Geld & Recht alle pijlers

Straf oplichting

29-12-2015 21:15 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is voor ongeveer een ton opgelicht. Ze weet waar persoon woont en heeft hem ook vaak in het echt gezien. Ik sta erop dat ze aangifte moet doen, maar daar wilt ze niks van weten. Ze is bang voor de straf die hij kan krijgen en ondanks dat ze nu financieel aan de grond zit wilt ze het eigenlijk hierbij laten. Hij was er vaak voor haar, vooral in de tijd dat ze het erg moeilijk had met het overleden van mijn stiefvader. Hij heeft mijn moeder gewoon belazert en daar moer hij voor boeten. Nu mijn vraag, welke straf kan hij verwachten als moeder toch aangifte doet? Misschien dat ik haar hiermee kan overtuigen dat aangifte doen toch echt het beste is!
Gaat het om datingfraude?
Of gaat het om iedere keer wat geld lenen, waarbij de bedragen steeds hoger werden?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Ga er eerst nog maar eens goed over praten met je moeder en ook hoe het is gebeurd en om wat voor geld het gaat. Ik vind een ton wel erg veel.
Tess, kun je wat meer info geven?
Als het om een persoonlijke, romantische of hartelijke vriendschapsrelatie gaat kan ik me wel voorstellen dat ze het pijnlijk vindt om aangifte te doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toch doen. Hij heeft zat andere vrienden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zowiezo aangifte doen, straks maakt hij nog meer slachtoffers en wellicht is je moeder al niet de enige maar is de politie op zoek naar meer bewijs om hem aan te pakken.
Hallo TO, ben je er nog?
Niet zoveel ervaring met dit forum, maar is het normaal dat mensen dit soort onderwerpen aankaarten en daarna niets meer van zich laten horen? Ik maak me dan best zorgen, probeer mee te denken en vervolgens is de vraagsteller nergens meer te bekennen.
quote:Syenna schreef op 29 december 2015 @ 22:25:

Niet zoveel ervaring met dit forum, maar is het normaal dat mensen dit soort onderwerpen aankaarten en daarna niets meer van zich laten horen? Ik maak me dan best zorgen, probeer mee te denken en vervolgens is de vraagsteller nergens meer te bekennen.Is niet normaal, Syenna. Maar het gebeurt helaas wel vaker. Ik snap ook nooit waarom iemand een topic opent en dan vervolgens niet meer reageert. Waarom doen mensen dat toch? Irritant inderdaad.
quote:Velma schreef op 29 december 2015 @ 21:20:

Bij valsheid in geschrifte, dus als hij het handschrift/documenten of anders van je moeder heeft misbruikt/ gebruikt kun je zelfs in de gevangenis terecht komen. Staat wel een aantal jaartjes op als je hard bewijs hebt. Dacht ik, hoop ik.

Officieel wel ja. Ik krijg als slachtoffer nog 40.000 euro van ex, valsheid in geschrifte, oplichting. Aangifte van gedaan, ze hebben hem gehoord, hij zei "ik heb niets gedaan" en vervolgens kon hij weer gaan, ze hebben nooit de moeite genomen mij hiervan op de hoogte te stellen. Bij de officier van justitie gevraagd om heropening om mijn eigen bewijslast te kunnen voorleggen, ze doen er niets mee.

Tot zover mijn vertrouwen in de rechtsstaat van Nederland. Misdaad loont.
Bedankt voor je reactie, Francelle. Dit soort berichten moet je dus gewoon niet serieus nemen?

Als ik met zoiets zat en er een topic over opende, zou ik er bovenop zitten en overal op reageren.

Rete-irritant dat mensen daar zo mee omgaan. "Welcome in Forum-land" - zoiets?

Nogmaals bedankt dat je even hebt gereageerd - jij wel...
dubbel
Ik hoop dat TO bij moeder is om haar te overtuigen toch aangifte te doen en dat ze daarom niet reageert
quote:Syenna schreef op 29 december 2015 @ 22:41:

Bedankt voor je reactie, Francelle. Dit soort berichten moet je dus gewoon niet serieus nemen?

Als ik met zoiets zat en er een topic over opende, zou ik er bovenop zitten en overal op reageren.

Rete-irritant dat mensen daar zo mee omgaan. "Welcome in Forum-land" - zoiets?

Nogmaals bedankt dat je even hebt gereageerd - jij wel... Ik zou er ook bovenop zitten, zeker te weten. Maar ja, iedereen is anders, dat blijkt maar weer. En je weet nooit, misschien komt TO nog een keertje terug.
dubbel
Yep, als het haar uitkomt en ze zin en tijd heeft. Terwijl ik niet naar bed wilde totdat TO gerustgesteld was. Ik ga toch maar slapen en wens jou ook een fijne nachtrust en.. alsnog bedankt dat je even de tijd nam om (mij)antwoord te geven op andermans 'probleem'.
Jij ook welterusten en graag gedaan!
quote:Francelle schreef op 29 december 2015 @ 22:58:

Jij ook welterusten en graag gedaan!
delete-delete-delete
Ik lees net jullie reacties, bedankt daarvoor! Sorry dat ik zo laat reageer, zie dat het wat ophef veroorzaakt heeft. Ik heb al een aantal maanden last van paniekaanvallen en ik moest net even echt de buitenlucht in. Lig nu in bed met knallende koppijn, ik reageer morgen uitgebreid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven