Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic

woensdag 15 oktober 2008 om 09:05
Wij zijn ihk van de financien eens niet naar de AH gegaan maar naar de Digros, voor de weekboodschappen.
Hebben daar dezelfde dingen gekocht als altijd, muv groenten en fruit, die koop ik vandaag op de markt (biologisch en dat heeft de Digros bijna niet). Scheelde echt 40 euro! Op maandbasis is dat gewoon 160 euro minder aan boodschappen, dus dat blijven we mooi doen. En dan hadden we er ook nog voor 10 euro wasmiddel bij, iets wat niet elke week hoeft. Bij de appie rekenen we (alleen etenswaren) zo'n 130-140 euro af, bij de Digros 100. Ben helemaal blij, werd geinspireerd door dit topic en schrok me rot van onze uitgaven aan boodschappen.
Hebben daar dezelfde dingen gekocht als altijd, muv groenten en fruit, die koop ik vandaag op de markt (biologisch en dat heeft de Digros bijna niet). Scheelde echt 40 euro! Op maandbasis is dat gewoon 160 euro minder aan boodschappen, dus dat blijven we mooi doen. En dan hadden we er ook nog voor 10 euro wasmiddel bij, iets wat niet elke week hoeft. Bij de appie rekenen we (alleen etenswaren) zo'n 130-140 euro af, bij de Digros 100. Ben helemaal blij, werd geinspireerd door dit topic en schrok me rot van onze uitgaven aan boodschappen.

woensdag 15 oktober 2008 om 15:46
Zo heb weer boodschappen gedaan bij de lidl en bij bas.
Lidl;
Wijn pinotage 1,99 kwam van de week op reclame tv ben benieuwd of ie lekker is en geen hoofdpijn veroorzaakt hihi.
Bockworsten 1,39.
2 xcotage cheese 1,38
komkommer 2 x 1,38
verse geitenkaas 1,99
pak zakdoekjes 4 laags 0,89
Totaal: 9,46
Bas;
Biogarde roer 0,55
wasverzachter 1,39
tomatenketchup 0,79
wattenschijfjes klein 0,99
wattenschijfjes groot 1,15
oral b tandenstokers 2,29
totaal; 7,16
alles bij elkaar opgeteld dus; 16,62
Lidl;
Wijn pinotage 1,99 kwam van de week op reclame tv ben benieuwd of ie lekker is en geen hoofdpijn veroorzaakt hihi.
Bockworsten 1,39.
2 xcotage cheese 1,38
komkommer 2 x 1,38
verse geitenkaas 1,99
pak zakdoekjes 4 laags 0,89
Totaal: 9,46
Bas;
Biogarde roer 0,55
wasverzachter 1,39
tomatenketchup 0,79
wattenschijfjes klein 0,99
wattenschijfjes groot 1,15
oral b tandenstokers 2,29
totaal; 7,16
alles bij elkaar opgeteld dus; 16,62
woensdag 15 oktober 2008 om 15:49
Ik riep wel heel hard dat we vandaag geen boodschappen hoefden te doen, maar er lag niet zoveel vlees meer in de vriezer, en de sla die nog in de koelkast lag, is bruin... dus toch even de C1000 ingelopen en 6,83 uitgegeven aan: ijsbergsla, 3 rundertartaartjes, champignons en geitenkaas.
6, 83 erbij dus, wordt totaal 94,52
6, 83 erbij dus, wordt totaal 94,52
woensdag 15 oktober 2008 om 19:52
woensdag 15 oktober 2008 om 20:21
Pfff er zijn vandaag 2 weken voorbij na 1 okt. en ik ben echt geschrokken wat er hier doorheen gaat. Nu zat er natuurlijk wel een verjaardag bij met behoorlijk dure boodschappen, dus dat gebeurd ook niet elke week gelukkig.
Maar ik ga echt proberen om wat minder uit te geven. Meer aan verantwoorde, biologische producten, minder aan zoetigheden, vette happen e.d. Ik vind dat ik het makkelijk moet kunnen redden voor 100 euro p. week.
Daar probeer ik me aankomende week aan te houden.
Maar ik ga echt proberen om wat minder uit te geven. Meer aan verantwoorde, biologische producten, minder aan zoetigheden, vette happen e.d. Ik vind dat ik het makkelijk moet kunnen redden voor 100 euro p. week.
Daar probeer ik me aankomende week aan te houden.
...
woensdag 15 oktober 2008 om 20:28
Sprokkelman kwam rond 7 uur terug van de AH. Was wel blij want dan hoef ik op mijn vrije dag morgen niet.
De schade bedroeg EUR 50,74
We hadden
keukenrollen, 3 cola zero, 3 fernandes, bosuien, komkommer, melk, spruiten, 2 aquarius, chips, wokvlees, bananen, granny appels, mandarijnen, seven up 2 basmatirijst, 2 dozen pitloze druiven, garnalen, een blok milner kaas, 1 rode paprika, vaatwastabletten, schoonmaakmiddel en thee.
De schade bedroeg EUR 50,74
We hadden
keukenrollen, 3 cola zero, 3 fernandes, bosuien, komkommer, melk, spruiten, 2 aquarius, chips, wokvlees, bananen, granny appels, mandarijnen, seven up 2 basmatirijst, 2 dozen pitloze druiven, garnalen, een blok milner kaas, 1 rode paprika, vaatwastabletten, schoonmaakmiddel en thee.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 15 oktober 2008 om 22:46
Hoe was de nasi Villa Hollandia? (nu ik me toch al vereerd voel dat mijn gekook andere keukens indringt ben ik wel benieuwd naar de resultaten)
Hier vanavond piepers, spinazie en hamburger, 't kan niet elke dag hoogstaand zijn. Geen boodschappen. Ik wilde deze maand zo'n 10% gaan besparen op ons normale budget van 290, dat lijkt voorlopig te gaan lukken, als ik zo door ga komen we rond de 250 euro uit deze maand, toch bijna 15% minder, door alleen bewuster te shoppen.
Hier vanavond piepers, spinazie en hamburger, 't kan niet elke dag hoogstaand zijn. Geen boodschappen. Ik wilde deze maand zo'n 10% gaan besparen op ons normale budget van 290, dat lijkt voorlopig te gaan lukken, als ik zo door ga komen we rond de 250 euro uit deze maand, toch bijna 15% minder, door alleen bewuster te shoppen.
donderdag 16 oktober 2008 om 09:09
Even nieuwsgierig: kopen jullie nooit bloemen? (of zet je dat hier niet bij?
In mijn maandbedrag tot nu toe zit bijna 30 Euro aan bloemen.
@Queenie, hier ook behoorlijk wat extra uitgegeven voor verjaardag. Maar ook zonder dat geef ik behoorlijk wat geld uit aan boodschappen. Als ik 'goedkoop' vlees zou kopen, zou ik alleen daar op al heel wat kunnen bezuinigen.
Zag gisteren op tv een reclame van de Lidl voorbijkomen, 5 braadworsten voor ¤ 1,25.
Dat kan toch alleen maar afvalvlees zijn??
@Queenie, hier ook behoorlijk wat extra uitgegeven voor verjaardag. Maar ook zonder dat geef ik behoorlijk wat geld uit aan boodschappen. Als ik 'goedkoop' vlees zou kopen, zou ik alleen daar op al heel wat kunnen bezuinigen.
Zag gisteren op tv een reclame van de Lidl voorbijkomen, 5 braadworsten voor ¤ 1,25.

donderdag 16 oktober 2008 om 09:27
quote:Pauline65 schreef op 16 oktober 2008 @ 09:09:
Ik heb wel 'n mandje met hei gekocht (9 euro) maar dat niet meegeteld omdat het een kadootje was.
Bloemen koop ik zelden. In 't voorjaar wel altijd mandjes met hyacinten e.d. maar gewone bloemen heb ik niet zoveel mee. Een tijdje terug trouwens wel rozen gekocht bij de AH voor 'n paar euro, maar die heb ik gebruikt om te fotograferen, dus die heb ik allang terug verdiend.
Ik heb wel 'n mandje met hei gekocht (9 euro) maar dat niet meegeteld omdat het een kadootje was.
Bloemen koop ik zelden. In 't voorjaar wel altijd mandjes met hyacinten e.d. maar gewone bloemen heb ik niet zoveel mee. Een tijdje terug trouwens wel rozen gekocht bij de AH voor 'n paar euro, maar die heb ik gebruikt om te fotograferen, dus die heb ik allang terug verdiend.
donderdag 16 oktober 2008 om 10:19
quote:Pauline65 schreef op 16 oktober 2008 @ 09:09:
Ik koop nooit bloemen. Sinds de euro vind ik het belachelijk om minimaal 5 euro te betalen voor een miezerig bosje bloemen dat binnen een week dood is. Mijn man neemt soms iets voor me mee. Ik vraag tegenwoordig om bijvoorbeeld een kleine hortensia, die kan in een potje ook weken op tafel staan. Meer value for money dan gewone bloemen.
Braadworsten koop ik ook niet. Omdat ik dat inderdaad vies vlees vind. Ik eet liever geen vlees dan braadworsten. :puke:
Gisteren 9 euro uitgegeven bij AH:
- kabeljauwballetjes
- woksaus
- kant en klare basmati rijst
- gele paprika
- zak pepernoten
Niet budget, maar ik wilde een beetje makkelijk eten omdat we nog gingen sporten.
Mijn totaal komt daarmee op ¤ 168,29
Ik koop nooit bloemen. Sinds de euro vind ik het belachelijk om minimaal 5 euro te betalen voor een miezerig bosje bloemen dat binnen een week dood is. Mijn man neemt soms iets voor me mee. Ik vraag tegenwoordig om bijvoorbeeld een kleine hortensia, die kan in een potje ook weken op tafel staan. Meer value for money dan gewone bloemen.
Braadworsten koop ik ook niet. Omdat ik dat inderdaad vies vlees vind. Ik eet liever geen vlees dan braadworsten. :puke:
Gisteren 9 euro uitgegeven bij AH:
- kabeljauwballetjes
- woksaus
- kant en klare basmati rijst
- gele paprika
- zak pepernoten
Niet budget, maar ik wilde een beetje makkelijk eten omdat we nog gingen sporten.
Mijn totaal komt daarmee op ¤ 168,29