Borstvoeding geven in het openbaar
dinsdag 5 januari 2016 om 13:20
Ik zet het topic hier en niet in het zwanger topic, omdat ik denk dat hier de reacties wat meer zouden verschillen =)
Ik zag dus een tijd geleden een filmpje waarin aandacht werd gevraagd voor dit taboe.
Nu heb ik zelf geen kinderen, dus weet niet of ik dan kan zeggen dat ik een eerlijke mening heb.
Maar ik ben er geen voorstander van. Niet omdat ik het vies vind of vind dat het niet mag of hoort dat moet de moeder lekker zelf weten.
Maar ik vind het zo feministisch overkomen, als er zon film wordt gemaakt waarin opgedrongen wordt dat een borst bedoeld is om kinderen te voeden en dat het allemaal zo prachtig is om je baby te voeden. Ik zie een borst toch wel als iets sensueels en zo wil ik het ook zien, zou niet in de spiegel willen kijken en denken van goh wat heb ik toch een stel goed ontwikkeld uiers. Ik vind daarom niet dat jij je borst in het openbaar hoort te vertonen (afgeschermd is natuurlijk iets anders)
Met het laatste zullen veel het ook niet eens zijn, want zon filmpje heb ik ook weer gezien "free te nipple" waarin vrouwen weer de strijd aangaan met het feit dat als een man met een blote bars over straat mag lopen zij dat ook mogen.
Ik vind het juist wel iets spannends hebben dat alleen de mannen waar ik gevoelens voor heb ze morgen zien en hoe ze dan kijken als ze het voor het eerst zien
Waarom zou je als vrouw willen dat het als een doodnormaal lichaamsdeel wordt gezien?
Wat vinden jullie hiervan?
Ik zag dus een tijd geleden een filmpje waarin aandacht werd gevraagd voor dit taboe.
Nu heb ik zelf geen kinderen, dus weet niet of ik dan kan zeggen dat ik een eerlijke mening heb.
Maar ik ben er geen voorstander van. Niet omdat ik het vies vind of vind dat het niet mag of hoort dat moet de moeder lekker zelf weten.
Maar ik vind het zo feministisch overkomen, als er zon film wordt gemaakt waarin opgedrongen wordt dat een borst bedoeld is om kinderen te voeden en dat het allemaal zo prachtig is om je baby te voeden. Ik zie een borst toch wel als iets sensueels en zo wil ik het ook zien, zou niet in de spiegel willen kijken en denken van goh wat heb ik toch een stel goed ontwikkeld uiers. Ik vind daarom niet dat jij je borst in het openbaar hoort te vertonen (afgeschermd is natuurlijk iets anders)
Met het laatste zullen veel het ook niet eens zijn, want zon filmpje heb ik ook weer gezien "free te nipple" waarin vrouwen weer de strijd aangaan met het feit dat als een man met een blote bars over straat mag lopen zij dat ook mogen.
Ik vind het juist wel iets spannends hebben dat alleen de mannen waar ik gevoelens voor heb ze morgen zien en hoe ze dan kijken als ze het voor het eerst zien
Waarom zou je als vrouw willen dat het als een doodnormaal lichaamsdeel wordt gezien?
Wat vinden jullie hiervan?
dinsdag 5 januari 2016 om 13:24
Wat moet een borstvoedende moeder dan doen? Niet meer naar buiten? Als het kind honger heeft, dan heeft het honger. Moeder gaat niet compleet bloot de hoela dansen op straat, ze voed haar kind. En haar kind zit voor de borst, dus je ziet geen reet.
Overigens heeft borstvoeding ook niks met erotiek te maken, de borst is op dat moment een doodnormaal (en goed functionerend) lichaamsdeel.
Overigens heeft borstvoeding ook niks met erotiek te maken, de borst is op dat moment een doodnormaal (en goed functionerend) lichaamsdeel.
dinsdag 5 januari 2016 om 13:26
Ik vind zo'n mening als die van jou wel schattig. Nog zo lekker naïef.
Meid, er is vaker in jouw nabijheid gevoed dan je ooit door hebt gehad. Meestal zie je er namelijk helemaal niks van en heb je amper door dat iemand een paar meter verderop een baby zit te voeden.
Want wees nu eerlijk, hoe vaak heb jij in de afgelopen paar maanden nu werkelijk een vrouw met de borst(en) bloot in het openbaar zien zitten?
Meid, er is vaker in jouw nabijheid gevoed dan je ooit door hebt gehad. Meestal zie je er namelijk helemaal niks van en heb je amper door dat iemand een paar meter verderop een baby zit te voeden.
Want wees nu eerlijk, hoe vaak heb jij in de afgelopen paar maanden nu werkelijk een vrouw met de borst(en) bloot in het openbaar zien zitten?
dinsdag 5 januari 2016 om 13:29
Moet ieder fijn voor zichzelf weten. Waarom moet een borst alleen functioneel zijn, of alleen sensueel? Het een sluit het ander toch niet uit? Of is zo'n borst inene nooit meer sensueel als iemand in het openbaar een glimp van die borst opvangt als er een baby gevoed wordt? Dan zijn ze verworden tot aseksuele melkfabriekjes of zo?
dinsdag 5 januari 2016 om 13:31
Overigens, hier een plaatje van een in het openbaar voedende moeder (sorry, geen plaatjesplak rechten, dus je moet het met een linkje doen)
http://lovetaza.com/wp-co ... ds/2016/01/cpnewyear1.jpg
http://lovetaza.com/wp-co ... ds/2016/01/cpnewyear1.jpg
dinsdag 5 januari 2016 om 13:34
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten. Laatst zag ik een vrouw echt onzichtbaar voeden, doek eroverheen en geen seconde een stukje borst gezien (we zaten te kletsen) en soms zie ik iemand voeden die wel even een stuk borst showt voor een paar tellen. Het maakt me allemaal niet uit, ik neem er geen aanstoot aan. Onzichtbaar voeden is ook een handigheid die je moet leren vind ik.
En als iemand er niks om geeft en gewoon hele borst laat zien.. Voor mij hoeft het niet maar ik kan er ook niet wakker om liggen. Heb het nooit meegemaakt trouwens.
En als iemand er niks om geeft en gewoon hele borst laat zien.. Voor mij hoeft het niet maar ik kan er ook niet wakker om liggen. Heb het nooit meegemaakt trouwens.
dinsdag 5 januari 2016 om 13:35
En hoe kijken mannen dan als ze voor het eerst je borsten mogen zien?
En zijn ze 16 dan of zo dat ze blijkbaar op een zekere manier kijken zodra jij je borsten laat zien?
En als je dus je kind eten geeft uit die borsten dan zijn het ineens uiers?
Ik vond het prachtig dat ik niet alleen kinderen kon dragen en baren maar ze ook nog eens in leven kon houden met datzelfde lijf, goed geregeld van moeder natuur.
En zijn ze 16 dan of zo dat ze blijkbaar op een zekere manier kijken zodra jij je borsten laat zien?
En als je dus je kind eten geeft uit die borsten dan zijn het ineens uiers?
Ik vond het prachtig dat ik niet alleen kinderen kon dragen en baren maar ze ook nog eens in leven kon houden met datzelfde lijf, goed geregeld van moeder natuur.
dinsdag 5 januari 2016 om 13:35
dinsdag 5 januari 2016 om 13:41
Vooral zo doorgaan, met borstvoeding geven wanneer en waar dat nodig is.
En mensen die er aanstoot aan nemen dienen maar opgenomen te worden in heropvoedingskampen omdat ze een verdorven en beschadigd moraal besef hebben ontwikkeld dat maar beter uitgeroeid kan worden.
En mensen die er aanstoot aan nemen dienen maar opgenomen te worden in heropvoedingskampen omdat ze een verdorven en beschadigd moraal besef hebben ontwikkeld dat maar beter uitgeroeid kan worden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 5 januari 2016 om 13:42
quote:Anyco schreef op 05 januari 2016 @ 13:37:
Oh en waarom ik wil dat het als doodnormaal lichaamsdeel gezien wordt?
Euhm, dat is het ook? Of zijn die van jou van goud?
Blijkbaar heeft TO heul bijzondere bonbonella's, gezien het feit dat mannen op zo'n specifieke manier naar ze kijken....
Borstvoeden maakt ze schijnbaar inderdaad een soort uiers en daar kijken mannen uiteraard niet zo specifiek naar. Of zo.
Oh en waarom ik wil dat het als doodnormaal lichaamsdeel gezien wordt?
Euhm, dat is het ook? Of zijn die van jou van goud?
Blijkbaar heeft TO heul bijzondere bonbonella's, gezien het feit dat mannen op zo'n specifieke manier naar ze kijken....
Borstvoeden maakt ze schijnbaar inderdaad een soort uiers en daar kijken mannen uiteraard niet zo specifiek naar. Of zo.
dinsdag 5 januari 2016 om 13:44
Waar kan je je druk over maken? Het is maar een tiet... in het "ergste" geval zie je een klein stukje. En uiteindelijk zijn borsten bedacht om mee te voeden, niet om aan te likken of ander seksueel genot te beleven of bloot mee rond te flappen op straat in de hoop dat je opstijgt. Dat je er wel seksueel genot aan beleeft is natuurlijk super, maar vanuit de oer-mensch bedoel ik, zijn ze er om te voeden.
Zoogdieren enzo... misschien ooit op school gehoord? Zijn wij mensen ook he. Dus.
En, wellicht overbodig: toen ik nog borstvoeding gaf, deed ik dat ook openbaar, en probeerde ik dat onopvallend te doen. Het is voor jezelf ook niet fijn als een oud opaatje in de hoek van het café bijna z'n nek zit te verrekken om een glimp van je natte uitgezogen tepel te zien terwijl je met je zoog compres loopt te emmeren. Misschien kan je dus proberen iets meer begrip te hebben in plaats van te oordelen...
Zoogdieren enzo... misschien ooit op school gehoord? Zijn wij mensen ook he. Dus.
En, wellicht overbodig: toen ik nog borstvoeding gaf, deed ik dat ook openbaar, en probeerde ik dat onopvallend te doen. Het is voor jezelf ook niet fijn als een oud opaatje in de hoek van het café bijna z'n nek zit te verrekken om een glimp van je natte uitgezogen tepel te zien terwijl je met je zoog compres loopt te emmeren. Misschien kan je dus proberen iets meer begrip te hebben in plaats van te oordelen...
quote:LaFleurNoire schreef op 05 januari 2016 @ 13:42:
[...]
[...]
Ik voed het liefst thuis vanwege de rust maar ook in het openbaar als het zo uitkomt. Het is best mogelijk dat daarbij even een stukje borst te zien is, totdat mijn kind is aangelegd. So be it, ik doe zo discreet mogelijk. Ik zou niet weten waarom je in het openbaar wel een fles zou mogen geven maar niet de borst.