uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Tja ik denk dat haar gedachte was dat wat er niet in gaat aan eten er ook in kilo's niet aan kan komen.

Klopt ook wel want ik ben al 5,5 kilo afgevallen. En dat is voor slankedames veel maar bij mij prima te doen.
ZonZonZon, wat een geweldige reactie van je zoontje

Fog, ukkie en miliza, wat vervelend dat jullie je niet lekker voelen.. Fog, wel raar dat iemand op basis van je gewicht bepaalt of je wel of niet dat medicijn krijgt. Als ze je iets kunnen geven waardoor je je beter gaat voelen zouden ze dat toch gewoon moeten doen lijkt me. Ik ken het medicijn verder niet, zitten er veel bijwerkingen aan of zo dat ze het niet direct geven?
Er zitten absoluut geen bijwerking aan ( ja alleen met autorijden maar daar had ik geen last van, ik nam ook maar 1 max 2 tabletjes) het is juist speciaal voor zwangere vrouwen die erg misselijk zijn.

fog kan wel zo wezen maar ik vind dat als je je daardoor de hele dag beroerd voelt zij daar niet over mogen beslissen of je het wel of niet mag nemen omdat je zwaarder weegt.
Live, Love, Laugh
Fog, mijn mond valt open bij het lezen van jouw post! Wat een belachelijke reactie. Ik zou zo een strip aan je willen geven. Ik heb trouwens ook de assistente gebeld en erom gevraagd. En gewoon gekregen zonder dat ze me hebben gezien. Volgende keer naar de gyn zonder make up en extra moe kijken

Kort lontje heb ik vooral in m'n werk. En die pubers dagen me dan uit, dat proberen ze en dat schiet ik zo uit m'n slof. Zegt er een: ff chill mevrouw, zo erg was het niet wat ik deed. Hij had natuurlijk gelijk.

Mama, ik vind m'n man ook extra leuk en lief nu. Wil alleen maar kroelen. En zoon kruipt ook steeds tegen me aan. Heerlijk dat knusse gevoel!
fog je mag mijn doosje best hebben hoor is misschien maar 1 tabletje uit... geef je adres maar in een pb! Stuur ik ze naar jou toe

Ja zonzon heerlijk hè?! Manlief is ook zo lief voor me
Live, Love, Laugh
Lief van jullie Zon & Mama Ik ga vrijdag gewoon met vet haar, zonder make-up en in mijn huiskleren (met kattenharen) naar de echo. Dan zeg ik nog zoiets als "Ik lust alleen nog McDonalds" en dan moet het toch wel lukken Ik slik het liever niet via iemand anders haar recept.

Het klopt ook dat ik alleen nog echt trek heb in een Happy Meal.. Dat komt ook omdat ik ook een onderzoek heb gelezen en daaruit bleek dat de voedselveiligheid bij de Mc enorm goed is. Dat vind ik momenteel blijkbaar belangrijk. Ik mag 1 Happy Meal per week van mijzelf. De rest van mijn voedsel is toch groente/fruit, peulvruchten en licht vlees.
Ik lig met griep gevloerd.. Lig dus al de halve dag tlc te kijken; 'I didn't know i was pregnant' marathon vandaag.

Wat bizar dat die vrouwen het een zwangerschap lang niet weten!! En stuk voor stuk gezonde kindjes... Stelt ook wel weer gerust, je wordt soms zo bang gemaakt op internet. Niks mag en niks kan als je zwanger bent, maar bedenk maar dat deze dames het ook allemaal niet gelaten hebben.

Zo! Dat dus! 😉
Hallo hallo, hier ook weer even een berichtje van mij!

Ukkie, beterschap! Niks aan, griep.. Gelukkig is er wat interessants op TLC

Fog, ik vind dat je het heel goed doet! 1x een happy meal en voor de rest gezond eten. misselijkheid is niet niks.. Als het aanhoudt hoop ik dat je toch echt medicatie krijgt. Is ook wat, je doet het té goed

Morgen heb ik mijn termijnecho. Spannend weer! Zal ergens tussen de negen en tien week zitten, denk dat ik iets minder lang zwanger ben dan mijn eigen berekening.. Zelf zit ik op 10w2d morgen.. Met de vroege echo dacht ze ook dat ik een paar dagen minder ver was. Is niet erg. Hoop morgen mijn uitgerekende datum te horen! Toch een magische datum om naar toe te leven Al wordt het waarschijnlijk op een andere dag geboren, hahaha *grijns*

Dinsdag heb ik de intake bij de verloskundige.

Omdat ik best wel onzeker ben over mijn gewicht vind ik dat beide dagen mss wel het spannendst

Ruiken doe ik ook heel sterk! Ik vind de ruitensproeiervloeistof super sterk en vies ruiken. Maar wat ik écht heel vies vind... Die kinderen van mij, groep vier, een aantal kauwen op hun pen. Ik ruik het speeksel! Zo vies! Dus dat mocht niet meer

Ik heb nog een ander vraagje. Vaak heb ik savonds wat last van m'n buik. Een zeurderig, kramperig gevoel. Ik vind het dan fijn om een warme kruik tegen mijn buik te leggen. Kan dat kwaad?

Mama, nog even voor de tabel:

Maandag 11 jan termijnecho

Dinsdag 12 jan intake verloskundige

Zonzon, jij ook morgen zie ik! Spannend? Zin in? Mag je een beetje op tijd? Ik heb een afspraak voor 13.30u

Fijne zondag!
Hey hey,

Fog,

Ik had gelezen in de app tuurlijk schatje dat week 9 veel vrouwen er ook een beetje doorheen zitten, beetje depri worden. Dus schijnbaar heel normaal! Heb van de week ook de domper gehad. Heel de week ziek op bed gelegen was er helemaal klaar mee en vroeg me af waarom ik dit ookal weer wilden? Hahaha..

Inmiddels weet ik dat weer hoor 😂😍😍

En over dat korte lontje..

Mijn vent zegt heletijd tegen mij heey schat heb je honger.. En dan zeg ik uh nee hoezo? Zegt ie nou je hapt zo 😜 Haha omdat ik over op in ga en naja heel kort lontje heb!

Ik heb dinsdag m'n gesprek bij de verloskundige intake! Ben heel benieuwd heb nogal geen leuke jeugd gehad en hoop niet dat daar allemaal naar gevist wordt. Maar wat moet dat moet!
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Twijfel, omdat we toch de combinatietest laten doen is mijn echo verschoven naar 13 januari om 13.30. Helaas kan man dan niet mee

Jij veel plezier morgen!

Ukkie, beterschap! Hoe is het met de uitslag?

Tinus, ben je nu weer beter? Succes dinsdag. Het is volgens mij zo dat nare ervaringen belemmerend kunnen werken bij de bevalling. Als jij alles een plekje hebt kunnen geven, zal het toch wel meevallen met de vragen? Ik weet het niet hoor. Ik heb trouwens ook iets niet verteld aan de vk. Ik had daaraan Geen behoefte en bij de bevalling ook geen herinneringen daaraan gehad. Nu bij de tweede dus ook m'n mond erover gehouden.
Vanmiddag diner gehad en vooraf was er een plank met kaas en worst maar allemaal rechtstreeks uit Italië. Dus ik zoek snel aan tafel op bij het voedselcentrum: mag ik er helemaal niks van hebben. Éen kaas was gerookt en de rest rauw. De worst was gedroogd zoals salami en van die zoute ham. Ik wist echt niet hoe ik het moest oplossen want normaal eet ik daar graag van. Gelukkig was er ook brood en ik heb de gastvrouw gewoon gecomplimenteerd op de kaaskeuze..

Voor het eten deden we nog sportief een wandeling door de bossen van 2 uur lang.. Ik ben kapot.

@Twijfel Dankjewel ik doe mijn best. Heel veel plezier bij de echo!

@Tinus dat had ik ook gelezen. Klopte precies voor mij. Maak je niet te druk over je verleden. Ze vragen wel naar bijvoorbeeld seksueel misbruik omdat dat weer naar boven kan komen als je bevalling traumatisch verloopt. Maar ik denk ook dat het er vanaf hangt hoe jij er nu in staat. Succes
Twijfelkontje, succes morgen en veel plezier!

Fog, goed dat je je uit de situatie hebt kunnen redden

Ik merk dat ik dat steeds lastiger vind hoor, vriendinnen en familie om de tuin moeten leiden. Aanstaande donderdag heb ik weer een echo, ben dan als het goed is 10 weken en 6 dagen. Ik denk dat ik dan maar ga vragen of het verstandig is om nog even mijn mond te houden of dat ik het kan gaan vertellen. Als mensen het gewoon weten scheelt dat toch wel wat gedoe!

Vannacht hebben vriend en ik tot diep in de nacht zitten praten over de zwangerschap en hoe het zal zijn als ons kindje er echt is. Was heel fijn.. Ik heb hem volgens mij nog nooit zo blij gezien, ik raak er soms echt ontroerd van (hormonen denk ik dan maar )
En Tinus, jij succes dinsdag! Ik hoop dat het gesprek meevalt, maar mijn ervaring daarmee is positief (ook bij het delen van wat minder fijne ervaringen).
Ohh ik zie er niet tegenop hoor ik vertel alles gerust hahah kan mij niks intereseren. Maar was meer van ik weet niet wat ze gaan vragen of ze het ook over je verleden gaan hebben enzo? Maar alleen misbruik dus..

Bij ons weet bijna iedereen het al 😅 Ik kan m'n mond echt niet houden en tja ik dacht mocht het mis gaan dan vertellen we dat ook gewoon, ga het leven niet moeilijker maken dan het is 🙂.

Maar haha ik snap heel goed als je wacht hoor maar zo is mijn aard gewoon niet hihi
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Zonzonzon, veel plezier vandaag!
Zonzonzon, veel plezier vandaag!
@zon: veel plezier vandaag met echo!

@dobbelsteen: ik heb 2 goede echo's gehad (laatste bij 9+6) en toen gevraagd aan VK wat kansen waren. Zij gaf aan dat de kans dat het mis gaat nu 2-3% is, wat hele zwangerschap blijft. Kans wordt niet kleiner of ik 10 of 12 weken ben. Daarom ben ik het ook wat ruimer gaan vertellen.
Zon jouw echo is toch verschoven naar woensdag ivm de combinatietest? Of heb je er vandaag eentje extra?

Twijfel veel plezier bij de echo!
quote:Fog schreef op 11 januari 2016 @ 09:53:

Zon jouw echo is toch verschoven naar woensdag ivm de combinatietest? Of heb je er vandaag eentje extra?

Klopt Fog. Ik denk dat Mama geen tijd heeft gehad om het aan te passen in de tabel.

Woensdag termijnecho en 29 januari de nekplooimeting. Dan krijgen we ook meteen de uitslag.
Twijfel, veel plezier vanmiddag bij de echo!

Van het weekend zijn we even naar de prenatal geweest voor kraamcadeautjes. Ik heb meteen even een zwangerschapsbroek gekocht. Is volgens mij nog niet 100% nodig maar dan heb ik m maar alvast en ik kan toch niet elke dag een legging dragen :p We kochten voor beide nieuwe baby's een shirtje maar omdat het 2+1 gratis is op sale artikelen ook maar alvast een unisex shirtje voor onze kleine gekocht

Van zaterdag op zondag zo'n 10 a 11 uur geslapen. Zondag de hele dag precies niks gedaan en toch viel ik om een uur of 3 s'middags in slaap op de bank Maar goed dat het zondag was haha.

Vandaag ook nog een kleine mijlpaal: 10 weken! Vrijdag de termijnecho en ik merk dat ik best wel nerveus ben...hoop gewoon zo dat alles (nog steeds) goed zit!
Arya, ik ben ook best gespannen voor woensdag. Toch spannend of het goed gegroeid is enzo en of alles nog goed gaat.

Ik voel me vandaag een beetje down. Alweer hoofdpijn (vorige zw niet gehad ) En nergens zin in. Kan me echt nergens toe zetten. Heb het gevoel alsof ik steeds moet huilen. Bah en dan regent het ook nog eens!
Sorry zonzon heb je denk ik over het hoofd gezien. Heb het aangepast
Live, Love, Laugh
Geeft niks Mama! Het is al fijn dat je alles bij houdt.
Twijfel, veel succes met de echo!!

Jij ook veel succes dinsdag Tinus.

Therealarya, wat leuk dat je al wat hebt geshopt voor de kleine. Gefeliciteerd met je mijlpaal van 10 weken!

He bah zonzon, die rot hormonen ook. Kun je er een beetje over praten thuis? Lucht dat op? Ik hoop dag je je snel beter voelt.

Heeft iedereen al een echo gehad? Ik heb woensdag pas mijn eerste, zo onwijs spannend! Hoop dat alles goed is.
Zonzon vervelend dat je een beetje down bent! Tja dan helpt het weer niet echt mee he. Ik las volgens mij in mijn app dat een beetje down zijn heel goed kan hoor tijdens deze fase van de zwangerschap. Ik merk het bij mezelf ook wel een beetje die lusteloosheid.

Spannend je echo woensdag Miliza. Alvast veel succes en plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven