Uitgerekend eind augustus / begin september 2016
zondag 20 december 2015 om 15:40
| Naam | Kindje | Geboren | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Eenhoornn | Derde | 1 augustus 2016 | Jongen! | Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden |
| Meme86 | Eerste | 23 augustus 2016 | Meisje! | |
| Suze27 | Eerste | 27 augustus 2016 | Meisje! | |
| Zjuulz84 | Eerste | 27 augustus 2016 | Meisje! | Baby 2 is onderweg! |
| Deadpool | Eerste | 29 augustus 2016 | Meisje! | |
| Cillr | Tweede | 31 augustus 2016 | Meisje! | |
| Thisisit | Eerste | .. augustus 2016 | Baby 2 is onderweg! |
|
| Bubje | Eerste | 6 september 2016 | Meisje! | |
| Fitzgerald | Eerste | 7 september 2016 | Jongen! | |
| Dootje2 | Tweede | Jongen! | ||
| Crazycatlady | Eerste | Jongen! |
Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
zondag 27 december 2015 om 12:02
@snowflake, ik ga er van uit dat ik nu goed 4 weken ben. Heb met ovulatietesten gewerkt en weet dus redelijk goed dat m'n ovulatie 4 dagen later was dan volgens het boekje zeg maar. Als ik m'n laatste menstruatiedag neem ben ik 5 weken.
@zwangerschapskleding, ik ben ook vrij stevig (maat 48 qua broeken) en op marktplaats is zeker het eea te vinden. Van prenatal zal je in maat 46 zeker de broeken nog wel moeten passen. Daarnaast hebben C&A en Bonprix ook grotere maten. Bovenkleding kan je nog wat gemakkelijker bij andere (leukere) merken kopen. Ik heb zitten kijken naar supermom. Moet je ook nog passen denk ik. Gewoon goed Googlen
Ohja misschien nog even goed om te vermelden, anders komen m'n Posts een beetje vreemd over. Manlief werkt in het buitenland en woont daar ook als hij moet werken. Tussendoor komt hij terug ( ong 1x per 2 weken). Dus we latten nu een beetje verplicht
Maar voor nu is het de beste optie( of minst slechtste). Gelukkig wonen mijn lieve (schoon)ouders dichtbij!
@zwangerschapskleding, ik ben ook vrij stevig (maat 48 qua broeken) en op marktplaats is zeker het eea te vinden. Van prenatal zal je in maat 46 zeker de broeken nog wel moeten passen. Daarnaast hebben C&A en Bonprix ook grotere maten. Bovenkleding kan je nog wat gemakkelijker bij andere (leukere) merken kopen. Ik heb zitten kijken naar supermom. Moet je ook nog passen denk ik. Gewoon goed Googlen
Ohja misschien nog even goed om te vermelden, anders komen m'n Posts een beetje vreemd over. Manlief werkt in het buitenland en woont daar ook als hij moet werken. Tussendoor komt hij terug ( ong 1x per 2 weken). Dus we latten nu een beetje verplicht
anoniem_6445fd969cb23 wijzigde dit bericht op 27-12-2015 12:05
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
zondag 27 december 2015 om 13:48
Snowflake het verschilt een beetje per vk na hoe lang je een echo krijgt. Meestal is het tussen de 8-10 weken voor het eerst, maar sommige vks doen standaard een echo met 8 weken.
Omdat ik een miskraam heb gehad mag ik met 7 weken komen deze keer. Dat doen ze ter 'geruststelling'. Tussen 5,5 en 7 weken gaat het hartje kloppen dus met 7 weken moet die iig te zien zijn.
Omdat ik een miskraam heb gehad mag ik met 7 weken komen deze keer. Dat doen ze ter 'geruststelling'. Tussen 5,5 en 7 weken gaat het hartje kloppen dus met 7 weken moet die iig te zien zijn.
zondag 27 december 2015 om 15:36
Wat gaat het snel hier!!
Welkom voor de nieuwe meiden en gefeliciteerd!
Wij zijn de kerstdagen goed doorgekomen! Er zijn geen gerechten gemaakt die ik niet mag hebben, dus ook geen smoesje hoeven te verzinnen en drinken doe ik sowieso bijna nooit, dus ook dat viel niet op.
Verder nog steeds geen kwaaltjes! Het lichte bloedverlies is nu al een paar dagen gestopt en voor de rest voel ik me prima. Niet misselijk of zoiets dergelijks. Eerst maakte me dat een beetje onzeker, maar ik ga er maar gewoon blij mee zijn.
Volgende week maandag al de eerste echo, ik verheug me erop en vind het tegelijk ook spannend. Hopelijk is alles goed! Komende week moet ik t/m donderdag werken, dat zorgt tenminste voor wat afleiding
Welkom voor de nieuwe meiden en gefeliciteerd!
Wij zijn de kerstdagen goed doorgekomen! Er zijn geen gerechten gemaakt die ik niet mag hebben, dus ook geen smoesje hoeven te verzinnen en drinken doe ik sowieso bijna nooit, dus ook dat viel niet op.
Verder nog steeds geen kwaaltjes! Het lichte bloedverlies is nu al een paar dagen gestopt en voor de rest voel ik me prima. Niet misselijk of zoiets dergelijks. Eerst maakte me dat een beetje onzeker, maar ik ga er maar gewoon blij mee zijn.
Volgende week maandag al de eerste echo, ik verheug me erop en vind het tegelijk ook spannend. Hopelijk is alles goed! Komende week moet ik t/m donderdag werken, dat zorgt tenminste voor wat afleiding
zondag 27 december 2015 om 18:31
Het is lekker druk hier! Welkom nieuwe dames! Wij waren met Kerst een paar dagen weg dus ik heb niet geheimzinnig hoeven doen. Met oud & nieuw komen er vrienden dus dat wordt iets spannender. Ik vind het ook echt jammer dat ik nog zo lang moet wachten op de 1e echo. Bij mijn vorige zwangerschap liepen we al in het ziekenhuis voor onderzoeken enzo en toen mochten we ook al heel vroeg komen voor een eerste echo, met 6,5 week. Nu pas met 9,5 week. Maar goed, probeer het ook maar positief te zien, want het is wel super fijn dat het nu zo snel gelukt is
zondag 27 december 2015 om 18:35
zondag 27 december 2015 om 18:44
Vind ik een goed idee Suze! Ik weet niet hoeveel dames er al gereageerd hebben en mee willen schrijven? Ik zou zelf zeggen tot 20-25 dames en dan slotje, want er zijn altijd mensen die maar kort meeschrijven en dan blijft er een leuk groepje over! Goed idee?
Ik ga morgen weer een test doen, dan ben ik precies 4 weken. Hoop op een duidelijke test nu (gisteren lichte streep).
Psycho spannend hoor, maar super fijn dat je al deze week terecht kan!
Ik ga morgen weer een test doen, dan ben ik precies 4 weken. Hoop op een duidelijke test nu (gisteren lichte streep).
Psycho spannend hoor, maar super fijn dat je al deze week terecht kan!
zondag 27 december 2015 om 18:55
Gefeliciteerd en welkom nieuwe dames!
Vanmorgen nog een keer een test gedaan
Waarom weet ik niet maar in ieder geval een dikke vette streep. De dagen kruipen voorbij en toch gaat het ook weer hard. Begin ineens erg vermoeid te raken dus ik heb al moeite om dit bij te benen. Tabel sluiten lijkt me dan ook wel een puik plan.
Vanmorgen nog een keer een test gedaan
zondag 27 december 2015 om 18:59
@Suze, ik zou hierna inderdaad een slotje op tabel zetten. Slotje op topic mag niet. We kunnen dan aangeven aan nieuwe schrijfsters dat 't voor hen wellicht leuker is een nieuw en rustig topic te starten?
Vandaag een lekker rustig dagje na alle kerstdrukte.
Morgen ga ik fijn rommelen in huis. Ik heb ook wel weer zin om te werken, maar heb nog een week vakantie.
@buik, ik merk ook al dat m'n broeken wat strakker zitten en denk dat ik me al redelijk snel ga overgeven aan positiekleding. Haha.
@echo, mijn verloskundige doet intake rond 8 weken en echo rond 10 weken. Omdat ik ivm vruchtbaarheidsonderzoeken in het ziekenhuis liep heb ik daar mijn eerste echo. Daar doen ze het blijkbaar vroeg, want heb hem met 7,5 week. Daarna kan ik gewoon naar verloskundige in principe.
Vandaag een lekker rustig dagje na alle kerstdrukte.
Morgen ga ik fijn rommelen in huis. Ik heb ook wel weer zin om te werken, maar heb nog een week vakantie.
@buik, ik merk ook al dat m'n broeken wat strakker zitten en denk dat ik me al redelijk snel ga overgeven aan positiekleding. Haha.
@echo, mijn verloskundige doet intake rond 8 weken en echo rond 10 weken. Omdat ik ivm vruchtbaarheidsonderzoeken in het ziekenhuis liep heb ik daar mijn eerste echo. Daar doen ze het blijkbaar vroeg, want heb hem met 7,5 week. Daarna kan ik gewoon naar verloskundige in principe.
zondag 27 december 2015 om 19:34
Ik denk dat er toen meer kinderen met een open ruggetje werden geboren. Aan de ene kant kant is het fijn dat 'we' tegenwoordig een hoop weten, maar goed dat brengt ook onzekerheden met zich mee. Vriendin van mij is kinderfysio en heeft nog altijd redelijk wat patiëntjes met een open ruggetje.
Ik heb wel een alles in 1 mama vitamine. Ik maak deze pot op en dan hoef ik ook geen foliumzuur meer. Het schijnt dat je in het begin ook wat meer vit D moet hebben.
Ik heb trouwens van de kerstbon het boek van Beatrijs Smulders 'Veilig Zwanger'. Echt een heerlijk naslagwerk met veel weetjes en tips. Je leest het zo weg. Voor de anderen die ook voor het eerst moeder gaan worden wellicht handig!
Ik wil ook mee gaan doen met MvM, maar die bel ik in het nieuwe jaar wel
Ik heb wel een alles in 1 mama vitamine. Ik maak deze pot op en dan hoef ik ook geen foliumzuur meer. Het schijnt dat je in het begin ook wat meer vit D moet hebben.
Ik heb trouwens van de kerstbon het boek van Beatrijs Smulders 'Veilig Zwanger'. Echt een heerlijk naslagwerk met veel weetjes en tips. Je leest het zo weg. Voor de anderen die ook voor het eerst moeder gaan worden wellicht handig!
Ik wil ook mee gaan doen met MvM, maar die bel ik in het nieuwe jaar wel
zondag 27 december 2015 om 19:38
Zusje ik slik ook die can Davitamon, maar je kan ook die capsules kopen met visolie, die glijden wat makkelijker je keel in en mag je volgens mij ook op kauwen. En anders kan je ook losse foliumzuur tabletjes kopen, die zijn heel klein en daar moet je er dan meer van nemen.
Wat goed dat je meedoet aan MvM. Ik ga ook weer meedoen. Ik wacht nog even een paar dagen met opgeven, vind t na m'n miskraam toch wel spannend om alles weer in gang te zetten, dus wacht nog ffies. Ben morgen ook pas 4.0 dus heb de tijd!
Wat goed dat je meedoet aan MvM. Ik ga ook weer meedoen. Ik wacht nog even een paar dagen met opgeven, vind t na m'n miskraam toch wel spannend om alles weer in gang te zetten, dus wacht nog ffies. Ben morgen ook pas 4.0 dus heb de tijd!
zondag 27 december 2015 om 19:44
@Bloempje, herkenbaar hoor. De vorige keer kreeg ik de dag dat de instructrice van MvM kwam, mijn miskraam. Ik kreeg toen overigens wel een heel lief kaartje van ze. Ik heb nog erg lopen twijfelen, maar uiteindelijk toch maar besloten het hele gebeuren in gang te zetten.
Ik heb nu inderdaad die kleine tabletjes en die neem ik in de juiste dosering in. Ook heb ik die met visolie. Misschien dat ik er dan inderdaad op kan kauwen. Ik zal eens kijken. Thanks!
@Meme, dank je voor de tip van het boek!
Ik heb nu inderdaad die kleine tabletjes en die neem ik in de juiste dosering in. Ook heb ik die met visolie. Misschien dat ik er dan inderdaad op kan kauwen. Ik zal eens kijken. Thanks!
@Meme, dank je voor de tip van het boek!
zondag 27 december 2015 om 20:30
Hoi meiden,
Vanmorgen had ik een positieve zwangerschapstest
Afgelopen maandag had ik al getest en die was negatief, dinsdag weer en die was een beetje onduidelijk en vandaag een knal positieve.
Afgelopen augustus heb ik een missed abortion gehad. Ik vind het nu allemaal erg spannend.
Dit wordt trouwens m'n 2e kindje. M'n zoon is vorige maand 2 geworden.
Vanmorgen had ik een positieve zwangerschapstest
Afgelopen maandag had ik al getest en die was negatief, dinsdag weer en die was een beetje onduidelijk en vandaag een knal positieve.
Afgelopen augustus heb ik een missed abortion gehad. Ik vind het nu allemaal erg spannend.
Dit wordt trouwens m'n 2e kindje. M'n zoon is vorige maand 2 geworden.
zondag 27 december 2015 om 21:21
Zus wat heftig op dezelfde dag! Bij mij deed ik al een tijdje mee toen er met de echo geen kloppend hartje meer te zien was. Heb toen MvM gebeld, die week nog wel flessen gevuld en toen kwamen ze het vrijdag halen. Kreeg toen ook een lieve mail en een brief met een tegoedbon voor een bloemetje, erg lief. Ik heb eigenlijk geen moment getwijfeld om weer mee te doen, maar weet dat ze toch pas met 5,5-6 weken langskomen dus daarom wacht ik nog even.
Goed dat je nu die tabletjes hebt!
Gefeliciteerd Blondie en welkom! Ik herken die spanning hoor, toch de angst dat het weer mis gaat. Maar we moeten er maar vanuit gaan dat de kans dat het goed gaat veeeeeel groter is! Wanneer ben je uitgerekend?
Goed dat je nu die tabletjes hebt!
Gefeliciteerd Blondie en welkom! Ik herken die spanning hoor, toch de angst dat het weer mis gaat. Maar we moeten er maar vanuit gaan dat de kans dat het goed gaat veeeeeel groter is! Wanneer ben je uitgerekend?