Inbreker met mijn sleutel?

08-01-2016 21:28 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou hier komt hij dan. Een tijd geleden een sleutel gegeven aan een buurvrouw, omdat ik geen familie in de buurt heb en ik mij nogal eens buitensluit. Sta ik de ramen te wassen knalt de deur dicht en ligt de sleutel nog op het aanrecht, omdat ik even snel een nieuw sopje wilde maken.

Ik had echt geen enkel twijfel aan de betrouwbaarheid van deze buurvrouw, maar nu is er iets vreemds gebeurd. Ik had nog een volle kaart voor dat dure bestek van de AH. Wilde een scharenset gaan halen, maar dacht dat doe ik wel als ik terugkom in het nieuwjaar was een paar dagen weg.

Ik stop de volle kaart onder een boek en leg dat boek op de wasmachine. Echt ik ben er 100% zeker van dat ik die spaarkaart onder dat boek heb gestopt. Dit deed ik niet in een reflex, maar doelbewust. Natuurlijk begon ik aan mezelf te twijfelen en heb ik overal gezocht. Sindsdien voelt het soms alsof er iemand is binnen geweest. Die kaart kan ik niet meer terugvinden........

Je zou denken wat moet iemand nou met die volle spaarkaart.

Maar goed ik wil de sleutel niet terugvragen, want wat is mijn uitleg daarvoor. En een ander slot wil ik ook niet, dan maar een camera. Hij ligt al klaar ik ga hem morgen installeren, als dat lukt.......

Misschien ben ik aan het dementeren, maar verder ben ik redelijk 'normaal' .

Ik weet niet of dit een spannend verhaal gaat worden, heb eigenlijk liever niet dat de buurvrouw in mijn huis snuffelt als ik naar mijn werk of elders ben. Misschien kom ik vroeg of laat (waarschijnlijk als de actie over is.......) de kaart ergens anders tegen. Tot die tijd heb ik camera bewaking, misschien gewoon ook een 'veilig' idee.
Help iedereen een handje
quote:MarindaH schreef op 08 januari 2016 @ 23:55:

Maar hangt die camera nou al?

Overigens heeft mijn buuf ook de sleutel en die neust ook rond als ze er voor de kat is. Sja, dat neem ik dan maar voor lief. Er is iig nooit iets verdwenen.

De camera hangt nog niet, die wil ik morgen op mijn gemak op gaan hangen. Hij stuurt een e-mail als de voordeur opengaat en je kan een filmpje maken dacht ik. Ben niet meer zo thuis in al die techniek, maar krijg het altijd wel voor elkaar. Als ik tenminste rustig kijk wat ik precies moet doen.

Je vindt het niet erg dat ze je bankzaken inziet? Kasten openmaakt? Ik heb ook niets te verbergen, maar daar heeft ze niets te zoeken.
Help iedereen een handje
Hilarisch topic!

Ik hoop dat je je kaart snel terug vindt TO!

Maar schaam je niet je sleutel terug te vragen hoor, je hoeft daar geen enkele reden voor te geven. Ik heb ook ooit de buurvrouw van 2 deuren verder mijn sleutel gegeven maar na een tijdje gaf het me toch geen fijn gevoel toen ik haar zoon een paar keer tegen kwam die niet helemaal 100 is volgens mij.. Dus gewoon aangebeld en de sleutel gevraagd, ze is zelf ook niet helemaal 100 bleek toen want ze wist niet eens meer dat ze mijn sleutel had en waar ze die neergelegd had moest hem zelf aanwijzen in d'r opberghok.

Maar een goede tip is wel om idd de betreffende sleutel ergens te verstoppen in een schuur of berging oid en díe sleutel aan je buurvrouw te geven?

Succes ermee, ben benieuwd hoe dit afloopt..
quote:krullenbol1966 schreef op 08 januari 2016 @ 23:44:

[...]

Als ik hier in mijn voordeur ga wroeten kan ik gelijk een nieuwe deur bestellen. Ga ik ook tzt doen hoor, maar dan wordt het een massieve en die zijn nogal duur.Er zit gewoon een schroefje aan de zijkant, dus wroeten is nergens voor nodig.
Een sleutel aan de binnenkant op je deur zetten, met als doel die mee naar buiten te nemen als jij naar buiten gaat? (werkt voor mij, of ik heb bijgeleerd na al die keren buiten zonder sleutel, dat kan ook).

De moeder van een vriendin heeft een sleutel vd garage buiten verstopt, in de garage die vd tussendeur, in de gang de sleutel vd kast in de gang en in die kast de sleutel vd andere tussendeur naar het huis, ofzoiets. Dat kan ook
quote:ariel149 schreef op 09 januari 2016 @ 00:02:

Hilarisch topic!

Ik hoop dat je je kaart snel terug vindt TO!

Maar schaam je niet je sleutel terug te vragen hoor, je hoeft daar geen enkele reden voor te geven. Ik heb ook ooit de buurvrouw van 2 deuren verder mijn sleutel gegeven maar na een tijdje gaf het me toch geen fijn gevoel toen ik haar zoon een paar keer tegen kwam die niet helemaal 100 is volgens mij.. Dus gewoon aangebeld en de sleutel gevraagd, ze is zelf ook niet helemaal 100 bleek toen want ze wist niet eens meer dat ze mijn sleutel had en waar ze die neergelegd had moest hem zelf aanwijzen in d'r opberghok.

Maar een goede tip is wel om idd de betreffende sleutel ergens te verstoppen in een schuur of berging oid en díe sleutel aan je buurvrouw te geven?

Succes ermee, ben benieuwd hoe dit afloopt..Dank je
Help iedereen een handje
quote:Beeldig schreef op 09 januari 2016 @ 00:02:

[...]

Er zit gewoon een schroefje aan de zijkant, dus wroeten is nergens voor nodig. Een nieuwe cilinder met alleen een schroefje aan de zijkant? Waar steek je die sleutel in dan? Ik zie het niet voor me hoor
Help iedereen een handje
De cilinder haal je los door een schroefje aan de zijkant los te draaien. Nieuwe cilinder er in, schroefje weer vast en klaar is je nieuwe slot.

De sleutel steek je daarna weer gewoon in het sleutelgat, net als altijd. Maar dan met een andere sleutel.
quote:funnymiss schreef op 09 januari 2016 @ 00:04:

Een sleutel aan de binnenkant op je deur zetten, met als doel die mee naar buiten te nemen als jij naar buiten gaat? (werkt voor mij, of ik heb bijgeleerd na al die keren buiten zonder sleutel, dat kan ook).

De moeder van een vriendin heeft een sleutel vd garage buiten verstopt, in de garage die vd tussendeur, in de gang de sleutel vd kast in de gang en in die kast de sleutel vd andere tussendeur naar het huis, ofzoiets. Dat kan ook

Daar zit de sleutel standaard, aan de binnenkant van de deur. Ik dacht dat er dan niemand binnen kon komen, maar een tijd geleden was ik ziek en stond mijn vader ineens in de slaapkamer ik schrok mij een ongeluk. Mijn vader mag geen auto meer tijden dus die heeft de ah-kaart in ieder geval niet meegenomen. Dat schrijf ik maar vast voordat iemand daar mee komt

Wordt tijd dat er een slot komt waar je naar binnen kan komen door middel van een vingerafdruk of iets.
Help iedereen een handje
quote:Beeldig schreef op 09 januari 2016 @ 00:08:

De cilinder haal je los door een schroefje aan de zijkant los te draaien. Nieuwe cilinder er in, schroefje weer vast en klaar is je nieuwe slot.

De sleutel steek je daarna weer gewoon in het sleutelgat, net als altijd. Maar dan met een andere sleutel. Ah op die fiets , ben bang dat ik zo'n oud slot als ik heb niet meer kan kopen....
Help iedereen een handje
quote:funnymiss schreef op 09 januari 2016 @ 00:04:

De moeder van een vriendin heeft een sleutel vd garage buiten verstopt, in de garage die vd tussendeur, in de gang de sleutel vd kast in de gang en in die kast de sleutel vd andere tussendeur naar het huis, ofzoiets. Dat kan ook Ja sleutel aan de binnenkant van de deur werkt voor mij ook goed. Ik wil hem ook nog wel eens vergeten
quote:krullenbol1966 schreef op 09 januari 2016 @ 00:01:

[...]

Je vindt het niet erg dat ze je bankzaken inziet? Kasten openmaakt? Ik heb ook niets te verbergen, maar daar heeft ze niets te zoeken.Mijn bankzaken zitten in m'n computer, daar kan ze dan weer niet in. En of ze kasten openmaakt weet ik niet, maar dat zou ik dus niet zo'n ramp vinden. Ik denk dat ze zich rot zou schrikken van de puinhoop en de deuren snel weer dichtdoen.
quote:krullenbol1966 schreef op 08 januari 2016 @ 23:57:

[...]

Jezum zeg, sommige mensen zijn zo schaamteloos niet te geloven......

Ik denk dat ik een ketting om mijn nek moet doen met mijn huissleutel, als ik de ramen ga lappen.Ja mijn ouders waren niet echt blij. Vooral mijn vader was woest,omdat ze dus gezocht hadden naar de sleutels. Maar goed dit was een aantal jaar geleden en nu hebben alleen mijn zus, broer en ik hun huissleutel. Verder niemand meer
Ik zou de sleutel echt niet terugvragen voordat de camera al een tijdje heeft gehangen. Kan me voorstellen dat je nu ook wil weten of die buurvrouw erachter zit of dat het idd aan jezelf ligt. Succes to!
quote:MarindaH schreef op 09 januari 2016 @ 00:15:

[...]

