Uitgerekend juli 2016

30-10-2015 07:25 2049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die in juli zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap

Tabel is vol!

Naam LeeftijdKindUitgerekende datumBijzonderhedenhiltje8629-401e 28juni meisje Bevallen!!! Rikz 28-29-1e 3 juli jongen Bevallen!!! 1elsa28-311e 7 jul Meisje Bevallen!!! Rosalinda8332-331e 7juli ? Juf9124-361e 10juli meisje Bevallen !!! happy-wenn28-302e, 1e 1jaar 11 juli meisje Bevallen!!! Kim-mie335-283de, 15 en 12 jaar 11juli meisje Bevallen!!!misseD25-301e 12 juli jongen Bevallen!!! Snoevie10129-291e 12juli jongen Bevallen!!! ikbenik4929-331e 25 juli jongen Jubiki28-291e 18 augustus jongen Azia__?-?1e Jongen Calm31-281e 21 september MK in dec 15, bloedingen, 01/03 controle VK, 08/03 12 weken echo ziekenhuis.

Rozijntje01 en kersje86 en Sel-de-Mer, pris1984 en Dragonfruit als jullie weer meeschrijven zet ik jullie terug in de tabel

boterkoekje22 Orgineel Kaarsje91 Sunshine-2 Little.Gurly Mels123 theepoes paco1987 siska74
Hiltje. Wat leuk! Wij krijgen deze week ergens de kinderwagen. Ben erg nieuwsgierig! Zou bijna buiten al een rondje ermee gaan lopen dan haha. Op marktplaats heb ik al wel een kinderstoel gekocht. Duurt nog wel ff voordat ie daar in kan maar oke. Ben enthousiast

Jubiki. Wat fijn dat de echo goed was. Wat zou je uitgerekende datum dan worden?

Rosalinda. Ik ga me niet opgeven voor die gratis dozen. Overal zijn je gegevens bekend. Ook de uitgerekende datum. En dat voor een paar gratis flesjes en speentjes. Kwam laatst ook een artikel tegen dat hierover ging. Kan hem eventueel wel opzoeken als iemand naar benieuwd naar is.
Ik heb bij mijn dochter alles wat gratis was aangevraagd en opgehaald hahaha. Nutricia het ijsbeer doekje, de dozen van de Etos voor en na geboorte, mutsje van wij.nl, kruidvat Geboortetas, babydump doos. En bij de negenmaandenbeurs ook nog acties.

Ik heb veel flesjes en spullen daaruit gebruikt, echt top! En ik vind dat je weinig reclame krijgt, mail en af en toe eens post. Ik ga nu weer alles aanvragen, ik kreeg zelfs bij mijn verloskundige al een woezel en PiP koffer met inhoud( heel tof) en dit jaar kan ik ook bij mijn kinderopvang een doos ophalen gratis i love it hahaha

Super zeg hil!! Goede deal dan he

Rosalinda wat fijn! Ik de 18e pas weer....pff lang wachten ;)

Jubiki jeej wat fijn een goede echo
Verdorie. Had 3x reactie getypt en alles verdwijnt gewoon. Super irri.

Ik ben trouwens heeel erg benieuwd naar origineel? Weet zo ff niet zeker of zij het was maar ik bedoel diegene die miskraak hreft hehad en daarna gelijk weer positieve test in handen had! Ben echt super benieuwd hoe het daarmee gaat!!!
Ja dat was vlgs mij origineel!

Vanmiddag was mijn vriendin op visite, en zij heeft zelf een doptone!! Mag die van haar lenen... EN voor het eerst het hartje gehoord van onze uk!! Paar keer geluisterd al vanavond!! Echt bijzonder om dat zelf te kunnen doen!! Heel gek.. Maar als je dan zo gericht bezig bent dan word het ineens heel echt dat er een baby in je buik zit!!
Goed, 3.45 uur s nachts.. En ik kan niet slapen.. En ik hen honger!! Zit nu beneden aan de thee en ontbijtkoek..

Pffff
Ik ben weer misselijk. Dacht dat ik er af was. Zit op mijn werk... Gatver
Ikbenik49, hè bah! Weten ze het op je werk al?
Nee ik heb volgende week de 12 weken echo en daarna vertel ik het eerst aan mijn eigen baas en daarna aan de opdrachtgever. Mits alles goed is natuurlijk.

Afspraak met mijn eigen baas is al gemaakt.
Dan kan ik me voorstellen dat nu het misselijk zijn ook niet echt bevorderd... Hoop dat je beetje rustig aan kan doen?

Vlgd week 12 weken echo? Schiet ook al op bij jou zeg, super!
quote:Kim-mie3 schreef op 05 januari 2016 @ 08:55:

Dan kan ik me voorstellen dat nu het misselijk zijn ook niet echt bevorderd... Hoop dat je beetje rustig aan kan doen?

Vlgd week 12 weken echo? Schiet ook al op bij jou zeg, super!

Ik kan op dit moment zelfs niets. Systeemproblemen

Dan duurt het pas echt lang.

Jaa 14 januari. Zo spannend en ik ben toch wel behoorlijk nerveus. Als dan het hartje klopt en alles is goed kan ik eindelijk gaan genieten. Want dat lukt me nog niet zo goed.
Bah computers ook hahah!!

Oeh spannend de 14e!! Komt vast goed!!

Door mijn ongemakken en ook dat ik het spannend vind is het voor mij ook lastig om te gaan genieten.. Maandag gaan mijn vriend en ik naar een groot baby warenhuis.. Kijk er naar uit.. Dan word het echt écht!!

En doordat ik het hartje thuis kan beluisteren word het ineens ook steeds echter!!
Voor de tabel:

Datum is naar 17-8 gegaan (dus nu 8 weken). En de termijnecho hebben ze nu op maandag 18 januari gezet :S.... Controle bij vk is wel op 8-2

Ik vind dat zelf wat vroeg, want dan ben ik 9.6... Ze doen het eigenlijk tussen 10 en 12 weken. Nou is dat niet schokkend vroeg, maar ik denk zelf dat de echo leuker kan zijn als ik hem nog iets later heb? Zouden jullie hem verzetten, of zouden jullie hem door laten gaan? Welke ervaringen hebben jullie?
Nog meer updates voor de tabel?

Later zie je al meer jubiki, maar als ze niet goed kunnen meten doen ze het later nog een x.

ikbenik wat naar die misselijkheid! Hier alleen de vermoeidheid. Maar probeer niet elke middag te gaan slapen.

Luiers van de ah ingeslagen, ouders even ingeschakeld. Nu 4 pakken maat 2 en 6 pakken maat 1. En schoonouders gingen ook nog kijken. Dus dan heb ik hopelijk voor de eerste 2-3maanden genoeg 😄
Junior, ik zou de echo gewoOn laten staan. Ik had hem zelf 10+2 maar met 8 weken zeiden al hoe ver ik was. En als ze het niet kunnen meten kun je lang week of 2 weken later terug komen. Heb je een extra echo te pakken

Nog meer mensen die thuis moeten blijven vanwege het weer? Ik woon in het noorden en kunnen geen kant op. Alles is ijs. Mn hele auto is ook ijs haha. Schaatsen de Kids hier op straten. Wel mooi om te zien maar ook benauwend.
Nee, wel triest weer hier. Ochtend even de stad in geweest, nu dochter slaapt lig ik ook lui op de bank

Maar schaatsen buiten lijkt mij wel tof! Maar vind het eng weer om de deur uit te gaan, vraag ne af wanneer jullie weer wat kunnen doen. Zal niet na 1 dag weg zijn?
Ze verwachten vandaag de hele dag nog ijzel en morgen hetzelfde. Gelukkig hebben wij gisteren al boodschappen gedaan, we zaten zo te twijfelen gisteren of we het niet vandaag zouden doen omdat ik zo moe was. Ben echt blij dat we hebben doorgezet
Haha Rikz een rondje lopen :D. Ik heb hem nog wel midden in de woonkamer staan ha ha!

@Kimmie, ik wordt ook heeeeel vaak wakker 's nachts maar ga er bewust niet uit. Denk dat ik er dan net zo bij zit als jou. Terwijl ik eerder zo'n goede slaper was! Heb jij daar ook veel last van?

@Ikbenik, wat jammer dat je nog niet echt kunt genieten. Ik herken het wel een klein beetje. Ik kan het eigenlijk pas echt sinds twee weken .

@Happy_wenn, ik had het al een keer opgeschreven, maar kan mij heeeel goed voorstellen dat je dat over het hoofd hebt gezien. Vindt het al super dat je de tabel zo bijhoudt en dat ik helemaal boven aan sta ha ha. Ik heb 25 januari controle en 9 februari 20 weken echo en dan willen we ook het geslacht weten.

@Jubiki, geen ervaring mee..

@MisseD, Hier ook gladdigheid. Was vandaag al vrij, maar ben vanmorgen nog wel thuisgebleven (ga ik normaal altijd naar mijn paard). Vanmiddag was het hier goed te doen! Dus ben ik nog wel even op pad geweest en heb ik niks gemerkt.

Morgen heb ik wel 'ijzelvrij' gekregen van mijn werk, daar kun je ook op straat schaatsen en gezien ik het verst moet rijden van iedereen hebben ze een collega gevraagd die niet zo ver hoeft te rijden. De bewoners zijn ook allemaal vrij van hun werk omdat we geen vervoer doen. Heb ik nog nooit meegemaakt sinds de drie jaar dat de woongroep bestaat.

Bedankt voor de leuke reacties op mijn kinderwagen etc. Ben er ook superblij mee.

Vraagje(s) voor iedereen, * Hoeveel uur werken jullie nu en hoeveel uur willen jullie straks gaan werken? * Hoe zitten jullie dan financieel/Wat voor werk doet je partner. Het duurt namelijk niet lang meer voordat ze het willen weten op mijn werk en mijn vriend en ik raken er nog niet helemaal uit, ik ben nu namelijk de grote kostwinner hier thuis, maar mijn vriend (en ik ook natuurlijk) hebben ook een eigen bedrijf waarvoor hij heel veel weg is. Maar waar nog niet de grote inkomsten uit gehaald kunnen worden gezien we net 2 jaar bezig zijn en dat gewoon tijd kost... En ik zo'n eigenwijze tut ben die een paard heeft die ik nooit meer kwijt wil maar wel een kostenpost is :D

En nog eens wat hebben jullie al een zwangerschapscursus? Wanneer begin je daarmee? Want daar zie ik de bomen door het bos ook niet meer

Zo een keer een reactie vanaf mijn laptop i.p.v. mijn telefoon, zoals jullie merken is die veeeel langer ha ha.
Hiltje, ik werk 36 en vriend 40. We willen allebei minder gaan werken. Vriend 32 en ik denk ik 28 of 32, maar moeten wel nog even goed financiën doorrekenen. Denk dat het wel kan. Hebben geen grootouders in de buurt wonen, dus rest van de dagen kinderopvang en dat is natuurlijk ook niet goedkoop..
Ik werk 32 uur en vriend 40 uur. Ik sta nog in het begin van mijn carriere dus ik blijf in principe 32 uur werken.

Mijn vriend krijgt waarschijnlijk een andere baan en gaat terug naar 36 uur. Hij gaat dan 1 dag thuis werken.

Komt in principe neer op 3 dagen opvang. Mijn moeder heeft al aangegeven dat ze graag een dag wil oppassen en dan blijven er 2 dagen opvang over. Ik denk dat wij voor een kinderdagverblijf gaan.
Ik vond dat ook lastig bij de eerste. Ik werkte 32uur en had dus al 1 dag vrij. Mijn man 36 uur en had 1 middag vrij. 1,5 dag was dus al geen probleem. Besloten dat ik 2 dagen vrij wilde maar wel 3 extra lange dagen maak. Nu met ouderschapsverlofuren kon ik wennen aan het idee, deze zouden pas aflopen in sept 2016, dus dat komt mooi uit! Heb ik nog even bedenktijd of ik echt terug wil naar 27 uur. Werk nu 3x9. Liefst zou ik 3x8 werken, maar qua kosten is dat toch wel veel inleveren....dus ik twijfel nog.....Mijn man heeft een halve dag ouderschapsverlof en hierdoor hebben wij dus 3 dagen vrij en gaat ze 2 dagen naar het kdv. Een luxe en wij vinden het fijn zo. Ik leef niet om te werken, maar fulltime thuis zou ik ook niet trekken. Mooie balans dus!

Kdv zijn wij zo blij mee! Ze leren daar veel ook ritmes en delen etc. Mijn ouders passen met regelmaat op als we ff een uurtje weg moeten of naar een verjaardag gaan etc. Nu voelt dat niet als een bezwaar voor ons, dus vragen we ze ook regelmatig. Ouders blij en wij blij vaste dag naar opa/oma zou ik niet willen. Scheelt wel in de kosten!
Heb net even zitten rekenen met rekentool van kinderopvang en netto inkomsten aangepast voor verschillende werkuren, en lijkt alsof we per maand maar 150 euro minder hebben (dus inkomsten- kosten opvang) als ik 3 sagen ipv 4 dagen ga werken. Nog maar eens goed nazoeken, maar dan ga ik eens op mijn werk overleggen wat ze daar van vinden..
Ik ben ook benieuwd naar origineel. Dus mocht je meelezen. Hoe gaat het?

Jubiki, ik zou de echo gewoon laten staan. Mocht het niet duidelijk zijn, krijg je een nieuwe afspraak en heb je je kindje weer eventjes kunnen zien.

Happywen. Ik wil ook nog even naar de Ah. Maar 4 pakken van maat 1. Is dat niet heel veel?

Ik moet 18 jan weer naar de vk, controle afspraak

Hiltje. Ik werk nu 32 uur, vriend 36 uur. Ik wil naar 24 uur en vriend naar 32 uur. Moet dan voor twee dagen opvang hebben. Mijn moeder wil wel oppassen, 1 dag in de week. Ik weet alleen niet of ik dat zelf wil. Oma moet wel oma blijven natuurlijk.

Zwangerschapscursus ben ik ook benieuwd wat jullie gaan doen.
quote:Rikz schreef op 05 januari 2016 @ 20:54:

En ik weet ook niet of ik de baby naar m'n schoonmoeder wil hebben. Want die wil dan zekers ook oppassen. Hartstikke lief natuurlijk, maar ben bang dat ze m'n kind verpest...Hihi
Bedankt voor jullie antwoorden. Ben niet de enige die nog twijfelt dus... Ik wil denk ik van 32 naar 28 uur gaan.. Dat zou betekenen elke week 3 dagen ongeveer vier uurtjes opvang. Wat ik wil verdelen onder kdv, en beide oma's. Wil wel eerst ouderschapsverlof opnemen voor die vier uurtjes.

Ha ha Rikz, ik ben ook niet heel erg fan van mijn schoonmoeder haar opvoedvaardigheid, maar ach die vier uurtjes in de week, ik heb er een leuke vriend aan overgehouden hihi.
Ik vind trouwens dat je best veel weer krijgt van de belasting m.b.t. kinderopvang?? Had ik eigenlijk niet verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven