Hoe vrienden maken
vrijdag 8 januari 2016 om 13:12
Altijd een druk leven gehad, veel mensen om mij heen en gezelligheid. Maar dat was allemaal in mijn oude woonplaats en helaas ben ik verhuist....
Heb altijd ( behalve de zorg van mijn zoontje) ook de zorg over mijn moeder gehad. Daar is nu verandering in gekomen wat opzicht een hele opluchting is maar nu ben ik wel echt heel erg eenzaam. Mijn moeder woont ook in mijn oude woonplaats en aangezien het 1,5 uur met het OV is heb ik daar ook niet veel zin meer in om dat dagelijks te doen zodat ik wat aanspraak heb. Sinds de thuiszorg en dagbesteding is doorgegaan voor haar ben ik eigenlijk een beetje in een gat gevallen.
Ik zit hier nu echt hele dagen binnen op uitstapjes naar de supermarkt na. Man werkt veel dus is er ook nauwelijks. Ik heb zelf al veel gesolliciteerd maar nog nergens aangenomen helaas.
Maar hoe maak ik nu nieuwe vrienden met binnen zitten? Nou niet natuurlijk. Ik hou de plaatselijke krant in de gaten voor activiteiten maar die zijn hier ook nauwelijks. Ik ben echt een beetje gek aan het worden van de eenzaamheid. Alle buren zijn 80 + en kan moeilijk in de supermarkt mensen aanspreken met " hee wil je vrienden worden" . heeft iemand tips voor mij?
Heb altijd ( behalve de zorg van mijn zoontje) ook de zorg over mijn moeder gehad. Daar is nu verandering in gekomen wat opzicht een hele opluchting is maar nu ben ik wel echt heel erg eenzaam. Mijn moeder woont ook in mijn oude woonplaats en aangezien het 1,5 uur met het OV is heb ik daar ook niet veel zin meer in om dat dagelijks te doen zodat ik wat aanspraak heb. Sinds de thuiszorg en dagbesteding is doorgegaan voor haar ben ik eigenlijk een beetje in een gat gevallen.
Ik zit hier nu echt hele dagen binnen op uitstapjes naar de supermarkt na. Man werkt veel dus is er ook nauwelijks. Ik heb zelf al veel gesolliciteerd maar nog nergens aangenomen helaas.
Maar hoe maak ik nu nieuwe vrienden met binnen zitten? Nou niet natuurlijk. Ik hou de plaatselijke krant in de gaten voor activiteiten maar die zijn hier ook nauwelijks. Ik ben echt een beetje gek aan het worden van de eenzaamheid. Alle buren zijn 80 + en kan moeilijk in de supermarkt mensen aanspreken met " hee wil je vrienden worden" . heeft iemand tips voor mij?
vrijdag 8 januari 2016 om 13:52
als je jezelf een doel stelt : kilometerpaal 13, ik zeg maar wat( onderwegfoto s maken voor de kinderen , voor later) en op de terugweg
de ingrediënten voor een extra lekker toetje voor het avondeten kopen, dan is zo n wandeling al heel gauw niet meer doelloos. ...
de ingrediënten voor een extra lekker toetje voor het avondeten kopen, dan is zo n wandeling al heel gauw niet meer doelloos. ...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
vrijdag 8 januari 2016 om 14:04
quote:Lovely1987 schreef op 08 januari 2016 @ 13:33:
Ik heb wel een scooter maatja een baby kan dan natuurlijk niet mee, rijbewijs heb ik zelf niet. En je hebt hier wel bussen en een metro maar niet die bij de plekken komen waar ik graag heen wil zoals het zwembad.
Dus geen 1 bus stopt bij een zwembad, in jouw buurt ? Raar.
Ook niet als je overstapt?
Heeft jouw woonplaats geen wijkcentrum?
Ik heb wel een scooter maatja een baby kan dan natuurlijk niet mee, rijbewijs heb ik zelf niet. En je hebt hier wel bussen en een metro maar niet die bij de plekken komen waar ik graag heen wil zoals het zwembad.
Dus geen 1 bus stopt bij een zwembad, in jouw buurt ? Raar.
Ook niet als je overstapt?
Heeft jouw woonplaats geen wijkcentrum?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 8 januari 2016 om 14:06
http://cvdks.nl/web/muziek-15/marcella-van-der-heijde/
Muziek op schoot in S. (Vanaf 6 maanden)
http://www.optisport.nl/r ... en/175-ouder-en-kind.html
Ouder-kind zwemmen
http://www.mpoint.nl/aanbod.php?active=6
Sportschool met kinderopvang
Ik hoop dat ik de woonplaats goed heb gegokt maar dit soort dingen hebben ze ook in andere plaatsen.
Muziek op schoot in S. (Vanaf 6 maanden)
http://www.optisport.nl/r ... en/175-ouder-en-kind.html
Ouder-kind zwemmen
http://www.mpoint.nl/aanbod.php?active=6
Sportschool met kinderopvang
Ik hoop dat ik de woonplaats goed heb gegokt maar dit soort dingen hebben ze ook in andere plaatsen.
vrijdag 8 januari 2016 om 14:20
Wat iemand anders al zegt, hoe onregelmatig je man ook werkt, meestal is er wel de mogelijkheid voor een vaste vrije dag in de week. Op die dag kun jij dan iets voor jezelf inplannen, een hobby of vrijwilligerswerk. Daarnaast zul je inderdaad actief op zoek moeten naar een fijne oppas, het kan niet zo zijn dat jij nooit de deur uit kunt!
Tot slot zou ik proberen iets te veranderen aan je instelling. Zoals je nu klinkt, zou ik niet heel enthousiast worden om met je af te spreken...
Tot slot zou ik proberen iets te veranderen aan je instelling. Zoals je nu klinkt, zou ik niet heel enthousiast worden om met je af te spreken...
vrijdag 8 januari 2016 om 14:33
vrijdag 8 januari 2016 om 15:28
quote:Lovely1987 schreef op 08 januari 2016 @ 13:33:
Volgens mij is sinds een aantal jaren voor een scooter een rijbewijs ook verplicht.
quote:Heb altijd ( behalve de zorg van mijn zoontje)
Wel fijn dat je zorg van je zoontje kreeg denk ik.
Trouwens, in welk land woon jij ?
Ik ken in Nederland echt geen gehuchten met een metro. Sterker nog, volgens mij hebben allen ADam en RDam een metro welke dan ook nog naar een aantal randgemeenten rijden maar dat wil ik absoluut geen gehuchten of de middle of nowhere willen noemen.
In RDam kan ik je zo een aantal zwembaden noemen die vlak bij de metro, of in ieder geval het OV, liggen.
Volgens mij is sinds een aantal jaren voor een scooter een rijbewijs ook verplicht.
quote:Heb altijd ( behalve de zorg van mijn zoontje)
Wel fijn dat je zorg van je zoontje kreeg denk ik.
Trouwens, in welk land woon jij ?
Ik ken in Nederland echt geen gehuchten met een metro. Sterker nog, volgens mij hebben allen ADam en RDam een metro welke dan ook nog naar een aantal randgemeenten rijden maar dat wil ik absoluut geen gehuchten of de middle of nowhere willen noemen.
In RDam kan ik je zo een aantal zwembaden noemen die vlak bij de metro, of in ieder geval het OV, liggen.
Niet geschoten is altijd mis
vrijdag 8 januari 2016 om 15:50
quote:Lovely1987 schreef op 08 januari 2016 @ 14:34:
Wijkcentrum woon ik letterlijk naast maar helaas alleen nog maar klaverjassen voor ouderen.
Kijk aan hier ligt je kans.
Ga iets nieuws opzetten in het wijkcentrum.
Kinderclubje op woensdagmiddag. Bij de kleinsten brengen vast de ouders en wie weet wie je helpen wil en wat voor contacten daar uit ontstaan.
Organiseer een kinderkleding en of speelgoed ruilbeurs.
Dan krijg je vast veel mail en misschien biedt iemand aan je te helpen.
Misschien is zoiets te realiseren op een vaste basis als 1 keer per kwartaal (seizoen)
Trouwens vreemd dat er geen halte bij een zwembad is.
Over het algemeen is er wel een halte in de buurt van een sportaccommodatie, al zal het niet vlak voor de deur zijn, altijd wel op loop afstand.
Wijkcentrum woon ik letterlijk naast maar helaas alleen nog maar klaverjassen voor ouderen.
Kijk aan hier ligt je kans.
Ga iets nieuws opzetten in het wijkcentrum.
Kinderclubje op woensdagmiddag. Bij de kleinsten brengen vast de ouders en wie weet wie je helpen wil en wat voor contacten daar uit ontstaan.
Organiseer een kinderkleding en of speelgoed ruilbeurs.
Dan krijg je vast veel mail en misschien biedt iemand aan je te helpen.
Misschien is zoiets te realiseren op een vaste basis als 1 keer per kwartaal (seizoen)
Trouwens vreemd dat er geen halte bij een zwembad is.
Over het algemeen is er wel een halte in de buurt van een sportaccommodatie, al zal het niet vlak voor de deur zijn, altijd wel op loop afstand.
vrijdag 8 januari 2016 om 15:51
quote:Kastanjez schreef op 08 januari 2016 @ 14:20:
Wat iemand anders al zegt, hoe onregelmatig je man ook werkt, meestal is er wel de mogelijkheid voor een vaste vrije dag in de week. ...Met een continue rooster is dat dus niet zo. Dan loop je zoveel dagen " op " en zoveel dagen " af " , maar je vrije dagen verspringen.
Wat iemand anders al zegt, hoe onregelmatig je man ook werkt, meestal is er wel de mogelijkheid voor een vaste vrije dag in de week. ...Met een continue rooster is dat dus niet zo. Dan loop je zoveel dagen " op " en zoveel dagen " af " , maar je vrije dagen verspringen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 8 januari 2016 om 16:19
Misschien je situatie uitbuiten en gastoudertje spelen. Kom je in contact met andere moeders en extra inkomsten.
Denk dat je wat tot jezelf moet komen en eens bij jezelf nagaan wat je echt wilt. als je in een gat zit ben je de enige die eigenlijk weet hoe je er weer uitkomt. Op een gegeven moment vind je zelf wel iets lijkt me. Er is wel een groot gebied tussen een fulltime baan en alleen boodschappen doen. En je zou dingen vanuit huis kunnen doen.
Denk dat je wat tot jezelf moet komen en eens bij jezelf nagaan wat je echt wilt. als je in een gat zit ben je de enige die eigenlijk weet hoe je er weer uitkomt. Op een gegeven moment vind je zelf wel iets lijkt me. Er is wel een groot gebied tussen een fulltime baan en alleen boodschappen doen. En je zou dingen vanuit huis kunnen doen.
vrijdag 8 januari 2016 om 18:08
Heel toevallig, ik heb net mijn hart gelucht op dit forum over mezelf. Dat ik moeite heb met het onderhouden van relaties met kennissen en eigenlijk geen vrienden heb. Zelf ben ik overdag omringd door verschillende mensen, heb een bijbaan in een van de geweldigste cafés in Amsterdam. Zoveel mensen om me heen, maar geen vriendschap...