Mijn bankzaken zitten in m'n computer, daar kan ze dan weer niet in. En of ze kasten openmaakt weet ik niet, maar dat zou ik dus niet zo'n ramp vinden. Ik denk dat ze zich rot zou schrikken van de puinhoop en de deuren snel weer dichtdoen.En dat dan de zooi er gelijk uit dreigt te vallen, zodat ze de deur tegen moet houden. Hahahaha
Help iedereen een handje
quote:84roosje schreef op 09 januari 2016 @ 00:18:

Ik zou de sleutel echt niet terugvragen voordat de camera al een tijdje heeft gehangen. Kan me voorstellen dat je nu ook wil weten of die buurvrouw erachter zit of dat het idd aan jezelf ligt. Succes to!Dank je dat is precies wat ik ga doen.
Help iedereen een handje
Hè, ik dacht dat een oud topic omhooggehaald was. Zij dacht ook dat iemand in haar huis snuffelde terwijl ze weg was.
Life is short. Eat dessert first.
Is die kaart niet gewoon naast de wasmachine of eronder of in de wasmand gevallen?
quote:wasdroger schreef op 09 januari 2016 @ 00:24:

Is die kaart niet gewoon naast de wasmachine of eronder of in de wasmand gevallen?Nee nog steeds niet
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 09 januari 2016 @ 00:11:

[...]

Ah op die fiets , ben bang dat ik zo'n oud slot als ik heb niet meer kan kopen....Een cilinder is een cilinder, of die nou 40 of 10 jaar oud is.
Ik heb ergens in mijn voortuin een sleutel. Simpelweg omdat ik de buren onvoldoende ken om ze een sleutel te geven.

Nee niet bij dat randje. Nee ook niet in die pot, en nee ook niet daar onder de mat. Geen logische plek. Geen herkenbaar iets. Maar iemand die 18 m2 voortuin tien centimeter diep omploegt tijdens een inbraak.. Die zou hem kunnen vinden.

Ik heb een sleutel in de auto, in de fietstas, in elke gewone tas en in elke jas. Mijn man heeft er een in de auto, zijn werktas en in de telefonhoes.

Dingen die hier voorbij zijn gekomen aan een regenpijp geplakt met een reclamesticker. In een glazen pot met steen erop in de tuin. In een spaarpot op een plankje aan de buitenmuur. In een ziplock met een steen erin in de regenton. Aan de schuttingpaal in een hoekje. In een naamplaatje dat je blind bevestigt. Onder de tegel van de vensterbank aan de buitenkant getaped. Thermometer, vogelhuisje, vijver, stoeptegel, buitenlamp.

Wil je even de kap van de buitenlamp losdraaien en de sleutel eruit pakken? Die moet de woningbouw straks hebben? Huh wat, goeie plek dacht ik toen..

Half nederland haalt nu verstopte sleutels uit hoeken en gaten..
Ik zou de sleutel terugvragen of je je nou vergist of niet. Je hebt er blijkbaar geen gerust gevoel meer bij dat buurvrouw de sleutel heeft. Dus ik zou gewoon vragen of je de sleutel terug mag.

Ooit kreeg ik de sleutel van een vriendin. Op een gegeven moment zat die vriendschap mij niet lekker en liet ik het min of meer doodbloeden, maar ik zat wel met die sleutel opgezadeld. Die wilde ik teruggeven, maar ik wist niet hoe. Uiteindelijk voelde zij de afstand em vroeg ze de sleutel met een lullig smoesje. Van mij had ze er niet zo moeilijk over hoeven doen.

Deze situatie heeft mij geleerd dat ik nooit meer zomaar iemands huissleutel aanneem, dat ikmikn huissleutel niet zomaar bij iemamd achterlaat en als ik het wel gerf, gewoon zonder smoes ook terugvraag.

Je kan jezelf misschien sommige gewoontes aanleren om je minder vaak buiten op te sluiten. Leer jezelf aan om de deur op slot te doen als je weggaat ipv de deur dicht te trekken.

Een koord om je nek als je buiten wat doet kan een goede oplossing zijn. Of iets in de deur opening zetten, zodat het niet dichtvalt.

In het uiterste geval kan je een reservesleutel in je schuur bewaren misschien.
quote:krullenbol1966 schreef op 08 januari 2016 @ 22:30:

[...]

Nee ik heb haar sleutel niet.Woon je in een huis of appartement?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Beeldig schreef op 09 januari 2016 @ 00:26:

[...]

Een cilinder is een cilinder, of die nou 40 of 10 jaar oud is.

Was dat maar waar......

[img]http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1937 ... -cross.jpg[/img]

[img]http://www.vervanguwslot.nl/xcart/image ... 20logo.jpg[/img]

Nou mag schijnbaar geen plaatjes plakken.........
Help iedereen een handje
quote:Tickel schreef op 09 januari 2016 @ 00:39:

[...]

Woon je in een huis of appartement?Appartement
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 09 januari 2016 @ 00:42:

[...]

AppartementMisschien is een sleutelkluis een optie? Eentje beneden voor de portiekdeur, eentje naast je voordeur voor die deur.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven