Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Nieuwsbrief, wat erg dat je zo ziek bent.
Hatsjikideee...
Bettyboef,
Hatsjikideee...
Dan zeg ik nu alvast welkom Chester!
Pausini thanx, maar er zijn ergere dingen!
Bella, hoe is het met jou?
Hatsjikideee...
Gisteren familiefeest: twee prosecco's en drie rode wijntjes. Vanmorgen geen last van gehad. Deze namiddag ook al twee kleine rode wijntjes gedronken. Vanavond misschien nog wat. En dan hopelijk voor de rest van de week niets meer. Ik heb wel vakantie nu, dus zullen zien hoe dat loopt... Normaal gezien moet het wel kunnen lukken.
Hier netjes twee rode wijn. Had nog een witte ingeschonken maar die heb ik laten staan. Voel me verkouden dus het smaakte me gelukkig niet. Het was gelukkig wel erg gezellig.

Hoop dat jullie ook fijne dagen hebben!
3u 's nachts, net thuis. Heb denk ik acht half bier-half cola op, dus eigenlijk vier biertjes. Was wel gezellig. Normaal is het nu dus gedaan voor de rest van de week. Slaapwel... :-)
Netjes Charlotte!
Happy Xmas.

Ik ben kerstavond volledig uit de band gesprongen. Wist al wel dat de drank rijkelijk zou vloeien, maar van het observeren hoe het nou zou gaan kwam niets terecht. Ik denk juist dat het extra hard aankwam omdat ik nu minder en minder vaak drink.

Ik begon al thuis voor vertrek naar het feest, wat ik normaal nooit deed, maar omdat ik nu doordeweeks niet 'mag' drinken, kijk ik blijkbaar toch uit naar het moment dat de fles open mag en begin ik dus vroeger. Ik merkte dat de eerste 2 wijntjes er gelijk best inhakte.

Het etentje was enig, uiteindelijk ben ik nog uit gegaan en eindigde kerstavond in een one night stand met een jongen die 19 jaar jonger is dan ik

Gisteren eigenlijk de hele dag in bed gelegen vanwege de kater en brakheid.

Nu, de ochtend van tweede kerstdag voel ik me eigenlijk nog steeds een beetje vreemd.

So far voor binge-drinken. Het is raar spul, die drank.....
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Wauw lucky girl
Hatsjikideee...
Wild Mia. Vond je het op dat moment wel leuk? Goed voor een keer en dan maar weer niet meer?

Ik ben weer wakker. Had niet veel op en het was goed verspreid over de avond, maar was toch bang voor een brak gevoel omdat het zo'n drukke en luide omgeving was, dan heb ik er toch sneller last van. Naar huis fietsen geeft dan wel weer een fris gevoel. Ik merk ook dat ik tegenwoordig vaak 's avonds of 's nachts mijn make up eraf haal, iets waar ik vroeger vaak te 'moe' of te beneveld voor was.
Zelf heb ik drie glazen rode wijn op waarvan 1 nog aangelengd met water en een paar sigaretten.

Ik voel toch het verschil met wakker worden, minder fris en zie het ook vette kringen onder mijn ogen.
Hatsjikideee...
Charlotte, keurig gedaan hoor. Ben jij met alles zo gedisciplineerd dat je je iets voorneemt en dat je het gelijk doet/lukt?
Hatsjikideee...
Bier met cola, wijn met water?????? RRrrrrrrrrrrr.

Cougar Mia, welldone! Als je maar genoten hebt.
Doordat ik op kerstavond een opmerking kreeg over de snelheid en hoeveelheid van mijn drinken én doordat ik de weken ervoor heb gemerkt dat ik altijd wel een reden heb om te drinken als ik in gezelschap ben, heb ik gisteren op eerste kerstdag de knop omgezet. Heb in het eerste topic wel eens gezegd dat ik respect voor jullie heb. Het is tijd dat ik dat respect mijzelf ook ga tonen. En daarvoor moet ik eerst uit de kast.

Ik drink te vaak en teveel. Ik zie mezelf niet niet per se als verslaafd zoals ik verslaving altijd zag. Ik drink vaak genoeg dagen achter elkaar niet. Maar ik drink écht te vaak en teveel, dat ga ik niet meer goed praten voor mezelf. Gisteren vierde ik kerst bij mijn broer. Allemaal gezelligheidsdrinkers, geen probleemdrinkers. Ik heb het bij vijf glazen cava gehouden, vóór en tijdens het eten. Normaal gesproken zou ik veel meer gedronken hebben. Het is een begin. Ik was en bleef me ervan bewust.

Vanavond kook ik samen met vrienden bij een vriendin van mij thuis. Dat gaat een uitdaging worden. Ik weet het, ik ben zelf aan zet, maar dit zou normaal gesproken een ouderwetse drankavond worden. Voor de rest wordt het dat waarschijnlijk ook. Even voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om nooit meer alcohol te drinken. Dat hoeft niet voor mij. Maar ik ga dat binge-drinken een halt toeroepen, zeker nu ik ontdekt heb dat binge al heel snel binge is. Ik hoop vanavond te kunnen genieten van een paar glazen cava, zonder dat ik lallend naar huis ga met flessen wijn achter de kiezen en met een kater wakker word.

Lieve mensen van dit topic, ik denk aan jullie en succes!
Het pausini, nee zo gedisciplineerd ben ik niet altijd hoor. Ik neem me meer dan eens per jaar voor om weer te gaan sporten, wat ik dan meestal maar een paar weken volhoud. Op het werk ben ik een verschrikkelijke uitsteller, telkens weer wachten tot deadline daar is. Thuis denk ik vaak: ruim gewoon toch meteen op, maar nee hoor: ongelooflijk wat hier altijd blijft liggen, en hoe lang. Dus gedisciplineerd? Soms, eventjes, hangt er wat vanaf waarover het gaat, maar het is zeker niet standaard. Ik ga nu ook nog niet luid victorie kraaien na vier weken, dit is iets voor de hele lange termijn normaal gezien. Het is misschien ook nog een verschil dat ik niet echt verslaafd was ( denk ik), maar het eerder wilde voorkomen dat ik dat werd. Misschien is dat makkelijker?
Welkom djazz, zo'n opmerking komt toch wel binnen he. Ik denk dat t komt omdat je zelf ook al twijfelt dan. Had ik wel zo.

Mrs klinkt als een heftige avond!

Pausini wat snel effect dan zo naar een paar glazen en roken. Wel netjes op zich aantal glazen

Charlotte en betty ook alles onder controle. Knap hoor.

Ik heb meegelezen. Niet gereageerd. Wist niet wat te typen. Was/ben niet zo heel goed te pas.

Kerstavond feestje kameraad steeds appen. Dat voelt dan alsof ik er niet toe doe. En gister zou ex komen. En die kwam niet. En dat kwam door mij. Dus ik werd op t strafbankje gezrt, om t maar even kort door de bocht te vertellen. Het zorgt gelukkig voor inzichten. En ik ben niet helemaal van slag. Maar al met al toch een bedompt gevoel. Gelukkig geen drank. Want dan had ik mij echt kut gevoeld, en getwijfeld aan mezelf enzo. Daar ben ik dan ook blij mee en trots op.

Vandaag maak ik er weer een hele leuke dag van! Ik heb er zin in.

Heb voor mijn kinderen kerst pakketten gemaakt. Passend bij t kind. Met een gedicht. Vanavond pakken we alles uit. Ze hebben voor mij ook een pakket gemaakt. Ik ben zeer benieuwd!

Nu typen lucht al op. Beter had ik gister ook kunnen gaan schrijven. Maar ja. Ik lag een heul vroeg in bed. klok zowat rond geslapen. Echt fijn. Ook een teken dat t goed gaat. Anders liep ik weer de halve nacht te spoken.
Ja dat klopt, Bonuhakkie. Overigens werd het niet plompverloren gezegd en nam degene die het zei ook zijn eigen drinkgedrag onder de loep. Het was ook niet in een grote groep, en het was goed bedoeld. En inderdaad, ik wist het al van mezelf. De afgelopen jaren is het erger geworden, het is er ingeslopen. Ik heb wel eens eerder gedacht dat het wel minder kon, maar nooit heb ik er serieus iets mee gedaan. Dat is nu veranderd. Ben benieuwd, heb er ook zin in .

Jou lees ik al best lang, Bonuhbakkie. Goed dat je helemaal gestopt bent. Het leven is volgens mij al heftig genoeg zonder al die shit die wij tot ons nemen. Drinken, roken, drugs, weet ik het. Het laatste heb ik nooit gedaan, het eerste dus zeker wel en het tweede helaas ook. Pfff...
En ja nieuwsbrief, ik weet dat niet iedereen fan is van bier met cola, maar hey, soms drink ik het wel. Kan je gewoon mee drinken zonder dat het dubbel hard aankomt. Maar ik snap wel dat anderen vinden dat dat echt niet kan, haha. had ik gewoon bier gedronken had ik nu gegarandeerd hoofdpijn.

Wijn met water zou dan wel weer niks voor mij zijn.
Welkom djazz, schrijft hier gerust mee over je ervaringen.
Dank je Charlotte!
quote:djazz schreef op 26 december 2015 @ 12:54:

Jou lees ik al best lang, Bonuhbakkie. Goed dat je helemaal gestopt bent. Het leven is volgens mij al heftig genoeg zonder al die shit die wij tot ons nemen. Drinken, roken, drugs, weet ik het. Het laatste heb ik nooit gedaan, het eerste dus zeker wel en het tweede helaas ook. Pfff...Wat grapppig om te horen dat je me lang leest. Is ook zo hoor, leven is al hefitg genoeg, zo niet nog heftiger juist door drank. En dat is iets wat ik echt als heel fijn ervaar, is veel meer innerlijke rust.
Haha, miss mia! Was het iets? Zo jong?

Toen ik laatst op stap was wilde er eentje van 27 jaar jonger met me mee

Dat zag ik toch echt niet zitten. Mijn leuke scharrel is 14 jaar jonger, die vind ik wel heel leuk. Nog leuker zou ik het vinden als ik iemand tegen zou komen waar ik weer echt samen mee kan gaan zijn, hoop dat dat nog eens gebeurt.

Pausini het gaat met me, op en af zeg maar. Eergisteren heb ik lekker wijntjes gedronken met leuk gezelschap, niet te veel en het was gezellig. Van gisteren tot aan oudjaar werk ik veel. Na het werk een wijntje pakken vind ik heerlijk maar ik ga eens kijken hoeveel dagen ik dat kan laten. Gisteren heb ik het in ieder geval gelaten.

Morgen is kerst gelukkig weer voorbij, en met oud en nieuw wordt het denk ik wel leuk, met z'n drieën bij mij. Al vanaf 2008 ben ik met oud en nieuw met mijn ex. Nu voor het eerst niet maar het zal wel lukken denk ik. En ik heb al een heerlijk wijntje klaarliggen + bubbels!

Bonuh fijn dat je weer schrijft en dat het vandaag weer beter gaat.

Hoop dat iedereen hier de dagen goed doorkomt, het is niet voor iedereen even leuk en feestelijk weet ik.

Djazz welkom, schrijf maar lekker mee hier.
Welkom Djazz, je verhaal klinkt herkenbaar. Niet echt heel erg verslaafd (nog) maar wel veel en vaak.

Ik ben blij dat ik nu eerlijk tegen mezelf ben en mijn drinkgedrag onder de loep neem. Ik ben pas een paar weken bezig en nog wat aan het experimenteren wat en hoe ik het nou eigenlijk wil. Drink door de week al veel minder vaak. Maar heb nog wel 2 keer gebinged (en ja, dat is al schrikbarend snel, maar ik bedoel echt doorgedronken, dronken geworden en kater de volgende dag).

Ik lees wel eens dat mensen vinden dat ze er te veel mee bezig zijn, met drank. En dat vervelend vinden.

Zelf ervaar ik het niet zo. Eerst was ik er helemaal niet mee bezig en deed ik maar wat. Een keer in de zoveel tijd als het echt gierend uit de hand was gelopen voelde ik me schuldig, maar verder eigenlijk niet.

Nu ben ik er dus veel meer mee bezig, met wanneer ik wel en niet drink en hoeveel. Maar dat is voor een kwestie van managen. Bewust er mee bezig zijn. Doe ik ook met eten.

Dus nu denk ik wel elke dag aan drank, maar dat vind ik beter dan ook echt elke dag aan de drank zitten.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven