Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Wees maar blij Nelladella,zoon begint een beetje zenuwachtig te worden(altijd als oud en nieuw dichterbij komt hahaha...) dus als hem iets even niet aanstaat dan is hij boos. Ik hou tot op zekere hoogte rekening met hem(ivm autisme)maar als het te gek gaat worden zitten er echt wel consequenties verbonden aan zijn gedrag.
quote:Moiren_ schreef op 29 december 2015 @ 22:51:

Waarvoor wil je dat niet Z&Z?

Misschien anders tot 20 uur?Omdat hier echt gajes rond loopt met enorme bommen, gewoon echt niet veilig. Oorlogszone lijkt het wel.
Zoon van 14 wil met vrienden op pad. Mag niet want hij is de laatste tijd echt niet goed bezig geweest. Om gedoe te voorkomen gaan we naar oma, die woont in een andere stad. Daar mag hij met de andere kinderen vuurwerk afsteken maar dan weer mee naar binnen.

Zoon pubert hevig en af en toe moet ik heel veel moeite doen hem nog leuk te vinden. Wat voel ik me dan een ontaarde moeder...
Before you assume, there is this thing called asking.
Hier net zo' n zelfde logeerpartij als swifty beschreef achter de rug. En hier dus óók een moeder met stoom uit haar oren. Óók om vier uur ' s nachts nog wakker en klieren en ónze wekker stond op zes uur.

Heb ze toen dus om half negen wakker gemaakt. Vonden ze niet leuk.

Tsja. Ik de hele nacht wakker vond ik óók niet fijn.

Wbt oudjaar.

Mijn beide pubers van 17 en 13 zijn thuis.

Oudste steekt met vader vuurwerk aan om middernacht.

Daarna doen we een rondje buurt nieuwjaar wensen en kleppen ze even een tijdje met buurvrienden of op de app.

Meestal is rond twee uur hier alles in rust.

Oudste is geen stapper dat treft.

Jongste zal ik tzt wel wat korter moeten houden vrees ik. Die is nu al dol op feesten en meestal de laatste die het licht uitdoet.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Zoonlief is vanmorgen met pa een klein pakketje vuurwerk gaan kopen van zijn eigen geld. Het echt lichte spul steekt hij morgen waarschijnlijk kort na 18.00 uur af (geloof vanaf die tijd mag in onze gemeente - checken we nog). 's Avonds zijn we bij vrienden en mijn man gaat zelf met die vrienden en onze zoon zwaarder vuurwerk kopen overdag en dat wordt na 24.00 uur afgestoken. Zoonlief zal waarschijnlijk 1 of 2 stuks zwaar vuurwerk onder toezicht van mijn man aansteken, met een vuurwerkbril op. En verder op veilige afstand bekijken.
Nelladella1: Fijn toch, als alles goed gaat met je puber? Ik zou er inderdaad van genieten !

Lientje: Oh slopend zo'n logeerpartij. En dan hoop je dat ze dat gevoel van half 9 wakker gemaakt worden onthouden voor een volgende keer... waarschijnlijk niet maar goed, ik geef je groot gelijk !

Fietsie: Klinkt gezellig zo'n burenborrel ! Hier kennen we elkaar wel allemaal maar komen niet bij elkaar langs door het jaar heen. Wel geven we altijd even door of we met Oudjaar thuis zijn en zo niet, of we ver weg zijn. Mocht er iets gebeuren - jaren geleden eens een boom een paar huizen verder in brand - dan weet je het als de bewoners niet thuis zijn.

Zusenzoo: Als het vuurwerk zo heftig is, zou ik ook niet gerust zijn om buiten te komen nee. Hier is het - voor zover ik hoor qua kabaal - allemaal legaal vuurwerk en wordt er over het algemeen netjes met aansteeklonten gewerkt en niet zelf geknutseld met vuurwerk.

Suusje: hier gaat het bij zoonlief dus ongeveer hetzelfde als bij jullie. Zal stiekem toch blij zijn als alles afgestoken is en iedereen gezond en wel weer binnen is .

De frituurpan is schoongemaakt en staat klaar met zonnebloemolie om morgen lekker oliebollen te bakken, ik heb er zin in ! Ok, de goede voornemens beginnen op 2 januari
Oh lekker,verse oliebollen contactconny. Ik wil ze ook graag bakken maar heb geen grote frituurpan. Durf het ook niet zo goed in een wok op vuur.

Zoon is helemaal blij met zijn vuurwerk,zou het liefst ermee onder zijn bed slapen hahaha.
Ja niet leuk zo'n logeerpartij. Ik snap het ergens wel, zo gezellig, maar goed, er zijn er die wel willen slapen. Pubers..
Ik ga denk ik hier bij instructies geven via WhatsApp. Die discussies over wat ik wel of niet gezegd heb, ik word er gek van.

Wat ik zeg: 'Pak een wasmand uit de bijkeuken, ga naar boven, kleed je uit en doe alles in die mand.' (Kleding die zoon aan had bij het oliebollen/appelbeignets bakken) 'Neem mand mee naar beneden, ik wil die stinklucht niet boven hebben!'

Wat kind doet: Gaat naar boven, gooit kleding op een hoopje op de overloop, neemt een douche, vergeet zijn haar te wassen en kruipt lekker op de bank. En houdt nu vol dat ik nooit iets over een mand gezegd heb, en dat ikmzelf maar weer naar boven moet voor de was.
Fietsie, heel herkenbaar... ;)

Zoon van zestien is helemaal gek van vuurwerk. Is deze week bij zijn vader maar viert oud en nieuw bij ons. Belt ie gisteren op: mag ik wat geld lenen om vuurwerk te kopen? Nee dus... Dan had ie zijn zakgeld maar moeten bewaren... Ik heb er een hekel aan, ik leg liever met de hele wijk geld bij elkaar voor een professionele vuurwerkshow dan dit gedoe. Wij wonen naast een tunneltje en oh oh wat is het leuk om daar van die vuurwerkbommen in te gooien... (Zoon niet hoor) hij mag, als ie vuurwerk heeft, het ook niet in huis bewaren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Grrr.... Ik hoor net pas van zoons vader dat zoon dinsdag is aangehouden omdat ie te vroeg vuurwerk heeft afgestoken... Nu mag ie zich melden bij halt, terecht! Hopelijk wordt ie om zes uur van zijn bed gelicht om te helpen de grote markt schoon te vegen... (Nou ja, als dat dan kan zonder mij te wekken dan :p )

Ze wilden het net gekochte vuurwerk even testen...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goedenavond. even voorstellen. getrouwd, moeder van 2 kinderen. dochter van bijna 11 en zoon van bijna 8.

hoop hier zo nu en dan lekker stoom af te kunnen blazen over puberdochter.

die zit in de fase van "de wereld draait om mij" "wat boeit mij dat" "maar waarom..........rollende ogen"

het liefst komt ze naar beneden en ploft op de bank met de tv op Nickelodeon en komt er niet meer vanaf.

broertje is stom

maar ze is ook heel lief hoor (soms haha)
Goedemiddag allemaal, de beste wensen voor dit nieuwe jaar !

Caro: Welkom ! Klinkt heel bekend die puberdochter-houding. Niet bij mij, want de puber is mijn zoon ;), maar wel bij vriendinnen. Succes ermee ;)

Suzyqfive: Oh jeetje, dat is niet fijn om te horen over je zoon. Ik zou inderdaad ook hopen dat hij extra vroeg eruit moet om die Halt-taak uit te voeren. Heb je er al iets van gehoord?

Fietsie: Oh heerlijk, sorry, maar heerlijk herkenbaar die communicatie tussen zoonlief en jou. Zou hier ook zo kunnen gebeuren.

Met Oud en Nieuw is alles goed verlopen hier, gelukkig maar. Mijn man heeft vanmorgen met zoonlief alvast zijn schoolboeken en huiswerk voor komende week bekeken. Omdat hij nu naar een nieuwe klas gaat, heeft hij bij een vriendje nagevraagd hoe ver ze zijn met alle vakken. Het uitstellen begon gelijk weer , "kunnen we dat niet morgen doen?" Nou nee, want als er dan iets niet duidelijk is, of het is veel huiswerk, wordt het wel erg krap, pff.... Dat wordt de komende weken weer veel meedenken en plannen.
quote:suzyqfive schreef op 31 december 2015 @ 19:48:

Grrr.... Ik hoor net pas van zoons vader dat zoon dinsdag is aangehouden omdat ie te vroeg vuurwerk heeft afgestoken... Nu mag ie zich melden bij halt, terecht! Hopelijk wordt ie om zes uur van zijn bed gelicht om te helpen de grote markt schoon te vegen... (Nou ja, als dat dan kan zonder mij te wekken dan :p )

Ze wilden het net gekochte vuurwerk even testen...

Blijkbaar heeft hij dan toch ergens anders geld kunnen lenen voor het kopen van vuurwerk, Suzy?

Want van jou kreeg hij het toch niet?

Als ze iets willen, kunnen die pubers toch verdomd creatief zijn...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Niet leuk, rondje halt, je moet als ouder dacht ik mee. Maar wel een les om te onthouden. Wist je zoon wat de vuurwerktijden waren? Hier is namelijk nu alles anders, zelfs ik wist niet van wanneer tot wanneer nu namelijk.
quote:swifty schreef op 02 januari 2016 @ 14:44:

Niet leuk, rondje halt, je moet als ouder dacht ik mee. Maar wel een les om te onthouden. Wist je zoon wat de vuurwerktijden waren? Hier is namelijk nu alles anders, zelfs ik wist niet van wanneer tot wanneer nu namelijk.

Tijden maken in dit geval toch niks uit. Het was op dinsdag en op 29 december mag het sowieso niet.

Wij hebben een puber te logeren. Ze is nog braaf, ben benieuwd hoe het morgen (straks na het slapen) gaat.
Jeetje op dinsdag, ja dat weten ze vast wel dat dat niet kan. Hoop dat morgen leuke dag wordt ( voor ouders dan he ) hier, huiswerk drama gaat morgen beginnen. Zucht, heb nu al geen zin in morgen.
Hebben die van jullie ook zo'n eigenaardige reactie op het woord "opschieten"? Zeg maar, dat ze dan ineens alles in slow motion gaan doen met een dromerige blik alsof ze vast zitten in een pot met stroop? AAAAH!

Ik word er echt werkelijk gallisch van hoe hier alles op slakkentempo gaat met mijn vroege puber (12 jaar, enige leerling die zich moet scheren in groep 8). En dan dat complete gebrek aan initiatief. Doet niks, merkt niks en wil al helemaal niks (als het niets met computers te maken heeft). Tot vorig jaar ergens had ie nog interesses, nu komt ie ergens nergens meer toe, is continu moe en vooral chagrijnig.

Als ik het niet zie doet ie blijkbaar een hoop hoor. Nooit gedoe met huiswerk etc. maar ik moet er vooral niks van merken want dan begint hij alweer te zuchten en doen want het stomste van de hele wereld is als je moeder iets goedkeurt blijkbaar.

Dat hij zo vroeg is betekent ook dat hij heel snel weer klaar is toch? Toch? TOCH?
Ja het woord opschieten gebruik ik dus niet mee. Ik zeg wanneer iets klaar moet zijn. Tafeldekken? Graag om 17.45 klaar! Vaatwasser uitruimen? Graag 14.30 klaar! En dan geef ik ze royaal de tijd, dat helpt.
Da's misschien een goeie. Alleen denk ik dat "We gaan om 14:00 weg, dan moet je je spullen gepakt hebben" dan duidelijk genoeg is. Dus als hij dan nog eeeeeven dit en nog eeeeeeven dat moet doen, dan gebeurt er iets heel grappigs in mijn hoofd en loop ik paars aan en ga dingen snauwen als "TEMPO!" en "NU GRAAG". Hij helemaal verbaasd "want hij moest toch alleen maar eeeeeven...".

Het dringt gewoon echt niet tot hem door. Tijden doen dat ook niet ("Het is toch niet mijn schuld dat het OPEENS vijf uur is???") maar als ik dan suggereer dat ie een alarm zet in z'n heilige mobiel dan krijg ik weer zo'n vermoeide zucht alsof ik hem net gevraagd heb de relativiteitstheorie uiteen te zetten in 19 alinea's.

Ik ga gewoon een eierwekker verstoppen in zijn kamer
Geen huiswerkdrama, heerlijk, had ik niet verwacht!!

Ja opschieten, hier hebben ze een eigen tempo, slakkentempo. Maar langzamerhand (voor al het terugzeggen van, wacht even, en nee hoor, we gaan niet wachten) zit er een leefbaar ritme. Heeft wel even wat jaren geduurd!
Oh, maar ik neem alles ruim. Tafel moet om 17.45 gedekt zijn als we om 18.00 uur eten. Ik wil niet dat zij overal bij moeten als ik het eten wil afronden. (En zo heb ik nkg wat reserve tijd, maar dat weten ze niet)
Dat per whatsapp communiceren ga ik hier ook maar invoeren denk ik; vanmiddag al gevraagd of hij zijn schooltas wilde klaarzetten en de berg kleren opruimen op zijn kamer. Schooltas was keurig gedaan, maar ik kom net voorbij zijn kamer en meneer zit te gamen met een berg kleren op de grond. "Oh, ik wist niet dat ik dat al moest opruimen".... nee, daarom maakte je vanmiddag nog een grapje dat er ECHT niets op de grond lag. "Ja, maar ik wist niet dat ik ook echt moest opruimen'...... pff......
Lonneke hangt al zo´n beetje de hele kerstvakantie aan laptop en telefoon vastgeplakt. Met dopjes in haar oren, dus het grootste deel van wat we zeggen gaat aan haar voorbij. Met als resultaat; `waarom is die broek niet gewassen?` Ik heb drie keer gezegd dat ik vandaag alles wegwerk. Niet in de was, is niet schoon. Maar ik heb natuurlijk helemaal niks gezegd, dat snappen jullie wel. Nou kan ze dus morgen naar school haar favoriete broek niet aan.

Ook zo leuk, ik moet zo´n beetje elke avond zeggen dat ze de konijntjes moet verzorgen. Gisteravond kom ik in de woonkamer en ontplof. Konijntjes NU. Had ze ´allang gedaan´. (ik ben hooguit vijf minuten de woonkamer uitgeweest). Daar hebben we nog wel even een gesprekje over gevoerd naderhand. Ik had niet hoeven ontploffen, maar dat ze zich wel eens moest afvragen hoe vaak ze niet luistert, dat ik er op voorhand maar vanuit ga dat ze haar taken niet uitvoert. Ze doet vrijwilligerswerk en daar zijn ze dol op haar. Blijkbaar is er iets goed gegaan, maar ow, wat zou ik daar zelf ook graag eens van genieten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:fietsie schreef op 03 januari 2016 @ 16:36:

Ja het woord opschieten gebruik ik dus niet mee. Ik zeg wanneer iets klaar moet zijn. Tafeldekken? Graag om 17.45 klaar! Vaatwasser uitruimen? Graag 14.30 klaar! En dan geef ik ze royaal de tijd, dat helpt.

Hier helpt dat helaas niet.

Om vier uur ergens moeten zijn betekent voor mijn dochter dat ze tot tien voor vier aan de laptop kan plakken, dan moet dat ding nog uit (en niet uitzetten en intussen vast iets anders gaan doen, nee, naar het scherm staren totdat ie daadwerkelijk uit is). Dan moet ze nog naar de wc, schoenen aan, haren kammen, lippenstift opdoen, jas aan, spullen pakken en ow, nou ben ik eigenlijk te laat, kun je me even brengen??

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven