Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
zondag 10 januari 2016 om 15:01
Bonuh ik had een heel bericht getypt maar die is niet geplaatst zie ik nu!
Kwam er op neer dat het dus misschien zo verkeerd nog niet is, als je jezelf bent! Dan komt het kennelijk dus gewoon zelf naar je toe!
En kaakchirurgen, brrrrr! Snap dat je daar tegenop ziet en stress van krijgt!
Djazz wat goed van je! Ik vind het echt knap dat je zoveel discipline hebt.
En lief van je vriendin.
Mia hoe was jouw drukke week? En Bibi? Hoe gaat het met jou?
Kwam er op neer dat het dus misschien zo verkeerd nog niet is, als je jezelf bent! Dan komt het kennelijk dus gewoon zelf naar je toe!
En kaakchirurgen, brrrrr! Snap dat je daar tegenop ziet en stress van krijgt!
Djazz wat goed van je! Ik vind het echt knap dat je zoveel discipline hebt.
En lief van je vriendin.
Mia hoe was jouw drukke week? En Bibi? Hoe gaat het met jou?

zondag 10 januari 2016 om 15:36
Mooi hoor Djazz zo die trek overwinnen. Heel knap! En inderdaad nu die echte vermoeidheid voelen.
Zonder drank wordt je echter. Quote vd dag
Betty daar zeg je wat. Dat mezelf zijn dus wel goed is.
In ieder geval voor mezelf is het beter. Maar man man man wat eng is dat soms.
Ja kaakchriurg OMG. Ik heb inmiddels halfgebakken al besloten wel te gaan. Maar ik bel morgen er wel ff heen en ga zeggen dat ik er erg tegenop zie. Destijds met afspreken ook al gezrgd. Maar ik wil dat nog een keer bevestigd hebben. Misschien helpt mij dat.
Zonder drank wordt je echter. Quote vd dag
Betty daar zeg je wat. Dat mezelf zijn dus wel goed is.
In ieder geval voor mezelf is het beter. Maar man man man wat eng is dat soms.
Ja kaakchriurg OMG. Ik heb inmiddels halfgebakken al besloten wel te gaan. Maar ik bel morgen er wel ff heen en ga zeggen dat ik er erg tegenop zie. Destijds met afspreken ook al gezrgd. Maar ik wil dat nog een keer bevestigd hebben. Misschien helpt mij dat.
zondag 10 januari 2016 om 19:35
Jee Bonuh, lekker in de bonen zullen we maar zeggen of nee, in de kreukels. Snap wel dat je er tegenop ziet, al dat gespijker maar je kunt het ook maar allemaal gehad hebben toch, volgende week is je angst heus niet over.
Goed dat je voor de zekerheid nog even belt en niet afzegt.
Dus er verandert iets in positieve zin met ex en dat levert spanning op, kan ik het zo zien?
Mss ben je bang om niet te voldoen of dat als je je hart weer openstelt dat het weer gekwetst wordt.
Volg gewoon je gevoel en bedenk; zonder drank wordt je echter/een beter mens.
Vind Djazz en de de anderen heel goed bezig!
Nieuwsbrief, denk aan je.
Bella, heb je al een spoor uitgezet of is het de 'champagne' geworden?
Ikzelf weer gestopt met roken en dan zit alcohol niet in mijn systeem, verbazingwekkend genoeg. Maar ik tel mijn zegeningen.
Goed dat je voor de zekerheid nog even belt en niet afzegt.
Dus er verandert iets in positieve zin met ex en dat levert spanning op, kan ik het zo zien?
Mss ben je bang om niet te voldoen of dat als je je hart weer openstelt dat het weer gekwetst wordt.
Volg gewoon je gevoel en bedenk; zonder drank wordt je echter/een beter mens.
Vind Djazz en de de anderen heel goed bezig!
Nieuwsbrief, denk aan je.
Bella, heb je al een spoor uitgezet of is het de 'champagne' geworden?
Ikzelf weer gestopt met roken en dan zit alcohol niet in mijn systeem, verbazingwekkend genoeg. Maar ik tel mijn zegeningen.
Hatsjikideee...

zondag 10 januari 2016 om 21:38
Pausini het is meer verbazing met ex wat ik ervaar. En liefde stroomt dan wat meer, en dan word ik kwetsbaar, zo voelt het.
En idd zo word ik echt een beter en echter mens. Ik merk ook weer dat ik "leuk"word. Minder angstig, vrolijker, wat meer schijt aan dingen.
Wat goed ja peuken an de kant! Wel apart he dat t zo met elkaar in verbinding staat.
Nieuwsbrief hoe gaat het?
En met iedereen verder dan?
Heb koppijn. Heb ik niet vaak. Alles valt weer een beetje op zijn plaats van allerlei gedoe afgelopen dagen. He he.
Ik denk dan wel bij vlagen ohhh ff verdoven. MAar meteen denk ik, dan wordt t alleen maar erger. Nog meer angst stres wakker liggen hartkloppingen enz.
Dus dat gaat niet gebeuren.
En idd zo word ik echt een beter en echter mens. Ik merk ook weer dat ik "leuk"word. Minder angstig, vrolijker, wat meer schijt aan dingen.
Wat goed ja peuken an de kant! Wel apart he dat t zo met elkaar in verbinding staat.
Nieuwsbrief hoe gaat het?
En met iedereen verder dan?
Heb koppijn. Heb ik niet vaak. Alles valt weer een beetje op zijn plaats van allerlei gedoe afgelopen dagen. He he.
Ik denk dan wel bij vlagen ohhh ff verdoven. MAar meteen denk ik, dan wordt t alleen maar erger. Nog meer angst stres wakker liggen hartkloppingen enz.
Dus dat gaat niet gebeuren.

maandag 11 januari 2016 om 00:52
Nieuwsbrief
Heftige periode die je tegemoet gaat, wat goed dat je geen behoefte aan wijn hebt!
Ook Bonuh een dikke knuffel!
Ik lees hier elke dag. Heb alleen niet veel toe te voegen en ben best druk. Voel me ook een beetje 'de zwakke' hier omdat ik nog wel drink. Gisteren twee glazen, vandaag drie. Momenteel voel ik me zo klote dat ik me wel 'kapot zou willen zuipen' maar dat gaat natuurlijk niet. Ben wel erg trots op jullie allemaal.
Vraag me trouwens af hoe het met Marjolein is. Al een tijdje niks van gelezen toch?
Heftige periode die je tegemoet gaat, wat goed dat je geen behoefte aan wijn hebt!
Ook Bonuh een dikke knuffel!
Ik lees hier elke dag. Heb alleen niet veel toe te voegen en ben best druk. Voel me ook een beetje 'de zwakke' hier omdat ik nog wel drink. Gisteren twee glazen, vandaag drie. Momenteel voel ik me zo klote dat ik me wel 'kapot zou willen zuipen' maar dat gaat natuurlijk niet. Ben wel erg trots op jullie allemaal.
Vraag me trouwens af hoe het met Marjolein is. Al een tijdje niks van gelezen toch?

maandag 11 januari 2016 om 08:58
Heftig Nieuwsbrief. Is je man het eens met de scheiding? En wat een sterk gevoel moet het zijn dat je niet verlangt naar drinken! Maar verder natuurlijk ontzettend kut. Sterkte!
Bella, je moet je niet zo voelen. Je hebt toch niet gezegd dat je niks meer zou drinken? Dat een paar hier die keuze wel hebben gemaakt betekent niet dat jij ineens een loser bent. Het topic heet minderen of stoppen. Jij mindert, want twee en drie glazen? Dat is hartstikke goed! En ik stop. Ook goed.
We steunen elkaar hier.
Ook als je wel besluit je een stuk in de kraag te zuipen.
Sterkte!
Bella, je moet je niet zo voelen. Je hebt toch niet gezegd dat je niks meer zou drinken? Dat een paar hier die keuze wel hebben gemaakt betekent niet dat jij ineens een loser bent. Het topic heet minderen of stoppen. Jij mindert, want twee en drie glazen? Dat is hartstikke goed! En ik stop. Ook goed.
We steunen elkaar hier.
Ook als je wel besluit je een stuk in de kraag te zuipen.
Sterkte!
maandag 11 januari 2016 om 09:41
Hey Bella, ik ben ook niet gestopt hoor! Ik dronk vorige week acht glazen, verspreid over drie dagen. Eén dagje te veel wat mij betreft, maar hey, het is wel maar de helft van wat ik vroeger dronk, en minder dan de helft van de dagen. Deze week proberen we nog een stapje/dagje te minderen.
Nieuwsbrief: geen leuke tijden in het vooruitzicht... Probeer toch af en toe ook de lichtpuntjes te zien, of je de toekomst na de moeilijke tijd positief voor te stellen!
Wij maken ook plannen, zij het positieve, maar wel plannen waar veel werk bij komt kijken, over vrij lange termijn, dus in die zin kijk ik er wat tegenaan. We zien wel wat het geeft.
Nieuwsbrief: geen leuke tijden in het vooruitzicht... Probeer toch af en toe ook de lichtpuntjes te zien, of je de toekomst na de moeilijke tijd positief voor te stellen!
Wij maken ook plannen, zij het positieve, maar wel plannen waar veel werk bij komt kijken, over vrij lange termijn, dus in die zin kijk ik er wat tegenaan. We zien wel wat het geeft.

maandag 11 januari 2016 om 12:42
Dankjulliewel, wat zijn jullie toch schatten.
Er zijn hier veel mensen gestopt en daar heb ik erg veel bewondering voor! Dan voel ik me inderdaad een beetje (en soms een beetje veel) een loser. Maar niemand hier is dat natuurlijk. Zit niet goed in m'n vel momenteel, denk dat het veel met de donkere dagen te maken heeft. En ik kan me heeeeeeel alleen voelen. En dan voel ik me ook alleen maar een lastpost voor iedereen.
Sjongejonge wat een optimisme hè.
Ik mis mijn ex, na bijna twee jaar, nog steeds. Hij stuurde me gisteren weer liefdesliedjes. Dan 'breek' ik een beetje.
Er zijn hier veel mensen gestopt en daar heb ik erg veel bewondering voor! Dan voel ik me inderdaad een beetje (en soms een beetje veel) een loser. Maar niemand hier is dat natuurlijk. Zit niet goed in m'n vel momenteel, denk dat het veel met de donkere dagen te maken heeft. En ik kan me heeeeeeel alleen voelen. En dan voel ik me ook alleen maar een lastpost voor iedereen.
Sjongejonge wat een optimisme hè.
Ik mis mijn ex, na bijna twee jaar, nog steeds. Hij stuurde me gisteren weer liefdesliedjes. Dan 'breek' ik een beetje.

maandag 11 januari 2016 om 18:20
nieuwsbrief, wat een K*situatie, heb je voldoende steun in je omgeving?
Bella; volgens mij zijn er niet zoveel gestopt hoor. En ik vind je helemaal geen loser. Jij kan minderen, ik kan dat niet en moet dus stoppen, en daardoor voel ik me een loser Daarom is dit zo'n mooi topic, alles varianten komen voorbij zeg maar.
Bijmijn etentje zat iedereen flink aan de wijn, heb het niet gemist.
Bella; volgens mij zijn er niet zoveel gestopt hoor. En ik vind je helemaal geen loser. Jij kan minderen, ik kan dat niet en moet dus stoppen, en daardoor voel ik me een loser Daarom is dit zo'n mooi topic, alles varianten komen voorbij zeg maar.
Bijmijn etentje zat iedereen flink aan de wijn, heb het niet gemist.

maandag 11 januari 2016 om 18:50
Ach hij weet het nog niet eens. Ben het praatstadium voorbij. Hij is een kei in mij doodzwijgen en moet zeggen dat ik er zelf beter in word. Maar ja dat is niet mijn leven, dan maar na een hele lange tijd de stekker eruit trekken.
Heb financieel al alles op een rijtje (schrikken). Woonruimte vinden zal heel moeilijk worden, desnoods ga ik eerst in een vakantiewoning.
Ik voel me murw.
Heb financieel al alles op een rijtje (schrikken). Woonruimte vinden zal heel moeilijk worden, desnoods ga ik eerst in een vakantiewoning.
Ik voel me murw.

maandag 11 januari 2016 om 19:14
Goed dat je van plan bent te vertrekken nieuwsbrief. Uit ervaring weet ik wat doodzwijgen met je doet, het is afschuwelijk en ook één van de redenen dat ik vertrokken ben.
Pausini, ik denk er wel aan, een stopperiode, maar ben er dus nog niet aan begonnen. Zie er tegenop... Hoe kom jij de eerste tijd door?
Tzippa, dankjewel
En knap van je!
Pausini, ik denk er wel aan, een stopperiode, maar ben er dus nog niet aan begonnen. Zie er tegenop... Hoe kom jij de eerste tijd door?
Tzippa, dankjewel
En knap van je!
maandag 11 januari 2016 om 19:21
Werken, dus fris opstaan dat motiveert, lezen, computeren, uitzending vemist kijken, koken, snoepen, lezen, kleding kopen, huis opruimen, snoepen en een goed boek.
Als ik dronk kon ik niet lezen dus volgens mij is het handig om iets leuks te vinden wat je niet associeert met alcohol.
En jezelf belonen met prettige dingen.
Als ik dronk kon ik niet lezen dus volgens mij is het handig om iets leuks te vinden wat je niet associeert met alcohol.
En jezelf belonen met prettige dingen.
Hatsjikideee...
maandag 11 januari 2016 om 19:27
Als je eenmaal een paar momenten hebt kunnen weerstaan dan maakt dat je sterker en zelfverzekerder, kijk nu naar de stoppers, die hadden ook nooit gedacht dat het überhaupt haalbaar was en misschien nog wel belangrijker, dat je er dus echt anders van in het leven gaat staan.
Het raakt uit je systeem, andere dingen komen er voor terug.
Nieuwsbrief, weet je even niets anders dan sterkte te wensen want heb de indruk dat je het er niet echt over wilt hebben. Maar weet dat we je steunen hoor!
Het raakt uit je systeem, andere dingen komen er voor terug.
Nieuwsbrief, weet je even niets anders dan sterkte te wensen want heb de indruk dat je het er niet echt over wilt hebben. Maar weet dat we je steunen hoor!
Hatsjikideee...
maandag 11 januari 2016 om 19:49
Nieuwsbrief hoe lang ben jij ongeveer gestopt met alcohol? Kan het zijn dat je nu meer inziet hoe je relatie is en dat je nu zelf ook anders er in staat?
Doodzwijgen lijkt me echt verschrikkelijk. Hebben jullie eigenlijk ook kinderen samen? In ieder geval sterkte, gelukkig heb je alles financieel goed voor elkaar.
Bella, ik moet zeggen dat ik het makkelijker vind dan ik had gedacht, het niet drinken. Het rare is, ik heb al een etentje en een borrel gehad en slecht nieuws gekregen, en bij alledrie de dingen had ik niet de behoefte om te drinken. Wel heb ik andere momenten dat ik het moeilijk vind, maar eerlijk? Het is echt veel minder lastig dan ik dacht!
Maar je moet het doen wanneer jij er klaar voor bent en je er vertrouwen in hebt en wanneer je jezelf even zat bent. Dat had ik.
Pamona Struik, geen idee of je nog wel eens meeleest maar moet wel aan je denken.
Doodzwijgen lijkt me echt verschrikkelijk. Hebben jullie eigenlijk ook kinderen samen? In ieder geval sterkte, gelukkig heb je alles financieel goed voor elkaar.
Bella, ik moet zeggen dat ik het makkelijker vind dan ik had gedacht, het niet drinken. Het rare is, ik heb al een etentje en een borrel gehad en slecht nieuws gekregen, en bij alledrie de dingen had ik niet de behoefte om te drinken. Wel heb ik andere momenten dat ik het moeilijk vind, maar eerlijk? Het is echt veel minder lastig dan ik dacht!
Maar je moet het doen wanneer jij er klaar voor bent en je er vertrouwen in hebt en wanneer je jezelf even zat bent. Dat had ik.
Pamona Struik, geen idee of je nog wel eens meeleest maar moet wel aan je denken.

maandag 11 januari 2016 om 21:37
@Betty, zou best kunnen dat ik hem nu beter "zie". Doodzwijgen is dodelijk!!!!!
Gelukkig geen kinderen samen. Hij is "bekend" en merk nu dat hij het toch wel prettig vindt als er met hem gedweept wordt (daar kom je dan na tig jaar achter). Ik dacht altijd dat het een soort van pose van hem was, maar hij blijkt er echt gevoelig voor te zijn. YUK!
Het is ook een knappe man en laat zich de aandacht erg goed "gevallen" de laatste tijd. Zo geen zin in. Daar ben ik te goed voor.
Gelukkig geen kinderen samen. Hij is "bekend" en merk nu dat hij het toch wel prettig vindt als er met hem gedweept wordt (daar kom je dan na tig jaar achter). Ik dacht altijd dat het een soort van pose van hem was, maar hij blijkt er echt gevoelig voor te zijn. YUK!
Het is ook een knappe man en laat zich de aandacht erg goed "gevallen" de laatste tijd. Zo geen zin in. Daar ben ik te goed voor.