Maagzuur

24-12-2015 01:32 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enorm veel last van maagzuur, bijna continu, dag en nacht. Ik heb mijn voeding erop aangepast, trucjes als vanillevla, havermout, hoofdeinde omhoog etc toegepast maar het mag niet baten. Rennies ed werken soms maar vaker niet en zijn bij langdurig gebruik ook niet goed. Ik weet niet meer wat te doen, ik slaap slecht en eten is een crime. De ha zegt dat ze er niks mee kan. Hebben jullie nog tips? Ik moet nog 15 weken.
Half theelepeltje baking soda in water, goed roeren en vlug opdrinken.
Vraag advies aan je vk, ik had ook mega last en zij gaf toen aan dat ik bepaald middeltje kon halen bij de apotheek (zonder recept). Want niet alles voor maagzuur mag je gebruiken tijdens je zwangerschap.

Het middeltje was vloeibaar en hielp goed! Weet helaas de naam niet meer..

Als het mij nog te binnen schiet stuur ik nog wel even een berichtje!
Bij mij helpt omeprozol het beste. Volgens de bijsluiter mag dit tijdens je zwangerschap. Verder helpt volle yoghurt soms ook heb ik het idee.
quote:LL0915 schreef op 24 december 2015 @ 01:40:

Vraag advies aan je vk, ik had ook mega last en zij gaf toen aan dat ik bepaald middeltje kon halen bij de apotheek (zonder recept). Want niet alles voor maagzuur mag je gebruiken tijdens je zwangerschap.

Het middeltje was vloeibaar en hielp goed! Weet helaas de naam niet meer..

Als het mij nog te binnen schiet stuur ik nog wel even een berichtje!Weet het alweer, Antagel heet het! Overleg wel even met je huisarts en/of verloskundige of je dit nog steeds veilig kunt gebruiken tijdens je zwangerschap.
Bedankt voor de tips, hoor wat dingen die ik nog niet kende. Het proberen waard in ieder geval.
Antagel ja! Kan gewoon via de huisarts (raar dat die van jou dat niet noemde). Werkt als een tierelier! Ik ga er zelf morgen ook weer voor bellen :-)
Hier helpt cassis, maar bij sommige werkt dat juist averechts.

Soms kan ook een banaan helpen. En op je linkerzij liggen ipv rechts.

Sterkte!
Ik gebruik omeprazol en antagel... heb helaas medicijnen die mij ook nog eens maagklachten geven en nu tijdens de zwangerschap is het helemaal erg... Heb toen overlegd met de vk en ik mocht dit gebruiken. Zou even overleggen met je vk en in elk geval antagel gaan gebruiken ipv rennies. Antagel is hier gewoon zonder recept te verkrijgen bij de apotheek.
Gaviscon, dat kreeg ik van mijn verloskundige voorgeschreven.

In vloeibare vorm.

Kun je ook bij kruidvat kopen.

Een droge cracker eten hielp bij mij ook.
Misschien een schrale troost maar er is wel een kans dat je kleintje straks een bolletje vol krullen heeft: http://www.elsevier.nl/Al ... -haardos-ELSEVIER113271W/

Fijne zwangerschap nog
Ik herken het, kon niks eten of drinken zonder vreselijk last te krijgen. Antagel en Omeprazol waren toen nog op recept, en de huisarts wilde dat niet voorschrijven terwijl de verloskundige het wel adviseerde. Alle zwangere vrouwen hebben maagzuur en er zijn huismiddeltjes en vrij verkrijgbare zooi genoeg. Mijn kind at al mijn reserves op en de dag na de bevalling woog ik nog maar 48 kilo. Ik kon nog nauwelijks slapen erdoor. Maar volgens de huisarts was het niet ernstig genoeg.

Veel huismiddeltjes zoals vanillevla hebben een heel tijdelijk effect, om daarna de klachten te verergeren. Ik dronk warm (gekookt) water en at droog brood. Zelfs dagen na de bevalling at ik nog Regla.

Terug naar de huisarts dus, voordat je gaat afvallen.
Bij mij ging het in deze volgorde: Rennies, Gaviscon, Antagel, Omeprazol. Steeds hield een middel gewoon op met werken. Slik nu een paar weken Omeprazol en geen vuiltje meer aan de lucht. Had ik het maar eerder ontdekt! Maakt dat ik me zoveel beter voel.
Inderdaad, huismiddeltjes werken wel een beetje, maar echt maar voor een uurtje. Je hebt namelijk verschillende soorten maagzuurremmers. Antagel zorgt bijvoorbeeld voor een beschermlaag, maar zorgt er niet voor dat er geen overtollig maagzuur meer wordt gemaakt (in die categorie valt ook gaviscon). Omeprazol zorgt voor de regulering van brandend maagzuur (er wordt dan simpelweg minder maagzuur aangemaakt).

Vanillevla en melk zorgen ook voor een ietwat beschermlaagje (van korte duur)

Water verdunt brandend maagzuur. Dit zorgde in combinatie met een verslapt klepje tussen maag en slokdarm dat mijn maagzuur terugstroomde mijn luchtpijp in snachts..

Dus het kan goed gaan met water, maar ook minder goed ;)

Eet en drink zo min mogelijk koolzuur, zurige frisdranken/fruitdranken, koffie, kruiden (vooral knoflook), tomaten, vet enz. Er is een lijstje met voedingsmiddelen die zorgen voor extra brandend maagzuur.
Oh dat is zo vervelend!!

Hier ook Antagel en daarna Omeprazol.

Zo fijn als je iets hebt wat helpt dus geef nog maar eens goed aan bij je vk of huisarts.

Succes!
De eerste zwangerschap kwam ik nog door met antagel, en tussen de doses door ongeschilde komkommer. Bij de tweede hielp dat allemaal niet, en na nachtenlang niet slapen heb ik huilend de huisarts gebeld. Die schreef me omeprazol voor. Dat hielp binnen een half uur, en begon na 24 uur pas uit te werken! Wat een hemels gevoel was dat zeg!
Omeprazol kun je gewoon bij de drogist kopen, ik zou het lekker meteen doen. Ik ben zelf uit pure wanhoop nog op een koopavond gegaan.
Ik lust geen melk maar ben de laatste weken op chocomel doorgekomen! (Vanillevla kon ik na vorige zwangerschap al niet meer zien!!)

Gelukkig is het weg zodra kind er is!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Ik was toen overigens al wel 36 weken zwanger, en mijn kind zat weg hoog. Bij 25 weken had ik nog niet zulke ernstige klachten wat betreft brandend maagzuur... Ik hoop dat je snel een oplossing krijgt!
Antagel! Hele flessen gingen er in Hielp wel!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Antagel en rechtop zittend slapen met een paar kussens in mijn rug. Zo heb ik de laatste 2 à 3 maanden van een van mijn zwangerschappen weten uit te zingen.

De zwangerschap erna had ik er amper last van, gek genoeg.
Nog wat tips voor de zelfzorg...

http://www.mamaenzo.nl/zwanger/gezondhe ... d-maagzuur

Ure welcome.
Hier toch ook omoprazol. Alle 'oma's tips' werkte niet voor mij.
quote:Fog schreef op 24 december 2015 @ 06:48:

Misschien een schrale troost maar er is wel een kans dat je kleintje straks een bolletje vol krullen heeft: http://www.elsevier.nl/Al ... -haardos-ELSEVIER113271W/

Fijne zwangerschap nog

Dat was hier wel het geval! Jeetje wat heb ik veel last gehad van maagzuur. Dochter werd geboren met een flinke bos haar en die heeft ze nu met 4 maanden nog steeds.

Helaas geen tips voor TO, bij mij was het een kwestie van uitzitten.
Bedankt voor alle tips, ik ga ermee aan de slag! Ik heb nu na een aanval van afgelopen nacht een soort krampgevoel in keel, heel raar. Herkent iemand dat?

De ha en verlosk zeggen beide trouwens dat ik die middeltjes als rennie enz wel mag pakken, dat het niet schadelijk is bij zwangerschap, maar dat langdurig en veelvuldig gebruik (wat ik nu eigenlijk doe) niet goed is en wordt afgeraden. Ik krijg geen duidelijk antwoord waarom. Is dat schadelijk voor baby of voor mij en waarom dan? Weten jullie dat?

Over het artikel met haar van de baby. Grappig, was al benieuwd of hij haar zou hebben. Ben benieuwd of het klopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven