uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Bij jullie zitten jullie broeken dus ook al strak? Ik denk dat het inderdaad mijn darmen zijn maar ik kan ook al een week mijn broek niet meer dicht. Ik heb gezocht naar zwangerschapsbroeken maar daar zit volgens mij vooral ruimte bij je buik. En ik het idee dat mijn heupen ook zijn gegroeid, dus dat werkt ook niet denk ik. Nou ja, het is voor een goed doel!

ZonZonZon, wat naar dat je bekken nu al zo'n zeer doen. Mag ik vragen wat voor soort pijn dat is?

Pff, die trek in vette hap herken ik wel, maar daarna gelijk zuur is het ook niet waard.

Hebben jullie ook dat het nog zo lang duurt tot de volgende echo? Ik heb over anderhalve week weer een afspraak en ik heb nu al geen geduld meer haha!
Heeeeel herkenbaar dobbelsteen! Ik heb de volgende echo pas 19 januari en dat duurt voor mijn gevoel nog zoooooo lang.

Ik Probeer er niet teveel aan te denken en afleiding te zoeken maar merk dat dat soms wel moeilijk gaat.

Ik denk dat de spanning bij mij ook wel te maken heeft met de miskraam die ik van de zomer heb gehad en ik ergens een beetje bang ben dat het nu weer mis gaat.
Dat kan ik me heel goed voorstellen Jacobsjes, dat de angst er dan flink in zit.. Krijg je dan nu extra controles vanwege je eerdere miskraam? Sorry, misschien heb je dat al eerder verteld in het topic, maar ik heb niet vanaf pagina 1 meegelezen. Succes met aftellen tot de 19e!
Geeft niks hoor!

Ik heb inderdaad een vroege echo gekregen, daar bleek ik ruim 2 weken korter te zijn dan gedacht en was er niet duidelijk te zien of er iets in het vruchtzakje zat.

vorige week gelukkig een sterk kloppend hartje gezien met 6.2 weken.

Nu mag ik met 9.2 weken weer terug komen en met 12 weken.

De vorige keer zagen we met 6.3 weken ook een hartje kloppen, maar wel heel langzaam, en zagen we met 10.3 weken dat het hartje gestopt was bij ruim 8 weken.

Die 9 weken halen voelt nu als een soort mijlpaal waar ik eerst voorbij wil.

Dat het hartje veel beter klopt moet een goed teken zijn en voel mij ook veel rustiger dan de vorige keer. Blijf positief, het is zo enorm gewenst.
Jeetje wat een spannende tijd hebben jullie doorgemaakt dan zeg.. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat voor jou die weken helemaal langzaam gaan. Maar inderdaad, goed om je vast te houden aan het sterke kloppende hartje dat jullie nu gezien hebben!
Dobbelsteen, bekkenpijn zit bij mij in de lage onderrug bij de SI-gewrichten (die kuiltjes in je rug). Het straalt bij mij uit naar mijn billen en benen. Het is een stekende pijn alsof alles verkrampt. Toen m'n buik echt dik was, voelde het alsof m'n bekken los zat en soms lang elkaar schoot. Omdraaien in bed, lang zitten, liggen of staan was allemaal erg pijnlijk. Bekkenpijn kan zich ook concentreren rond het schaambeen en de liezen. Toen zoon was ingedaald en stevig in m'n bekken lag met 32 weken werd de pijn wat draaglijker. Ik ben morgen pas negen weken dus ik maak me echt veel zorgen over het verdere verloop. Ik durf niet zo goed ver te wandelen met zoon uit angst dat ik niet meer terug kan. Morgen weer werken (voortgezet onderwijs) en dus veel staan, lopen en bukken. Hopelijk gaat dat wel. Ik wil eigenlijk nog niks vertellen op m'n werk.
Ana, vandaag de echo. Laat je even weten hoe het was? Ik denk aan je!
voor de tabel: 13/1 termijnecho 29/1 nekplooimeting
Ana, succes en veel plezier
Veel plezier & succes anna!
Ik zit... Me op te vreten!!!!

Gisteravond opeens bulten toen ik in bed lag. Wel 20 ongeveer, op benen en armen.. Soort muggenbulten, jeukt ook behoorlijk.

Vannacht wat onrustig geslapen. En vanmorgen hing ik de was op en toen zwol opeens mijn linkeronderarm op..

12.10 kan ik bij de huisarts terecht.

Spookt van alles door mijn hoofd!

Ben vooral heel bang voor trombose in mijn arm, maar dat verklaard de rest van de plekken natuurlijk niet...

Sorry voor deze ego post
He ukkie. Klinkt voor mij eerder als een soort allergische reactie. Heb je nieuwe medicatie? Iets bijzonders gegeten? Trombose komt alleen in uitzonderlijke gevallen in de armen voor.

Hopelijk kan de huisarts je uitsluitsel geven!
Helemaal geen sorry, we mogen hier naast happy te zijn ook best af en toe even "klagen" oid.

Klinkt vervelend en snap dat je je zorgen maakt.

Fijn dat je al zo snel terecht kan bij de huisarts.

Hopelijk is het gewoon zo'n vervelende rotmug geweest die door de warme winter denkt dat het al lang lente is 😉
Ja weet ik. Maar mijn vader had het dus ook in zijn arm.. Maar goed ik weet dat het niet voor de hand liggend is. Plus ik gebruik de fraxiparine dus zou de kans behoorlijk moeten verkleinen.

Nog een uurtje dan weet ik meer. Alhoewel ik ook wel allergische reactie vermoed hoor. Stom dit!!

Hoe is het met jullie?
Ukkie dat klinkt als een allergische reactie. Ik heb twee weken iets soort gelijke gehad. Bulten erg groot (leek net alsof je door een brandnetel "gestoken" bent). Dit waren blijkbaar galbulten en ik heb hiervoor medicatie gekregen. Jeuk was gelijk weg en bulten ook.
Tnx Deb, voor de bemoedigende woorden! Stelt echt enigszins gerust..

Jullie horen zo me :-)
Ja, netelroos (galbulten). Heb niks gekregen, hij durfde het niet..

Ik ben redelijk gerust gesteld.

Tnx meiden
Lees ik in de bijsluiter van mijn medicatie dat het een bijwerking kan zijn van de medicatie...
ZonZonZon, dat klinkt behoorlijk pijnlijk. En dan met zo'n pijn werken in het VO, heftig zeg! Hopelijk wordt het snel minder!

Ukkie87, gelukkig dat je wat gerust gesteld bent. Gaat het volgens de huisarts dan vanzelf weer over? (Omdat hij je nu niets durft te geven).

Ik heb donderdag een afspraak met mijn eigen huisarts over mijn vitamine D tekort. Ik wil toch weten wat ik het beste kan doen. Overal hoor ik dat een tekort niet goed is, maar dat ik ook geen extra dosis mag omdat dat ook niet goed is. Tja, dan zit ik een beetje klem.. Dus hopelijk heb ik daar snel duidelijkheid over.

Ik las trouwens op de site van het Voedingscentrum (ben ik niet altijd weg van maar vond het nu wel leuk) dagmenu's voor tijdens de zwangerschap Misschien dat jullie dat ook leuk vinden, ik dacht ik deel het even Ik heb namelijk soms geen idee waar ik trek in heb en dit helpt wel een beetje.
Nou ik moet morgen naar de gynaecoloog dus daar hoop ik wat wijzer te worden..

Want als het van de fraxiparine komt, mag ik het dan wel blijven gebruiken? En zo niet, wat nu?

En morgen weer een echo! Ben zo benieuwd.
Spannend Ukkie, succes morgen!
Ukkie, wat een gedoe. Hopelijk kan de gyn iets voor je doen. Is er niets op natuurlijke basis dat de jeuk kan verlichten?

Dobbelsteen, dat klinkt idd ook als een dilemma dat vitamine d tekort. Gaat ook zo tegen je gevoel in. Ik heb een multivitamine met vit d. Is dat niks om het een beetje aan te vullen?
ukkie wat vervelend netelroos maar waarom durfde de ha je niets te geven daarvoor? Want net wat je zegt als het door die medicatie komt en je blijft die gebruiken dan gaat 't niet over lijkt mij ?! Morgen wellicht even aankaarten bij de vk! Spannend weer een echo, super leuk...

dobbelsteen Ik heb van davitamon mama compleet, daar zit ook vitamine D in wellicht is dat ook wat voor jou? Mijn vk zei dat teveel vitamine D ook weer niet goed is als je dat binnen krijgt. Doormiddel van het bloedprikken kunnen ze zien of je vitamine D genoeg hebt, maar mocht het niet zo zijn dan hoef ik me daar niet direct zorgen over te maken..
Live, Love, Laugh
Hè meiden,

Ik lees nog steeds af en toe lekker mee op de achtergrond hoor.

Ik ben goed de feestdagen doorgekomen totaal de drank niet gemist hoor haha..

Ik stond net voor de spiegel en kwam tot de conclusie dat ik echt al een beetje een buikje aan het krijgen ben. Het is vooral dat stuk waar je blaas zit zegmaae wat echt ineens uitgezet is. Dat kan toch niet al zo vroeg is dat echt normaal ik was afgelopen vrijdag 8 weken en ga dus naar de 9 toe. Gelijk op de weegschaal gaan staan maar hier zit nog geen verschil normaal schommel ik tussen 57/59 en ik was net 59.

Ik merk dat ik steeds meer vertrouwen in mezelf en men lichaam begin te krijgen nu ik bijna op de 9 weken zit. Al kan er natuurlijk nog vanalles gebeuren. Maar heey het is een kindje van mij haha dus sowieso een knokker denk ik dan maar.

Lieve groet,

En een hele fijne avond.

Kus Tinus
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Ik kaart het morgen even aan. Tot die tijd maar ff los laten (en niet teveel krabbelen hahaha)

Aahhh gelukkig jullie krijgen ook al last van strak zittende kleding.

Tinus, ben je nog zo onzeker???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven