Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Corona67 schreef op 07 januari 2016 @ 10:16:

Even terugkomend op de roltrappen....Kom je liever lopend of rollend terug op de roltrap.
ik erger me eraan dat ik eigenlijk van die banale dingen als wc-papier moet halen, maar dan moet ik me eerst aankleden en daar heb ik geen zin in.
quote:Starshine schreef op 07 januari 2016 @ 10:22:

ik erger me eraan dat ik eigenlijk van die banale dingen als wc-papier moet halen, maar dan moet ik me eerst aankleden en daar heb ik geen zin in.

'Moeten' is een groot woord.

Heb je geen lange jas?

en ik heb geen zin om naar buiten te gaan. Het is bokkoud.
quote:Starshine schreef op 07 januari 2016 @ 10:22:

Heb je geen oud papier meer staan?

Vroeger deden ze het toch ook met een oude krant
Hier met de kerstdagen ook een ergernis. Een vrouw voor ons heeft een kar met boodschappen en 2 kleine jochies. Ze gaat de boodschappen afrekenen en laat vervolgens 2 producten achter die ze aan de kinderen geeft en een paar euro. De kinderen moesten dat dus zelf apart afrekenen. Met een grote stoet mensen die aan het wachten zijn. Gaat ze rustig samen met die 2 jochies dus 3x staan afrekenen. De kassiere was ook not amused. Ik had zelf 1 product en zou nooit willen dat andere mensen op mij nog eens extra moeten wachten in die drukte.
quote:Lotte35 schreef op 07 januari 2016 @ 10:15:

Liften zijn pas irritant.

Als het even kan, klim ik alvast via de kabels naar boven hoor.Dan moet je wel de rechterkabel gebruiken, de linkerkabel wordt gebruikt door de mensen die naar beneden willen glijden.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 07 januari 2016 @ 10:41:

[...]

Dan moet je wel de rechterkabel gebruiken, de linkerkabel wordt gebruikt door de mensen die naar beneden willen glijden.Dank je wel nu zitten er koffiespetters op mijn beeldscherm.
quote:ploppie76 schreef op 07 januari 2016 @ 10:43:

Dank je wel nu zitten er koffiespetters op mijn beeldscherm.

Daar hebben we een smiley voor hè...

Ooit wel eens aan mijn kassa gehad, een vrouw die voor ruim 100 gulden boodschappen had. Dus ik sla aan, sla aan, sla aan en roep aan het eind van een pak boodschappen het bedrag. Ze geeft 50 gulden. Ik kijk vragend naar haar en er komt droogjes uit: meer heb ik niet van mijn man gekregen hoor.

Okee, dus afboeken dan maar. En dan gaan we kiezen, uiteraard gezonde dingen moeten weg, sigaretten etc moet blijven en dan maar aftrekken totdat we aan het gewenste bedrag zijn.

Je bent zo een kwartier verder.
quote:Lotte35 schreef op 06 januari 2016 @ 21:37:

Ik moet zeggen dat ik dat ook zelden zie.

Hoeveel warenhuizen zitten er bij jou in de buurt met een roltrap dan ?

Volgens mij staan de meeste warenhuizen bij jou in de buurt vol met tomaten en sla :D
Niet geschoten is altijd mis
Ook uit de oude doos. Paar jochies kopen blikjes gepelde tomaten en chips. Ws. had moeders gezegd: zoveel blikjes en als er wat overblijft, mag je chips.

Maar daar kwamen ze niet mee uit. Dus de blikjes moesten maar weer terug. Ik waarschuw ze nog: ik denk echt dat je moeder de tomaatjes wil, hoor. Jochies waren een jaar of twaalf.

Maar nee, 1 blikje tomaten en 2 zakken chips de knullen (waren met zijn drietjes).

En ja, hoor, vijf minuten later: zakken chips terug en toch maar die blikjes.

Heren zagen er zo bedremmeld uit dat ze vast behoorlijk op hun falie hadden gehad
quote:Bitje93 schreef op 07 januari 2016 @ 11:06:

Volgens mij staan de meeste warenhuizen bij jou in de buurt vol met tomaten en sla :D

Ja, en dan ga je met de roltrap naar de eerste etage, waar de komkommers staan.

En niemand loopt hoor, op de roltrap.

Níemand.
Soetkees

wat een grap van die vrouw met haar 'zakgeld'.

Die jochies dat snap ik ook wel. Ik stuur mijn jongste soms naar de super voor melk ofzo en dan mag hij van het wisselgeld ook snoep kopen.

Dan komt hij dus altijd met het allergoedkoopste product terug en heel veel snoep.

Maar ach, dat calculeer ik in. Vind het wel grappig dat hij dan zo prijsbewust is.
quote:Starshine schreef op 07 januari 2016 @ 11:25:

Soetkees

wat een grap van die vrouw met haar 'zakgeld'.Het was ook echt op zo'n toon van: ik kan er niets aan doen, hoor.....
Irritant, boodschappen gaan doen voor de aanbiedingen en er achter komen dat ze allemaal al uitverkocht zijn...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
niet echt een ergernis maar meer iets waar ik om moest lachen, net bij boodschappen was er een oude echtpaar,. man stond met wagen een kassa naast mij ik zie vrouw bij elk rij kijken na hoe lang die is, besluit toch even naar de "snelste" kassa te gaan, volgt haar man sjokkend met wagen haar door 3 kassa rijen heen, zonder pardon, en komen ze eindelijk bij de kassa aan waar nog 1 klant was en uitgerekend die klant had heel veel losse muntjes en moest dus samen met de caissière de geld eruit tellen, dus echtpaar moest wel een tijdje wachten en stiekem moest ik daarom wel lachen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:mamsvan schreef op 07 januari 2016 @ 16:45:

niet echt een ergernis maar meer iets waar ik om moest lachen, net bij boodschappen was er een oude echtpaar,. man stond met wagen een kassa naast mij ik zie vrouw bij elk rij kijken na hoe lang die is, besluit toch even naar de "snelste" kassa te gaan, volgt haar man sjokkend met wagen haar door 3 kassa rijen heen, zonder pardon, en komen ze eindelijk bij de kassa aan waar nog 1 klant was en uitgerekend die klant had heel veel losse muntjes en moest dus samen met de caissière de geld eruit tellen, dus echtpaar moest wel een tijdje wachten en stiekem moest ik daarom wel lachen

Gebeurde mij ook geregeld toen ik nog als cassiere werkte. Ik was volgens veel mensen de snelste cassiere dus kwamen ze bij mij. Maar ik was ook de meest geduldige en de oyderen kwamen ook bij met hun beurs vol kleingeld. En dan er door de "haastige" mensen weer gemopperd dat het niet opschoot. Waarop ik altijd met glimlach antwoorde dat we er geen van allen wat aankonden doen. Kleingeld is ook geld.

Ik mis het kassawerk nog wel eens. Ik vond het ontzettend leuk om te doen.
quote:soetkees schreef op 07 januari 2016 @ 11:07:

Ook uit de oude doos. Paar jochies kopen blikjes gepelde tomaten en chips. Ws. had moeders gezegd: zoveel blikjes en als er wat overblijft, mag je chips.

Maar daar kwamen ze niet mee uit. Dus de blikjes moesten maar weer terug. Ik waarschuw ze nog: ik denk echt dat je moeder de tomaatjes wil, hoor. Jochies waren een jaar of twaalf.

Maar nee, 1 blikje tomaten en 2 zakken chips de knullen (waren met zijn drietjes).

En ja, hoor, vijf minuten later: zakken chips terug en toch maar die blikjes.

Heren zagen er zo bedremmeld uit dat ze vast behoorlijk op hun falie hadden gehad

Haha, wat een mooi verhaal 😊 Grappig dat die jongens het dan proberen, maar toch weer terug moeten!

Was vanochtend in de supermarkt in het noorden en er was net geleverd, dat was maar goed ook want sommige vakken (o.a. de eieren) waren helemaal leeg.

Nog wel een kleine ergernis: de vakkenvullers hadden hun karren/dozen/oud papier echt overal in het pad liggen. Toen ik vakkenvuller was, was het eerste wat ik leerde: niet de klant in de weg staan... Moet nog elke keer aan mijn leidinggevende denken en die zin als ik dit soort dingen zie.
quote:Pepermint_Patty schreef op 07 januari 2016 @ 17:11:

[...]

Gebeurde mij ook geregeld toen ik nog als cassiere werkte. Ik was volgens veel mensen de snelste cassiere dus kwamen ze bij mij. Maar ik was ook de meest geduldige en de oyderen kwamen ook bij met hun beurs vol kleingeld. En dan er door de "haastige" mensen weer gemopperd dat het niet opschoot. Waarop ik altijd met glimlach antwoorde dat we er geen van allen wat aankonden doen. Kleingeld is ook geld.

Ik mis het kassawerk nog wel eens. Ik vond het ontzettend leuk om te doen.

Had ook mijn verhaal kunnen zijn, met als verschil dat ik nog wel kassawerk doe

Ik vind het vooral zo leuk dat je ook echt waardering krijgt van klanten als ze vinden dat je je werk goed doet. Zo wensen mijn vaste klanten me nog een gelukkig nieuwjaar, terwijl ik er maar één doordeweekse ochtend werk en dezelfde leeftijd heb als vele andere cassières. Dat de oudere dames achter de kassa veel vaste klanten hebben snap ik, maar ik vind het leuk om te merken dat ook oudere mensen mij weleens eruit pakken om bij in de rij te gaan staan.

Om on topic te blijven had ik vanochtend nog eenzelfde klant als Soetkees: die vrouw had ¤20,- mee en legde dat al op haar portemonnee neer. Ik scannen en intussen in de gaten houden, want ik had al ingeschat dat ze daar wel eens overheen zou kunnen gaan. Dus toen we dat bedrag bereikten vroeg ik haar of ik door moest scannen want ik was bij de ¤20,-. Nee, ik moest doorscannen. Oké, ze zal wel gewoon nog geld bij zich hebben in haar portemonnee. Nou, mooi niet dus. Het eindbedrag was ¤32,nogwat en we moesten dus van alles terugboeken. Ik ken deze klant en het verbaasde me dan eigenlijk ook niet echt dat dit haar overkwam.
quote:Pepermint_Patty schreef op 07 januari 2016 @ 17:11:

[...]

Ik mis het kassawerk nog wel eens. Ik vond het ontzettend leuk om te doen.Ik ook! Ik heb tijdens mijn studie gewoon in een winkel gewerkt, ik kreeg altijd veel commentaar van mensen want ik had al een kantoorbaantje in mijn eigen vakgebied kunnen hebben. Ik vond het a) gewoon leuk en b) het was gewoon heel flexibel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat je bij de supermarkt komt en 2/3 van het parkeerterrein opengebroken is en alle ondergrondse containers bovengronds staan en achter hekken is best wel frustrerend als je ivm bekkenproblemen niet ver kan tillen en je de halve auto vol hebt met glas en textiel voor die containers.
Over parkeren gesproken. Bij ons bij de AH een GROTE parkeerplaats. Maar geen fatsoenlijke plek te vinden. Omdat niemand meer de moeite wil nemen om gewoon netjes zijn wielen recht te zetten bij het parkeren. Of gewoon de auto recht in het vak te zetten. Te veel moeite want ooooh wat hebben we een druk leven.
quote:matroesjka_ schreef op 08 januari 2016 @ 09:55:

Over parkeren gesproken. Bij ons bij de AH een GROTE parkeerplaats. Maar geen fatsoenlijke plek te vinden. Omdat niemand meer de moeite wil nemen om gewoon netjes zijn wielen recht te zetten bij het parkeren. Of gewoon de auto recht in het vak te zetten. Te veel moeite want ooooh wat hebben we een druk leven.Ook zo mega irritant! Of terug komen bij je auto en dan mag je met je zwangere buik en een dreumes via de achterklep naar binnen omdat je aan 2 kanten zo krap ingeparkeerd bent door je buren dat je niet meer naar binnen kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven