Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
@Eenhoorn: Bedankt!! Ben benieuwd waar ons avontuurtje ons brengt allemaal.
@dreamer wat lief!

@iedereen

Slapen jullie ook zo slecht? Ik word dus tig keer per nacht wakker terwijl ik altijd een doorslaper en een uitslaper was. Voorgaande nachten dacht ik dat het door de buikkramp kwam maar vannacht geen centje pijn en toch voor de tweede keer wakker ook al ging ik doodmoe naar bed.
Ik lig nu ook wakker. Ik ben ontzettend misselijk.

Paar uurtjes terug ook al even wakker geweest om te plassen.

1e kerstdag met schoonfamilie (7 volwassenen en 6 kinderen) gevierd. Begin van de avond werd ik helemaal gek. Iedereen was zo druk! Ik was zo moe dat ik eerst even moest huilen in de auto. En gister onder het ontbijt met manlief ook een flinke huilbui. Ook totaal geen controle over de tranen, haha!

@Chuck en @psycho, vervelend jullie eczeem.
Hier alles goed. Merk nog steeds weinig. Precies 5 weken vandaag. Blijft onwerkelijk! Gisteravond uitgebreid kerstdiner met manlief: heerlijk zitten fantaseren: jongen, meisje, blond, bruin... Zo leuk! Qua namen nog nul inspiratie terwijl we het van oudste al voor zwangerschap wisten

@chuck: balen: ik heb psiorias maar tijdens vorige zwangerschap juist geen last van. Hopelijk nu weer.

@nieuwe led(en): welkom en gefeliciteerd!
Ik lig ook wakker!!!
Ik hoop dat dit van voorbijgaande aard is want ik heb mijn slaap nodig!
Hoi allemaal! Ik had gisteren een positieve zwangerschapstest en het leek me leuk om hier mee te kunnen schrijven. Kan dat nog?
Goedemorgen!

Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben Bloem, 28 jaar en mijn man is 38. We zijn begin februari gestart en ik had kort na mn huwelijk in juni een positieve test. Helaas na 6 weken een miskraam, maar bij de echo bleek er nog een vruchtje te zitten. Bij de 8 weken echo was helaas het hartje van dat vruchtje gestopt en ben ik een dag opgenomen en is het opgewekt met cytotec. Nu een half jaar later ben ik weer zwanger. Ik ben ontzettend blij, maar ook angstig wn ik merk dat ik het fijn vind dat hier meer danes meeschrijven die van ver komen zeg maar en ook lastige dingen hebben meegemaakt. Dan is er vast ook veel herkenning.

Ik ben nu 3 weken en 5 dagen, mijn ud is 5 september.

Als ik over een week nog steeds zwanger ben ga ik mijn verloskundige weer bellen en moeders voor moeders weer opstarten.

Ik mag met 7 weken een echo plannen in het ziekenhuis dus dat is heel fijn.

Iedereen een fijne kerst!

Is het oke als ik mezelf toevoeg in de tabel?
Gefeliciteerd en welkom meiden!!
En nu dus slaap he een uur voordat de familie op de stoep staat grrrr.

Bloempje en Bubje gefeli!!!!!
Drukke tijd met kerst, ik ga morgeno eer uitgebreid reageren!

Nieuwe meiden welkom! En natuurlijk gefeliciteerd! Spannend he? Toevoegen in de tabel is prima.

Wij hebben t gister aan mijn ouders en zusje en vriend verteld. De rest moet wachten tot na de eerste echo. Zij zijn helemaal in de wolken, zó leuk!
Dank jullie wel! Vind t erg spannend allemaal omdat t vorige keer mis ging maar ik probeer maar tegen mezelf te zeggen dat ik op m'n lijf moet vertrouwen en dat als t mis gaat ik daar toch geen invloed op heb.

Suze wat leuk en natuurlijk super fijn dat ze zo enthousiast zijn!
Gefeliciteerd nieuwe schrijfsters!
Gefeliciteerd!

Het was gisteren flink tobben om niks te laten merken🙈 Volgens mij is het gelukt.
Even een tussendoor berichtje... Wat een drukte die kerstdagen & wat ben ik ontzettend misselijk! Hihi

@eczeem/uitslag: ik heb zelf al mijn hele leven eczeem/een droge huid. Dit verbeterde na het stoppen met de pil, maar ik lijk nu tijdens de zwangerschap juist gevoeliger voor invloeden van buitenaf... Heb redelijk wat rode/droge plekjes. Denk dat mijn hormonen hierbij een grote rol spelen en vermoed (hoop) dat dat straks beter zal worden 😊 De laatste 3 jaar lijkt de echte onhoudbare jeuk gelukkig verleden tijd, dus ik mag niet klagen!

@slapen: wat een ramp! Ik ben de laatste dagen zo moe, dat in slaap vallen het probleem niet is, maar doorslapen daarentegen... Merk dat dat me met deze kerstdagen wel opbreekt. Doe tussendoor wat dutjes en probeer veel te ontspannen.

Aan de nieuwe meiden: welkom, hartstikke gezellig & natuurlijk gefeliciteerd 😃

Dan nog iets wat mij opviel... ik lijk de laatste 2 weken heel ontspannen/rustig te zijn van binnen, terwijl ik bekend ben met spanningsklachten. Herkent iemand dit? Was wel benieuwd...

Fijne dag allemaal!!
Hoi dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. We zijn 28-08-16 uitgerekend. Lees gauw bij hoor, is al flink geschreven.

We hadden 19-12 een licht positieve test in handen en vier testen verder word hij alleen maar positiever 😊 Mijn vriend en ik krijgen ons eerste kindje samen, ik heb al twee oudere kinderen.

20-01-16 gaan we voor het eerst naar de Vk.

Duurt nog zo lang voor mijn gevoel 😁

Fijne avond nog,

Liefs Natas
Goedemorgen dames,

Gisterochtend ook positief getest! Zou ik ook nog mee mogen schrijven?

En ik ben ook al 4 nachten op rij zoveel wakker. Ik slaap drie uur en ben dan minstens drie uur wakker en val dan voor een uurtje weer in slaap... Schiet niet op zo. Maar goed heb wel dit hele topic doorgelezen zo haha.
Ben alweer een uurtje wakker terwijl ik normaal tot 12.00 zou pitten. Is het nou de zwangerschap of de nervositeit?

@Nieuwe meiden: Gefeliciteerd en welkom!
Hai meiden,

Gefeliciteerd zwangere!

Bedankt voor alle felicitaties! Leuk dat ik welkom ben om mee te schrijven, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik in de tabel kom? Weet niet hoe te me lukt om dat zelf te doen...

Dat slecht slapen herken ik zo goed, ben iedere nacht rond 4u wakker. Ik merk wel dat ik 's nachts dan ineens ga liggen piekeren over vanalles, hebben jullie dat ook?

De kerstdagen hebben we overleefd! Maakte me er toch best zorgen om dus nu blij dat het geweest is. Vandaag met griep op bed, wel erg jammer maar gelukkig ben ik gewoon nog een hele week vrij dus alle tijd om uit te zieken!

@Dominioz bij mij wisselt het heel erg, kan onwijs gespannen zijn en dan ineens helemaal rustig.

@Zus, wat onwijs herkenbaar! Wij zijn om half 8 weggegaan bij m'n schoonouders (gelukkig heb ik een klein neefje waardoor we op tijd waren gaan eten) en heb zo onwijs zitten janken in de auto terug, echt met van die lange 'drama-uithalen' kan er niks aan doen, maar gebeurt gewoon.

@Chuck, die pijn heb ik ook, was voor mij mijn eerste teken dat ik dacht dat ik zwanger zou kunnen zijn. Heb nogsteeds geen last van m'n borsten maar die krampen blijven maar...

Vanochtend nog een keer getest en nu echt een hele dikke streep! Zo bijzonder!!!

Hebben jullie een idee hoe het zit met een eerste echo? Ik mag mijn verloskundige pas vanaf 6 weken bellen en kom op de website niet verder dan dat ik mijn eerste echo pas tussen de 10 en 12 weken krijg. Ik vind dat eigenlijk te laat, maak me best wel zorgen of alles wel goed is enzo.... (is nergens op gebaseerd natuurlijk maar voel te wel zo)
Ik ben ook benieuwd hoe je de gegevens kunt toevoegen aan de tabel😁

@vermoeidheid, ik moet maandag-woensdag gewoon werken en ben wel benieuwd hoe dat gaat met het weinige slapen. Vandaag doenik het gewoon rustig aan.

@kerstdagen, gingen eigenlijk perfect. Behalve het voorgerecht door schoonzusje gemaakt, carpaccio... Heb gezegd dat ik het niet zolekker vond en drie palkjes waren genoeg. De rest mocht schoonzusje hebben. Die drie plakjes heb ik kunnen wegmoffelen naar de honden. Vraag niet hoe hahaha. De rest was prima te doen, dus lekker gegeten!

@vk, ik ga morgen even bellen. Ik las dat je rond 8 weken je intake hebt. Ik zal eens vragen of je dan ook een (inwendige) echo krijgt. Die bevestiging is wel fijn. Ik ben echt in 1 keer zwanger geworden en ergens spookt het door m'n hoofd als het maar geen BBZ is ofzo. Die bevestiging dat alles goed is, is wel fijn. Maar hier hebben we 3 vk praktijken zitten binnen 2 km. Ik heb geput uit de verhalen van vrienden en de sites goed doorgenomen. Misschien zitten er nog andere bij jou in de buurt snowflake?
Ik lees zo weer bij maar hoera heb vannacht heerlijk geslapen. Gisteravond samen onder een dekentje de Muppets christmas carol gekeken toen naar bed en ben nu net wakker. 1 x eruit geweest om te plassen en meteen weer doorgeslapen. En jemig het is net of er weer een blik verliefdheid is open getrokken. Nu waren mijn man en ik al verliefde knuffelkonten maar nu is het helemaal zo haha hij wil steeds handje vasthouden, aait mijn zere buik etc etc. Ben helemaal in heaven zo. En dat terwijl dit voor hem de vierde is. Ik vind het heeel fijn dat hij toch zoveel erkenning toont voor hoe nieuw en eng het voor mij is.
Zo, ik heb even alles bij gelezen.

@kwaaltjes: Eigenlijk heb ik er nog niet zoveel. Menstruatieachtige krampen af en toe, rond 16:00 steeds wat misselijk/weeïg, duidelijkere aderen op mijn borsten en af en toe niet zo'n gezellige stemming. Ik voel me nog niet echt zwanger, maar dat komt vast nog.

@kerst: Hier is dat redelijk goed verlopen. Ik kwam er wel te laat achter dat er ergens rosbief in zat (gelukkig niet zoveel) en verder niks gegeten/gedronken wat niet mag. Hopelijk gaat oudejaarsavond ook zo soepel.

@vk: Ik twijfel wanneer ik ga bellen. Misschien morgen wel gewoon, ik vind het wel leuk om te weten wanneer we de echo hebben. (Ook handig met mijn verjaardag eind januari).

@ChuckTaylor: Fijn dat je zo lekker geslapen hebt! Dat verliefde heeft mijn man ook wel een beetje nu, alleen ik ben echt een mopperkont op het moment.
@Meme, hoe ver ben jij nu? Wat onwijs herkenbaar dat over die BBZ, daar maak ik me ook zorgen om. Ben de hele tijd op internet aan het kijken naar symptomen, ondanks dat ik er geen last van heb houdt het me soms wel wakker 's nachts...

Bij ons in het dorp zit maar 1 verloskundige praktijk (is zelfs voor de hele regio geloof ik)... Omdat ik op t moment ook wat ziek ben en onwijs hoest heb ik besloten gewoon maandag te bellen en mijn vragen en zorgen maar gewoon te bespreken (ga onwijs huilen aan de telefoon dat kan niet anders, maar zij hebben er meer verstand van dan ik en van googelen word ik alleen maar ongelukkiger..)

@Chuck, wat heerlijk dat je zo goed geslapen hebt!! Haha dat van dat knuffelen herken ik wel, gisteren toen we bij mijn ouders aan het brunchen waren, bleef ik maar zeggen: ik hou van jou lieverd. En m'n man zorgt extra goed voor me, komt me steeds knuffelen en kusjes op m'n buik enzo... helemaal verliefd hier!!

Hebben jullie er ook last van dat je broek niet meer lekker zit? 't is niet dat ie niet meer dicht kan maar wel dat het gewoon vervelende druk geeft. Gisteravond aten we bij vrienden en had ik een lang hemdje aan dus heb de halve maaltijd (ongezien) met m'n knoop open gezeten... hahaha..
@ Bubje ik ben helemaal geen mopperkont, wel ben ik rete direct. Ik kan echt als een kleuter zeggen "Ik wil bloemkool" of 'met kerst eten we stoofvlees" op een manier dat niemand het in zijn hoofd haalt mij tegen te spreken. Ik hou dr van want normaal ben ik van de lieve vrede en wik en weeg ik mijn woorden waardoor ik dan nogal lang van stof ben. Balen dat jij wel chagrijnig bent dat lijkt me echt niet tof.

@ Snowflake En dat van die broeken herken ik ook, al weken eigenlijk trek ik liever een panty of een legging aan omdat ik binnen 5 minuten een broek weer uit wil doen omdat het drukt terwijl ik ruimte genoeg heb. En een riem is helemaal een no-go.

Ben wel benieuwd wat ik straks in godesnaam moet dragen. Ik ben een vrij flinke dame met maat 44-46 die zich normaal in een beetje vintage rockabilly stijl kleedt dus circelrokken , pencil skirts en dat soort dingen. Of spijkerbroeken met bandshirts. Nou lijkt zo'n positiejeans me wel wat maar als ik bv op H&M kijk dan zijn ze er alleen in kleine maten. Ik heb ondanks mijn postuur écht geen zin om er straks als een ma flodder bij te banjeren.
@Chuck, misschien eens op marktplaats kijken voor broeken? M'n schoonzusje is nu 12 weken zwanger en ik heb gisteren lekker uitgebreid met haar over dat soort dingen zitten praten. Ze weten nog niet dat wij een kindje verwachten dus dat maakte het gesprek voor mij extra leuk . Zij vertelde dat ze een heel pakket kleding via marktplaats had gekocht. Ik heb zelf ook even gekeken, in mijn maat (40) waren er best wat dingen te krijgen. Misschien even checken voor jouw maat? En ik denk dat je shirts uiteindelijk nog best lang kan dragen... als die stomme broeken maar snel beter gaan zitten... hahaha...

@Humeur, ik ben over het algemeen iemand die altijd de lieve vrede wil bewaren maar was vorige week echt pissig op een vriendin. Heb dat toen niet uitgesproken maar achteraf denk ik dat t m'n hormonen waren.. M'n man vindt me vooral chaotisch op t moment, ik huppel van t ene onderwerp naar het andere en vergeet van alles. En ik kan echt om alles heel hard gaan huilen ineens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven