uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Hoi meiden!

Tijdje afwezig geweest met de feestdagen drukte en afgelopen weekend nog een flinke verkoudheid opgelopen. Voel me vandaag eindelijk weer eens wat beter. Misselijkheid valt gelukkig erg mee en heeft zich goed afzijdig gehouden tijdens mijn verkoudheid. Eigenlijk pas nu ik me verder beter voel steekt het weer een beetje de kop op. Ik kan daar ook heel onzeker van worden als de symptomen een paar dagen wat minder zijn. Ik kijk daarom echt reikhalzend uit naar de volgende echo over 1,5 week!

Verder echt geen idee of ik een klein jongetje of meisje in mijn buik heb groeien. Mijn man hoeft het sws niet per se te weten van te voren en ik wil geen geld uitgeven aan een pretecho dus dat duurt ook nog wel een tijdje voordat we het weten.

Ana wat fijn dat jij ook een goede echo hebt gehad! En Ukkie jij natuurlijk ook met je 2e echo
Google is vriend en vijand tegelijk de afgelopen weken Dobbelsteen hahaha.

Mijn gevoel zegt een meisje, maar heb absoluut geen voorkeur.

Eigenlijk hebben wij het, vanaf het begin dat we elkaar leerde kennen, zo af en toe over namen. Meestal tijdens lange autoritten 😂

Maar dan meer in de trant van hele gekke namen. Echt een serieuze naam hebben we nog niet. Vind het ook wel lastig hoor om iets te bedenken wat niet standaard is maar ook niet te gek en ook nog eens een beetje bij de naam van mijn dochter past. Gelukkig hebben we nog even om er over na te denken!
Googlen kun je beter maar niet doen! Het stelt je namelijk bijna nooit gerust. Ik vind dan altijd de doemscenario's en dan ga je je alleen nog maar meer zorgen maken. Ik denk altijd maar zo: je kunt er eigenlijk niks aan doen. Of het gaat goed of het gaat niet goed maar je hebt er eigenlijk maar heel weinig invloed op. Ik weet niet of dit voor iedereen geruststellende woorden zijn maar het helpt mij wel om het een beetje los te laten en me niet teveel zorgen te maken.

Tja namen, ik ben er al redelijk uit qua jongens- en meisjesnaam maar nu moet mijn man ze nog leuk gaan vinden dus dat wordt nog wat :p Ik wacht liever met er over nadenken/discussiëren tot na we weten wat het is. Hoeven we nog maar over 1 naam ruzie te maken
Helemaal mee eens wat Google betreft! Als ik mij zorgen maak probeer ik inderdaad ook zo te denken en verbied mezelf inmiddels om al die negatieve verhalen te gaan lezen.

Kwaaltjes zeggen natuurlijk 9/10 keer helemaal niets. Bij mijn miskraam was ik echt op en top zwanger en deze keer een stuk minder maar hadden we wel een veel sterker kloppend ❤

En bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik bijna 9 mnd lang op een roze wolk gelopen en nergens last van gehad.

Blijft een bijzonder iets dat vrouwenlijf!
Therealarya, voor mij zijn dat inderdaad ook hele geruststellende woorden. Toen ik net wist dat ik zwanger was vond ik het heel erg spannend dat ik amper wat voelde (heb hier toen ook een topic geopend) maar dat heb ik na de echo wel losgelaten. Want inderdaad, buiten zo gezond mogelijk leven kan je maar weinig invloed uitoefenen. Vertrouwen hebben in mijn lichaam voelt in ieder geval zoveel fijner dan stressen (en googelen).

Namen hebben wij al, de jongensnaam heeft hij bedacht en vind ik prachtig, de meisjesnaam heb ik bedacht en vindt hij 'prima'. En dat is al heel wat, want hiervoor had ik een hele lijst met namen en die heeft hij allemaal fanatiek geweigerd Stiekem hoop ik dat hij de naam uiteindelijk ook heel mooi gaat vinden, of misschien komen we toch nog uit op iets anders...

Gaan jullie eigenlijk vernoemen?

Vandaag met mijn moeder de stad in geweest, ze kon het niet laten, dus ik ben nu de trotse eigenaar van onze eerste babykleertjes Ik wilde zelf wachten met iets kopen tot 12 weken, maar ach, zoiets schattigs van aanstaande oma kan ik niet weerstaan!
Ana en Ukkie, wat fijn van de goede echo's!

Twijfel, ik heb ook geen idee of het een jongen of meisje zal zijn. Qua namen zitten we niet echt op een lijn. Voor meisjes is het wel makkelijker dan voor jongens. Dat was bij zoon ook al zo.

Haha Arya, ik lees dus een beetje hetzelfde als bij jullie. Man en ik hebben gewoon een andere top 3. Na de 20 wekenecho en we het geslacht weten dan gaan we wel verder zoeken.

Jacob, ik voel me ook de ene dag prima en de andere dag belabberd. Gelukkig geen Emesafene meer nodig gehad.
Ik word nu wel heel nieuwsgierig naar jullie namen. Wij willen een korte, stoere naam voor een jongen. Dat heeft zoon ook dus dat moet wel matchen. Voor een dochter vind ik het lastiger. De meisjesnaam die we hadden bij zoon vinden we nu wel oke en niet meer wow.

Wat leuk Dobbelsteen! Over de kleertjes gesproken. Ik heb een schattig pakje gekocht. Verder hou ik me in tot we het geslacht weten. Maar wat ik me dus afvraag. Dragen onze augustusbaby's wel lange mouwen en lange broekjes? Het kan natuurlijk ook echt warm zijn. Wat doe je een pasgeboren baby dan aan.. Alleen een romper? Zoon hield zichzelf super snel warm en die is van het voorjaar dus ik heb werkelijk geen idee. Ik zou het alleen zonde vinden als ik teveel in de kleinste kaarjes heb en het eigenlijk te warm is.
Ik vroeg me hetzelfde af over de lange mouwen ja! Zodra de baby zich op temperatuur kan houden en het buiten 30 graden is zal het al gauw rompertje worden. Denk ik????

Toen ik wist dat ik zwanger was zei ik een meisje wil ik 'dit'. Vindt hij mooi.. Toen een jongen zei hij 'dat', vind ik geweldig want is dus een vernoeming naar mijn vader.

Geloof dat we bijna allemaal wel willen weten wat hebt wordt he?! Is ook wel zo makkelijk natuurlijk..
Ik denk een jongen. Maar dat is vooral omdat ik me niet kan voorstellen dat ik een meisje krijg. Heel gek maar ik heb al sinds ik mijn man ken het idee dat wij een gezin vol jongens worden.

We hebben dan ook 4 namen voor jongens + matchende 2de namen en maar 1 naam voor een meisje met 1 matchende 2de naam

En die meisjesnaam hebben we afgelopen maand verzonnen zodat we iig één naam zouden hebben voor een meisje

Als wij dus alleen maar meisjes gaan produceren hebben we een probleem.. Ik vind meisjesnamen bijna allemaal suf, truttig of lachwekkend in het Engels.
Ukkie en ana gefeliciteerd met jullie goede echo's!

Mijn dochter is ook in de zomer geboren. Het was toen ook zeer warm en ze heeft vooral in een rompertje of mini jurkje (zonder romper) gelegen. Dus ik ga niet te veel "warme" dingen aanschaffen

Ik heb niet echt een sterk voorgevoel wat het is. Ik denk een jongen maar een meisje is ook erg welkom. Namen zijn we eigenlijk nog niet mee bezig. Ik weet ook nog niet of we het geslacht willen weten.
Oh goeie zeg over die lange mouwen.. daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Gelukkig heb ik zelf nog niets gekocht, had ik misschien allemaal warme vestjes gekocht
Ah fijn, Deb is ervaringsdeskundige 😁 Dus leuke rompers met een tekst is wel leuk, want die worden wel gezien met warm weer. En dan koop ik niet teveel maat 50. Zoon zat sowieso gelijk in 50/56 met z'n acht pond en 54 cm
Haha ik was zelf een augustus baby en ik lag met kruiken in de kinderwagen!

Ik was erg klein en licht en kon mezelf dus niet warm houden... Het is dus maar net wat voor een baby we krijgen! Ik heb al 1 heel schattig vestje gekocht in maat 56 bij prenatal omdat het in de sale was (en 2+1 gratis met positiekleding) en koop dan niet nog meer vestjes. Nu nog mezelf inhouden en toch niet te veel kopen De positiekleding draag ik trouwens nog niet maar ik had echt een nieuwe spijkerbroek nodig dus ik dacht, dan maar meteen een positiebroek.

Een meisjesnaam hebben we al maar een jongensnaam nog niet. Of eigenlijk hadden we er wel 1 maar ik begin daar nu over te twijfelen. Misschien is het te apart en zeggen mensen uh hoe heet hij? Ook al is het maar een naam van 4 letters zonder bijzondere tekens (en geen x of q). Eigenlijk valt het best mee als ik het zo opschrijf

Nouja, mijn vriend wil er ook niet over nadenken totdat we het geslacht weten. Als ik nu namen noem is het vooral nee en mwah en dat ik moet ophouden me zoeken tot de volgende echo :(

Ik ben benieuwd naar de jongensnaam van dobbelsteen als je 'm prachtig vindt!

Ik ben ook gestopt met de emesafene sinds 2 dagen. Dat betekent 's ochtends overgeven maar de rest van de dag kom ik op wat misselijkheid na goed door en ik eet ook goed. Heel veel fruit! Dus ik ga voorlopig niet terug naar de emesafene, ik slik het toch liever niet dan wel.

Verder ben ik ook heel moe, ik sliep vanachter van 21.30-8 uur!
Ons dochtertje is op 25 juli geboren en wij hadden haar in een romper met lange mouwen en een mutsje op in bed met een kruik. Ze was namelijk niet zo zwaar en kon zich nog niet zelf warm houden... bij een week of 2 was het eens op een zondag heel erg warm en toen lag ze alleen in een romper met korte mouwen in de wagen, het was toen om te stikken... vaak hebben baby'tjes die net geboren worden altijd nog de 1e dagen een romper met lange mouwen aan...
Live, Love, Laugh
Hee meiden wat heb ik lkkr veel gemist. Leuk om bij te lezen 😀.

Wij willen t geslacht niet weten dus zullen weer een jongens en meidenkamer moeten verzinnen. Onze meidennaam van vorige keer kan niet meer omdat we verhuisd zijn en ons buurmeisje stomtoevallig zo heet. Vinden we niet zo leuk. Verder weet ik heel veel leuke jongens en meisjesnamen met een t. Maar onze zoon heet Thijmen en ik wil niet twee kinderen met dezelfde voorletter. Mijn vriend en ik zitten globaal op 1 lijn. Geen Engelse namen en geen zelf in elkaar geknutselde namen. Dus idd niet: huh... Hoe heet ie? hoe schrijf je dat?..... Goh wat bijzonder.....

Kortom het gaat wel ff duren om iig twee geschikte namen te vinden. Maar we hebben nog lang genoeg de tijd. De vorige keer waren we er pas met 34 weken definitief uit.

Gek genoeg maak ik me helemaal niet ongerust. Heb echt al weken niet meer t idee dat t mis kan gaan. Bizar maar veel vertrouwen opt moment. Hopelijk is dat gegrond.
Wij willen ook graag weten wat het wordt.

En hebben al namen haha lekker optijd erbij.

Voor meisje hebben we er 2. En voor de jongen zijn we er ook al uit.

Mijn vriend en ik onze naam eindigd allebei op Y. Dus dat wilde we graag met ons kindje ook.

Bij de jongen is dat gelukt!

Alleen voor een meisje is een naam van de 2 die niet eindigd op een Y, en die wordt het waarschijnlijk

Hihi..
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Cantate, de jongensnaam is heel bijzonder, hij komt niet vaak voor dus dat is wel leuk! We hebben afgesproken dat we het tot de geboorte voor ons houden, dus mocht het een jongen worden dan zal ik de naam hier in augustus noemen ;)

Ik ben echt compleet uitgeteld, lig lekker op de bank op zoek naar van die blije doos pakketten (Het kan toch niet dat je die bij zoveel winkels gratis krijgt zonder dat er een addertje onder het gras zit? Vind het apart!)
Als iets gratis is, dan ben je zelf het product

Alle merken die meedoen aan zo'n doos profiteren er van:

1. Je hebt nu 'warm' contact gehad waardoor de overkoepelende merken (Procter & Gamble, Nutricia en Prénatal) je nu mogen mailen, bellen, etc. Dat mocht daarvoor niet volgens de wet.

2. Je probeert een merk uit waardoor er wellicht gewenning ontstaat en je het vaker koopt.

3. Ook koppel je vanaf nu het merk aan een blije gebeurtenis + actieve situatie namelijk (eindelijk) zwanger zijn, een hechte band met je man, familie die blij is. Hierdoor associeer je vanaf nu al die merken met geluk/blijheid.

4. Cookies 1. De Blije doos kan zien waar jij op hun website hebt geklikt & waar je direct nadat je hun website hebt bezocht naartoe bent gesurft.

5. Cookies 2. Als ze samenwerken met google en meerdere 'Mama websites' kunnen ze stap voor stap zien waar jij je info vandaan haalt, waar je op googeld en wat je behoeftes zijn rondom je zwangerschap. Info = ¤
Wij willen het geslacht wel weten, weet nog niet of we wachten tot 20 weken, of dat we toch een echo daarvoor willen doen. Sowieso willen we het geslacht daarna tussen ons tweetjes houden en dan een soort "gender reveal" party doen, met daarbij het geslacht laten weten via een gekleurde taart ofzo.

Zelf een gevoel vanaf het begin dat het een jongen is, maar beide zouden zowel voor mij als mijn man welkom zijn.

Qua namen zijn we wel al wat aan het verzinnen, zowel voor jongens/meisjes, maar hebben nog niet echt een sterke voorkeur. Willen eigenlijk niet echt een hele aparte naam, omdat onze achternaam al ingewikkeld genoeg is, gaan we meer voor een wat basic naam (echter wel met Engelse klank ivm achternaam). Naam willen we pas bij geboorte verklappen, dus nog genoeg tijd!

Vandaag de 2e echo gehad, de officiële termijn echo, waarbij ik nu op 9weken+6 dagen berekend ben, mijn officiële uitgerekende datum is dus 4 augustus 2016 (voor in tabel). Foetus is mooi gegroeid, precies een week gegroeid vergeleken met echo van vorige week. En wederom een sterk hartje! Verloskundige gaf nu aan dat kans dat het nog misgaat 2-3% is, wat gehele zwangerschap eigenlijk zo blijft, kans wordt niet kleiner over 2 weken ofzo (als ik 12 weken ben). Erg fijn gevoel. Volgende echo moet nog gepland worden, wordt combinatietest, maar volgende afspraak verloskundige is 16 februari .

@dobbelsteen: ben zelf ook erg achterdochting met al die gratis dozen. Moet haast wel iets achter zitten dat je het allemaal gratis krijgt. Zelf nog geen besteld, maar zit er wel aan te denken ergens tussen de 12-20 weken te bestellen.

Ik heb me nog steeds kunnen inhouden met extra spulletjes te kopen (heb al wel wat kleertjes etc als cadeau van familie gehad). Verwacht wel dat ik komende weken een keer aan positiekleding moet, in ieder geval wel de broeken, hele buik is opgezet ivm lucht in mijn darmen, heel irritant. Gelukkig heb ik gewoon werkkleding op mijn werk, die ik gemakkelijk een maat groter kan nemen.
Goedemorgen,

Hier hebben we het nog niet over namen gehad, dat wordt wederom een grote strijd haha, onze smaken verschillen namelijk enorm.

En we maken het ons nog moeilijk ook, wij willen het geslacht ook niet weten. Dus moeten we voor zowel jongen als meisje een naam bedenken.

Ik denk dat wij een jongetje krijgen.

Ik heb nog niks gekocht voor de kleine. Maar heb natuurlijk al wel door Babywinkels gelopen en schattige kleine kleertjes vastgehouden, ongelofelijk hoe klein ze in het begin zijn. Mijn oudste heeft 11 weken lang maat 50 aangehad.

Moeten jullie ook vaak eten? Ik moet echt overdag om het uur of anderhalf uur eten anders word ik helemaal trillerig/zweterig en duizelig. Herkenbaar?
Hallo meiden,

Hoewel ik weet dat de tabel vol is, wilde ik me toch even melden omdat ik al een tijdje meelees Ik zit in jullie schuitje; ben op 10 augustus uitgerekend, dus dit topic is voor mij ook super herkenbaar.

Kan me voorstellen dat er geen 'ruimte' meer is voor meeschrijven voor de overzichtelijkheid, dus zie dit maar als een wat uitgebreidere tvp
Eagle, gefeliciteerd!

Hoe voel je je?
Miliza, herkenbaar hoor, om de anderhalf uur moeten eten. Anders word ik ontzettend misselijk :( Normaal at ik vrij weinig dus dit is echt wennen.

Eagle13, gefeliciteerd met je zwangerschap! Van mij mag je meeschrijven natuurlijk maar ik ben hier ook nog niet zo lang en sta niet in de tabel (was vol).
Miliza, ik moet ook blijven eten. Heel vervelend. Soms weet ik ook even niet of ik nu misselijk ben of honger heb. Ik blijf dus maar eten om dat gevoel voor te blijven. Al voel ik me nu na m'n lunch weer wat minder goed.

Eagle, wat is tvp? Gefeliciteerd! Wij zijn dus een dag na elkaar uitgerekend. Bijzonder allemaal he?
ukkie87, dankje! Ik ben al weken behoorlijk veel misselijk, herkende ook het moeten eten om de zoveel tijd, maar dit lijkt - ik zeg het voorzichtig - langzaam iets af te nemen. Verder natuurlijk moe, maar goed, we nemen het allemaal maar op de koop toe

Dobbelsteen_01, wat aardig, dankjewel!

ZonZonZon, ja heel bijzonder! Heel leuk aan dit topic dat iedereen zo dicht bij elkaar is uitgerekend. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke geboortedata zullen zijn! (tvp=topic volg post)

Misschien is dit onderwerp allang voorbij gekomen, maar doen jullie ook mee aan Moeders voor Moeders? Hoe is jullie ervaring tot nu toe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven