Uitgerekend juli 2016

30-10-2015 07:25 2049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die in juli zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap

Tabel is vol!

Naam LeeftijdKindUitgerekende datumBijzonderhedenhiltje8629-401e 28juni meisje Bevallen!!! Rikz 28-29-1e 3 juli jongen Bevallen!!! 1elsa28-311e 7 jul Meisje Bevallen!!! Rosalinda8332-331e 7juli ? Juf9124-361e 10juli meisje Bevallen !!! happy-wenn28-302e, 1e 1jaar 11 juli meisje Bevallen!!! Kim-mie335-283de, 15 en 12 jaar 11juli meisje Bevallen!!!misseD25-301e 12 juli jongen Bevallen!!! Snoevie10129-291e 12juli jongen Bevallen!!! ikbenik4929-331e 25 juli jongen Jubiki28-291e 18 augustus jongen Azia__?-?1e Jongen Calm31-281e 21 september MK in dec 15, bloedingen, 01/03 controle VK, 08/03 12 weken echo ziekenhuis.

Rozijntje01 en kersje86 en Sel-de-Mer, pris1984 en Dragonfruit als jullie weer meeschrijven zet ik jullie terug in de tabel

boterkoekje22 Orgineel Kaarsje91 Sunshine-2 Little.Gurly Mels123 theepoes paco1987 siska74
Hahaha rikz! Mijn man en ik moesten erg lachen. Hij vroeg meteen, denk jij er ook zo over?

Nee ik ben wel blij met mn schoonmoeder hoor. Zij komt hier 1 dag oppassen (woont een uur bij ons vandaan, dus super leuk dat ze dat wil doen, waarschijnlijk ook om het zo wat vaker te zien) en het gaat 1 dag naar mijn moeder. Daarnaast nog 1 dag gastouder. Ik ga van 32 naar 24 uur.

Mijn man werkt de hele week en kan helaas niet minder werken.

Je krijgt inderdaad veel terug van de belasting en niet te vergeten kinderbijslag. Ook mooi meegenomen.

Zwangerschapscursus ga ik niet doen. Ik sport wel gewoon 1x per week en daar ga ik zo lang mogelijk mee door.

Trouwens dat skiën, bedankt juf. Ik ga denk ik ook niet skiën hoor, heb mn skipas al geannuleerd

Oeh ik heb een mooi babykamertje gezien...

18 januari controle vlk, 22 januari geslachtsbepaling en 15 februari 20 weken echo
Weg
Haha rikz dat is zeker niet teveel. Vorige x had ik veeeeel te weinig! Wist echt niet dat je zoveel verschoonde, en denk de luier verschonen en poept alweer....en alweer....hahahah!!

Zowiezo elke 3 uur een voeding en verschonen, de eerste weken is dat dus erg veel ;) ik ga uit van 7 luiers op 1 dag, dan kan je 6 dagen met 1 pak doen. Met 4 pakken is het dus zo'n 3-4 weken. Heb er trouwens nu 6 pakken en 8 pakken maat 2 dus de eerste 2 maanden kan ik wel door gok ik. Soms he je mazzel en hoef je niet te verschonen, dus je kan net nooit helemaal berekenen.
Hil en dit jaar krijg je nog meer terug! 2e kind kost maar iets van 40 euro meer bij ons, krijg zo'n 92% terug, echt zo fijn! Anders kon het ook echt niet uit allemaal.
Ik verwacht trouwens wel weer een 3kilo kindje, anders is maat 1 al snel te klein.
Wooohooo. Ik heb een commode van marktplaats! In eerste instantie ging bet niet door omdst die te hoog was maar meneer (ga ik vanuit ) wilde m wel op maat zagen en ging hem daarna weer netjes lakken etc. Echt super lief. En dan ook nog bezorgen! Als (als) het goed is komt hij m zaterdag brengen :D
Ik heb ook 18 januari de controle bij de vk!! En s middags de geslachtsbepaling.. Veel op de 18e!!

Ik werk nu 2 nachten per week.. Dus 16 uur. Maar aangezien ik alleen s nachts werk en mijn functie redelijk betaald word heb ik ondanks die 2 nachten een redelijk salaris. Maar ja... Mijn werk dilemma hè..

Ik heb het totaal niet meer naar mijn zin en wat ik al eerder zei, als mijn werkzaamheden zo blijven dan ben ik weg. Maar wat dan? Ga ik hetzelfde werk doen bij een andere organisatie? Ik weet niet.. Ik dacht eerst ideaal, 2 nachten werken zodat s morgens mijn vriend de kleine naar kdv kan brengen zodat ik kan slapen (moet toch ergens slapen in die 48 uur haha) dus 2 dagen kdv.. Maar nu twijfel of ik s nachts wel weg wil zijn... Maar het betaald goed. Ook begin ik me af ge vragen of ik niet totaal wat anders moet gaan doen. Ik ben overdag altijd thuis voor de kinderen, das opzich ideaal.. Vakanties, ziekte, studiedagen, geen probleem want ben er altijd... Maar s avonds om 22.30 ga ik weg en kom 7.30 terug.. Das niet altijd leuk.. Maar ach zijn 2 nachtjes.. En s nachts werken vind/vond ik heerlijk.. Geen stress van overdag.. S nachts is een wereld apart! Maar soms denk ik ook: heerlijk om 17-18 uur thuis komen en ECHT thuis komen. Ik weet het niet...

Als ik overdag ga werken is 16 uur Miss beetje weinig, maar vind 2 dagen kdv prima, 3 word weer veel voor mijn gevoel. En de dag dat mijn vriend vrij is is mij ook veel waard, anders leef je zo langs elkaar heen.

Oma en opa wonen niet in de buurt maar kies ik ook niet voor. Die moeten oma en opa blijven. Maar ideaal kan het zeker zijn!!

Goed.. Stof om over na te denken
Wij hebben trouwens 16 februari 20 weken echo! Spannend!
Ik heb net ook afspraak gemaakt voor de 20 weken echo: 22 feb!
Kan mij voorstellen dat het lastig is Kim-mie. Maar als je je werk niet meer leuk vindt lijkt het mij helemaal frustrerend. Met plezier naar mijn werk gaan is voor mij persoonlijk wel nummer 1. Genoeg stof om na te denken inderdaad.....

Het weer/gladheid is hier vandaag extremer dan gister. Ik durf de deur helemaal niet uit, ze schaatsen hier op straat. Ben veel te bang dat ik precies op mijn buik val of iets dergelijks. Dus een hele dag binnen. Eerlijk is heeeleeemaaaaal niks voor mij. Draadjesvlees staat op en de badkamer is als spik en spam haha! Nog meer mensen last van vandaag??

Morgen is het weer over gelukkig!
Hier ook glad. Lag vanmorgen al languit in de achtertuin.

Gelukkig op de wegen wel goed te doen dus wel aan het werk.

Ja wat een dilemma kimmie. Ik vind plezier ook wel erg belangrijk. Maar snap dat een leuk inkomen ook wel mooi meegenomen is.

Lastig..
Nou idd wat jullie zeggen, plezier in je werk staat bovenaan! Ik heb voor mezelf al knoop door gehakt dat ik geen 1 dienst meer ga werken tegen mijn zin in! Ik zit vanaf 6 weken al in de ziektewet omdat ik niks kon.. UWV belt mij de 25e deze maand pas om te vragen hoe het gaat. Mijn functie is op dit moment echt te zwaar, en ze hebben vlgs mij geen vervangend werk.. Ja, dossiers afstoffen, maar dan heb ik wel wat beters te doen. Maar goed.. Eerst aankomende weken aankijken hoe het gaat. En zie tzt wel verder... En als mijn salaris minder gaat worden maar wel met plezier naar mijn werk dan is dat maar zo...

Hier is het behoorlijk koud.. Maar niet glad! Zou me niet voor kunnen stellen dat ze hier op straat schaatsen! Lijkt me een raar gezicht!
O ja, misseD, jij vroeg toch naar zwangerschaps cursus? Ik wou zwangerschapsgym gaan doen... Dat heet hier anders.. Nadruk ligt niet op actief bezig zijn maar veel info en samenzijn.

Maar helaas.. Gemeente heeft besloten dat deze cursussen gaan stoppen!!

Na het 1 en ander gelezen te hebben en besproken te hebben met mijn vriend gaan we nu de cursus :" samen bevallen" doen! Het is mijn 3e, maar vind het toch leuk om gericht met de zwangerschap en komende bevalling bezig te zijn. En dat mijn vriend het ook wil vind ik super lief!!

De andere cursussen die aangeboden worden vind ik te ver van mij af staan..
Zwangerschapscursus: ik heb echt geen idee. Ik denk iets waarbij ik leer puffen .

Ik vind het moeilijk qua werk. Ik hou van mijn werk en ik moet nog echt beginnen met carriere maken. Wel werk ik in opdracht wat betekent dat ik per opdracht aan kan geven en in overleg minder uren kan werken. Dus we gaan het zien.

Hier was het vandaag ook glad. Ik merk dat ik voorzichtiger ben. Zo ben ik vandaag eerder weg gegaan van werk ivm de gladheid.

Verder leef ik verantwoordelijker, gezonder, ga op tijd naar bed. Net of ik in een keer volwassen word.

Volgende week komt mijn baas. Helaas wel voor de 12 weken echo maar ik krijg het niet anders gepland helaas. Dan er maar vanuit gaan dat het goed is.

Nu lig ik met mijn kruikje op de bank. Bandenpijn...

En de week kruipt... Volgende week de 12 weken echo en dan eindelijk een beetje ontspannen.
Happy wenn, je hebt nu zes pakken van maat 1? Ik heb nu vier pakken van maat twee. Maat 1 hadden ze niet meer. Van de week nog een xtje kijken.

Hier is het ook glad. Ik ben ook al onderuit gegaan.

Vervelend is dat hè, bandenpijn, ikbenik! Helpt het krukje een beetje?
Mijn schoonouders hadden nog een x gehaald....lief bedoelt haha maar heb nu 8 pakken maat 1 en 10 pakken maat 2. Dat is zeker genoeg hahahaha!! Agh misschien is de baby klein en kan. Ik weer heel lang maat 1 gebruiken, dan is het zo op. En anders bewaar ik ze voor mijn vriendinnen.

Ohnee dames!! Goed op jezelf letten met dat gladde weer!! Ier kans op ijzel maar gelukkig nog niks.

Ikbenik wat naar! Hier heb ik week terug elke avond wakker gelegen van groeipijn. Meestal had ik om de zoveel weken een groeispurt en dan ook buik zichtbaar groter. Waarschijnlijk heb jij dit ook!!

Zwangerschapscursus ga ik weer yoga doen, puur voor de contacten met andere dames en ik heb een drukke baan dat ontspanning wel nodig is tegen het einde. Cursus is vanaf 20 weken meestal.

Ik zal morgen de tabel bijwerken!
Hoi dames, ben even stilletje geweest maar wel alles meegelezen!

Ikbenik vervelend he die bandenpijn. Ik heb dr ook veel last van, mn buik is ineens ook vreselijk groot haha schrik ervan als ik er naar kijk maar wel superleuk! Van de vk mocht ik alleen geen kruikje direct op mn buik dus dat doe ik dan maar niet.. Heb wel t idee dat mijn vk een beetje overdreven is soms maar goed.

Met werk weet ik t ook nog niet zo goed.. Vriend heeft een eigen bedrijf maar dat is nog startend dus hij weet niet precies hoe dat loopt, maar kan wel zijn eigen tijd invullen. Ik denk dat ik t liefst 3 dagen voor de klas wil. Maarja t is maar net waar invalwerk is en hoeveel.. Hoewel deze school en de school van vorig jaar me wel willen inzetten maarja dan moet er eerst iemand ziek worden want er moeten alweer mensen uit.. Mijn moeder wil wel graag 1 dag oppassen maar we weten nog niet zo goed of we dat wel willen. We zien t wel.

Vandaag waren we op kraamvisite en daarna kregen we discussie over nachtvoeding. Vriend vindt (nu, maar hij heeft er nog niet goed over nagedacht) dat, als hij weer werkt, ik gewoon alle voedingen moet doen snachts. Ik heb er ook nog niet goed over nagedacht, maar het lijkt erg zwaar. Hebben jullie t daar al over gehad?

Cursus wil ik wel gaan doen, weet alleen nog niet welke.

Heb t gisteren aan mn klas verteld, leuk joh!

Eerst applaus (??) en gefeliciteerd, maar daarna "... ieeeeehwl juf..." haha (sja, zijn 12 he..) en daarna "juf je bent niet eens getrouwd!!" En ze vonden me ook nog eens te jong. Maaaar ze zeiden wel, dan gaan we nooit meer vechten want dat is gevaarlijk als je ons dan uit elkaar moet halen, straks wordt je buik geraakt en dan gaat je baby dood. Ik vind het een goed plan, benieuwd hoe lang ze t volhouden!

Nog een vraag waarop ik eigenlijk het antwoord wel weet maar ik maak me toch zorgen dus wil t nog even horen haha. Ik lig heel graag op mijn buik als ik ga slapen en dat kan ook nog prima, doet geen zeer. Kan dat kwaad? Ik kan niet mn baby pletten ofzo toch haha.
Per aspera ad astra.
Ik lig ook nog op mijn buik nu het kan

Hmm echt no way dat mijn man er niet uit gaat s'nachts hahaha, dat zijn de moeilijkste tijden! Want van borstvoeding ben jezelf ook erg moe. Wij deden eerst alles samen in het begin. Man baby halen, ik voeden, man verschonen en weer in bed. Zo kon ik de eerste week iniedergeval goed herstellen.

Daarna deed ik wel voeden en kolven (pff!) maar man haalde en verschoonde ook nog met regelmaat. Toch lekker als je x kan blijven liggen met voeden en erna. Later met flesje erbij sloeg ik wel x borstvoeding over en deed man de fles. Meestal om en om of zeggen: wie heeft zin? Haha ik ken een stel die het wel zo deden en hele scheve verhouding kregen, want het was immers niet zo zwaar? Uh....jij gaat er nooit uit! Etc..,dat soort discussies! Maar vergeet ook niet dat een baby ook kan huilen om niks, dan hoop ik toch echt dat je man wel met de baby gaat lopen, ondanks dat hij moet werken. Slaapgebrek ga je toch wel krijgen. En jij kan niet de hele nacht wakker zijn en dan overdag nog voor de baby zorgen ;) hopelijk komt hij tot inkeer, en het is toch anders als de baby er is. Dan ga je er bijna automatisch uit ;)
Ik zelf ga geen cursussen doen voor zover ik weet. Ben er echt geen type voor. Maar kan zijn dat ik daar over een paar weken weer anders over denk!

Ik ben gelukkig geen buikslaper maar soms ligt het wel even fijn en dan doe ik dat gewoon!

Ik hoop maar dat Maandag het weer beter is. Zul je zien gaat de geslachtsecho niet meer door hahaha. Ben echt zo benieuwd. Daarna gaan we beginnen met kamertje. Verven en behangen. Vloer hebben we al. Zaterdag brengt marktplaats man de commode (als het goed is) op juiste hoogte.

Vrijdag 15e hebben we weer gesprek met verloskundige en dan ook hartje luisteren. Gelukkig weer met dezelfde meid als de eerste keer!
Juf, hier moet vriend snachts gewoon z'n bed uit hoor. We willen samen een kind, dus hij zal er ook voor zorgen. Ik ben nog aan het twijfelen over zo'n bedje naast ons bed, op gelijke hoogte. Ben de naam even kwijt.

Ik slaap eigenlijk ook het best op mijn buik, ben het mezelf aan het afleren. Slaap nu meer op mijn rug en een beetje op m'n zij.

Spannend MisseD . Het is al bijna maandag!

Komende week zal ik hier minder (tot niet) reageren. De week erna ben ik gewoon weer terug, dus niet teveel schrijven ;)
Vandaag heeft Sel de Mer een echo. Veel succes en plezier. Laat je weten hoe het was?
Vriend gaat er hier straks ook echt uit s nachts! Als ik nog niet werk zal de verhouding Miss iets meer bij mij liggen, maar ik moet ook "herstellen" dus ook ik heb mijn rust nodig.

Als ik nachtdiensten blijf draaien zijn die nachten uiteraard sowieso voor m.

Wij hebben een waterbed, dat vind ik heerlijk liggen in een zwangerschap.. Alleen als ik straks dikker word is erin en eruit wat lastiger haha. Wij hebben m niet gestabiliseerd, puur water dus. Nadeel is wel dat ik ergens in huis een gewoon bed neer moet zetten voor de bevalling. Of ik moet 1 van mijn puber zoons het bed uit jagen zodra ik ga bevallen en thuis wil/moet blijven haha maar dat lijkt me ook niet zo n optie, toch?

Ik heb met de jongens nooit een wiegje gehad.. Nu wil ik dat wel.. Voor de eerste 2 weken ofzo. De babykamer is ook wat verder van onze slaapkamer met een extra halletje ertussen, dus wel "knus" als de baby straks bij ons ligt en ook in de kraamtijd wel "gezellig"
In het begin zet ik ook de wieg op onze slaapkamer en beneden slaapt ze dan in de wandelwagen bak.

Hopelijk loopt mijn dochter voor die tijd een stuk beter.

Ik ga de tabel even bijwerken. Veel controles de 18e
Ik start trouwens 9 maart met mijn zwangerschapsyoga met 8 meiden. Ben benieuwd wie ik tref! Zijn allemaal ongeveer rond dezelfde tijd uitgerekend.
Happy-wen... Je heb het over "ze"?? Haha

Ff terugkomend op de nachtvoedingen.. Met mijn ex man MOEST ik er altijd uit.. En mocht niet voeden in de slaapkamer!! De oudste gaf ik borstvoeding.. Dan ging ik eruit, verschoonde.. En ging in de koude hobby kamer bv geven... En meneer.. Die bleef liggen want hij werkt! Toen ik weer begon met werken dan kwam ik laat thuis van een late dienst, dan kon ik de laatste voeding doen, en vervolgens s nachts er ook weer uit, en tussendoor kolven om genoeg melk op voorraad te hebben. .... Zo ga ik het nooit meer doen!

Dus vriendlief mag ook voor zijn kind zorgen!

In mijn omgeving ook een stel waarbij de vader zei dat zolang zij verlof had dat hij bleef liggen.. Nou hij deed/doet bijna niks met zijn kind! Kind word bijna een jaar maar alles komt op haar neer... Nee gelukkig staat mijn vriend daar anders in. En doet hij al mega veel met/voor zijn stiefkinderen, dus ik heb zijn vader skills al een beetje kunnen proeven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven