uitgerekend augustus 2016
vrijdag 27 november 2015 om 22:44
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,
Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo
TABEL VOL
cyn teagirl
Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo
TABEL VOL
cyn teagirl
Live, Love, Laugh
vrijdag 8 januari 2016 om 10:42
Ik doe mee aan mvm en volgens mij een paar andere meiden hier ook. Tot nu toe bevalt het prima. Het is niet zo'n heel gedoe en je maakt er hopelijk een paar andere stellen heel erg blij mee. De flessen zijn wel heel herkenbaar trouwens. Bijna iedereen die ik spreek heeft tijdens haar zwangerschap ook mvm gedaan dus het is niet heel anoniem.
Toen ik die flessen voor de eerste keer buiten had gezet werd mijn man meteen al gefeliciteerd door de buurman! Ik was toen nog maar 6 weken dus een beetje vroeg nog! Ik was er wel al een beetje bang voor dat de buren het al snel zouden zien maar ik hoopte eigenlijk dat zij dan het fatsoen zouden hebben om nog even de mond er over te houden tot we er zelf mee zouden komen...tja.
Toen ik die flessen voor de eerste keer buiten had gezet werd mijn man meteen al gefeliciteerd door de buurman! Ik was toen nog maar 6 weken dus een beetje vroeg nog! Ik was er wel al een beetje bang voor dat de buren het al snel zouden zien maar ik hoopte eigenlijk dat zij dan het fatsoen zouden hebben om nog even de mond er over te houden tot we er zelf mee zouden komen...tja.
vrijdag 8 januari 2016 om 14:13
Ik doe niet mee met MVM. Ik vind het een mooi initiatief en zou ook graag meedoen, maar ik was erg bang dat mensen hier in de buurt dan eerder zouden weten dat ik zwanger ben dan mijn familie en vrienden. Zoals bij jou therealarya.. Ik heb er wel lang over getwijfeld, ook met vriend over gehad maar uiteindelijk toch besloten van niet.
Gisteren bij de huisarts geweest voor vitamine D, de maximale dosis die ik mag hebben is 600IE, in alle pillen voor volwassenen zit 400IE. 1 daarvan is te weinig, 2 te veel.. Dus ik heb nu vitamine D pilletjes voor kinderen gekocht, waar je er 4 van moet nemen om 400IE binnen te krijgen. Ik neem er dan de helft van (200IE) en in mijn multi voor zwangere vrouwen zit 400IE. 600 in totaal dus. Ingewikkeld verhaal en ik ben al zo goed met puzzelen
Maar ik ben allang blij dat dit een optie is. Hopelijk ben ik snel wat minder moe!
Hoe voelen jullie je?
Gisteren bij de huisarts geweest voor vitamine D, de maximale dosis die ik mag hebben is 600IE, in alle pillen voor volwassenen zit 400IE. 1 daarvan is te weinig, 2 te veel.. Dus ik heb nu vitamine D pilletjes voor kinderen gekocht, waar je er 4 van moet nemen om 400IE binnen te krijgen. Ik neem er dan de helft van (200IE) en in mijn multi voor zwangere vrouwen zit 400IE. 600 in totaal dus. Ingewikkeld verhaal en ik ben al zo goed met puzzelen
Maar ik ben allang blij dat dit een optie is. Hopelijk ben ik snel wat minder moe!
Hoe voelen jullie je?
vrijdag 8 januari 2016 om 14:53
vrijdag 8 januari 2016 om 20:03
Miliza, mijn vk heeft bloed geprikt. As woensdag deel een van de combinatietest en de termijnecho. Dan wordt er ook weer bloedgeprikt. Nog geen uitslag gehad dus zal wel goed zijn.
We hebben het leuke nieuws aan zoon verteld. Zegt hij: heb jij ook een baby in je buik! Ik word broer! En ik wil een broertje. Ik heb het gefilmd. Echt zo leuk! Daarna ging hij lekker N toetje eten en had hij het nergens meer over haha.
We hebben het leuke nieuws aan zoon verteld. Zegt hij: heb jij ook een baby in je buik! Ik word broer! En ik wil een broertje. Ik heb het gefilmd. Echt zo leuk! Daarna ging hij lekker N toetje eten en had hij het nergens meer over haha.
vrijdag 8 januari 2016 om 20:23
Ik doe ook niet mee aan MVM. Wilde het wel maar door alle onzekerheid in het begin, en eigenlijk nu ook nog wel, uiteindelijk niet aangemeld.
Ik heb nog geen bloed geprikt, pas over 2 weken.
Wat een gedoe inderdaad Dobbelsteen, hoop dat het je wel iets gaat opleveren en je je snel minder moe gaat voelen.
Zelf heb ik sinds woensdag eigenlijk helemaal geen klachten meer. Geen zere borsten, niet misselijk, geen opgezette buik, kan weer gewoon slapen en ben niet meer moe. Aan 1 kant super lekker maar aan de andere kant word ik er ook bloednerveus en onzeker van.
Moet helaas nog tot 19 januari wachten tot de volgende echo
Ik heb nog geen bloed geprikt, pas over 2 weken.
Wat een gedoe inderdaad Dobbelsteen, hoop dat het je wel iets gaat opleveren en je je snel minder moe gaat voelen.
Zelf heb ik sinds woensdag eigenlijk helemaal geen klachten meer. Geen zere borsten, niet misselijk, geen opgezette buik, kan weer gewoon slapen en ben niet meer moe. Aan 1 kant super lekker maar aan de andere kant word ik er ook bloednerveus en onzeker van.
Moet helaas nog tot 19 januari wachten tot de volgende echo
vrijdag 8 januari 2016 om 20:30
Ik doe nu ongeveer 4 weken mee met MVM (sinds 6 weken, ben nu officieel 10 weken). Tot nu toe nog geen problemen gehad met herkenning, of iedereen is er in ieder geval discreet over. Vind het een kleine moeite moeite om andere vrouwen te helpen.
Ik ga morgen bloed laten afnemen, zowel voor 1e termijn voor VK als voor combinatietest (echo staat gepland op 29 januari).
Ik ga morgen bloed laten afnemen, zowel voor 1e termijn voor VK als voor combinatietest (echo staat gepland op 29 januari).
vrijdag 8 januari 2016 om 21:03
quote:ZonZonZon schreef op 08 januari 2016 @ 20:03:
We hebben het leuke nieuws aan zoon verteld. Zegt hij: heb jij ook een baby in je buik! Ik word broer! En ik wil een broertje. Ik heb het gefilmd. Echt zo leuk! Daarna ging hij lekker N toetje eten en had hij het nergens meer over haha.Wat geweldig!! Ik ben ook zo benieuwd wat ons dochtertje gaat zeggen....
We hebben het leuke nieuws aan zoon verteld. Zegt hij: heb jij ook een baby in je buik! Ik word broer! En ik wil een broertje. Ik heb het gefilmd. Echt zo leuk! Daarna ging hij lekker N toetje eten en had hij het nergens meer over haha.Wat geweldig!! Ik ben ook zo benieuwd wat ons dochtertje gaat zeggen....
Live, Love, Laugh
vrijdag 8 januari 2016 om 21:08
Ik doe ook niet mee aan MVM... deed het niet ivm anonimiteit (bij ons eerste dochtertje wist de hele buurt het al met 6 weken) en nu heb ik me eigenlijk nog steeds niet aangemeld, weet eigenlijk niet waarom
Hier gaat t prima. Vandaag naar de prenatal geweest en toch maar even 2 broeken gekocht, goh wat zitten die lekker, geen gedrukt meer op je buik en dan te bedenken dat ik nog 10 weken moet worden nooit gedacht dat het zo snel zou gaan...
dobbelsteen wat een gedoe, maar wel fijn dat je zo gered bent met de juiste hoeveelheid vitamine D...
Hier gaat t prima. Vandaag naar de prenatal geweest en toch maar even 2 broeken gekocht, goh wat zitten die lekker, geen gedrukt meer op je buik en dan te bedenken dat ik nog 10 weken moet worden nooit gedacht dat het zo snel zou gaan...
dobbelsteen wat een gedoe, maar wel fijn dat je zo gered bent met de juiste hoeveelheid vitamine D...
Live, Love, Laugh
vrijdag 8 januari 2016 om 21:21
Ik doe ook niet mee aan MVM omdat ik op vakantie was en vervolgens kwamen alle feestdagen en toen vond ik het eigenlijk al een beetje te laat. En ik ben bang dat het me teveel aan m'n miskraam doet denken.
Dobbelsteen, gelukkig een oplossing gevonden voor je vitamine D inname!
Ohh wat lief zo'n reactie van je zoontje Zon
Ik heb afgelopen week in het ziekenhuis bloed laten prikken (6 buisjes!). Verloskundige doet dat niet zelf.
Wij gaan trouwens de Combinatietest niet doen hebben we definitief besloten.
Dobbelsteen, gelukkig een oplossing gevonden voor je vitamine D inname!
Ohh wat lief zo'n reactie van je zoontje Zon
Ik heb afgelopen week in het ziekenhuis bloed laten prikken (6 buisjes!). Verloskundige doet dat niet zelf.
Wij gaan trouwens de Combinatietest niet doen hebben we definitief besloten.
vrijdag 8 januari 2016 om 21:23
vrijdag 8 januari 2016 om 21:39
quote:ZonZonZon schreef op 08 januari 2016 @ 21:23:
Wanneer ga je het vertellen, Mama?
Mijn man zei later tegen zoon: een zusje is toch ook leuk? Zegt hij: ik zei toch dat ik een broertje wil!
Weet ik nog niet, dacht als we het geslacht weten volgende maand maar vind het ook wel leuk om nu al te vertellen vooral na jou verhaaltje hier te lezen... Ze heeft het al vanaf de zomer vakantie of een broertje of zusje en nu zegt ze steeds ; als ik grote zus ben dan ga ik dit en ga ik dat, zoooo lief... *smelt*
Ooh hahaha hij is heel standvastig dat hij een broertje wil, geweldig!
Wanneer ga je het vertellen, Mama?
Mijn man zei later tegen zoon: een zusje is toch ook leuk? Zegt hij: ik zei toch dat ik een broertje wil!
Weet ik nog niet, dacht als we het geslacht weten volgende maand maar vind het ook wel leuk om nu al te vertellen vooral na jou verhaaltje hier te lezen... Ze heeft het al vanaf de zomer vakantie of een broertje of zusje en nu zegt ze steeds ; als ik grote zus ben dan ga ik dit en ga ik dat, zoooo lief... *smelt*
Ooh hahaha hij is heel standvastig dat hij een broertje wil, geweldig!
Live, Love, Laugh
zaterdag 9 januari 2016 om 10:38
Mag ik even zeuren? Ik ben het zwanger zijn een beetje zat. Natuurlijk is het het waard maar ik slaap ruk, moet veel plassen, heb bandenpijn, energie van 0% en ben de hele dag misselijk óf ik heb honger. Maar thuis kunnen we niet koken want dan ga ik de rest van de avond/ochtend erop over mijn nek van de luchtjes. Mijn hele conditie holt achteruit omdat ik te moe ben om zelfs maar naar de supermarkt te fietsen.
En dan te bedenken dat ik nog maar 9+4 weken zwanger ben. Toen ik dit bij de gynaecoloog aangaf zei ze letterlijk: "Ja natuurlijk, je bent zwanger! Geniet er van."
Nou.. genieten dat lukt nu echt niet. En zakelijk gezien is dit ook geen feest. Gelukkig heb ik in okt/nov heel veel gewerkt waardoor de zaken gewoon doorrollen maar als ik niet snel weer 20-40 uur ga werken dan heb ik in het tweede kwartaal een probleem.
Ondertussen denkt mijn familie dat ik een soort mega-griep te pakken heb omdat ik nog steeds ziek ben sinds eind november... En ze geloven het ook nog eens omdat mijn gezondheid vroeger een stuk slechter was.
Wat hoop ik dat dit snel over is en ik kan gaan genieten van mijn zwangerschap. *snif*
zaterdag 9 januari 2016 om 11:35
Gets.. Fog!
Niet fijn om je zo te voelen.
Als het goed is ga je je rond de 12/13 weken weer stukken fitter voelen.
Dat geluk heb ik beide keren wel gehad.
Tuurlijk mag je even lekker klagen, het is niet fijn om je dag in dag uit niet lekker te voelen. Knuff!!
Ik hoop dat ik gelijk krijg en je je straks stukken beter voelt.
Niet fijn om je zo te voelen.
Als het goed is ga je je rond de 12/13 weken weer stukken fitter voelen.
Dat geluk heb ik beide keren wel gehad.
Tuurlijk mag je even lekker klagen, het is niet fijn om je dag in dag uit niet lekker te voelen. Knuff!!
Ik hoop dat ik gelijk krijg en je je straks stukken beter voelt.
zaterdag 9 januari 2016 om 11:36
zaterdag 9 januari 2016 om 12:45
Thanks Miliza & Ukkie Klinkt cru maar ik ben wel blij dat ik niet de enige ben. Als je op van die mama-sites komt zie je alleen blije moeders en ik voel me helemaal niet zo. Ik ben de misselijkheid zat en het gebrek aan energie.
Ook vind ik het lastig dat ik geen sociaal leven heb. Alle afspraken heb ik verzet naar eind februari & maart zodat ik niet hoef te liegen over waarom ik niet veel werk nu of waarom ik niet drink. Behalve morgen dan.. Dan moet ik naar een diner van mijn familie met daarvoor een speurtocht door de bossen
Miliza misschien kan je nog een nick verandering aanvragen naar Momzilla Ik bijt mijn tong er zowat af maar ik wil mijn korte kontje niet te veel tonen. Mijn man is een lot uit de loterij en ik wil graag dat hij van me blijft houden
Ook vind ik het lastig dat ik geen sociaal leven heb. Alle afspraken heb ik verzet naar eind februari & maart zodat ik niet hoef te liegen over waarom ik niet veel werk nu of waarom ik niet drink. Behalve morgen dan.. Dan moet ik naar een diner van mijn familie met daarvoor een speurtocht door de bossen
Miliza misschien kan je nog een nick verandering aanvragen naar Momzilla Ik bijt mijn tong er zowat af maar ik wil mijn korte kontje niet te veel tonen. Mijn man is een lot uit de loterij en ik wil graag dat hij van me blijft houden
zaterdag 9 januari 2016 om 13:22
Kort lontje ken ik ook, ben net zo'n krokodil hap naar alles wat tegen me gezegd word manlief blijft gelukkig bespaard ik ben nog meer van hem gaan houden en voel me heel erg veilig bij hem, zo'n fijn gevoel! Ik voel me ook wel beter als voorheen, begin al lekker te groeien en het spugen heeft zich al een week niet laten zien (wel heb ik nog wel de kokhals neigingen maar dan gebeurd er niks)...ruiken doe ik ook erg goed, maar er zijn geen dingen die ik vind stinken haha...
Live, Love, Laugh
zaterdag 9 januari 2016 om 13:39
Wat vervelend Fog dat je je zo voelt! Sterkte, ik hoop dat het binnenkort wat afzwakt.
Ik heb ook momenten gehad waarop ik het misselijk zijn zat was maar nu gaat het al wat beter. (Maar dan wil ik weer misselijk zijn want dat is weer een bevestiging van de zwangerschap, lekker dubbel dus )
Net als mama is het overgeven sinds gister weg maar ik sta na het opstaan nog wel boven de wc te kokhalzen.
De vermoeidheid is ook iets minder, afgelopen week ging ik een paar dagen om 21u al richting bed en de laatste 2 dagen hield ik het tot 22u vol. Maar ik slaap wel tot 8u dus ik maak nog steeds een bebehoorlijk aantal uren. Gister was ik in de IKEA en ik wilde een shortcut nemen omdat ik zo moe was van het lopen. Ik heb nog nooit een shortcut willen nemen in de IKEA dus dat is wel uitzonderlijk!
Hopelijk gaat de zwangerschap wel nog gewoon goed, woensdag de termijnecho. Ik hoop zo dat het hartje nog klopt!
Ik ruik trouwens ook vrij goed maar niet zo extreem dat ik m'n water ruik haha
Ik heb ook momenten gehad waarop ik het misselijk zijn zat was maar nu gaat het al wat beter. (Maar dan wil ik weer misselijk zijn want dat is weer een bevestiging van de zwangerschap, lekker dubbel dus )
Net als mama is het overgeven sinds gister weg maar ik sta na het opstaan nog wel boven de wc te kokhalzen.
De vermoeidheid is ook iets minder, afgelopen week ging ik een paar dagen om 21u al richting bed en de laatste 2 dagen hield ik het tot 22u vol. Maar ik slaap wel tot 8u dus ik maak nog steeds een bebehoorlijk aantal uren. Gister was ik in de IKEA en ik wilde een shortcut nemen omdat ik zo moe was van het lopen. Ik heb nog nooit een shortcut willen nemen in de IKEA dus dat is wel uitzonderlijk!
Hopelijk gaat de zwangerschap wel nog gewoon goed, woensdag de termijnecho. Ik hoop zo dat het hartje nog klopt!
Ik ruik trouwens ook vrij goed maar niet zo extreem dat ik m'n water ruik haha
zaterdag 9 januari 2016 om 13:42
quote:mama2507 schreef op 09 januari 2016 @ 13:25:
fog heb je al wel eens over emesafene nagedacht, kan je misselijkheid een hoop helpen, bij mij ging dat iig wel heel goed. Ik gebruik ze ook niet meer sinds 1 januari
Daar heb ik naar gevraagd bij de gynaecoloog maar ze vond dat ik er nog goed uitzie. Toen ik aangaf dat het mijn beroep is om dingen er goed uit te laten zien en dat mijn uitstraling/uiterlijk niks zegt over de binnenkant, legde ze uit dat ze het sneller geven aan vrouwen die slank zijn om ondergewicht te voorkomen.
Ergo: ik ben te dik voor emesafene
fog heb je al wel eens over emesafene nagedacht, kan je misselijkheid een hoop helpen, bij mij ging dat iig wel heel goed. Ik gebruik ze ook niet meer sinds 1 januari
Daar heb ik naar gevraagd bij de gynaecoloog maar ze vond dat ik er nog goed uitzie. Toen ik aangaf dat het mijn beroep is om dingen er goed uit te laten zien en dat mijn uitstraling/uiterlijk niks zegt over de binnenkant, legde ze uit dat ze het sneller geven aan vrouwen die slank zijn om ondergewicht te voorkomen.
Ergo: ik ben te dik voor emesafene
zaterdag 9 januari 2016 om 14:08
Zei ze dat echt???? dat vind ik wel shocking! Wat heeft zij er nou mee te maken of iemand dik of dun is. Het gaat er toch om dat het je hele dag beheerst de misselijkheid en dat je daardoor niet goed kunt functioneren? Ik zou gewoon lekker de huisarts bellen en het nogmaals voorstellen. Ik heb het overigens Direct aan de huisarts gevraagd ( nou ja gevraagd ik heb er gewoon op gestaan dat ze het me gaven )
Live, Love, Laugh