Inbreker met mijn sleutel?

08-01-2016 21:28 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou hier komt hij dan. Een tijd geleden een sleutel gegeven aan een buurvrouw, omdat ik geen familie in de buurt heb en ik mij nogal eens buitensluit. Sta ik de ramen te wassen knalt de deur dicht en ligt de sleutel nog op het aanrecht, omdat ik even snel een nieuw sopje wilde maken.

Ik had echt geen enkel twijfel aan de betrouwbaarheid van deze buurvrouw, maar nu is er iets vreemds gebeurd. Ik had nog een volle kaart voor dat dure bestek van de AH. Wilde een scharenset gaan halen, maar dacht dat doe ik wel als ik terugkom in het nieuwjaar was een paar dagen weg.

Ik stop de volle kaart onder een boek en leg dat boek op de wasmachine. Echt ik ben er 100% zeker van dat ik die spaarkaart onder dat boek heb gestopt. Dit deed ik niet in een reflex, maar doelbewust. Natuurlijk begon ik aan mezelf te twijfelen en heb ik overal gezocht. Sindsdien voelt het soms alsof er iemand is binnen geweest. Die kaart kan ik niet meer terugvinden........

Je zou denken wat moet iemand nou met die volle spaarkaart.

Maar goed ik wil de sleutel niet terugvragen, want wat is mijn uitleg daarvoor. En een ander slot wil ik ook niet, dan maar een camera. Hij ligt al klaar ik ga hem morgen installeren, als dat lukt.......

Misschien ben ik aan het dementeren, maar verder ben ik redelijk 'normaal' .

Ik weet niet of dit een spannend verhaal gaat worden, heb eigenlijk liever niet dat de buurvrouw in mijn huis snuffelt als ik naar mijn werk of elders ben. Misschien kom ik vroeg of laat (waarschijnlijk als de actie over is.......) de kaart ergens anders tegen. Tot die tijd heb ik camera bewaking, misschien gewoon ook een 'veilig' idee.
Help iedereen een handje
quote:neener-neener schreef op 09 januari 2016 @ 17:29:

Allemachtig wat zijn er toch rare mensen in de wereld! Het zou niet bij mij opkomen om zonder toestemming een huis binnen te lopen en kastjes open te trekken Een sleutel in mijn bezit vind ik geen toestemming!Hahaha, ja en er zijn er die dat niet raar vinden maar heel gewoon en als je wat mist dan heb je dat vast zelf kwijtgemaakt. Dat kan ik zoek nog steeds
Help iedereen een handje
quote:Joni_de_tweede schreef op 08 januari 2016 @ 22:34:

[...]

Volgens mij is het je buuf die zich in wil dekken en morgen snel naar binnen glipt om de kaart achter de wasmachine te leggen.
Hangt ie nou al?
quote:fietsie schreef op 09 januari 2016 @ 08:00:

Als ik ramen ga lappen steek ik de sleutel aan de binnenkant in het slot, doe de deur open en draai de sleutel om. Doordat de schoot dan uitsteekt, kan de deur nooit dichtwaaien De sleutel blijft daar zitten tot ik weer naar binnen ga!

En dat doe ik ook als ik, in de voortuin werk, mijn auto was, mijn boodschappen uit de auto sjouw, de kliko aan de weg zet etc.Goede tip!
Ik mis helemaal geen essentie van het topic. Je hebt namelijk gewoon een optie: de sleutel terug vragen. Dingen als "gevoel dat, gevoel dit", daar kan de politie niets mee. Ook niet met een verdwenen spaarkaart. Het lijkt me oprecht vervelend dat je het gevoel hebt dat er iemand in je huis is geweest, maar behalve een verdwenen spaarkaart is er helemaal niets aan de hand.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 10 januari 2016 @ 06:28:

Ik mis helemaal geen essentie van het topic. Je hebt namelijk gewoon een optie: de sleutel terug vragen. Dingen als "gevoel dat, gevoel dit", daar kan de politie niets mee. Ook niet met een verdwenen spaarkaart. Het lijkt me oprecht vervelend dat je het gevoel hebt dat er iemand in je huis is geweest, maar behalve een verdwenen spaarkaart is er helemaal niets aan de hand.inderdaad, sleutel terugvragen of beter nog: sloten vervangen. Probleem opgelost.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Naar lijkt me, dat gevoel. Heb je de camera al geïnstalleerd Krullenbol?
quote:limoentaartje schreef op 10 januari 2016 @ 21:46:

Naar lijkt me, dat gevoel. Heb je de camera al geïnstalleerd Krullenbol?Ja hij hangt, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om hem van een afstand te bedienen. Laat staan hem op te laten nemen. Ik heb wel altijd beeld via mijn telefoon, maar dat plug & play is helemaal geen plug & play
Help iedereen een handje
Tvp

Ik beschuldig altijd (niet hardop!) de schoonmaakster als ik wat kwijt ben. Ik vind het altijd weer terug op en 'oh ja'-plek.

Buren hebben al jaren onze sleutel en wij die van hun. Hun pubers staan elke 2 weken wel een keer aan de deur omdat ze hun sleutel vergeten zijn.

Andere buurvrouw was m kwijt (past erg bij haar) en hebben we geen nieuwe gegeven.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik beschuldig altijd mezelf, want ik kan niemand anders de schuld geven. Echter deze keer heb ik het niet zelf kwijt gemaakt, want ik had het onder een speciaal boek gelegd. De overige 99 x heb ik het wel zelf kwijtgemaakt.

De camera hangt nu, dus mocht er iemand in beeld verschijnen
Help iedereen een handje
Laat je het ook weten hoe dit afloopt?
..........
Spannend! Wel terug komen om te vertellen of er iets gebeurde hoor, ik haat het altijd als we geen update meer krijgen bij zulke topics!
Als er wat gebeurt laat ik het weten, belooft
Help iedereen een handje
spannend
Zeker spannend!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Vanmiddag op mijn werk kreeg ik 2 bewegingsmeldingen .... . Ik was de hele middag zenuwachtig, heb online nog gekeken of ik wat kon zien maar nee. Online kan ik op de een of andere manier niet de opnames bekijken.

Net het kaartje uit de camera gehaald, in mijn pc gestopt en met mijn hart in de keel gaan kijken......

Ik zag de achterkant van mezelf eerst naar het toilet en het tweede filmpje was mij van de voorkant weer van het toilet.

Wat blijkt schijnbaar heb ik hem 's nachts ook op bewegingsmelding gezet en kwam de boodschap met vertraging mijn telefoon binnen..... Zet de maar weer in de kast..
Help iedereen een handje
Wat zal jouw middag lang hebben geduurd!
quote:Joni_de_tweede schreef op 13 januari 2016 @ 18:26:

Wat zal jouw middag lang hebben geduurd!Ja zeg dat wel
Help iedereen een handje
Haha, wat een sensatie!
Hahahah, zalig ! Hoop stiekem toch de buurvrouw te betrappen
Hahahah sowieso tvp!
Hahahaha, ik blijf volgen. Wie weet komt ze een andere dag
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
En als nou op camera komt dat jij blijkt te slaapwandelen, en dat je nadat je heel de koelkast leeg hebt gegeten met de spaarkaart aan de haal bent gegaan moet je het ook op komen biechten Krullenbol!
quote:Joni_de_tweede schreef op 13 januari 2016 @ 20:56:

En als nou op camera komt dat jij blijkt te slaapwandelen, en dat je nadat je heel de koelkast leeg hebt gegeten met de spaarkaart aan de haal bent gegaan moet je het ook op komen biechten Krullenbol! Hahahahahaha natuurlijk. Ik ga gelijk de camera ook 's nachts op de bewegingsmelder zetten . Overigens mis ik nooit wat in de koelkast
Help iedereen een handje
Haha, ik ben zo benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven