Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Vera8 schreef op 24 december 2015 @ 20:07:

Jammer dat het dit jaar weer geen witte kerst wordt. Sterker nog, warmste kerst sinds jaren!Ik noem dat dan ook een herfstkerst.
World of Warcraft: Legion
quote:Fenrir-Greyback schreef op 24 december 2015 @ 20:42:

[...]

Hee, dat ben ik. Lekker weer, kan ik me weer anonimidingesen Nergens voor nodig, je ziet er prachtig uit
quote:Starshine schreef op 24 december 2015 @ 17:26:

En wie biedt zich aan om onderweg naar de parkeerplaats een doos toetjes te laten vallen? En daarna natuurlijk verhaal halen bij de winkel dat je gratis nieuwe wil!

Dat doe ik wel, had ik daar bijna HET UITJE gemist omdat ik een paar dagen off-line was zeg !

Ik heb nog een 12 jarige puberella die ik kan laten proberen iets van alcohol af te laten rekenen zonder legitimatie
Grrrr worden die schappen niet meer bij gevuld tussen kerst en oud en nieuw? Bij jumbo, aldi en de ah greep ik al meerdere keren mis kwa boodschappen.
Maandag jl. was ik in een Duitse supermarkt, ik kreeg al de rillingen toen ik de overvolle parkeerplaats en het gebrek aan winkelwagentjes zag (ze hebben daar geen mandjes helaas). Het is een grote supermarkt maar met niet meer dan drie kassa's, één was er dicht. Het viel me op dat de mensen daar wel rekening houden met anderen, karretjes worden opzij gezet als iemand er moeilijk langs kan. Iemand stond te dralen bij de yoghurt en puddinkjes, hij liet me even vóór gaan omdat hij precies voor datgene stond wat ik wilde. Toen de derde kassa open ging kwam er niemand die achteraan stond maar degene die als volgende aan de beurt was, geen gedrang, niets van dat alles.
verba volant, scripta manent.
Duitsers zijn inderdaad veel beleefder en netter dan Nederlanders (in de regel).
quote:single1985 schreef op 30 december 2015 @ 17:21:

Grrrr worden die schappen niet meer bij gevuld tussen kerst en oud en nieuw? Bij jumbo, aldi en de ah greep ik al meerdere keren mis kwa boodschappen.En nu? Kom je om van de honger?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:paper-clip schreef op 27 december 2015 @ 17:23:

[...]

Dat doe ik wel, had ik daar bijna HET UITJE gemist omdat ik een paar dagen off-line was zeg !

Ik heb nog een 12 jarige puberella die ik kan laten proberen iets van alcohol af te laten rekenen zonder legitimatie Het liefst bij een cassiere die nog geen drinkleeftijd hebben zodat er een discussie opgestart kan worden, maar zij het niet mag drinken, maar wel verkopen ed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat wordt me wat want dan staan we in de rij en gaan we ons allemaal er mee bemoeien.

Dat is ook zeker leuk voor het kassameisje allemaal van die betweters in de rij
quote:lotus77 schreef op 30 december 2015 @ 23:33:

Duitsers zijn inderdaad veel beleefder en netter dan Nederlanders (in de regel).Dat vind ik ook van Amerikanen (dat ervoer ik in New York althans). Als ze onbedoeld tegen mij opbotsen zeggen ze: "Sorry!" Dat heb ik een Nederlander nog niet zien doen. Ik zeg trouwens ook "Sorry!" als ik per ongeluk tegen iemand opbots.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 31 december 2015 @ 10:25:

[...]

Dat vind ik ook van Amerikanen (dat ervoer ik in New York althans). Als ze onbedoeld tegen mij opbotsen zeggen ze: "Sorry!" Dat heb ik een Nederlander nog niet zien doen. Ik zeg trouwens ook "Sorry!" als ik per ongeluk tegen iemand opbots.Het ligt er ook wel aan hoe ik tegen iemand aanloopt. Als het heel druk is (bv markt) en ik raak jou dan per ongeluk met mijn arm of zo, ga ik mij echt niet verontschuldigen, dan kun je bezig blijven. Als ik bijvoorbeeld ongezien naar achter stap en dan tegen iemand aanloop, dan zeg ik wel pardon. En ik heb het idee dat veel mensen het zo doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
eensch. Ik liep een keer in een drukke winkel half tegen iemand aan (nou ja, het mag geen naam hebben, ik schampte haar arm) en ze ging toch een partij tekeer dat ik me moest verontschuldigen. Echt niet, en al helemaal niet als het geëist wordt.

Als ik vol tegen iemand aan knal zeg ik wel sorry. Dus daar gaat de theorie dat Nederlanders dat niet zouden doen (die theorie was al aan flinters omdat je het zelf ook zegt te doen )
quote:paper-clip schreef op 27 december 2015 @ 17:23:

[...]

Ik heb nog een 12 jarige puberella die ik kan laten proberen iets van alcohol af te laten rekenen zonder legitimatie

Ik heb nog wel een tienjarige autist in de aanbieding: heeft altijd alles gezien én overal luidruchtig commentaar op

Normaliter spel ik hem voor het binnengaan de les dat hij alleen mag fluisteren, maar dat zou ik wel 's toevallig kunnen vergeten
mijn autist kan dan ook wel mee. Hij is 13 en heeft als tic om spullen die scheef of in een verkeerd vak staan goed te gaan zetten. Dat is heel leuk en schattig, maar ook wel eens onhandig in een drukke winkel als hij dan perse dat pakje koffiemelk naar de juiste afdeling moet brengen. Ook geeft hij hardop commentaar als mensen iets doen wat in zijn ogen niet mag of als mensen naar zijn idee rare kleding of kapsel hebben.

Op mijn vorige werk had ik een superautist, die ging bij andere mensen de spullen in het winkelwagentje recht leggen. Prachtig!
Kan er niet iemand die rechten gestudeerd heeft boodschappen gaan doen zonder kar/mandje, maar alles in zijn/haar tas doen, en dan een heel betoog houden tegen het personeel waarom hij/zij de spullen wel in haar eigen tas mag doen of niet als zij/hij hierop aangesproken wordt.
quote:Starshine schreef op 31 december 2015 @ 13:44:

mijn autist kan dan ook wel mee. Hij is 13 en heeft als tic om spullen die scheef of in een verkeerd vak staan goed te gaan zetten. Dat is heel leuk en schattig, maar ook wel eens onhandig in een drukke winkel als hij dan perse dat pakje koffiemelk naar de juiste afdeling moet brengen. Ook geeft hij hardop commentaar als mensen iets doen wat in zijn ogen niet mag of als mensen naar zijn idee rare kleding of kapsel hebben.

Op mijn vorige werk had ik een superautist, die ging bij andere mensen de spullen in het winkelwagentje recht leggen. Prachtig!

Ik ben 38 en ik moet die neiging zelf ook heel vaak onderdrukken, ook bij mensen op bezoek moet ik soms echt op m'n handen gaan zitten om hun - in mijn ogen - rommel niet op te ruimen

Die man op je werk, briljant Kan die ook mee?
Ik denk dat het echt teveel prikkels voor hem zijn. Hij is ook zwaar verstandelijk beperkt en wordt bij overprikkeling agressief. (om er maar even serieus op in te gaan)
quote:MonicaGeller schreef op 31 december 2015 @ 14:00:

Ik ben 38 en ik moet die neiging zelf ook heel vaak onderdrukken, ook bij mensen op bezoek moet ik soms echt op m'n handen gaan zitten om hun - in mijn ogen - rommel niet op te ruimen

Hoe zou je het vinden om eens in de week bij mij op visite te komen ? :D
Niet geschoten is altijd mis
Zal ik dan solliciteren bij de betreffende supermarkt als infiltrant. Ik kan dan wat oude aanbiedingskaartjes bij de producten laten hangen, zodat jullie korting gaan eisen. Precies als er een aantal van jullie in de rij gaan staan, open ik een kassa zodat jullie er naartoe kunnen sprinten (met het nodige duwen en trekken) en dan doe ik mee aan de tokkie-ruzie die ontstaat. En als jullie de beurtbalkjes "vergeten" scan ik gewoon door, en daarnaast maak ik nog wat extra fouten. Misschien open ik nog een zak chips die voor bij komt, omdat ik die smaak nog niet ken dus even moet proeven (maar ik ben wel zo netjes om het ook aan de klant die het koopt aan te bieden).
ik word hier echt blij van...

Zie het zo voor mijn ogen gebeuren.

We moeten dit echt gaan doen.
not all who wander are lost
quote:Starshine schreef op 31 december 2015 @ 14:05:

Ik denk dat het echt teveel prikkels voor hem zijn. Hij is ook zwaar verstandelijk beperkt en wordt bij overprikkeling agressief. (om er maar even serieus op in te gaan)

Wow, da's inderdaad minder

quote:Bitje93 schreef op 31 december 2015 @ 14:14:

[...]

Hoe zou je het vinden om eens in de week bij mij op visite te komen ? :D

Ik denk dat je me na 2 dagen buiten schopt

(denk Sheldon Cooper meets Monica )
Oe, ik heb ook een hyperactief autistje in de aanbieding! Laat ik m voor de meet eerst alle dvd's van Ome Willem kijken, zodat ik met een "Broodje poep! Zaaaalig!" gillend kind binnen kom. Met wat geluk heeft hij dan ook zijn haar-tic weer, waarbij hij fysiek weerhouden moet worden om mensen niet over het hoofd te aaien. En dan ga ik bij de kassa heel lang stampij gaan maken over iets wat volgens mij in de aanbieding moet zijn, met "Deze vuist op deze vuist" als soundtrack.
Ik neem mijn twee puberale nichtjes mee. Die ik verzoek om al hun vriendinnen ook mee te nemen en van te voren de opdracht geven om allemaal een Red Bull af te rekenen (nadat ze er ten minste zelf ook een stuk of 3 op hebben) en ze om sigaretten laten vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven