Welk soort kattenvoer

29-12-2015 20:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn 2 katten krijgen nu Perfect Fit sensetive. Dit mede doordat er geen granen inzitten. 1 van de katten heeft daar namelijk last van. Met deze brokken gaat het dus goed. Nu ben ik alleen op zoek naar brokken die tandplak tegen gaan. Dus de zogenaamde dental brokken. Weet iemand een soort die deze 2 combineert? Dus dental brokken zonder granen? Ik kan het namelijk niet vinden via internet, en misschien heeft 1 van jullie dit probleem ook gehad en heeft er al de oplossing voor.

Alvast bedankt allemaal!!!
Even aan de dierenarts vragen?
quote:gismo72 schreef op 29 december 2015 @ 20:25:

Even aan de dierenarts vragen?Die kwam al aan met royal canin, maar daar zitten dus granen in.. Dus ik had aangegeven dat ik zelf wel ff opzoek zou gaan. Maar dat bleek een stuk lastiger. Dus daarom mijn vraag hier. En anders wordt het tandenpoetsen bij de katten..
Taste of the Wild, die koop ik bij Zooplus. Een van de varianten is graanvrij. Super brokjes!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoi.

Ik heb eens gelezen dat almo nature geen granen gebruikt. Ik weet niet of dit bij alle zakken kattenvoer is maar je zou er even naar kunnen kijken.

Zelf koop ik altijd pro plan.

Succes met zoeken!
.
Rauw voer, barf, schijnt het beste te zijn, ook minder tandplak vanwege de ontbrekende koolhydraten.

De voormalige fishkibble, die nu brokkensuper heet, heeft ook producten zonder granen.

http://brokkensuper.nl/webshop/voor%20katten
Ik voerde nog wel is van die repen gedroogde kip. Ook goed voor de tandjes. Ik geloof niet zo in brokjes die poetsen met 1x kraken
Hier krijgen ze regelmatig een stuk rauw vlees om goed op te kauwen (runderlap, kippennekje, e.d. Géén rauw varken!) en zo hun tanden te 'poetsen'. Ik heb het idee dat brokjes alleen maar restjes achter laten tusen de tandjes (koekjes effect) en dus averechts werkt...

Kan je kat tegen geen enkele toevoeging? Tarwe? Maïs? Rijst? KVV of BARF lijkt me sowieso veel beter voor katten (zeker met tandproblemen) dan brokken... ook voor het vocht.

Hier een combi van wat brokken (met een klein beetje rijst) en natvoer zonder suiker/granen en met een flinke plens water.
Vlees ipv brokken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven