Flirten met relatie. Wel of niet?

16-10-2008 18:30 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey everyone,

Ik had gisteren een heel open gesprek met mijn vriend (1 3/4 jaar een goede relatie) over flirten. Welke betekenis we eraan geven en hoe we ermee omgaan. Dit was naar aanleiding van een telefoontje van een meisje dat hij tijdens ons etentje uit ontving. Mijn vriend legde uit:

Tijdens zijn boys night out was het zo druk in de bezochte tent dat hij haar had gevraagd haar barkruk met hem te delen. Ze hadden gepraat en geflirt. Hij zei (niet vanuit het niets, al heb ik hem er ook niet naar gevraagd) dat het een mooi meisje was.

Wat hij onder flirten verstaat? Lief lachen, leuk kijken en met je ogen laten zien dat je de ander mooi vindt. Zoenen gaat te ver, maar elkaar even aanraken (zoals: hand op de arm leggen als in 'je bent een leuk mens') mag wel. Hij zegt dat hij tijdens het flirten het meisje in kwestie niet als 'optie' ziet, "Het leuke van flirten is dat het daarbij blijft." Ik vertrouw hem wat dit betreft ook echt aangezien hij vreemdgaan zelf absoluut not done vindt.

Heel onschuldig dus, ik kijk er hetzelfde tegenaan.

Maar..

Hoewel ik erg kriebelig word als ik bij een ander jaloers gedrag constateer, borrelde er toch wat gevoelens en vragen bij me op..:

* Moest hij zo nodig een barkruk delen met een mooi meisje?

* Waarom heeft hij behoefte aan bevestiging van andere meisjes hoe leuk hij is? Ik laat dat toch duidelijk genoeg weten!

* Hoe ziet hij het contact dat flirterig is begonnen in de toekomst, als ik dan ter discussie of in zicht kom? Als het continueert (zoals zij hem nu gezellig heeft gebeld) kan het dan op alleen vriendschappelijke basis verder gaan?

Ik heb trouwens gezegd dat ik denk dat als je je relatie verzwijgt, je de persoon waarmee je flirt toch enigzins als optie behoudt (waarom zou je anders?). Ik kreeg hier geen duidelijk antwoord op, weet dus niet of hij mij heeft verzwegen. Dat zou ik namelijk vrij... bot vinden.

Ik merk dat ik niet meer flirt sinds mijn relatie begon, aangezien ik ten eerste snel verliefd word (ik weet: mijn vriend ook) en niets wil riskeren en ten tweede uit respect naar mijn vriend en de man in kwestie. Ik denk dat ik flirten zelf een beetje zie als mezelf openstellen voor een ander, daarom voelt het oneerlijk om eerst te flirten (kijk eens hoe leuk we elkaar vinden) en dan achteraf te zeggen: ja, allemaal leuk en aardig, maar hey, ik heb een relatie. Move on!

Mijn vraag is: hoe zien jullie dit? Vinden jullie flirten met een relatie doodnormaal, ubergezond, niks mis mee, leef je uit, compleet onschuldig? Vinden jullie dat ik mezelf opnieuw moet aanleren te flirten? Of zijn er ook mensen die het iets te ver vinden gaan of het meteen (mentaal?) vreemdgaan vinden?

Ik lees hier tegenwoordig veel dat alles moet kunnen, zoenen met een ander ook compleet geen probleem is enzo.. Ik heb mijn eigen idee over grenzen binnen een relatie, maar merk dat ik dat nog een beetje aan het vormen ben ook. Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie hierover denken!
Ja flirten is en blijft leuk, zolang je er niks mee doet, als je in een relatie zit.....
Hoort telefoonummers uitwisselen ook bij flirten?
Barkruk delen, praten, arm aanraken, laten merken dat hij haar knap vindt - al die dingen die je noemt - dat zou ik allemaal geen enkel probleem vinden.

Maar dat hij dan daarna zijn telefoonnummer geeft zodat ze contact met elkaar kunnen houden? Hmmm.
quote:puk69 schreef op 16 oktober 2008 @ 18:35:

Hoort telefoonummers uitwisselen ook bij flirten?

Dat bedoel ik.

Wat mij betreft hoort dat er niet bij.
Ik vind flirten heerlijk ; in de auto in de file , in de rij voor de kassa , zomaar op straat , in de kroeg ....... het fleurt mijn dag op en hopelijk ook die van een ander .

Maar telefoonnummers uitwisselen ? Met ( nieuwe ) vrienden flirt je niet , met mensen waar je het heet van krijgt bel je niet ; zeker niet als je van jezelf weet dat je snel verliefd wordt . Wist dat meisje wel dat je vriend met jou een relatie heeft ? En belde ze zomaar voor " de leuk en de gezellie " ???
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee, dat hoort er idd niet bij.
Ik heb een open relatie dus een andere kijk op wat vreemdgaan is dan jij. Maar in mijn ogen hoort elefoonnummers uitwisselen niet bij flirten. In elk geval niet bij flirten om het flirten.

In een relatie is het geven en nemen en je zult elkaars gevoelens en grenzen moeten respecteren. Als jij zijn handelen te ver vind gaan moet hij daar rekening mee houden, doet hij dat niet, dan doet hij je (mentaal) pijn en dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik flirtte tijdens mijn relatie ook gewoon. En dan mijn vriend (inmiddels ex) achteraf vertellen wat een jongen gezegd/geprobeerd had... hij had er de grootste lol om

Zolang het bij flirten blijft moet het kunnen vind ik. Het is alleen soms wel sneu voor de jongen met wie je flirt, want die ziet niet aan je neus dat je een relatie hebt natuurlijk. Maar je gaat ook niet zeggen: he hoi, voordat we verder flirten, ik heb wel een relatie hoor...

Dat vind ik soms wel een beetje lastig, hoe je het brengt naar diegene met wie je flirt.
Dat is ook lastig, maar een bestaand telefoonnummer geven vind ik dan weer net te ver gaan. Als je het dan niet durft te zeggen geef dan op z'n minst een niet bestaand nummer.
Flirten is voor mij en mijn vriend een vluchtig voorbijgaand oogcontact oid. Beetje kijken, beetje lachen. Kort en leuk voor je ego.

Telefoonnummers daarentegen is contact opbouwen, uitdagen, vul maar in, en vinden wij te ver gaan. Ik weet niet welke afspraken jij hebt gemaakt met je vriend, maar misschien moeten jullie die bijstellen als jij er jaloerse, wantrouwige gevoelens door krijgt.
quote:Amber83 schreef op 16 oktober 2008 @ 18:40:

Ik flirtte tijdens mijn relatie ook gewoon. En dan mijn vriend (inmiddels ex) achteraf vertellen wat een jongen gezegd/geprobeerd had... hij had er de grootste lol om

Zolang het bij flirten blijft moet het kunnen vind ik. Het is alleen soms wel sneu voor de jongen met wie je flirt, want die ziet niet aan je neus dat je een relatie hebt natuurlijk. Maar je gaat ook niet zeggen: he hoi, voordat we verder flirten, ik heb wel een relatie hoor...

Dat vind ik soms wel een beetje lastig, hoe je het brengt naar diegene met wie je flirt.Je kunt toch gewoon flirten en de afstand bewaken, vinden ze nog interessant ook...
Ik denk dat je uit moet gaan van waar jij je prettig bij voelt. Een ander kan jou overgevoelig vinden als je flirten te ver vindt gaan, maar daar wordt jouw vervelende gevoel toch niet minder van?

Goed kijken dus waar jouw grenzen liggen.

Overigens zou zitten bellen tijdens een etentje er bij mij niet ingaan. Als je lekker zit te tafelen, staat je telefoon uit....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik lees hier tegenwoordig veel dat alles moet kunnen, zoenen met een ander ook compleet geen probleem is enzo.. Ik heb mijn eigen idee over grenzen binnen een relatie, maar merk dat ik dat nog een beetje aan het vormen ben ook. Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie hierover denken!

--------------------------------------------------------------------------------

liever naief,

wat is de realiteit op dit moment?

Het gaat erom hoe jij je hierbij voelt.

De enige die alle antwoorden weet ben jij zelf, vertrouw op je gevoel.

En ga niet van je gevoel af door de mening van een ander.

Je had jezelf al gevormd, je bent duidelijk naar jezelf!

Ga jezelf nu niet vervormen....
quote:zusenzo schreef op 16 oktober 2008 @ 18:43:

[...]

Je kunt toch gewoon flirten en de afstand bewaken, vinden ze nog interessant ook...

Ja dat deed ik meestal ook... maar heb wel eens een heel teleurgesteld gezicht gezien na 3 kwartier dansen

Vriendin van mij vind het echt niet kunnen wat ik toen deed. Eén keer ging het zelfs zo ver dat ze, toen ik even naar de wc ging, tegen een jongen zei dat ik een relatie had. Terwijl die jongen en ik gewoon stonden te praten! Maar zij vond dat ik aan het flirten was.

Ben nu overigens single en flirt er heerlijk op los! Ik kan er soms helemaal blij van worden als ik bijvoorbeeld gewoon een mooie glimlach wissel met een leuke kerel. Zonder dat er dan verder iets aan vast zit. Flirten is eigenlijk gewoon uitwisselen van positieve energie. Wat kan leiden tot een relatie, maar het hoeft niet.

Dikke van Dale:

 flirt [flu:rt] de; m niet serieus bedoelde versierpoging

 flir·ten flirtte, h geflirt zich versierderig gedragen zonder serieuze bedoelingen: met iem ~
quote:priority schreef op 16 oktober 2008 @ 18:42:

Dat is ook lastig, maar een bestaand telefoonnummer geven vind ik dan weer net te ver gaan. Als je het dan niet durft te zeggen geef dan op z'n minst een niet bestaand nummer.Als je niet eerlijk durft te zeggen dat je bezet bent ga dan ook geen flirt aan .
Toen zij hem belde dacht ik: gezellig dat hij iemand leuks heeft ontmoet. Hij begon te vertellen wat ze doet qua studie enzo, haar achtergrond (half Spaans) etc. Allemaal leuk, hij heeft het naar zijn zin gehad tijdens zijn avondje uit.

Maar toen duidelijk werd dat hij met haar ook had geflirt.. Ik wist gewoon even niet wat ik ervan moest denken.

Toch heb ik het idee dat mijn vriend gewoon vriendschap probeerde op te bouwen, hij is een sociaal iemand en staat hier altijd voor open. Maar ik zou ook zeggen dat je niet flirt met nieuwe vrienden. Of kan dit omslaan, denken jullie?
Zou best kunnen , dat omslaan , je begint alleen heel anders dan wanneer je iemand " alleen maar " aardig vindt ; nu vind je iemand enorm leuk en hé...........is ook nog eens aardig .
quote:Als je niet eerlijk durft te zeggen dat je bezet bent ga dan ook geen flirt aan .Dat ben ik met je eens. Maar als je al begint met te vertellen dat je een relatie hebt wordt er niet meer geflirt. Dus ik kan me goed voorstellen dat iemand dat niet durft. OK, nepnummer geven is flauw, maar geef in elk geval niet je nummer. Dat gaat in mijn ogen verder dan flirten.
quote:LieverNaief schreef op 16 oktober 2008 @ 18:53:

Toen zij hem belde dacht ik: gezellig dat hij iemand leuks heeft ontmoet. Hij begon te vertellen wat ze doet qua studie enzo, haar achtergrond (half Spaans) etc. Allemaal leuk, hij heeft het naar zijn zin gehad tijdens zijn avondje uit.

Maar toen duidelijk werd dat hij met haar ook had geflirt.. Ik wist gewoon even niet wat ik ervan moest denken.Ik zou in zo'n geval vragen wat er eerst was, het gesprek of de flirt. Was de flirt er eerst dan zou ik denken dat het een beginnende vriendschap zou kunnen zijn. Was het gesprek er eerst en dán pas de flirt dan zou ik er heel anders over gaan denken.
Mijn lief is ook een reuzesociaal en gezellig mens. Hij heeft altijd wel aanspraak, maakt snel contact en reageerd ook altijd heel leuk. Hij zal een gesprek niet snel afwijzen.

Flirten doet ie ook graag, vooral met baliedames waar hij komt voor zijn werk. Het is functioneel; als je eens te laat bent zien ze het eerder door de vingers, je krijgt nog eens een bakkie aangeboden en het is gezellig als je moet wachten.

Ook tijdens het stappen kletst hij graag met andere dames.

Maar telefoonnummers uitwisselen om een vriendschap op te bouwen met een aantrekkelijke dame..... nee... dat doet ie niet. Er staan wel wat balie-dames-telefoonnummers in zijn mobiel, maar die kende hij al lang en breed voordat wij elkaar leerden kennen. Maar dat zijn ook de dames die hem feliciteerden met zijn huwelijk en geboorte van ons dochtertje. Niks te vrezen dus.

Ik zou het niet zo leuk vinden als hij tijdens stapavondjes telefoonnummers gaat uitwisselen met flirts. Dan lijkt het toch een beetje de bedoeling om iemand beter te leren kennen.
Tja. :S Dat telefoontje lijkt ineens belangrijker dan ik me had voorgesteld, maar er zit iets in.

Bedankt voor jullie opinie tot zover!
Flirten om het flirten is flirten om het flirten en niets meer dan dat. Ik ben nu vrijgezel en flirt volop. Maar als ik een relatie heb flirt ik ook overal en nergens. De grens trek ik bij het uitwisselen van telefoonnummers. Dan ben je mijnsinziens meer van plan. Dan wil je contact houden, iets voortzetten wat je begonnen bent tijdens het flirten. Past totaal niet in het beeld wat ik heb als je bezet bent. Mensen die je kent voor de relatie dat je daar telefoonnummers van hebt prima. Nieuwe mensen ontmoeten voor vriendschappen ook goed. Dit is een gewoon contact en dat moet kunnen. Maar contact hebben naar aanleiding van een flirt dan ga je verder dan een "gewoon contact". Nee dat zou ik niet goedkeuren en zelf ook niet doen!
flirten kan zeker en is heerlijk, arm aanraken kan alleen als het absoluut onserieus is. Als je iemand stiekem leuk vind of weet dat je iemand leuk kan vinden is dit bij mij not done. Het verzwijgen van de relatie is bij mij not done als er daarna of meer contact is of ernaar gevraagd wordt / er aanleiding toe is.

Meer contact na flirten kan wel! Maar dan is het geflirt afgelopen vanaf dat punt, weet degene van de relatie en begint er een vriendschap zoals met iedere andere vriend(in) in spe.

1 uitzondering: soms flirt je zo onserieus / vriendschappelijk met iemand waarvan jij en je partner en die flirt weet dat dit nooit wat gaat worden, dan kan je blijven flirten tijdens de vriendschap.
Zou al niet blij zijn dat hij een andere vrouw vraagt om de barkruk met hem te delen.

“Dat is de kat op het spek binden”

Hij heeft tijdens zijn avondje uit ook nog eens een goed gesprek gehad met die vrouw.

“De kat gaat de koorde op”

Want anders wisselen ze naar mijn idee geen telefoonnummers uit, en dan belt ze juist op dat moment terwijl jullie lekker aan het dineren zijn. Ik zou ook jaloers zijn en me op de 2e plaats voelen.

Als hij jullie relatie bij haar verzwijgt dan is dat geen goed teken, al helemaal omdat hij dat niet oprecht en eerlijk tegen je kan zeggen. Stukje vertrouwen………….heel belangrijk!!!

Want hoever ga je dan als je aan het flirten bent? Bestaat je huidige partner dan niet meer?

Pas goed op jezelf dat je straks niet de kat in de pot vindt!

Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven