Behang, glasvlies / glasweefsel

21-12-2015 18:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar behang, welke ik vervolgens wil overschilderen. Er komt nu ook behang van die muur af, vandaar mijn keuze voor dit soort behang, omdat dat kleine oneffenheden "aan kan".

Nu zie ik glasvlies en glasweefsel, wat is het verschil?

En ik zie voorgeschilderd en niet-voorgeschilderd, maar bij beide staat vermeld dat ze nog wel overgeschilderd moeten worden. Vanzelfsprekend is de voorgeschilderde duurder, maar wat is daar het effect van? Omdat je die ook sowieso nog moet schilderen vraag ik me af wat het voordeel is van voorgeschilderd.

Weet iemand van jullie dit?

Dank alvast!
Wij hebben zowel de voorgeschilderde als de niet-voorgeschilderde glasweefsel gehad en ik zou voor de voorgeschilderde gaan Je hoeft dan nog maar 1 laag verf te gebruiken. Bij de niet-voorgeschilderde heb je meer verf nodig omdat het behang zuigt.
Hier in onze slaapkamer glasvliesbehang en in de rest van het huis stuc.

Ik zou gaan voor stuc en helemaal niet voor behang als je het glad wil hebben.

Behang, lijm en verf kost zowat net zoveel als stucen en verven.

Die ervaring is hier, ligt er natuurlijk maar net aan wat een stucadoor bij jou berekend per meter.
We gaan voor glasweefsel met structuur, dus niet om het glad te krijgen. Stuc is echt veel duurder en veel tijdsrovender, vandaar de keus voor behang.

Bedankt voor jullie antwoorden! We gaan voor voorgeschilderd ivm zuigen!
Als je het helemaal mooi wil doen zou je eigenlijk een klein scheutje van de verf waar je het mee gaat sausen door de lijm moeten mixen. Dat levert een mooie diepe kleur op.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Bedankt voor de tip!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven