Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Wow, wat is er veel geschreven!

Ik ga proberen op zoveel mogelijk dingen te reageren.

Bloempje, wij schreven ook heel even samen in uitgerekend in februari/maart. Vond het toen zo vervelend hoe dat was gegaan met de tabel. Ik hoop dat we beiden nu lekker tot het einde mee kunnen schrijven.

Ik ben tzt wel voor een FB pagina hoor.

Onzekerheid, is misschien raar maar ik ben juist echt niet onzeker. Ik doe er idd alles aan om het juiste te doen: gezond eten, vitamines en medicatie. En meer kan ik er niet aan doen.

Klachten, ook klachten zeggen mij niet zoveel. Ik ben alle zwangerschappen zo ontzettend misselijk geweest. Tijdens de miskraam bij 14 weken had ik ook echt nog alle klachten. Ik deed voor de lol een echo op mijn werk, maar als ik die niet had gehad, haf ik echt geen idee gehad tot 2,5 week later het bloedverlies begon.

In de week na de slechte echo heb ik nog vreselijk liggen braken.

Ik begin nu alweer misselijk te worden. Daar zie ik nog meer tegenop dan mijn gecompliceerde zwangerschap.

Partner, wat lief dat jullie allemaal van die verliefde partners hebben. Mijn man is al niet van het enthousiaste type, maar zeker gezien onze voorgeschiedenis is hij nog erg voorzichtig. Maar hij is er natuurlijk wel heel blij mee hoor.

Bevalling, ik zie niet op tegen de bevalling. Ik heb de vorige keer echt een bevalling from hell gehad (lees inleiding ivm acute HELLP en infectie, bij 6 cm spoedkeizersnede onder algehele narcose ivm placentaloslating), dus nu ga ik sowieso een geplande keizersnede krijgen bij 37 weken. Een vaginale bevalling is niet bespreekbaar mijn gyn.

Maar dat ik überhaupt erbij ben als ons kindje geboren wordt en ik hem of haar in de 1e 3 dagen zie ben ik al super tevreden.

Menstruatiekrampen en bloedverlies, ik heb ook altijd veel krampen alsof ik ongesteld wordt. Dat voelt voor mij inmiddels bekend. Ook iedere zwangerschap bloedverlies gehad. Dat went nooit eerlijk gezegd.
Zo raar, nu dacht ik echt dat steeds de 1e woorden dikgedrukt zouden zijn, maar het lukt me maar niet.

Voordat ik ga typen duw ik op de dikke B en dan na het woord dat dikgedrukt moet zijn druk ik er nog een keer op.

Heeft iemand tips?
Oww en fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een maatje meer. Ik heb maat 46/48 en maak me ook al zorgen over de kleding.

De vorige zwangerschap 5 maanden in bed doorgebracht, dus had toen altijd een shirt en joggingbroek aan. Maar nu hoop ik dat ik niet al die maanden op bed hoef te liggen en wil dan toch wel wat leuke kleding.

Zal wrs wel Bonprix gaan worden.
Ik heb trouwens 4 jan mijn 1e echo (voor in de tabel, dikgedrukt lukt dus niet😊)
Nou ik haal denk ik bij H&M mama wel wat leggings die hoog sluiten. Ik heb veel rokjes van katoen en vesten dus kan hopelijk de meeste van mijn normale kledingstukkekn nog wel aan. Wellicht wat tops halen waar ik meer ruimte in heb. Maar mijn rock & roll jurken moeten denk ik maar even in de kast blijven :D
@snowflake: geen zorgen om dat bruinverlies! Dat heb ik ook de eerste 1,5 week na de positieve test gehad. Volgens de gynaecoloog is het oud bloed en kan het geen kwaad, zolang het niet helderrood wordt met stolsels.

Voor mij is de roze wolk er ook nog niet echt, maar begint wel langzaam te komen Maar dat komt meer omdat ik nog niet echt besef of durf te beseffen dat ik gewoon zwanger ben! Ook door het gebrek aan kwaaltjes. Ik denk dat het nieuws bij mij echt land als ik de echo heb gehad en mijn familie heb ingelicht

Maak je geen zorgen om je gevoelens. Er is nu zoveel gaande in je lichaam, ook qua hormonen, dat zou ook een oorzaak voor je onrustige gevoelens kunnen zijn. Het komt vast helemaal goed hoor!
Sorry dat im trouwens niet op iedereen reageer, maar het gaat zo snel. Zal de leeftijd wel zijn...
Wolkje, of je hormonen

FB Groep, vind ik leuk, maar nu nog niet. Liever pas nadat iedereen weet dat ik in verwachting ben.

Eenhoornn, als je dikgedrukt wil, druk je inderdaad op die B. Er komt dan [ b ] [ / b ] te staan. Uiteraard zonder de spatie. Tussen ] [ deze tekens vul je dat het woord in wat je dikgedrukt wil hebben. Bijvoorbeeld [ b ] dikgedrukt [ / b ]. Ik hoop dat het duidelijk is.

Jij hebt trouwens erg heftige zwangerschappen gehad zo te lezen! Ik vind je een topper dat je zo positief bent!

Bevalling, tsja, ik maak me er nog niet druk over. Eerst maar eens de 12 weken halen Er is hier op het forum een topic over bevallingblunders. Erg leuk om te lezen!

Kwaaltjes, vallen gelukkig erg mee. Ben alleen best vermoeid en slaap slecht(er). Volgens mijn man slaap ik erg onrustig en lig ik veel te draaien en te woelen.

Onzeker, ik ben ook super onzeker. Ik heb nu een moment dat ik het liefst keihard ga liggen huilen. Haha. Lang leve de hormonen. Sprak vanmorgen mijn collega, die weet dat ik zwanger ben, en ze vroeg of het al tot ons was doorgedrongen. Toen gaf ik ook toe dat ik nog helemaal niet blij durf te zijn. Soms ben ik erg blij, maar zodra ik naar het toilet ga ben ik bang voor bloed. Toch een klein trauma opgelopen van mijn miskraam denk ik...

Man Man zei trouwens net... Ik vind je zo schattig nu je zwanger bent! Ook moet ik steeds rustig aan doen en mag ik gelijk niks meer tillen, hahaha!

Mijn vorige zwangerschap was ik echt hopeloos... Hij kon niks goed doen. Nu ben ik gelukkiger nog liever
@Wolkje, thanks! Ik heb hetzelfde als jij denk ik, even de echo afwachten.

@Eenhoorn, heftig die vorige bevalling! Hoop voor je dat het nu inderdaad beter gaat en je gewoon je kindje direct kan zien en vasthouden!

Net een high-tea gehad met vriendinnen, fijn even die afleiding en ik kreeg ineens kriebels en behoefte om kleine sokjes te kopen... Dat ga ik dus maar doen van de week . Die afspraak die nu staat voor 18 januari geeft ook echt wel rust. De vk zei nog tegen me: 'zolang het niet misgaat mag je er vanuit gaan dat het gewoon goed is' en daar houd ik me gewoon maar aan vast voor nu.

Tijdens die hightea was t trouwens nog niet zo makkelijk allemaal.. Een van m'n vriendinnen vroeg uit het niets of ik niet toevallig zwanger was.... Zonder aanleiding ofzo, meer als grapje... Ik voelde me zo voor paal staat. Had net heel netjes de carpaccio en gerookte zalm weg weten te managen begint zij ineens... Heb maar nee gezegd en moeilijk gekeken (en rood geworden enzo), hoop niet dat het al teveel opviel. Ik denk best dat we er achteraf om kunnen lachen maar hoop niet dat ik dit de komende weken nog vaker ga hebben. Voel me al zo 'anders' dan de rest. Hoe doen jullie dat? Ook met dingen als een vrijdagmiddagborrel enzo??

@Facebook, lijkt me gezellig maar inderdaad vanaf 12 weken, als ik zeker weet dat het allemaal goed zit.
@Zus, lees je berichtje nu pas... Wat fijn dat je man zo goed voor je zorgt! Hier ook, echt heerlijk!

begrijpelijk dat het nu extra spannend in na je miskraam. Ik heb het al dat ik steeds naar de wc ga als ik ook maar iets voel dus kan me voorstellen dat dat bij jou nog meer is... Dan is 12 weken heel lang....
@snowflake, te schattig. Ik heb ook van die ienimini sokjes. Ik had ze gekocht voor man omdat ik had getest zonder hem. Verwachtte geen positief resultaat.

Lastig van die high tea. Vervelend dat je vriendin dat zo rechtstreeks vroeg. Wist ze dat jullie bezig waren?
Nee, dat weten alleen m'n 2 beste vriendinnen en verder niemand. Wat een leuke verrassing is dat voor je man!
@bevalling, daar maak ik me (nog) niet zo druk over. Eerst de twaalf weken maar eens halen!

@sociale eet/drinkverplichtingen, dat vind ik gewoon nog lastig. Heb echt het gevoel dat ik iedereen de hele tijd aan het voorliegen ben haha. Ik ga naar alle feestjes met de auto en moet dus wel terug rijden. Goede vrienden waar ik wel eens mee eet ga ik gewoon zeggen dat we bezig zijn zwanger te worden. Ik neem aan dat ze er over een dikke maand wel om kunnen lachen. En ik houd gewoon even de boot af. Werd ook al gevraagd voor wen wandelvakantie in Schotland voor mei/juni. Nou dan ga ik de bergen niet meer in, maar ja dat is wat lastig vertellen haha.

@latten, iemand vroeg hoe dat bevalt. Nou het is hard werken en niet altijd leuk. Ik zal het echt nog wel zwaar krijgen af en toe. Ik werk fulltime en heb de zorg voor 2 actieve honden. Dus heel vroeg naar bed kan niet zo goed. Maar met een jaar is er wellicht uitzicht op een baan vanuit NL voor manlief. We kijken gewoon steeds wat het beste is.

@baby uitzet. Ik heb nog niks gekocht, maar me al wel goed georiënteerd wat ik wil qua kinderwagen enzo. Ook al goed kunnen spieken bij vrienden wat mij handig lijkt en wat juist niet.

@kwaaltjes, ik was afgelopen dagen de hele dag misselijk. Ik eet nu vaker kleinere porties en vandaag ging best goed. Ik heb af en toe nog wat krampjes, verder niks. Ohja en ik heb gewoon geen zin meer in zoete dingen. Dus tot zover valt het heel erg mee haha.
Thisisit het kwartje valt nu pas! Wat leuk je hier te treffen! Jeetje dat is snel gelukt zeg, wat heerlijk! En je hebt gelijk in 90 procent vd gevallen gaat het goed. En gezien het feit dat ik vorige keer bij die andere 10 hoorde, vind ik dat ik nu wel bij de 90 mag zitten .

Eenhoornn wat super fijn dat je weer zwanger bent en ook weer mega spannend! Ik herinner je inderdaad nog; jij kwam vlak voor mijn slechte nieuws. Hopelijk inderdaad hier samen naar de eindstreep!

Zus dat heb ik ook, soms heel blij en als ik naar de wc ga maakt mn hart een overslag. Ik hoop zo dat mij bloedverlies bespaard gaat blijven (ook als t goed zit), want ik denk dat ik dat echt slecht trek.

Als je je aanmeld voor de ouders van nu box en je haalt hem niet op, wordt ie na 4-5 maanden bij je thuisbezorgd. Hij werd twee maanden geleden bij onze buren bezorgd, auw....zijn jullie zwanger? Eh nee niet meer (er stat met koeienletters op : uw zwanger box!)

Heb hem achterin de kast gegooid, samen met de Blije Doos en besloten pas open te maken als ik weer zwanger ben. Ik heb ze net uitgepakt: zo leuk! Zitten allemaal spulletjes in. Voel me nu al een beetje meer zwanger

Snowflake wat vervelend zo'n opmerking. Ik kan daar ook altijd slecht tegen. Hoop dat ze niets doorhad!
Oh wat slecht bloempje van ouders van nu. Dan kunnen ze hem beter hergebruiken voor anderen. Kan me voorstellen als je een mk krijgt dat dit het laatste is waar je op zit te wachten!
Ja zeker slecht....had me ook afgemeld op de site en de tig mails met bonnen im hem op te halen genegeerd, maar het zijn volhouders. Dus mijn tip: meld je pas aan met 12 weken. Volgens mij kan je hem toch pas vanaf een week of 12-14 ophalen.
Jeetje wat slecht zeg van ouders van nu.

Ik had dat met zo'n wekelijkse mail. Het uitschrijven lukte steeds niet waardoor ik iedere maandag een mail kreeg met de ontwikkelingen van die week. Op gegeven moment heb ik echt een kwaad mailtje gestuurd dat ik er na mijn miskraam niet steeds op zat te wachten en waarom ze m'n mail steeds niet uitschreven. Daarna was t over...
Ja daar had ik ook last van. Kreeg laatst zelfs nog een mail van een bedrijf: gefeliciteerd u bent 31 weken zwanger, de laatste loodjes!

Gelukkig raakte het me toen niet zo meer. Krijg ook nog post binnen van prenatal enzo (ik had me destijds echt al overal voor aangemeld) en die heb ik in mn 'zwangerschapsla' gestopt. Die heb ik gisteren weer geopend!

Wat wel lekker is, is ons verlof in de zomer! Al hoop ik dat t niet mega warm is, volgens mij is snikheet ook niet echt super als je hoogzwanger bent. Iemand ervaring van de moeders?
Knip
Mijn dochter is ook van september dus ervaring met zwanger in de zomer Vond het aardig te doen, hield bij warm weer wel veel vocht vast.
Qua uitzet heb ik al wat dingen maar dat komt omdat ik zeer specifieke dingen zoek die echt uit de jaren 50 zijn. Dus wanneer ik iets zie op marktplaats wat echt te gaaf is en in de buurt dan ga ik het wel halen ja met het idee dat ik het weer verkoop als het niet gaat lukken en nooit gaat lukken. Dus vandaag heeft mijn man een jaren 50 commode en bedje opgehaald en ik heb ook al een kinderstoel.

Als ik mijn smaak dingen gewoon bij de prenatal zou kunnen kopen had ik daar geen haast mee. Nu koop ik wat op mijn pad komt.

Maar nu is het wel weer even goed hoor want heb een bedje een commode een wandelwagen en een eetstoel en mijn schoonouders hebben mijn mans oude wiegje bewaard en mijn moeder heeft nog mijn oude box op zolder staan.

Het geeft wel rust dat de grote dingen er al zijn.

Maar man o man ik word gek van mijn borsten! Ik heb al een 85E cup en nu knellen mijn BHs nu al. Het is net alsof die dingen gaan ontploffen en ze zitten me echt in de weg. Hoe groot gaat dat nog worden?
Oh dat is wel gaaf Chuck! Dan heb/krijg je vast ook zon oude kinderwagen met van die grote wielen of niet? Snap dat hecdan al wat koopt als er wat moois voorbij komt.

Misschien kunnen de huidige moeders iets zeggen over hoeveel maten je groeit. Ik heb van het weekend ook al 2 bh's besteld met een cupmaat groter. Het zit gewoon niet meer goed. En qua kleding dan. Ik las dat het heel normaal is om 15 kg aan te komen. Zit dat vooral rond je buik natuurlijk, maar zijn jullie ook 1 of meerdere maten gestegen in je confectiemaat. Dan kan ik er met shoppen alvast wat rekening mee houden haha.

En vannacht eindelijk weer eens lekker doorgeslapen!
Ja ben ook super blij mij hier te kunnen melden Thisisit.

En gewoon positief blijven en in je eigen woorden blijven geloven! En nog 1 week en dan zijn de feestdagen voorbij en wordt het vast makkelijker!

Thanks voor de info Dootje! Al dat vocht kijkt me geen pretje.

Volgens mij verschilt het erg per persoon hoe groot je borsten worden. Een goede vriendin van mij ging afgelopen zwangerschap van D naar G, maar een collega van mij kon haar hele zwangerschap dezelfde bh's aan. Dus je moet een beetje 'geluk' hebben. Ik heb zelf een B, dus van mij mag er wel wat volume bijkomen .

Chuck ik ben heeeeeel nieuwsgierig naar een foto van jullie babykamer over een aantal maanden. Cool hoor!
Chuck wat gaaf! Logisch dat je dan nu alvast op 'jacht' bent gegaan naar wat uitzet.

Ik ben daar zelf heel voorzichtig in, wil pas dingen gaan aanschaffen als ik over de 12 weken ben (behalve dan een paar kleine dingen zoals sokjes ofzo) als het dan mis gaat heb ik niet heel veel spullen in huis. Ik heb erg veel spullen die ik van vriendinnen over kan nemen. Een goede vriendin van mij heeft een maxicosi gekocht voor haar kindje en die heb ik gewoon alvast geclaimd . Wel een goed idee om ook na de 12 weken pas een blije doos enzo aan te vragen. Had ik nog niet zo over nagedacht.

@ Borsten, ik heb cup F, best flink al dus en vind dat sowieso super vervelend. Het past opzich wel bij mijn figuur maar ik wil ze liever niet er veel groter de komende maanden. Ik merk wel dat ze 's avonds een soort gloeien maar echt groeien heb ik nog niet gemerkt. Dus ik hoop dat de mijne gewoon lekker blijven zoals ze zijn
verlof, ja! Lekker in de zomer 😊 Wij gaan altijd rond die tijd op vakantie en meestal gaan we rond deze tijd boeken. Mijn vader vroeg van de week wat dit jaar onze bestemming zou zijn...

Ben inderdaad wel bang voor 't vocht. Van mij hoeft t niet bloedheet te zijn. Ook zo warm met bevallen

chuck, gaaf zeg! Vind het echt leuk als iemand zn eigen stijl heeft en volgt. Ook ik ben tzt benieuwd naar jullie babykamer.

borsten, ik zit nu tussen een E en F cup in. 5 jaar geleden borstverkleining gehad van een H naar D cup. Het is niet met zekerheid te zeggen of ik borstvoeding kan geven of dat met de operatie de melkllieren zijn doorgesneden. Ze probeerde het niet te doen in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven