????
quote:Elmervrouw schreef op 20 december 2015 @ 11:05:

[...]

Ja, en waarom krijgen we dan grijs haar? Nooit begrepen.Omdat niet alle cellen zich even snel (of zelfs helemaal niet meer) vernieuwen als we ouder worden en ons lichaam daarom veroudert. Om dezelfde reden gaan onze organen minder werken als we ouder worden.
Over slakkenslijm gesproken: weet iemand hoe ze dat in een potje krijgen?
quote:Sabeltandcavia schreef op 20 december 2015 @ 23:18:

Het kofschip gebruik je alleen bij de verleden tijd of het voltooid deelwoord. Als de zin in de tegenwoordige tijd staat heb je een makkie:

ik = geen

jij = t

hij/zij/het etc = t

En eindigt de stam op een d, dan komt die t daarachter

edit: Oei, wat mosterd! Ik zag niet dat we al een hele pagina verder waren Iefereen drinkt 't' behalve ik
quote:Sussann schreef op 20 december 2015 @ 23:27:

[...]

Goeie vraag! Ik zit er onder.. zeker 100 moedervlekken maar waarom eigenlijk?En hebben mensen met een donkere huid moedervlekken? Want ik ben zelf bijvoorbeeld erg bleek en mijn tante is roodharig en erg bleek en zij zit helemaal onder de sproeten (zij wordt ook niet bruin in de zomer maar sproeterig'). Hebben mensen met een bleke huid meer moedervlekken en sproeten?

Wat gek, die reacties over moedervlekken (dat je die meer krijgt naarmate je ouder wordt) ik heb er welgeteld twee, en die heb ik al mijn hele leven. Voor zover ik weet.

Ik ben ook bleek met sproeten

Mijn vriend die wel blank is maar niet bleek heeft heel veel moedervlekken, vergeleken met die van hem kun je die van mij ook haast geen moefervlekken noemen (meer uit de klauwen gewassen sproeten)
quote:streepjessokken schreef op 20 december 2015 @ 23:32:

Als je deze pagina leest ga je van slakken naar drollen naar ingegroeide nagels naar tijdreizen naar werkwoordvervoegingen naar 'het intrinsiek goede in de mens' naar sproeten naar kappers

Prachtig.Geweldig! Haha
quote:vruchtgebruik schreef op 21 december 2015 @ 08:53:

Iemand een idee?Geen idee maar ik lig helemaal in een deuk!
Als je met een lepeltje op de bodem van een kopje met koffie tikt, waarom wordt dat geluid dan steeds hoger?
En hoe zit dat, als je een krentenbol moet delen met heel veel mensen, hoe kan het dan dat je altijd genoeg hebt om iedereen iets te geven?

Het is niet echt een vraag, maar ik vond het een interessant fenomeen. We hebben dat eens uitgetest met een groep kinderen (30 of zo), iedereen dacht natuurlijk: een zo'n krentenbolletje, daar kun je niet iedereen wat van geven. Maar als je eenmaal aan het uitdelen gaat, blijkt er zelfs nog over te blijven.

(ik zou zeggen: deel je liefde )
quote:helena2 schreef op 21 december 2015 @ 09:27:

Over slakkenslijm gesproken: weet iemand hoe ze dat in een potje krijgen?

Ja, goeie! Dat wil ik nou ook wel eens weten..!

Hoe 'melk' je de slijm uit een slak..?

Rare machines met schraap-spateltjes?

Onderbetaalde Polen die dat handmatig doen?

Of malen ze stiekem de hele slak tot puree en zeven ze daarna de... (*BLEEEH KOTS*)
quote:ikbenik schreef op 21 december 2015 @ 10:29:

[...]

Of malen ze stiekem de hele slak tot puree en zeven ze daarna de... (*BLEEEH KOTS*)
Ik denk dat ze 'm uitwringen
Ik vind hier dingen van.
quote:ikbenleaf schreef op 21 december 2015 @ 10:14:

[...]

Wat gek, die reacties over moedervlekken (dat je die meer krijgt naarmate je ouder wordt) ik heb er welgeteld twee, en die heb ik al mijn hele leven. Voor zover ik weet.

Ik ben ook bleek met sproeten

Mijn vriend die wel blank is maar niet bleek heeft heel veel moedervlekken, vergeleken met die van hem kun je die van mij ook haast geen moefervlekken noemen (meer uit de klauwen gewassen sproeten)Ja dat je per jaar steeds meer krijgt zie ik ook bij mezelf. Ieder jaar ontdek ik nieuwe (vooral op mn armen). Ik ben midden twintig en heb er zeker 100.... heb nog wat jaren te gaan (ga ik vanuit)
http://www.huidinfo.nl/moedervl.html

Hoe ontstaan moedervlekken?

Waarom moedervlekken ontstaan is niet precies bekend. Sommige moedervlekken bestaan al bij de geboorte. Dit zijn de zogenoemde congenitale moedervlekken. De meeste moedervlekken ontstaan tussen het 3e en 40e levensjaar. Erfelijke aanleg lijkt een belangrijke rol te spelen, evenals zonverbrandingen op de kinderleeftijd.
quote:ikbenik schreef op 21 december 2015 @ 10:29:

[...]

Of malen ze stiekem de hele slak tot puree en zeven ze daarna de... (*BLEEEH KOTS*) Heb jij nooit last van al die beelden die je steeds voor je ziet? Haha, echt komisch.
quote:femke09 schreef op 21 december 2015 @ 08:21:

[...]

Mijn kapper merkte laatst op dat kinderen zonder moedervlekken worden geboren, die ontstaan daarna pas! Even naar mijn zoontje gekeken en terug gedacht: ja, inderdaad... Hoe zou dat dan komen? En krijg je dan je hele leven nieuwe moedervlekken er bij?

Ja mijn dochter heeft inderdaad ook geen moedervlekken. Ik dacht ook dat kinderen zonder moedervlekken geboren worden.

Net een site gevonden (die ik niet geplakt krijg via mn telefoon) met info dat er inderdaad soms kinderen met moedervlekken geboren worden. De meeste moedervlekken ontstaan tussen 3-20 jaar. Gemiddeld hebben mensen er 25. Het is een onschuldige stoornis in de ontwikkeling van de huid.

De hoeveelheid moedervlekken is erfelijk bepaald en door de mate waarin je huid aan zonlicht is blootgesteld (vandaar de hoeveelheid op mijn bleke huid denk ik)

Bron: huidziekten.nl
quote:ikbenleaf schreef op 21 december 2015 @ 10:54:

http://www.huidinfo.nl/moedervl.html

Hoe ontstaan moedervlekken?

Waarom moedervlekken ontstaan is niet precies bekend. Sommige moedervlekken bestaan al bij de geboorte. Dit zijn de zogenoemde congenitale moedervlekken. De meeste moedervlekken ontstaan tussen het 3e en 40e levensjaar. Erfelijke aanleg lijkt een belangrijke rol te spelen, evenals zonverbrandingen op de kinderleeftijd.Aah jij was ook al aan het zoeken
Baby's niezen in hun slaap. Mijn zoon van elf ook. Ik niet. En ik snurk ook niet, wat anderen die wel wakker zijn ook zeggen.

Er is een experiment geweest met een baby die elke keer als er een konijn kwam aan het schrikken gemaakt werd met een harde toeter. Na enkele keren ging die baby al brullen zodra er een konijn in beeld kwam. Ik vraag me af hoe het met de volwassen (of bejaarde) niet-meer-baby verder gegaan is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Sussann schreef op 21 december 2015 @ 11:02:

[...]

Aah jij was ook al aan het zoeken

Iets over great minds...

Maar ik heb er dus echt weinig in verhouding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven