Mijn 1e zijn 4e ...

02-01-2016 21:09 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai all,

Zojuist besloten dat we ervoor gaan... Na mijn stopweek ga ik niet meer aan een nieuwe strip beginnen....

Nu heeft mijn vriend al 3 kindjes, waarvan 1 tweeling, en ben ik best nerveus... Vooral over het gedeelte ik hou zielsveel van die drie maar gaat dat anders zijn als ik er ook 1 van mezelf bij heb.... Nu zijn ze om het weekend bij ons en straks is er 1 altijd bij ons.... Hoe doen andere dit, gaat dit anders zijn... Loopt dit vanzelf... Waar lopen jullie tegen aan of juist niet...

Nu al bedankt voor het delen!

Liefs
Aan beide kanten een boel broertjes en zusjes en dan nog een verhuizing! Ik vind de meesten hier nogal overbezorgd omgaan met kinderen qua laten huilen borstvoeding enz maar dit vind ik ook echt zielig voor de kids!!!!
Welke vooroordelen dan?
Ja en niet gescheiden mensen gaan ook weleens verhuizen en dan komt er ook weleens een broertje of zusje bij.
Aan wat voor beperking moeten we denken dan? Ook een kind met een beperking heeft wen tijd nodig.

Onze oudste konden we niks uitleggen (hij kan niet praten en snapt weinig gesproken woorden) maar we hebben hem een babypop gegeven toen we thuis kwamen met de baby. Dat was een tip van de orthopedagoog van school.

Hij heeft hier heel lang een soort rollenspel mee gespeeld.

Ik zou wel wat tips zoeken over hoe je ze erop voorbereid.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja maar die zijn niet gescheiden. Geen om-de-week-naar papa weekenden. Geen twee slaapkamers. Geen stiefbroertjes/zusjes due (veel) meer aandacht krijgen.
quote:diaa schreef op 02 januari 2016 @ 21:47:

Welke vooroordelen dan?Zielig voor de kinderen...popcorn erbij...dat soort standaard de boel opstoken als het om een 'tweede leg' gaat om over de juiste benaming voor de nieuwe partner nog maar te zwijgen. Stiefmoeder bonusmoeder of gewoon je eigen naam.... Nieuwe partners doen het in de ogen van mensen hier al snel niet goed.
Hebben alle 3 kinderen een beperking?
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 21:50:

[...]

Zielig voor de kinderen...popcorn erbij...dat soort standaard de boel opstoken als het om een 'tweede leg' gaat om over de juiste benaming voor de nieuwe partner nog maar te zwijgen. Stiefmoeder bonusmoeder of gewoon je eigen naam.... Nieuwe partners doen het in de ogen van mensen hier al snel niet goed.

Waar maak je je druk om?

Gezien je verbazing lees je hier nog niet heel lang mee?

Voel je vooral niet aangesproken als jouw situatie anders is en ga je niet verdedigen als dat niet nodig is.
quote:diaa schreef op 02 januari 2016 @ 21:49:

Ja maar die zijn niet gescheiden. Geen om-de-week-naar papa weekenden. Geen twee slaapkamers. Geen stiefbroertjes/zusjes due (veel) meer aandacht krijgen.Daar zij. ze doordeweeks niet bij en een baby krijgt in het begin altijd meer aandacht. ook als ouders niet gescheiden zijn.. Hier hbben wij al besproken dat iknregelmatig tijdens zijn weekenden baby zal inladen om bij m'n moeder te gaan buurten. Of bij zijn moeder. Of bij een vriendin met kinderen. Of dat hij met de oudere kinderen wat doet en ik thuis blijf om maar wat te noemen. Daar is best een oplossing voor te verzinnen waar iedereen mee kan leven. Overigens zijn ze geen wees op de dagen dat ze niet bij papa zijn he. Dan krijgen ze volop aandacht van hun moeder.
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 21:47:

Ja en niet gescheiden mensen gaan ook weleens verhuizen en dan komt er ook weleens een broertje of zusje bij.Dat is gewoon anders. Dat moet je toch toe geven?
quote:vitamined schreef op 02 januari 2016 @ 21:53:

[...]

Waar maak je je druk om?

Gezien je verbazing lees je hier nog niet heel lang mee?

Voel je vooral niet aangesproken als jouw situatie anders is en ga je niet verdedigen als dat niet nodig is.Ik vind het sneu voor to en voor iedereen hier op t forum die als bonus/stief/nieuwe parter haar stinkende best doet en wat ze ook doet een bak commentaar kan verwachten. Ik ga weer even in de meelees stand om af te wachten of er nog meer ervaringen zijn.
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 21:43:

Wat een vooroordelen hier echt ik sla achterover van verbazing.Je kent de statistieken niet? Niks vooroordelen, keiharde realiteit.
Chuck; totaal niet vergelijkbaar. Een zusje krijgen of een stiefzusje. Je weet dat stiefzusje papa 26 (!) Van de dertig dagen ziet. En jouw maar 4.

Of stiefmama de baby nou eeuwig mee op sjouw neemt of niet, papa ziet stiefzusje altijd meer dan jij
quote:vitamined schreef op 02 januari 2016 @ 21:54:

[...]

Dat is gewoon anders. Dat moet je toch toe geven?Ik zou niet weten waarom. Misschien is het wel een veel ruimer toffer huis dichter bij mama waardoor ze nu naar papa kunnen fietsen en krijgen ze een fijne kamer. Verder hoeven ze niet van school te veranderen en hun vriendjes ook niet achter te laten. Je weet het niet he....
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 21:57:

[...]

Ik vind het sneu voor to en voor iedereen hier op t forum die als bonus/stief/nieuwe parter haar stinkende best doet en wat ze ook doet een bak commentaar kan verwachten. Ik ga weer even in de meelees stand om af te wachten of er nog meer ervaringen zijn.

Je hoeft me niet sneu te vinden.

Ik ben zo'n nieuwe partner die haar stinkende best doet. Ik ken de commentaren van hier.

Sinds ik hier mee lees, denk ik over sommige dingen bewuster na. En dat kan soms wel eens goed zijn. Het levert wel eens nieuwe inzichten op.

Probeer het eens, probeer er eens voor open te staan, in plaats van direct op je achterste benen te gaan staan.
Scheiden is niet goed voor kinderen. Wetenschappelijk veel naar gekeken

Hoe tof het nieuwe huis van papa ook is.
quote:-Suze- schreef op 02 januari 2016 @ 21:58:

[...]

Je kent de statistieken niet? Niks vooroordelen, keiharde realiteit.Wat moet ik met statistieken als het hier gewoon Super gaat? Trouwens voor het zelfde geldt had ik al kinderen gehad uit een eerdere relatie. Die had ik dan ook gewoon meegenomen. En die hadden hun vader dan ook vaker gezien als zijzelf. En wat dacht je van de nieuwe vriend van zijn ex?,die ziet zijn kinderen weer vaker dan hijzelf. Maar goed ik hou erover op. Ga me geen probleem aan laten praten op basis van algemene statistieken waarbij mij nooit iets is gevraagd. Het is van zoveel meer afhankelijk zoals hoe de band is met de ex en hoe je het met kinderen communiceert. Fijne avond nog.
quote:diaa schreef op 02 januari 2016 @ 22:00:

Je weet dat stiefzusje papa 26 (!) Van de dertig dagen ziet. En jouw maar 4.Eh... dertig van de dertig dagen zelfs.
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 22:00:

[...]

Ik zou niet weten waarom. Misschien is het wel een veel ruimer toffer huis dichter bij mama waardoor ze nu naar papa kunnen fietsen en krijgen ze een fijne kamer. Verder hoeven ze niet van school te veranderen en hun vriendjes ook niet achter te laten. Je weet het niet he....Je denkt te simpel... Voor een kind van gescheiden ouders draait het leven niet om een tof huis. Daarmee kan je een gebroken gezin niet lijmen...
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 22:05:

[...]

Wat moet ik met statistieken als het hier gewoon Super gaat? Trouwens voor het zelfde geldt had ik al kinderen gehad uit een eerdere relatie. Die had ik dan ook gewoon meegenomen. En die hadden hun vader dan ook vaker gezien als zijzelf. En wat dacht je van de nieuwe vriend van zijn ex?,die ziet zijn kinderen weer vaker dan hijzelf. Maar goed ik hou erover op. Ga me geen probleem aan laten praten op basis van algemene statistieken waarbij mij nooit iets is gevraagd. Het is van zoveel meer afhankelijk zoals hoe de band is met de ex en hoe je het met kinderen communiceert. Fijne avond nog.Je gelukkig prijzen dat jij tot de uitzonderingen behoort.
quote:vitamined schreef op 02 januari 2016 @ 22:06:

[...]

Je denkt te simpel... Voor een kind van gescheiden ouders draait het leven niet om een tof huis. Daarmee kan je een gebroken gezin niet lijmen...Nee dat schrijf ik ook nergens. Ik had het over het feit dat vader verhuist van huis a naar b terwijl het gezin al is gebroken. Dus ik geef aan dat het nieuwe huis wellicht ten opzichte van het oude huis van papa voordelen biedt bv meer ruimte of dichter bij mama zodat ze papa vaker kunnen zien ik noem maar wat. Niet m'n voorbeeld gaan verdraaien svp.
Hier een kind van gescheiden ouders.

Ik had het echt niet leuk gevonden als mijn vader een tweede leg was begonnen.

De omgangsregeling was namelijk om het weekend en hij zou zijn andere kinderen dan dagelijks zien.

Je moet er mee dealen, maar leuk is zacht uitgedrukt!
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 22:00:

[...]

Ik zou niet weten waarom. Misschien is het wel een veel ruimer toffer huis dichter bij mama waardoor ze nu naar papa kunnen fietsen en krijgen ze een fijne kamer. Verder hoeven ze niet van school te veranderen en hun vriendjes ook niet achter te laten. Je weet het niet he....

Nou, ik geloof dat fietsen er niet in zit, maar ik kan het verkeerd gelezen hebben.

Maar het is op zin minst bijzonder dat een vader die maar vier dagen per maand vrij kan maken voor zijn eerste leg, nu opeens een geweldige vader zou worden. Ik zou me persoonlijk, als kind van de eerste leg, nogal tekortgedaan voelen. Misschien niet gelijk, als je nog heel erg jong bent kun je dat soort dingen nog niet zo goed benoemen, maar op den duur zou het absoluut gaan schuren en verschrikkelijk pijn gaan doen!
quote:jo12345 schreef op 02 januari 2016 @ 22:10:

[...]

Nou, ik geloof dat fietsen er niet in zit, maar ik kan het verkeerd gelezen hebben.

Maar het is op zin minst bijzonder dat een vader die maar vier dagen per maand vrij kan maken voor zijn eerste leg, nu opeens een geweldige vader zou worden. Ik zou me persoonlijk, als kind van de eerste leg, nogal tekortgedaan voelen. Misschien niet gelijk, als je nog heel erg jong bent kun je dat soort dingen nog niet zo goed benoemen, maar op den duur zou het absoluut gaan schuren en verschrikkelijk pijn gaan doen!+1000
quote:ChuckTaylor schreef op 02 januari 2016 @ 22:05:

[...]

Wat moet ik met statistieken als het hier gewoon Super gaat? Trouwens voor het zelfde geldt had ik al kinderen gehad uit een eerdere relatie. Die had ik dan ook gewoon meegenomen. En die hadden hun vader dan ook vaker gezien als zijzelf. En wat dacht je van de nieuwe vriend van zijn ex?,die ziet zijn kinderen weer vaker dan hijzelf. Maar goed ik hou erover op. Ga me geen probleem aan laten praten op basis van algemene statistieken waarbij mij nooit iets is gevraagd. Het is van zoveel meer afhankelijk zoals hoe de band is met de ex en hoe je het met kinderen communiceert. Fijne avond nog.

Nooit geen vuiltje aan de lucht? Ook nooit gehad?

Weet je, bij ons gaat het ook hartstikke goed. Wat ik heel fijn vind. Maar natuurlijk zijn er hobbels op de weg geweest. Bij jullie niet?

Door dat te ontkennen, lijkt het alsof je dingen voor jezelf probeert goed te praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven