En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gisteren is het een halve diepvriespizza geworden, was op tijd thuis

Vandaag had de moeder van mijn oppaskindjes een bord sperziebonen, gebakken krieltjes en zalm voor me klaargezet
Gisteren bij mams: andijvie, aardappels, gehaktbal (heerlijk gekruid trouwens, ze had er o.a. Italiaanse kruiden door gedaan) en sla.

Vandaag eet ik alleen en ik moet snel i.v.m. vergadering. Het wordt een opgerolde lamachun met stukjes kip, tomaat, ijsbergsla en komkommer.
anoniem_6720 wijzigde dit bericht op 14-10-2008 17:58
Reden: diner gewijzigd :)
% gewijzigd
quote:lau72 schreef op 24 september 2008 @ 17:48:

Pane fratau, oftewel sardijns brood met tomatensaus, pecorino en een gepocheerd ei. Favoriet van man en mij, alleen eten we het niet vaak omdat we het brood alleen via internet kunnen bestellen. Erg veel zin in nu dus.He leuk! Heb door je post de webwinkel ontdekt en het recept gevonden. Het lijkt me trouwens ook lekker met een ander soort brood. Ga het van de week een keer proberen.
boerenkoolstamp.was gisteren op ut werk nog zoveel over, ik heb samen met collega, bakje voor vanavond weg gezet
Ik ben bet bij de thai market geweest en heb een verse rode currypasta, kokosmelk, thaise aubergines, bosui en basilicum meegenomen. Samen met citroenblad, bamboescheuten en mie wordt dit een curry.
Witlof ham-kaas uit de oven met daarbij een prutje van gebakken aardappeltjes, champignons en wat venkel. Hm.
voor de dagelijkse inspiratie zou je eens kunnen kijken op www.kookse.tv je kunt selecteren op soort gerecht en dan wat gemakkelijks of wat meer culinair gewaagst uitkiezen. met korte filmpjes kun je dan bekijken hoe je het maakt, daarna is het een peuleschilletje om het zelf te doen...!!
Klara3, heb je speciaal aangemeld op het forum om deze site te komen promoten op verschillende topics??

*forumregels al eens gelezen??*
salade met aubergine en gorgonzola, aardappelgratin en kaasburger
Everytime you make a typo, the errorists win.
Wij eten een broodje kipshoarma met sla en natuurlijk veul knoflooksaus!
Bruine bonensoep.
Gisteren: hete bliksem,

Vandaag champignonrisotto met als toetje Limoenmousse mmm.
quote:infojunk schreef op 14 oktober 2008 @ 16:46:

salade met aubergine en gorgonzola, aardappelgratin en kaasburgerKlinkt goed, doe je nog iets met die aubergine, grillen ofzo?
Hier is het recept, Lorelai (AH):

Ingrediënten

3 aubergines, in plakken 50 ml olijfolie extra vierge met basilicum grofgemalen zeezout zwarte peper, versgemalen 1 citroen 250 g gerookte spekblokjes 1 eetlepel grove mosterd 2 zakken rucola slamelange (a 150 g) 150 g blauwaderkaas, in blokjes Materialen

grillpan Bereiden

Bestrooi de plakken aubergine met zout en laat ze 30 minuten liggen. Dep ze daarna droog met keukenpapier en bestrijk ze met basilicumolie. Rooster de plakken aubergine in gedeelten in een hete grillpan in 4-6 minuten mooi bruin en gaar, keer ze halverwege. Leg de aubergine in een ondiepe schaal en strooi er zeezout en peper naar smaak over. Knijp er een halve citroen boven uit en laat de aubergines afkoelen. Bak de spekblokjes in een pan met een dikke bodem zachtjes uit tot ze bruin en krokant zijn. Pers de andere halve citroen uit en meng het sap in een grote, wijde slaschaal met de mosterd, 3 eetlepels spekvet en de rest van de basilicumolie tot een dressing, voeg zout en peper naar smaak toe. Schep de slamelange door de dressing en schep dan de plakken aubergine er losjes door. Strooi de blokjes kaas en de spekjes erover.

Tip: Wilt u de salade al 's morgens maken? U kunt alle ingrediënten vooraf snijden. Voeg ze pas op het laatste moment samen, zodat de salade knapperig blijft

pasta met boontjes en vegetarisch gehakt en een satesaus voor boontjes met salade en frambozendressing
spinzaie, met gekookte aardappels en 2 gekookte eietjes, met een hambo en ketchup en een beetje sju..
Gister was mijn tonijn amuse en mijn miniquiche zo goed gelukt. Echt heerlijk. Ik heb veel vulling van de quiche over dus ga vandaag lekker een quiche maken in mijn mini 1-persoons bakvorm en een salade erbij.

Verder zou ik gister vissoep maken maar dat werd een broccolisoep met reepjes zalm en mierikswortelroom met 3 bruchetta's (foto later).

Mini quiche van gister;

Amuse van gister;

Die quiche ziet er goed uit mylenevalerie!!

Ik heb gister aardappeltjes met dressing uit de oven gegeten, een broccoliburger en gebakken champignons met tomaatjes en kruiden. Als toetje kwark met honing.
Ik eet alleen en heb een restje ovenschotel (met broccoli, prei, aardappelschijfjes etc) uit de vriezer gehaald. Toe is er nog vanille yoghurt.
Aardappels, rode kool met appeltjes en hachee. Ttoetje is yoghurt met gemengde noten en honing.
quote:infojunk schreef op 14 oktober 2008 @ 16:46:

salade met aubergine en gorgonzola, aardappelgratin en kaasburgerIk eet dit vandaag, eigenlijk wat ik gisteren had gepost (toen heb ik -lekker makkelijk- pitabroodjes met falafel gemaakt)
quote:mylenevalerie schreef op 15 oktober 2008 @ 08:59:

Verder zou ik gister vissoep maken maar dat werd een broccolisoep met reepjes zalm en mierikswortelroom met 3 bruchetta's (foto later).

Dit is het geworden;

Het looks weer gooodd MV! Wij hebben vandaag rundertartaartjes met meegebakken ui en champs, aardappelkroketjes uit de oven, en sla met appel, geitenkaas, gebakken spekjes, pijnpitjes en honingmosterddressing gegeten... en het smaakte extra goed omdat ik niet zelf hoefde te koken
Jee, myvalerie: dat op een doordeweekse dag. Chapeau, ziet er erg goed uit!

Wilde pannenkoek met linzencurry eten, pannenkoek mislukte, is tomatensoep met een broodje kaas geworden...
Geroosterd witbrood met gebakken champignons,ui,ham

Gepureerde soep van knolselderij,ui en teentje knoflook en klont boter.

Sachertaart toe
Hier had uw advertentie kunnen staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven