Gezondheid alle pijlers

3D-films

27-12-2015 13:52 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik keek gisteren naar Star Wars 3D, dus ik keek naar die film met een 3D-bril. Ik vind het 3D-effect wat te sterk, als ik kijk naar de gebeurtenissen in de film op dat moment. Ikzelf heb geen vervelende na-effecten van deze manier van kijken naar die film. De vorige film die ik heb gezien was Avatar.

Wat zijn voor jullie de gevolgen van het kijken naar die film?

Waarom krijgen mensen hoofdpijn na het kijken naar zo'n film?

Vroeger was het mogelijk om naar 3D-krantenfoto's te kijken en daarbij werd een brilletje geleverd met een rood en een blauw "glas". Daarmee kreeg je een 3D-sensatie bij het kijken naar die foto's. Maar ik liet anderen ook naar die foto's kijken met dat brilletje op, maar die "merken" niets. Ze zien die foto's, maar ervaren niet die extra sensatie. Is dat dan per persoon verschillend, die beleving?

Het gaat bij mij vooral om de medische kant van 3D-films; daarom staat het in de pijler Gezondheid.
World of Warcraft: Legion
ik vind 3 d films geweldig, maar krijg er enorme hoofdpijn van die 2 dagen aanhoudt.
wij slapen nooit.
Wij gaan altijd naar imax 3d. Nog scherper beeld en geluid. Gewoon bioscoopscherm valt daarna ook weer altijd tegen.
Ik hoor bij de 10 procent die er weinig van ziet. Daarom is een deel wazig en de ondertiteling danst alle kanten op. Die is echt niet te lezen. Ik ga waar mogelijk naar 2d. Van mijn man heb ik een "3d naar 2d-bril" gekregen. Die zet het 3d beeld weer om naar 2d. Echt een verademing. Koste 7 euro ofzo.

Helaas zijn er steeds meer films in 3d.
quote:okkervil schreef op 27 december 2015 @ 14:06:

Van mijn man heb ik een "3d naar 2d-bril" gekregen. Die zet het 3d beeld weer om naar 2d. Echt een verademing. Koste 7 euro ofzo.Die brillen zijn duurder blijkbaar dan een 3D-bril, die volgens mij mij 1 euro gekost heeft...
Ik heb 1 x een 3d film in de bios gezien, daarna nooit meer gedaan. Ik kan er niet tegen, wordt er draaierig en misselijk van, helaas. Want ik vind het wel mooi.
quote:hans66 schreef op 27 december 2015 @ 14:15:

[...]

Die brillen zijn duurder blijkbaar dan een 3D-bril, die volgens mij mij 1 euro gekost heeft...Dat hangt af van het soort techniek. Een bioscoop werkt vaak met actieve brillen, daarin zitten 2 lcd schermpjes die om de beurt zwart worden (50 keer per seconde). Een TV werkt vaak met gepolariseerd licht, die brillen zijn goedkoper, maar die werken vooral in het midden van de bril, in je ooghoeken heb je dan nauwelijks diepte. De voorste rijen in de bios zouden daar niet blij van worden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Een mogelijke oorzaak van hoofdpijn en vermoeidheid wordt gegeven in:

https://www.youtube.com/watch?v=_xg5cC6jk50
De enige goede 3D films die ik heb gezien zijn animatiefilms. "Gewone" films in 3D vallen altijd een beetje tegen vind ik. De 3D effecten worden sowieso te vaak gebruikt om een slechte film te maskeren. Een echt goede film heeft geen 3D nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven